Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak was jij je haar?

1 keer per week
70 (15%)
2/3 keer per week
236 (53%)
4/5 keer per week
72 (16%)
6/7 keer per week
55 (12%)
anders
7 (1%)

Totaal aantal stemmen: 440


LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 18:43

Hallo allemaal!

Ik loop stage in een geitenstal, en omdat geiten graag overal aan je zitten, dus ook aan je haar, moet ik nu bijna elke dag mijn haren wassen, wat ik vreselijk vind.

Ik was zelf normaal 1 keer per week mijn haar. Standaard met shampoo en conditioner waar geen sulfaten, siliconen of parabenen in zitten. Daarna doe ik nog een olie in mijn haar, die eigenlijk is bedoeld voor mensen met kroeshaar of afrikaans haar. Of iets in die trans. Aangezien de tekstuur van mijn haar enorm grof en pluizig is voor iemand met Nederlands haar. Ik doe er ook altijd anti-klit spray in.

Omdat ik nu zovaak mijn haar moet wassen, wat ik haat omdat mijn haar daar heel slecht tegen kan, en het enorm veel tijd en water kost, begon ik me af te vragen hoevaak de meeste mensen hun haar wassen?

Dus bij deze, hoe vaak was jij je haar? En waarmee, en doe je er na het wassen nog andere producten in? En wat voor haartype heb je? Als je gewoon helemaal stijl haar hebt, dan heb je haartype 1. Die staat er niet tussen. Als je niet weet wat je haartype is, is hieronder een foto. Ikzelf heb 2B met een enorm grove textuur.


Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:50

Ongeveer 1 keer per week denk ik, ligt er maar net aan hoe het uitkomt. Ik heb er ook echt een hekel aan, dus ik stel het zo lang mogelijk uit. Haartype is waarschijnlijk 2A op jouw plaatje, maar het is heel dik en lang dus wassen is echt feest. Ik gebruik een shampoo en haarmasker van Loving Blends. Dat haarmasker laat ik een paar minuten intrekken, zonder dit masker krijg ik de borstel er haast niet meer doorheen.

Soms gebruik ik nog een droogshampoo voor de dagen dat ik geen tijd heb om te wassen en het er net even vet uit ziet.

Ik heb een periode van 3-4 maanden de no-poo methode gebruikt, omdat mijn haar enorm snel vet werd. Dat vond ik echt moeilijk en vies, aangezien mijn haar er niet 'schoner' op werd (zoals overal op internet staat, na een paar weken). Na die periode begon ik met mijn fulltime baan en ben ik weer begonnen met 1x per week wassen. Het is nu wel minder snel vet! Bij mij valt het ook niet echt op aangezien ik het altijd in een staart draag :+

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:54


Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:03

Ik was mijn haar 1x per week met nogal willekeurige producten. Ik pak gewoon wat lekker ruikt, mijn haar lijkt het toch niets uit te maken. :')
Ik heb trouwens A2 als ik het zo bekijk.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:05

scheelt ontzettend.. meestal 2 a 3 x per week. Toen ik in de kijken werkten was dat iedere dag vanwege vettigheid/stank. Ook na groepslessen was ik graag mijn haren.
Ik heb juist dun haren, op zich is wassen zo gebeurd. Alleen mijn haar is heel kwetsbaar dus beschadigd snel door de fohn e.d. Wil eigenlijk ook weer wisselen van shampoo. Ik heb nu dr organic. ik was er erg tevreden over in het begin maar heb nu ik het langer gebruik niet meer zo het gevoel dat het opfleurt en niet pluist e.d. Het is overigens wel echt veel beter ivg met andrelon enzo.
Schijnbaar kan je haar wennen aan shampoo's en is het goed om te wisselen? Geen idee of dat klopt.

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:07

2A. Elke dag, met de shampoo in de mooiste fles.. Ja, gevoelig voor mooie verpakking, verder boeit het me weinig :') Soms ook conditioner, en dan hetzelfde verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:07

Om de dag hier. Met shampoo en conditioner anders krijg ik het niet meer uit de knoop. Mijn haar is aan de stijle kant. Shampoo van Tigi en conditioner van D’Alan Olive

Als ik met staldieren zou werken zou ik het elke dag wassen.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 19:09

Hanafubuki schreef:
Om de dag hier. Met shampoo en conditioner anders krijg ik het niet meer uit de knoop. Mijn haar is aan de stijle kant. Shampoo van Tigi en conditioner van D’Alan Olive

Als ik met staldieren zou werken zou ik het elke dag wassen.

Ja dat moet ik nu ook. Maar ik vind het verschrikkelijk. Als ik mijn haren niet was, sta ik meestal maar 5 minuten in de douche. Met haren wassen komt er nog een kwartier ofzo bij :n

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:18

Ik heb anders gestemd, want ik was het vaker dan 7 keer per week.

Elke dag was ik het 's avonds en soms twee keer per dag als ik heb hardgelopen. Elke ochtend maak ik het ook nog nat, zodat ik het in model kan fohnen. Ik heb kort, blond haar en gebruik spul van de kapper om het in model te houden. Dat moet ik er echt uitwassen 's avonds.

Shampoo gebruik ik maar net wat in de aanbieding is. Alleen liever geen andrelon, daar krijg ik een hele droge hoofdhuid van. Verder merk ik niet zoveel verschil tussen shampoos. Ik doe het al jaren zo en dat werkt prima.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 19:21

Supervixen schreef:
Ik heb anders gestemd, want ik was het vaker dan 7 keer per week.

Elke dag was ik het 's avonds en soms twee keer per dag als ik heb hardgelopen. Elke ochtend maak ik het ook nog nat, zodat ik het in model kan fohnen. Ik heb kort, blond haar en gebruik spul van de kapper om het in model te houden. Dat moet ik er echt uitwassen 's avonds.

Shampoo gebruik ik maar net wat in de aanbieding is. Alleen liever geen andrelon, daar krijg ik een hele droge hoofdhuid van. Verder merk ik niet zoveel verschil tussen shampoos. Ik doe het al jaren zo en dat werkt prima.

Sowee dat is heel veel :oo

Iedereen zegt altijd dat het superslecht is om zovaak je haar te wassen.

Ik zweet me af en toe kapot als ik iets intensiefs doe, maar meestal was ik daar niet mijn haar voor :')

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:22

1 a 2 x per week. 1 x met shampoo en conditioner en 1 x alleen spoelen met water.
Mijn haart krult veel mooier nu dan toen ik het meer waste.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:42

LoveGlove ik ga niet met dat vette spul van de kapper in bed liggen. Dat vind ik vies. En als ik het wel zou doen moet ik het er 's morgens alsnog uitwassen anders krijg ik het niet in model na een nacht slapen.

Tja ik loop drie keer hard in de week, waarvan twee keer 's morgens. Vaak minimaal 10km. Dan is het echt wel nodig om het even te wassen.

Ik doe dit al een jaar of 15 en er gebeurt niks raars met mijn haar hoor :')
Ik heb de kapper er ook nog nooit over gehoord (kinki kapper).

Vroeger toen ik lang haar had waste ik het 2 tot 3 keer per week.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:43

Als ze vet zijn of als ik ergens heenga waar ik netjes voor de dag wil komen.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:52

Ik was mijn haar om de dag met shampoo van Dr. Organic, dus dit is 3-4 keer per week.
Ik heb heel dun haar en na 2 dagen is wassen dan ook echt nodig omdat het vet is. De dagen dat ik het niet was maak ik het wel gewoon nat onder de douche. Dagelijks doe ik er een haarmasker in over de lengte van mijn haar en in de punten, niet op mijn hoofdhuid. Mijn haar zit wel beter op de dagen dat ik het gewassen heb.
Mijn haar is overigens tussen krul en slag in, afhankelijk van het weer.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:53

Ik heb echt stijl stijl haar, en ik waste het elke dag. Na enkele uren word het vet en niet een beetje maar echt vet vet. Nu heb ik hairextensions, wel human hair, maar elke dag wassen is niet goed voor zowel mijn eigen haar, als de extensions dus nu was ik het twee volle dagen niet en op de derde dag pas in de avond. Haar is er nog niet aan gewend en na een uurtje of 6 na het wassen is het alsnog meteen vet. Hoop wel dat het eens verbetert na een maand.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:55

2x per week. Ik heb gewoon saai lang haar. Met shampoo en creme spoeling. Vaker vind ik niet nodig.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:57

2-4x per week, afhankelijk van hoe vet/vies het is.
Ik heb haartype 2a, kort haar (laat het groeien dus ziet er niet uit nu :+) en pak gewoon shampoo waarvan ik denk dat mijn haar het daar goed op doet en die niet zo duur is.
Verder doe ik eens in de zoveel tijd een haarmasker erin vd Action (die met kokos of arganolie) maar dat varieert van 1x per maand tot 2x per jaar.
Ik doe er zelden schuim, mousse etc in want vind dat niet lekker aanvoelen dus hooguit voor nette gelegenheden waarbij een haarband niet voldoende is.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:00

Ik heb gestemd voor 1x per week.
Daaronder versta ik wassen met shampoo (meestal om de 10 dagen ongeveer) en daar achteraan conditioner.
Na het afdrogen doe ik nog een klein beetje crème of conditioner in de punten en laat het dan opdrogen.

De overige dagen was ik mijn haren alleen met water,waarbij ik altijd goed met mijn vingers over mijn hoofdhuid ga. Ook na het afdrogen weer crème in de punten.

Ik heb blond haar met slag, wat erg pluizig van structuur is. (Ook als ik om de twee weken naar de kapper zou gaan := )

Deze manier, plus nooooooit kammen als het droog is, werkt voor mij het beste.

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:01

Ik waste eerst mijn haar elke dag, maar sinds december probeer ik om de dag te wassen omdat ik zo vaak hoor dat dagelijks wassen niet goed is.

Soms is het wel afzien de tweede dag en voel ik mij echt niet fris, dus doe het vaak toch stiekem twee dagen achter elkaar. Zou echt niet langer dan 1 volle dag tussen kunnen zitten met mijn haar.

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:07

Ik zo'n 2/3x per week. Meestal met shampoo (verschilt elke keer weer) en een masker van Andrelon op het moment. Ik heb trouwens type 2A alleen dan wel meer aan de stijle kant denk ik, als ik het zo bekijk.
Vooral dat masker er uit wassen vind ik zo vervelend, duurt soms inderdaad wel 10 min en dan is het er alsnog niet helemaal uit. Maar ja, dan ben ik er zo klaar mee dat ik het maar laat :+.

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:21

Om de dag. De dag dat ik niet was maak ik het wel goed nat onder de douche.
Op de wasdagen gebruik ik shampoo en crèmespoeling van Inecto.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:25

Ik heb half lang haar met slag en was het hoe het uitkomt. Sowieso op dinsdag avond en woensdag ochtend, beide na het sporten.
Met een shampoo die toevallig in de aanbieding was :')

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:29

ik heb steil sluik haar, was het iedere dag. shampoo... nu van de lush, vaak ook weer wat anders. is maar net wat ik lekker vind ruiken.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:31

Ik was het als het vettig begint te worden -ik heb een hekel aan vettig haar- meestal zo'n 2-3 keer in de week. Ik rijd 4 keer in de week paard en werk ook met geiten, maar zelfs na grondig geiten knuffelen en potstallen mesten ruikt mijn haar eigenlijk niet naar geit/ander dier. Ik was het met shampoo met argan olie erin en soms conditioner, dat ligt er meer aan hoeveel tijd ik heb om te douchen en of mijn haar droog aanvoelt onder de douche :+

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:38

Eigenlijk wel iedere dag. Ik vind het ook heerlijk om onder de douche te staan.
Ik heb een beetje slag in mijn haar.