Knieletsel, wat kan het zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Knieletsel, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 17:42

Vorige week ben ik hard van ons paard af gevallen en als eerste op mijn rechterknie geland. Gelijk een branderige pijn vooral links bij mijn knieschijf. En dat was niet alleen door de schaafwonden. Meteen gekoeld. Eenmaal thuis werd het vooral dik rechts onder de knie. Dat vond ik apart want daar deed het niet echt pijn. Toen ik s nachts naar de wc ging schrok ik van hoe dik het werd. Ter vergelijking:

Dit was vlak erna:

Afbeelding

Dit de volgende ochtend:

Afbeelding

Ik was ook heel dizzy en had het gevoel dat ik ieder moment onderuit kon gaan. Dat is wel minder geworden door rustig te zitten met de knie omhoog. Nu heb ik dat gevoel alleen nog ( in mindere mate ) als ik geen drukverband om heb. In de middag naar de huisarts. Had een vervanger. Hij kon voelen dat de knieschijf niet gebroken was. Verder was het niet te beoordelen door de zwelling. Ik moest pijnstillers slikken, drukverband om en krukken halen.

Nu na het weekend nog steeds een dikke knie. Wel iets minder dik. Maar nog steeds pijn op dezelfde plek. Dus nu naar mijn eigen HA. Doorgestuurd voor foto's. Geen breuk op te zien. Gelukkig zou je zeggen. Maar waar komt dan die pijn dan vandaan? Morgen heb ik een bel afspraak omdat ik nog geen antwoord op oa als het geen breuk is wat kan het dan zijn. En wat kan ik verwachten? Op mijn werk willen ze bijvoorbeeld ook graag weten waar ze aan toe zijn.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Wat was bij jou de diagnose? En hoe lang duurde het voor je weer volledig op de been was?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 17:53

Marrit13 schreef:
Ik heb ooit mijn tibiaplateau gebroken gehad, was op de foto moeilijk te zien en daarom aanvullend een mri gemaakt :j Is dat een idee? Was net zo dik trouwens :D Mss door de zwelling ook minder zicht op de foto’s? (Of is dat een fabeltje, ben geen dokter)

Succes!


Nee is geen fabel. Ben nog terug naar de praktijk gegaan voor een nieuw drukverband. Assistente zei ook dat door de zwelling niet alles even goed in beeld komt en ze soms een breukje over het hoofd zien. En het is bij mij ook nog best dik.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 07:01

Alle info is welkom dank je! Huid is bij mij ook gevoelloos maar dat komt denk ik ook door al het vocht wat er nog zit.

Gisteren meer gelopen -wel met krukken- vannacht niet lekker geslapen door de pijn en ook nu meer pijn. Zo meteen maar eens vast op papier zetten wat ik aan de dokter wil vragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 07:17

Voetje omhoog heb ik al :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 12:40

Huisarts denkt meniscus, een spierscheur of schade aan het collaterale bandje. Maar echo of MRI kan nu nog niet. Dus advies is nog 2 weken rust. Als ik dan nog klachten heb gaan we verder kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 10:51

Blijf klachten houden. Heb weer de huisarts gebeld. Maak me zorgen. Veel pijn in mijn kuit en slechte doorbloeding. Moet om de zoveel tijd mijn tenen bewegen anders gaat mijn voet slapen. Knie is nog dik. Groot gedeelte van mijn huid op en rond mijn knie is gevoelloos. Nu afwachten wat de huisarts straks zegt. Ik ben er nog wel even zoet mee iig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 11:15

Been voelt ook warm waar de pijn zit. Dus idd niet goed. Is ook niet vreemd als je die mega bloeduitstorting ziet die ik heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 13:41

Gelukkig geen trombose. Woensdag ga ik naar een fysiotherapeut. Vond de huisarts ook een goed idee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 14:08

Huisarts wil nu ook echo of MRI op termijn. Maar fysio kan ook een echo maken. Naar aanleiding van as woensdag ga ik verder kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 14:31

Er zit idd geen breuk ergens. HA dacht ook eerst aan een tibia plateau breuk. Ik zit aan de paracetamol gecombineerd met ibuprofen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 14:56

Doe ik ook hoor als echo niks oplevert. Gelukkig neemt de HA het heel serieus en ik zelf ook :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 10:17

Ik denk dat het niet alleen bandenletsel is. Omdat ik mijn been veel minder kan bewegen. Ik mis een stuk spier voor mijn gevoel. Zo kan ik bijv niet eens normaal traplopen krijg mijn knie niet gebogen en opgetild.

Tripje naar de supermarkt was mijn uitje voor vandaag. Lekker om er even uit te zijn maar wat is boodschappen doen onhandig als je met krukken loopt. Zelfs als je iemand mee hebt die het karretje duwt. Ik ben zo gewend om dat zelf te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 14:15

Fysio kan er nog niks mee daarvoor moet eerst duidelijk zijn wat er stuk is. Maar dat er iets stuk is is volgens hem wel duidelijk. Hij vond een spierscheur heel aannemelijk. Nu HA gebeld ik wordt later teruggebeld met of verwijzing voor echo of morgen echo op de praktijk. Begint me wel steeds duidelijker te worden dat het niet 123 over is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 15:59

Heb een verwijzing voor de orthopeed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 16:14

Geen idee nog wanneer kan morgen pas bellen. Fysio schrok er wel van hoe mijn knie er aan toe was. En huisarts deed ook niet moeilijk over verwijzen. Dat er dus serieus iets mis kan zijn begint nu wel in te dalen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 17:53

Die knieschijf zit wel goed bij mij :j ook was het bij mij juist wel heel blauw en nog steeds heb ik een regenboogbeen. Vervelend dat je er zo lang last van hebt al. Wat gaan ze er nu aan doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 08:15

Daar schiet je ook niet veel mee op dan.

Ik ga morgen naar de orthopeed. Ben benieuwd of ik iets wijzer ga worden. Dat ik zo beroerd slaap ben ik wel klaar mee ondertussen. Voel me echt niet fit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 08:32

Heb je het topic wel gelezen? Ik heb geen breuk. En ga morgen naar se orthopeed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 16:01

Ik krijg een MRI op 17 sept en dan 2 dagen later de uitslag. Orthopeed denkt nu gezien de klachten aan buitenbandletsel (daar deed het echt veel pijn met de controle) de meniscus was ook niet goed wat hij kon beoordelen zo maar dat kan ook door het vocht komen wat er nog zit. Zijn reactie was dat het klonk als bubbeltjesplastic wat je stuk drukt. Lijkt mij niet goed :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 16:34

Wat is een mpfl?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 18:15

Dat maakt een hoop duidelijk :') had al even gegoogeld maar ik denk het niet knieschijf is niet van de plek geweest. En dat is toch wat er ook bij hoort? Komt iig ook bij de MRI in beeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 18:26

Knie is ook zo'n complex geheel. Dank je!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 18:39

Dat denk ik ook hoor. Hij vond het ook nog best dik. Maar het is al 4 keer minder als hoe het was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 19:23

Heb er nu knap last van na het onderzoek. Wordt me iig wel steeds duidelijker dat ik er voorlopig niet van af ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 19:27

Nee. Dat moest ik vanmiddag ook doen. Haal niet eens 1 cm. Echt bizar.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lestria, Time2Tri en 33 bezoekers