Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 21:32

Hoi allemaal!

Ik heb fibromyalgie hierdoor slik ik vaak een pijnstiller en ik slik sinds kort paroxetine.
Kan ik naproxen in combinatie met paroxetine nemen? Of beter paracetamol of ibuprofen? (Helpt niet voldoende..)

Wil het morgen even aan de apotheek vragen maar ik kom de nacht nu niet door zonder pijnstiller dus vandaar..

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:36

Dan zou ik even de dienstapotheek bellen ipv af te gaan van de info die hier gegeven wordt :=

Maar heb je het beide bij dezelfde apotheek opgehaald? En hebben zij dus beide medicijnen uitgegeven? Want eigenlijk altijd controleren ze wel of al je medicatie bij elkaar kan.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:40

Staat dit niet gewoon in de bijsluiter?

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:41

Kan, maar liever paracetamol. Paroxetine icm ibuprofen of naproxen geeft grotere kans op maagklachten. In theorie zou een maagbloeding mogelijk zijn. Werkt paracetamol niet voldoende en je wil naproxen of ibu erbij gebruiken , dan wordt een maagbeschermer aangeraden (omeprazol 20 mg 1 keer per dag)

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:45

Je kan de huisartsenpost gewoon bellen en om raad vragen

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:47

In principe kan dit gewoon samen, maar het risico op maagbloedingen is groter. Als je verder weinig risicofactoren hebt is dit geen probleem. Anders vragen om een maagbeschermer. Weet je apotheek dat je naproxen slikt? Zo nee, even doorgeven zodat ze de medicatiebewaking daar correct kunnen uitvoeren.
Als je verder nog vragen hebt kan je me altijd een pb sturen.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:13

Minoes schreef:
Hoi allemaal!

Ik heb fibromyalgie hierdoor slik ik vaak een pijnstiller en ik slik sinds kort paroxetine.
Kan ik naproxen in combinatie met paroxetine nemen? Of beter paracetamol of ibuprofen? (Helpt niet voldoende..)

Wil het morgen even aan de apotheek vragen maar ik kom de nacht nu niet door zonder pijnstiller dus vandaar..


De makke van de groep waar paroxetine toe behoort is dat je tijdelijk minder serotonine ter beschikking hebt en dus gevoeliger bent voor pijn. :(:)
'Een maagbeschermer' is newspeak voor het ont-zuren van je maag. Op een maagbloeding zit je niet te wachten, in tegendeel - maar maagzuur is nuttig en belangrijk spul.

Dus je zit akelig klem.

Ik ken fybromyalgie als een soort van drieslag: ten eerste is het een soort van burn out op je spieren. (Wat inhoudt dat je bijnieren en je spiervezels hulp nodig hebben.)
2e: een 'dysbiose' van de darm: idealiter helpt je darmflora mee om je weerstand hoog te houden etc en om allerlei processen in je lichaam beter te laten verlopen - bij dysbiose heb je er juist last van.
3e: te laag in serotonine, waardoor je stemming nog verder inzakt.

:(:) En niet mee rond blijven lopen: alle 3 aspecten zijn goed te herstellen!

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:17

ja hoor dat kan, ik heb dat regelmatig gedaan, alleen gebruik ik ook Omeprazol (maagbeschermer) ivm overtollig maagzuur.
Heb je dat niet zou ik liever paracetamol gebruiken.

En wat Janneke zegt ;)

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:39

Kan je geen advies geven over pijnstillers, maar wil je wel even een digitale :(:) geven. Zelf in februari de diagnose gehad en het is afentoe geen pretje. Ik gebruik zelf helemaal niks van pijnstilling omdat ik tot nu toe nog niks heb ontdekt wat helpt en de reumatoloog zei dat er ook niet echt iets voor is. Heb wel een tijdje iets gebruikt om te slapen omdat ik al een jaar nauwelijks sliep en daardoor ook weer meer pijn had, wat nu dus allemaal terug te leiden is naar de fybro. Slapen gaat inmiddels redelijk, maar de pijn is niet te harden op slechte dagen. Vooral ooit op het werk.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 16:25

Dank jullie!!!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Paroxetine (seroxat) icm naproxen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 01:54

Ik gebruik ook seroxat en slik regelmatig ibuprofen erbij. Zonder maagbeschermer. Ook naproxen geeft geen probleem.
Nou heb ik een sterke maag, maar met jouw ziekte is omeprazol wel aan te raden. Dit kan je gewoon bij de kruidvat kopen