Hoe snel zal dit helen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 18:59

Dat is heel lief vanje maar ik denk dat ik beter een aantal dagen niet kan werken

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:17

Ik denk een weekje of 2. Denk dat wanneer je handschoenen gaat dragen op het werk dit gaat broeien dus geen goed idee

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:24

Ik heb die exacte wonden ongeveer 10 dagen geleden gehad op mijn pols. Domme actie van mij met een kalf. Het heeft tot 3 dagen geleden goed veel pijn gedaan en nog open. Nu is het dicht met nieuwe huid.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:25

Auwtsj! Dat ziet er enorm pijnlijk uit ts! En handen zijn natuurlijk een rotplek, zoveel scharnieren die aan alle kanten aan de huid trekken.

Ik kan me goed voorstellen dat werken even niet lukt, alleen al een stuur vasthouden doet pijn. Het is niet anders. Ik denk dat je met een dag 5 al een heel eind op weg bent hoor.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:32

Als je met vuil werkt zou ik even niet gaan werken...
haal iets van flaminal hydro of flamigel in huis, vet gaasje erover met een steriel kompresje en dat afplakken. Flaminal zou het wordproces moeten verbeteren.
Dat een paar dagen volhouden.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:34

Blijnpleisters opleggen! Of genecolooghandschoentjes aandoen. Hier ook al gehad..! Beterschap komt wel goed.

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 18:25

Vandaag brand het weer flink.
Ik neem pijnstilling maar dat helpt niet echt.
Rechts gaat maar mijn linker hand brand echt gemeen. Morgen nog even na de huisarts denk ik
Spoiler:
Afbeelding

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:34

Oei dat ziet er niet lekker uit.
Ik zou ook een bezoekje aan de ha brengen.
Want als het gaat ontsteken ben je verder van huis.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:44

Heel erg pijnlijk. Doe je er al dikke klodders l-mesitran honingzalf op? Dat helpt echt.

Ik vind het er trouwens niet raar uitzien. Maar ik zou het wel heel raar vinden dit droog te laten en niet te behandelen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:49

Vet verband en goed intapen. Pijnstilling en huisarts is hier imo niet nodig. Ziekteverlof al helemaal niet. Geef het een week of twee eer het dicht is.


En ja, ik heb er ervaring mee: heb regelmatig dergelijke wonden en al een paar keer volledig ontvelde handen gehad door 2de graads brandwonden... Behandeling: goed uitspoelen en losse huid wegknippen, vet verband en tape, desnoods met handschoenen erover. Het prikt wat maar ik heb een hoge pijndrempel.
Ik zit nu met één ontvelde hand (vloeistof door handschoen gebrand) en na 2 dagen is het goed te doen. Vandaag de laatste keer flammazine en nu over naar isobetadine-gaasjes. Daar gewone gaasjes (lekker dik) en tape over. Werken gaat ook gewoon.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:56

Luister jij nou maar naar je eigen lichaam, ts. En niet naar het bericht hierboven.

Dat lijkt me een heel wijze raad en daar laat ik het dan ook bij :)

Beterschap!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27973
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:59

Mijn man had flinke schaafwonden en blaren op zijn handpalm en dat was met honingzalf met een weekje dicht. Sterkte hoor!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:32

Boras schreef:
Luister jij nou maar naar je eigen lichaam, ts. En niet naar het bericht hierboven.

Dat lijkt me een heel wijze raad en daar laat ik het dan ook bij :)

Beterschap!



Wel ja... Luister liever naar de bokkertjes zonder medische scholing ;-)...

Over the counter/ orale pijnstilling helpt geen r**t bij dergelijke dingen, da's gewoon placebo effect om de mensen stil te houden...

En een huisarts gaat echt niet meer doen dan de behandeling uit mijn eerste bericht. En daar heb je geen arts voor nodig.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:04

Je huisarts gaat je naar huis sturen met een aantal opties:
Optie 1 is die van maximuss. Naar huis met hydrogel, vetverband en tapen.
Optie 2: naar huis met betadine vetgaas en tapen
Optie 3: naar de wondceroleegkundige om het losse vel weg te knippen en dan te verbinden.

Maar je bent geschuurd door een (vuil) halstertouw. Voor de zekerheid even naar de HA maar op basis hiervan zeg ik niet dat er ontsteking in zit. Maar zekerheid boven alles.

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 17:49

Zo net bij de huisarts geweest.
Was wel licht ontstoken, dus nu een vettig gaasje erop wat schijnbaar de ontsteking eruit zou moeten trekken en dan met een pleister afgedekt.
Voor deze week ben ik ziek geschreven(duitsland). En volgende week moet ik even bekijken...

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:03

Ooit mijn muis "afgeveegd" aan een gegranolde muur. Binnen 5 dagen zonder mankeren, niets speciaals gedaan Alleen droog gehouden.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:35

hagelslag schreef:
Zo net bij de huisarts geweest.
Was wel licht ontstoken, dus nu een vettig gaasje erop wat schijnbaar de ontsteking eruit zou moeten trekken en dan met een pleister afgedekt.
Voor deze week ben ik ziek geschreven(duitsland). En volgende week moet ik even bekijken...

Goed dat je dan gegaan bent. Ze lieten je komen dus dan is het wel nodig. Hopelijk gaat het nu niet meer verder ontsteken.

Iedere situatie is weer anders. Dat piet of Janneke wel gaat wil niet zeggen dat jij dat moet doen

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:50

Ik ben echt niet flauw en zie hier topics voorbij komen dat ik denk serieus >;)
Maar ik vind dit er toch echt heel pijnkijk uitzien het is ook wat dieper als oppervlakkig geschaafd.
Goed dat je een week thuis mag blijven,zeker doen ook.Hopelijk word de pijn snel minder.

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 13:21

Zoo een week en 2 dagen verder en euh ja de 2 ergste zijn nog altijd behoorlijk pijnlijk...
Zoals je ziet is die op mijn pink zo goed als dicht.
Ik gebruik betadine wondgaas en pleisters. Afgelopen donderdag nog weer wen keer bij de huisarts geweest omdat de pijn niet te harden is en ik bang was dat de ontsteking niet eruit gaat.
En toen dus betadinewondgaas meegekregen.
Als het gaasje er vers opzit is de pijn minder.
Wanneer het gaasje er ca 5-6uur op zit komt de brandende pijn en steken weer opzetten.
Dus elke 5-6uur wissel ik de pleister en gaasje. Als ik wissel laat ik het ook even aan de lucht drogen

Afbeelding

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:27

Da's mooi aan het genezen. Hebben jullie in NL Flamigel? Dat gaat zeker helpen met het herstel.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:37

Heel veel sterkte
Normaal zou ik zeggen inpakken en doorwerken
Maar nu vraag ik mij af (zeker met die stofzak) of je dokter je niet beter nog een week kan geven dat dit zeker mooi kan genezen?
Aangezien die stofzakken vuiligheid is en die stof echt wel door gaasverband doorheen komt (uit ervaring jammer genoeg).
Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen natuurlijk.

En tegen de pijn als je zegt dat het zeer doet als die isobetadine compres uitdroogt een soort vercompresje erover? dan kan de isobetadine ook niet zo makkelijk uitdrogen... Of denk ik nu verkeerd?
Dan blijft de huid eromheen ook mooi soepel.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 26-08-18 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:37

Ik vind het er te droog uit zien, dat komt je genezing en klachten niet ten goede.
Je voelt zelf al, dat wanneer het gaas er net op zit en nog lekker vet/nat is dat dat verlichting geeft... gebruik nou toch echt eens betadine of honingzalf!

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 13:40

Ik mag nog tm woensdag thuis blijven.
Zodra als dat ik de pleister eraf gehaald heb week ik mijn hand een half uur ofzo in water.
Honingzalf doet meer pijn dan de betandine wondgaas.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:44

Dan zou ik toch eens kijken voor vetverband over de isobetadinegaas te doen als dit mag.
Gelukkig dat je nog even thuis blijven kunt ermee :j

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe snel zal dit helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 13:49

Daar kan ik morgen nog wel even naar kijken. Ahhoewel ik hoop dat het morgen gewoon al zoveel beter is dat het niet nodig is.
Sowieso na die 5-6 uur zit het "viese" stukje bijna vast aan de pleister ivn wondvocht