Vage buikpijn, waar vandaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 16:20

Laat ik voorop stellen dat ik al bij de dokter ben geweest en ook al een echo heb laten maken in het ziekenhuis!

Ik heb sinds enkele weken rare onverklaarbare buikkrampen/buikpijn. Meestal aan de linkerkant, net onder mijn ribben lijkt het wel.
In het ziekenhuis konden ze geen gekke dingen zien. Mijn milt is normaal, mijn nieren zijn ok, ik heb geen galstenen en voor de rest zit er niks wat er niet hoort te zitten. De "officiële" uitslag krijg ik nog van mijn huisarts maar waarschijnlijk is er dus niks te vinden.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
De buikpijn komt vrijwel alleen 's Avonds, maar niet elke dag.
Ik dacht eerst aan een lactose intolerantie maar zelfs na volledig uitsluiten van lactose producten heb ik buikpijn.

Het is een stekende/drukkende pijn en verlichting is er niet echt. Het gevoel dat ik naar het toilet moet is er wel maar dit geeft ook geen verlichting/verbetering.

Ik wordt er langzaam een beetje moe van eigenlijk. Ben nu een "dagboek" aan het bijhouden wat ik wanneer eet en wanneer ik buikpijn heb of niet om zo een mogelijk patroon uit te sluiten, maar hoor graag de mogelijkheden als iemand toevallig dit herkent.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:25

Spastische darm lijkt mij

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:32

Heb ik ook, ik dezelfde onderzoeken gehad en uit eindelijk is door een osteopaat vastgesteld dat mijn spieren en bindweefsel compleet vast zitten. Ook mijn middenrif en bij mijn maag en lever.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:30

Ik heb sinds paar dagen, savonds hele hevige buikpijn.
Af en toe gewoon soort van "puffen/ persen" erbij.

Geen idee waar het vandaan komt. Eet niks geks oid.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 20:51

xxemmely; wat is bij jou behandelplan/prognose? Is er wel van de pijn af te komen? Kunnen ze überhaupt wat ermee?
Ik ben benieuwd naar de uitslag van mijn echo en zal aan de hand daarvan eens kijken naar een osteopaat oid.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:57

Ik had dezelfde klachten. Bij mij was het een spastische darm. Klachten zijn erger als ik last heb van hooikoorts.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:18

SuperAssie schreef:
xxemmely; wat is bij jou behandelplan/prognose? Is er wel van de pijn af te komen? Kunnen ze überhaupt wat ermee?
Ik ben benieuwd naar de uitslag van mijn echo en zal aan de hand daarvan eens kijken naar een osteopaat oid.

Bij mij komt het eigenlijk van scoliose, die er weer voor heeft gezorgd dat alle spieren op mijn rug vast zijn gaan zitten en dat is zich gaan uitbreiden tot nek, hoofd, ribbenkast en buik. Maar je kan het zien als allemaal overbelaste spieren dus kan bij een ander van alles aan oorzaken zijn.
Behandeling voor de scoliose zelf is er in mijn geval niet, maar wat betreft de spieren is het een kwestie van los laten masseren iedere week. Lange weg te gaan :')

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:47

Er bestaat zo'm hele vage buikpijn die net onder je ribben zit. Echt in je romp en te laag voor je maag en te hoog voor je darmen.
Mijn moeder noemt dat altijd 'pijn in je flikker' hebben. Ik heb dat altijd gewoon overgenomen en ze wist precies wt ik bedoelde als ik dat zei en vise versa.
Het is een vage klacht alsog er iets dwarszit maar toch ook weer niet. Ik kan er ook geen andere benaming voor geven.
Dit treed bij mij meestal op als ik weinig en slecht/gebroken heb. Dan sta ik op met dat gevoel. Het verlicht niet door naar het toilet te gaan of iets te eten of drinken. Het zakt gedurende de dag. Maar mijn moeder had het vooral savonds.


Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 18:22

Ik gooi mijn topic nog eens omhoog omdat ik merk dat ik er weer vaker last van heb gehad. Vlak na mijn echo geen last meer gehad, eigenlijk een paar weken niet maar nu begint het weer.

Het is echt een naar gevoel, het "borrelt" ook lijkt het wel,ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Ik hoop nog steeds dat iemand misschien ervaring heeft en me de juiste richting op kan helpen voor verlichting/oplossing van dit probleem. Mijn huisarts kan me niet verder helpen.
Ik heb zelf endometriose genoemd maar hiervoor was ik volgens hem te jong. Tsja, wat wil ik dan?

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:42

Ik verbaas me een beetje over de reactie van je huisarts? Te jong voor endometriose ben je namelijk niet. Lijkt me alsof hij niet precies weet waarover hij het heeft?

Het gevoel dat het borrelt klinkt voor mij als gas in de darmen. Dat kan vele redenen hebben, het kan komen doordat je veel zwaar te verteren dingen eet, door voedselintoleranties, spastische darm, of door onderliggende aandoeningen. Ik zou bij je huisarts aandringen op doorverwijzing naar een mdl arts zodat je eerst een en ander kunt uitsluiten. Vanuit daar kan je dan verder kijken.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 08:00

Ja dat verbaasde mij ook al, zeker omdat ik volgens alle endometriose websites juist wél de goede leeftijd heb. Maar zijn exacte woorden waren "dat is iets voor oude vrouwen" :?

Anyway, ik ga proberen of ik woensdag terecht kan. Ik had eerst het vermoeden dat het toch met mijn cyclus te maken had(buikpijn is het hevigst vlak voor mijn ongesteldheid begint en wordt erger hoe langer ik doorslik), maar na googlen vind ik het ook verdacht veel op prikkelbare darm syndroom lijken. Dus ik weet het niet zo goed waar te zoeken.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:06

Ik had ook veel buikpijn en maagpijn , maar vooral dat ‘ borrelen ‘ ook.
Ik ben iberogast gaan slikken. En dat heeft roch wel enorm geholpen.
Een oorzaak weet ik dan dus niet, maar eerlijk gezegd vindt ik het het belangrijkste dat mijn pijn en geborrel over zijn.
Misschien helpt het jou ook!

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Vage buikpijn, waar vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:22

Mirim, fijn dat het jou helpt! Toch zou ik TS liever aanraden om op zoek te gaan naar de oorzaak in plaats van medicijnen te gaan nemen die alleen de symptomen wegnemen. Vaak is er namelijk een reden dat je lijf zo reageert, iets simpels als een paar dingen uit je dieet weglaten kan soms al zo´n enorm verschil maken.
Ik heb zelf een darmaandoening en wat mij enorm heeft geholpen is het bijhouden van een voedings- en klachtendagboek. Zo kon ik na verloop van tijd zien waar mijn lichaam goed en slecht op reageerde, er was namelijk geen enkele arts die me daarin kon begeleiden of ook maar het nut ervan inzag. Mocht je meer willen weten over zo´n voedingsdagboek en hoe ik dat heb aangepakt, dan wil ik je best een pb´tje sturen.

Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:25

Je darmen en baarmoeder e.d liggen ook vlakbij elkaar, voor je menstruatie staat er heel veel spanning op je buik en soms ook zwelling dus dat kan ook bestaande darmklachten verergeren.

Het borrelen duid wel op je darmen, ben je al bij de osteopaat geweest?

Het kan zijn dat je iets eet waar je niet tegen kunt, het loont om een voedseldagboekje bij te houden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 08:25

Prulletje, ik zal je straks een bericht sturen als ik klaar ben met werken.
Ik heb al eens een dagboekje bijgehouden maar dit was in een periode dat ik toevallig geen last had. Hierdoor heb ik geen gekke dingen kunnen vinden.

Echter heb ik dit weekend gegeten zoals altijd en het hele weekend echt enorme krampen. Zaterdag begon het rond 5 uur tot dik 3 uur 's nachts, en zondag begon het rond 6/7 uur en ook tot ik in slaap viel.

Dat is ook het enige dat lijkt te helpen tegen de pijn, plat in bed liggen in foetus houding en proberen te slapen. Meestal als ik wakker wordt is het dan voorbij.

Edit; ik had zelf eerst niet het vermoeden dat het aan mijn darmen etc lag omdat medicatie daarvoor niet leek te helpen. Maar waarschijnlijk heb ik gewoon niet de juiste gehad. Ik ga de huisarts vandaag of morgen even bellen en hopen dat ik deze week kan langskomen. Ga aandringen op een grondig onderzoek en hopen op resultaat.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jessica_1998, KleinBoefje, Roulette_, xdesix, Zomer en 82 bezoekers