paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 04:51

Quir schreef:
Mag ik me hier ook melden? :)

Wil graag meelezen en hopelijk motivatie vinden als het even moeilijker gaat. :))

Ben afgelopen 4/5 jaar zo'n 20kg aangekomen vanwege ernstig ziek zijn. Helaas. Die kg wil ik dus graag, heel graag, weer kwijt. Grootste doel is komend voorjaar weer echt te kunnen beginnen met paard rijden. *\o/*
Als mijn lijf dat fysiek aan kan, maar dat is wel het doel!

Welkom :)!

Actieve vakantie dit jaar.
Kanonnen man, zit op een eiland wat alleen uit bergen bestaat. Bultje af kost geen energie, maar bultje op :+.
Gemiddeld 25.000 stappen per dag wat rond de 1.000 kcal verbrand aldus mn stappenteller. Hij vergeet alleen dat ik ook nog bultje op moet :+.
Gister iets minder gezond gegeten, na 8 uur wandelen (en 1100 meter stijgen en dalen), hadden we zo geen zij meer in koken dat we iets hebben gehaald.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 08:01

Vergeet niet dat je op vakantie bent hè. Je moet ook wel n beetje vakantie vieren.

Ik sta niet meer iedere dag op de weegschaal. Ben wel weer meer en beter aan het opletten wat ik eet. Afgelopen vrijdag spiraaltje laten plaatsen en nu ongesteld. Dus even wachten met zoeken naar resultaat

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:58

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:10

_Aine schreef:
@Es_ther: Je zal waarschijnlijk wel afgevallen zijn na zo'n actieve vakantie, ondanks het uit eten gaan/afhalen :j

Hier leuk nieuws. Net te horen gekregen dat we over ongeveer twee maanden gaan verhuizen :D Van een kleine woning vlak aan de weg, naar een woning die tweemaal zo groot is en aan het bos staat. Ik zag gisteren, toen we even langs het huis reden, al mensen uit het bos komen die daar hadden gejogt. Wil ik ook gaan doen! Lijkt mij heerlijk. Daarnaast kan ik dan naar de pony's fietsen, ipv 35/40 minuten in de auto te moeten zitten enkele reis, dus ook superfijn.



Wat heerlijk zeg! Dat is een mooi vooruitzicht.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:57

Ah super zeg!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:27

Lekker hoor aan het bos wonen.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:25

Ik kom me toch ook weer eens melden :o
Ging voor de zomer hier echt heel goed, toen een poosje wat minder maar ben nu toch weer heel serieus bezig.
Nu met andere halve week geleden was ik vanmorgen ineens 1.2 kilo lichter, fijn dat je dan toch wel resultaat hebt! :D
Loop ook al een tijdje bij een diëtiste en ook dat vind ik wel fijn, hier en daar toch wat meer begeleiding!
M'n doel is / was 20 - 23 kilo ongeveer. Ik zit nu op de - 5 :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 11:31

Goed bezig melis.

Ik moet ook beter mn best blijven doen. Vanaf gister weer aan het schrijven.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:41

Volhouden hoor dan gaat het jullie echt lukken, geloof in jezelf!
Doordat je steeds wat blijft afvallen stimuleert het ook om verder te gaan, bij mij wel toen in ieder geval.
Die schrijft die blijft, weet wat je eet en ben eerlijk naar jezelf, dat geldt ook voor het afvallen.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:31

Wat is het rustig hier.....
We houden toch nog wel vol hoor!

Hier even wat minder, ben wat ziek en heb diarree dus onbewust wat lager in gewicht nu maar zo hoeft het voor mij ook niet pfffff mijn hele buik doet zeer.

Verder is het goed vol te houden om stabiel te blijven met toch af en toe uitschieters in eten met uit eten gaan en een gebakje of grote koek tussendoor ook nogal weer eens klein schaaltje chips (max 30 gram) in de avond gaat goed.
Als ik zie dat het iets oploopt beweeg ik weer wat extra die dagen in de vorm van veel wandelen, dingen op de fiets doen en hardlopen.

Nou en hoe gaat het bij jullie nu?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:50

Hier is er van de twintig nog maar tien af. Vanaf vorig jaar mei gerekend. Dus nu weer aan de slag.
Weer over een andere boeg. Namelijk gewoon eten. 2 brood smorgens, 2 smiddags en normaal eten savonds. Niks geen tussendoortjes.(snaaierij)

Heb ook geen honger gehad gister.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:55

Na drie weken vakantie in de USA een pond afgevallen. Ik ben wel trots op mezelf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:15

Hier even een dip. Was wat bijgekomen. Ben minder gaan eten daarom (ruim 300 kcal minder) . En vorige week hard van ons nieuwe paard afgevallen. Nu veel vocht in mijn knie en 1.5 kg erbij. Daar zit het drukverband ook bij maar dat zal nooit zo veel wegen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 10:17

Wauw rien, dat is wel knap!

Jammer dat er weer 10 bij is TT. Ik ben benieuwd wat dit je gaat brengen.

Hier allerlei smoezen.... te druk, verhuizen, samenwonen, stress, geen structuur,.geen zin etc etc.... moet echt weer de touwtjes strakker gaan pakken en gaan sporten. Op de en of andere manier zit mijn hoofd vol en krijg ik die niet geordend.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:21

Ik ben weer momenteel begonnen met shakes. Om een begin te maken.... Maar zelfs dit lukt helaas niet meer! :(

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 10:42

Shakes wil ik niet aan. Je veranderd je mind set er niet mee. Ik wil weer gaan hardlopen in t bos. Evt thuis wat gaan fitnessen of naar de sportschool. Paardrijden en wandelen natuurlijk ook. Moet echt even structuur gaan ontwikkelen. Graag 1 waarbij ik ook genoeg rust heb voor mezelf

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:49

Ik ben ook een beetje de motivatie kwijt. Maar ikw eet ook niet hoe ik verder moet. Dat werkt ook niet mee


Vanmiddag een gesprek met de diëtist, kijken of ik afvallen mag nog. Mn lichaam geeft na 40 kilo eigenlijk aan dat het genoeg is, maaar ik wil nog steeds graag onder de 100

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:57

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 11:04

Oh ja! Dr Now! <3

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:00

Ik sta even stil.. Ik zit midden in een lastige periode.. en dan ga ik emo eten. Niet goed.. Ik weet het. Maar het goed troost.

Gelukkig niet aangekomen.. maar ook niks eraf.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:16

Ladybird schreef:
Ik ben ook een beetje de motivatie kwijt. Maar ikw eet ook niet hoe ik verder moet. Dat werkt ook niet mee


Vanmiddag een gesprek met de diëtist, kijken of ik afvallen mag nog. Mn lichaam geeft na 40 kilo eigenlijk aan dat het genoeg is, maaar ik wil nog steeds graag onder de 100


Vraag uit belangstelling, hoe voel of merk je dat je lichaam aangeeft 'genoeg'?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:32

Helaas hier ook even stilstand ik ben ook niet gemotiveerd. Ik moet de knop even omzetten maar dat wil niet lukken. Ik slaap ook niet goed n ben niet uitgerust. Bewegen gaat moeizaam helaas speelt mijn beperking op.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:55

CharleyT schreef:
Ladybird schreef:
Ik ben ook een beetje de motivatie kwijt. Maar ikw eet ook niet hoe ik verder moet. Dat werkt ook niet mee


Vanmiddag een gesprek met de diëtist, kijken of ik afvallen mag nog. Mn lichaam geeft na 40 kilo eigenlijk aan dat het genoeg is, maaar ik wil nog steeds graag onder de 100


Vraag uit belangstelling, hoe voel of merk je dat je lichaam aangeeft 'genoeg'?


Ik ben voornamelijk zwart voor mn ogen als ik opsta van stoel/bed. Veel duizelig. enzo.

Maargoed, vanmiddag dus bij de diettist geweest en die zegt dus dat ik eigenlijk gewoon door kan gaan. Evenwichtsproblemen enzo komt niet daar van. Flauwvallen van laatst zal waarschijnlijk een combi zijn van factoren, maar hoeft niks met afvallen te maken hebben. Dat heb je alleen als je een crashdieet doet. en dat is niet wat ik doe.

Ik moet dus gewoon 1900/2000 kcal eten. Daar moet ik het makkelijk op kunnen doen. Als de klachten nog langer aan houden toch een afspraak maken bij de HA. Welk an het zijn dat door afvallen je evenwichtsorgaan het een beetje zwaarder heeft, omdat die nog ingesteld is op wat anders

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:23

Veel mensen een beetje last van een dipje dus, wellicht komt het ook door het wisselen van het seizoen.

TurboTinker: goed van je zeg dat je op tijd ingrijpt en er niet eerst alles aan laat komen. Ik weet hoe moeilijk dit is. Kleine luchtige tussendoortjes kunnen gerust hoor zoals appeltje, wortel, komkommer, augurk, of magere yoghurt. Het volhouden is nu gewoon erg belangrijk.

Rien10 gaat lekker, goed bezig dus!


SusanH: Oei hard van je paard afvallen is geen pretje en zeker niet voor het vertrouwen tussen jou en je nieuwe paard, balen zeg. Hoeveel kcal eet je nu per dag dan?
Vocht en drukverband spelen nu ook mee en feit dat je nu even niet zoveel bewegen kunt natuurlijk, niet TE streng zijn voor jezelf hoor. x

EmptyWords Je hebt al een goed inzicht van jezelf hahaha. Dat is bij de meeste en zo ook bij mij geweest dat je altijd een uitvlucht zoekt en het soms gewoon ook niet wilt zien dat het moet gebeuren. Wat je noemt structuur is al een heel goed punt en wellicht helpt het om te beginnen met kleine doelen te stellen per dag. Paar kilometer per dag wandelen, de fiets pakken voor kleine boodschappen, 5 minuten touwtje springen, 5 minuten traplopen dat soort dingen. Vooraf plannen wat je eet helpt ook enorm.

Banyu nee geen shakes daar leer je niks mee, ook ik ben daar geen voorstander van. Dit zijn tijdelijke oplossingen maar niet voor definitief. Installeer een app en kijk wat je eet wat betreft kcal. Je 'mag' alles maar moet niks zolang je binnen je kcal doel blijft.

Ladybird Je hebt het ook al super gedaan en dan is het logisch dat je even een stop inbouwt. Even stabiliseren en wellicht later idd nog eens oppakken.

_Aine vooral inzicht krijgen en je paard in je achterhoofd houden is een goede motivatie. Als ik foto's terug kijk van toen ik boven de 100 kg woog op mijn paard en foto's van nu op mijn paard dat motiveert mij echt om hieraan vast te houden.

Olikea niks aankomen is ook al heel goed als je momenteel even de moed niet hebt om verder te gaan.

CharleyT ben ik ook benieuwd naar ik denk dat ze bedoelt dat je op een gegeven moment gewoon even niet meer afvalt en je lichaam dus even niet verder wil.

Laura moeilijk is dat hey maar je zult zien dat als je de knop om weet te zetten je vanzelf meer energie krijgt en het echt steeds makkelijker gaat. Vanavond hup op tijd naar bed dan maar eens :D

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:24

Ladybird: Je eet wel gewoon met regelmaat suiker toch? Of in je koffie?
Ijzergehalte al eens na laten meten?