Help mijn vriend is coke verslaafd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:06

Nee hoor. De vader moet toestemming krijgen van de moeder om het kind te kunnen erkennen.

Ts, dappere keuze! Hoop echt dat je er 110% achter staat.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:44

Wat een heftige wending ineens in je leven TS.

Ik hoop dat je steun en hulp hebt in je directe omgeving want dit is niet niks.

Wat betreft het erkennen van de vader, hier heb je nog even de tijd voor om rustig over na te denken. Uit bescherming voor het kindje kan het goed zijn om de vader niet te erkennen. Gebeurd er iets met jou dan hoef je niet bang te zijn dat je kind naar de vader gaat (laat wel een andere oplossing vastleggen). Je hebt echter ook geen recht op alimentatie van de vader.

Geen erkenning betekend trouwens niet dat het kindje zijn/haar vader niet mag leren kennen, dat is verder helemaal aan jullie. Maar juridisch gezien heeft de vader geen rechten naar het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:59

Niniane schreef:
Nee hoor. De vader moet toestemming krijgen van de moeder om het kind te kunnen erkennen.

En anders kan hij vervangende toestemming voor erkenning van het kind verzoeken bij een rechtbank.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:01

enzino schreef:
Niniane schreef:
Nee hoor. De vader moet toestemming krijgen van de moeder om het kind te kunnen erkennen.

En anders kan hij vervangende toestemming voor erkenning van het kind verzoeken bij een rechtbank.

Wat de rechtbank alleen zal toewijzen als dit in het belang van het kind is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:19

Corelli schreef:
Wat de rechtbank alleen zal toewijzen als dit in het belang van het kind is.

Wat het altijd is mits de moeder gegronde bezwaren naar voren kan brengen.

Mijn advies blijft om het eens met de vader te bespreken, want dat kan het allemaal een stuk makkelijker maken dan met mogelijke rechtszaken. Ga de discussie met hem heel open aan, mogelijk zelfs voordat je zelf hebt besloten wat de uitkomst moet zijn want dan is er meer kans dat je daar op gaat sturen wat weerstand kan oproepen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:25

Zover moet je het helemaal niet laten komen. Ik zie nu van dichtbij hoe slopend zo'n proces is. Probeer er eerst samen uit te komen. Geef hem de kans je vertrouwen te winnen. Vraag hem desnoods om regelmatig te plassen om te checken of hij echt clean is. Stel duidelijke regels op die in het belang van de kleine zijn. Daarom mijn tip ook om daar samen hulp bij te zoeken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:09

TS wat een wending! Ik vind je dapper. Uiteraard zitten er aan elke overweging voor en nadelen. Die heb je wrs zelf ook flink afgewogen.

Wat pijnlijk dat jouw ex alweer een nieuwe relatie heeft.. rebound of gevalletje ik kan niet alleen zijn?
Zegt wel weer wat over hem idd.

Als hij echt niet geschikt blijkt als vader zijn daar echt wel stappen voor te ondernemen. Voor nu hoop ik maar dat het ook zijn leven positief beïnvloeden zal.. maar goed, verslaafd.. blijft moeilijk, hij moet het echt zelf willen.
Ik las hier over je studie voortzetten, ik weet niet wat je studeert maar mij lijkt dat ook het meest verstandig, zo met een kindje en alleenstaand kan dat wel eens veel te zwaar worden!

Meid, een kindje, ik moet echt zeggen, de meest overweldigende liefde die ik ooit gevoeld heb is sinds ik een dochter heb.. man wat hou ik van haar..

Wil je ons op de hoogte houden van hoe het met jou gaat? Uiteraard ben je niets verplicht, wie weet kunnen we toch nog eea voor je betekenen!

Schaduw25
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-07-18

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:36

Als ik de keuze had om door te gaan met mijn opleiding tijdens mijn zwangerschap had ik dat zeker gedaan maar helaas kom ik met te veel ziektekiemen in aanmerking die mijn kind blijvende schade aan kunnen richten en/of zelfs een miskraam kunnen opwekken. Dat risico neem ik niet.

Over de rol van de vader maken we duidelijke afspraken, gelieve hier ook niet op verder door te gaan.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:01

Dan begrijp ik dat je stopt.

Heb je goed contact met familie en of vrienden die je kunnen steunen of helpen na de geboorte? Zodat je tijdens je studie toch genoeg opvang mogelijkheden hebt indien nodig?

En weet je inmiddels het termijn van je zwangerschap al (bij vk) geweest.

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:23

Schaduw25 schreef:
Als ik de keuze had om door te gaan met mijn opleiding tijdens mijn zwangerschap had ik dat zeker gedaan maar helaas kom ik met te veel ziektekiemen in aanmerking die mijn kind blijvende schade aan kunnen richten en/of zelfs een miskraam kunnen opwekken. Dat risico neem ik niet.

Over de rol van de vader maken we duidelijke afspraken, gelieve hier ook niet op verder door te gaan.


Goeie keus dan inderdaad.
Ik vind je sterk over komen!
Probeer een beetje van je zwangerschap te genieten!

Schaduw25
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-07-18

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 13:54

Ik ga beginnen aan een opleiding vanuit mijn werk, alles wordt betaald door mijn baas mits ik een contract aanneem waar in staat dat ik minstens 5 jaar hier moet blijven werken als manager. Als ik ontslag zou nemen binnen deze periode moet ik het opleidingsgeld wel terugbetalen.
Dit betekent voor mij 5 jaar zekerheid kwa inkomen, een diploma maar daar staat wel tegenover dat ik enorm veel zou moeten werken op de momenten waarop de baby savonds slaapt. Gelukkig woon ik op een paar minuten lopen van mijn werk af.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:01

Hoe ga je dat dan qua oppas regelen? Is best een uitdaging, onregelmatig en ook avonden?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:39

Wat is enorm veel?
Vergeet niet dat je ook fulltime 'nachtdienst' hebt als alleenstaande moeder en dat je kindje overdag in het begin (met wat geluk) wel veel slaapt maar daarna ook veel aandacht zal vragen..
Mogelijk heb je dat allemaal al meegenomen in je besluit hoor.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:23

Moderatoropmerking:
"broekzak bericht" verwijderd en reacties daarop ook

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:27

Schaduw25 schreef:
Ik ga beginnen aan een opleiding vanuit mijn werk, alles wordt betaald door mijn baas mits ik een contract aanneem waar in staat dat ik minstens 5 jaar hier moet blijven werken als manager. Als ik ontslag zou nemen binnen deze periode moet ik het opleidingsgeld wel terugbetalen.
Dit betekent voor mij 5 jaar zekerheid kwa inkomen, een diploma maar daar staat wel tegenover dat ik enorm veel zou moeten werken op de momenten waarop de baby savonds slaapt. Gelukkig woon ik op een paar minuten lopen van mijn werk af.

Fijn dat je alles zo kunt regelen, ook voor die avonduren komt wel weer een oplossing, veel geluk en succes in de toekomst.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:33

Moedige keuze maar het zou mijn keuze niet zijn. Weet je baas dat je zwanger bent? Want anders teken je een vast contract terwijl je weet dat je zwanger bent. Ik zou zelf nooit een kindje willen opvoeden in zoveel onzekerheid met zo'n vader. Dat is vragen om ellende en emotionele afhankelijkheid. Het is een situatie waarin je geen kind wil grootbrengen. Het is stress en heel veel ellende. Dat heb je al als de vader niet drugsverslaafd was en je een goed vast inkomen had.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:46

Van sommige mensen zou je toch denken dat ze een kristallen bol hebben...

Schaduw25
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 23:17

Suzanne F. schreef:
Moedige keuze maar het zou mijn keuze niet zijn. Weet je baas dat je zwanger bent? Want anders teken je een vast contract terwijl je weet dat je zwanger bent. Ik zou zelf nooit een kindje willen opvoeden in zoveel onzekerheid met zo'n vader. Dat is vragen om ellende en emotionele afhankelijkheid. Het is een situatie waarin je geen kind wil grootbrengen. Het is stress en heel veel ellende. Dat heb je al als de vader niet drugsverslaafd was en je een goed vast inkomen had.

Hier weet mijn baas ook zeker vanaf! Daar zou het gesprek wat ik met hem had eigenlijk alleen maar over gaan. Het contract bied hij me aan omdat ik heb aangegeven een vast inkomen te willen hebben en hij me niet kwijt wilt. Merendeels omdat heel veel personeel vervangen wordt en hij wel veel potentie in mij ziet.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 07:06

lieveli schreef:
Van sommige mensen zou je toch denken dat ze een kristallen bol hebben...


Maar dat geldt toch ook voor de mensen die vinden 'dat alles wel goed komt' ? TS weet gewoonweg niet waar ze voor kiest en hoe het uit zal pakken, de toekomst zal het uitwijzen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 07:33

DatBenIkNou schreef:
lieveli schreef:
Van sommige mensen zou je toch denken dat ze een kristallen bol hebben...


Maar dat geldt toch ook voor de mensen die vinden 'dat alles wel goed komt' ? TS weet gewoonweg niet waar ze voor kiest en hoe het uit zal pakken, de toekomst zal het uitwijzen.


Maar met ‘wat als’ schiet je toch erg weinig op. En de meeste ‘wat alsen’ gelden ook gewoon voor mensen die wel een ideaal leven voor kinderen krijgen hebben.
Je weet gewoon nooit hoe het loopt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:23

DatBenIkNou schreef:
lieveli schreef:
Van sommige mensen zou je toch denken dat ze een kristallen bol hebben...


Maar dat geldt toch ook voor de mensen die vinden 'dat alles wel goed komt' ? TS weet gewoonweg niet waar ze voor kiest en hoe het uit zal pakken, de toekomst zal het uitwijzen.


Ik heb nooit anders beweerd. Maar het bericht van Suzanne schoot me even verkeerd, zeker omdat zij er uiteindelijk ook alleen voor stond dus welke garanties heb je uiteindelijk? Niks, op 1 na: het wordt zwaar. En dan is zwaar een understatement.

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:34

Waarom zou je geen vast contract mogen tekenen als je zwanger bent?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:40

Niemand weet waar ie voor kiest als je aan een kind begint :+ Omdat je je gewoon niet voor kan stellen hoe je leven zal zijn met een kind.

Zelfs als je alle randvoorwaarden goed voor elkaar hebt kan het nog finaal de soep in lopen. En over het algemeen krijg je, als je randvoorwaarden iets minder zijn, erg veel hulp en toezicht. Ook trouwens als je leven wel op orde is en het lukt alsnog niet.

En je mag idd prima een contract tekenen als je zwanger bent. Je hoeft in principe niet eens te melden dat je zwanger bent.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:00

Ik heb erg veel bewondering voor je en met zo'n sterk karakter ga jij de beste mama die er kan zijn worden

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:09

Al wist haar baas er niks van dat doet er niet toe. En zwaar is voor iedereen een relatief begrip.