Help buikgriep of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Help buikgriep of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:20

Hee Dalena,

Wat een rotte situatie. Hoe voelt je vriend zich nu? Was er een aanleiding dat hij naar de wc ging? Het kan natuurlijk zijn geweest dat hij zich niet lekker voelde, te snel opgestaan is en daardoor flauwgevallen!
Bedenk je goed dat als hij zegt dat hij zich beter voelt, hij niet moet overgeven. Ik ben een ex-emetofoob en ik heb tijdens therapie ook geleerd dat overgeven altijd met een waarschuwing komt. Hij zal zich eerst misselijk en niet lekker voelen. En als hij jou op de hoogte stelt daarvan kun je bij hem weggaan. Zo kun je hem toch zien. ;)

Verder klinkt dit niet als buikgriep. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was. Succes! Ik weet hoe rot het is.


Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:44

Kelly_ann schreef:
alice0cullen schreef:
Jeetje mensen een beetje begrip is ook moeilijk zeg. Net alsof je een fobie zo even fixed door je zieke vriend een knuffel te geven.
Los je paniekaanvallen dan op door je niet meer zo aan te stellen.

Ik hoop dat je vriend zich snel beter voelt en jij dan dus ook. :(:)


Niet 'even', maar zo doe je dat uiteindelijk wel ja... Cognitieve therapie zit er vol mee. Exposure in vitro, vivo en flooding, EMDR etc. Dat lukt vaak goed met hulp van een psycholoog. En soms lukt het mensen zelfstandig, wie weet kan TS stapjes zetten in deze situatie, in het hier en nu. Niemand weet hoe sterk de angsten al zijn en hoe cognitief sterk ze is.

Zet 'm op meid!


Ik denk dat TS het wel heel goed snapt en kan relativeren. Maar als je in zo'n moment/situatie staat en er mee overvallen wordt, zelfs met of na therapie is het moeilijk om niet in je oude patroon te vallen.

Maar dit topic ging niet over 'hoe kom ik van mijn fobie af'.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellepel, GoogleAdsense, Josien_, Letje01, lientje80, SentiBot, Suliko, Wieke, YvonneV en 98 bezoekers