Wazig zien.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Wazig zien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 10:11

Als eerst, afspraak bij oogarts staat maar moet ik nog paar weekjes op wachten. Ben in de tussentijd benieuwd of iemand dit herkend.

Ik heb steeds in vlagen dar ik enorm wazig zie. Het begon ermee dat voor mijn gevoel mijn ogen niet goed meer acherpstelde, maar toen kon ik nog wel iets wat dichtbij was gewoon prima scherp zien. Nu zijn het ondertussen aanvallen geworden waarbij ik echt totaal wazig zie, soms nog net letters uit elkaar weet te halen door de contouren.
Vanochtend was echt extreem erg waarbij ik echt een kwartier heb moeten wachten tot ik een deel van mijn beeldscherm kon gaan ontcijferen, omdat echt alles totaal uitgeblurd is. Zo erg is trouwens alleen als ik net wakker word.

Maar ik word er onderhand wel echt gek van :Y) de opticien heeft alleen -.25 en +.25 gemeten, dus dat kan het niet verklaren.

Iemand die dit herkend

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wazig zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:22

Ik zou me door laten sturen naar een oogarts, dat kan de opticien (schandalig dat die dat niet deed) of de huisarts.

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:23

Kan ook je schildklier zijn, was t bij mama..

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 10:30

Azmay schreef:
Ik zou me door laten sturen naar een oogarts, dat kan de opticien (schandalig dat die dat niet deed) of de huisarts.



Die afspraak staat inderdaad! Maar zoals gewoonlijk moet je toch wel een maand wachten :(

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:30

Oogmigraine?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:32

Kan van alles zijn. Ik heb een periode gehad dat letters gewoon niet op elkaar wilden gaan liggen - bleek een vorm van migraine die werd getriggerd door oververmoeidheid. Maar dat is maar één optie. Er zijn er veel. Je oogarts zal het moeten onderzoeken.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:33

Gianti schreef:
Azmay schreef:
Ik zou me door laten sturen naar een oogarts, dat kan de opticien (schandalig dat die dat niet deed) of de huisarts.



Die afspraak staat inderdaad! Maar zoals gewoonlijk moet je toch wel een maand wachten :(


Ah ja, lezen is niet mijn sterkste punt vandaag.

Ben je dan ook al bij de huisarts geweest voor de niet oog-gerelateerde oorzaken?
Lijkt me een vervelend en ook niet ongevaarlijk probleem.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 10:36

Azmay schreef:
Gianti schreef:

Die afspraak staat inderdaad! Maar zoals gewoonlijk moet je toch wel een maand wachten :(


Ah ja, lezen is niet mijn sterkste punt vandaag.

Ben je dan ook al bij de huisarts geweest voor de niet oog-gerelateerde oorzaken?
Lijkt me een vervelend en ook niet ongevaarlijk probleem.

Ach mijne dus ook niet :Y)
Nee eigenlijk niet, heeft mij gelijk doorgestuurd!

Ik heb geen last van overgevoeligheid voor licht, aura en hoofdpijn. Dus oogmigraine lijkt mij niet waarschijnlijk

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:39

Lijkt alsof je ogen niet kunnen samenwerken. Ik zou heel rap naar een oogarts gaan en eventueel ook laten kijken naar prisma afwijking.

Ik heb hier veel last van gehad/heb. Eerst veroorzaakt door een oogzenuwontsteking. Daarna door teveel daarvan is oogspier aan een kant beschadigd en rechteroog gezakt wat weer een prisma afwijking geeft.

Lezen is nog steeds lastig ik zie met beide ogen dubbel alleen in een andere richting. Waardoor letters in sommige omstandigheden een aaneengeschoten brij worden

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Wazig zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:05

Omdat je zegt dat het alleen zo erg is als je net wakker bent moet ik denken aan extreem droge ogen (let op, die kunnen ook flink tranen maar dan is traanvocht van slechte kwaliteit). Ik herken het namelijk een beetje als ik veel last van de hooikoorts heb en/of als ik pal naast de haard zit. Zo erg als bij jou is het niet, maar ik ging er inderdaad 'net niet lekker scherp' van zien. Bij mij bieden oogdruppels die je gewoon bij de drogist kan kopen Similisan nr. 2 erg fijn en anders heb ik bij de apotheek maar wel vrij verkijgbaar Hylo gekocht. Dat is gel waardoor het wat langer effect houdt.
Zeker goed om het na te laten kijken, met je ogen wil je immers niet rotzooien, maar iets dergelijks in de tussentijd proberen lijkt me geen kwaad kunnen. Heb je bij het wakker worden ook veel troep bij je ogen zitten toevallig?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 11:21

Alwiene schreef:
Omdat je zegt dat het alleen zo erg is als je net wakker bent moet ik denken aan extreem droge ogen (let op, die kunnen ook flink tranen maar dan is traanvocht van slechte kwaliteit). Ik herken het namelijk een beetje als ik veel last van de hooikoorts heb en/of als ik pal naast de haard zit. Zo erg als bij jou is het niet, maar ik ging er inderdaad 'net niet lekker scherp' van zien. Bij mij bieden oogdruppels die je gewoon bij de drogist kan kopen Similisan nr. 2 erg fijn en anders heb ik bij de apotheek maar wel vrij verkijgbaar Hylo gekocht. Dat is gel waardoor het wat langer effect houdt.
Zeker goed om het na te laten kijken, met je ogen wil je immers niet rotzooien, maar iets dergelijks in de tussentijd proberen lijkt me geen kwaad kunnen. Heb je bij het wakker worden ook veel troep bij je ogen zitten toevallig?


Ik heb hooikoorts en zit nu wel net in rustige periode. Maar ik ga eens erna kijken! Moeite waard om te proberen in de tussentijd. Wisselt enorm of ik "oogtroep" heb haha. Vanocht4nd bijv echt totaal niet

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:25

Janiniie schreef:
Kan ook je schildklier zijn, was t bij mama..


Inderdaad. Had ik ook toen ik klachten met wazig zien kreeg. Veel te snelle schildklier icm droge ogen en Graves.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Wazig zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:28

Heb je je bloeddruk ook wel eens laten meten? Een te hoge bloeddruk geeft ook wel eens klachten met zicht meende ik.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wazig zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:31

Bij mij is het voornamelijk ijzer tekort