Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 12:57

Hoi allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik steeds kramp in mijn handen en trillen ze continue. Kramp komt vaak al bij kleine inspanning zo als autorijden of een dop van een fles draaien. Mijn handen trillen overdag erger dan 's avonds.

Meer mensen die hier last van hebben? Of tips wat ik er tegen kan doen? Ik kan helaas pas in september terecht in het ziekenhuis.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:10

Magnesium tekort misschien? Heb zelf ook meer kramp met dit warme weer. Slik dan een tijdje celzouten nr 7,magnesium. En dan gaat het goed.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:38

Ik zou je bloed eens laten testen. Dit kan veel sneller dan september. En vooral je vrije t4 waarde. Het zou een probleem met je schildklier kunnen zijn. Heb je veel dorst? Hoe is je slaapritme?

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:59

Ik heb al jaren tremor, en soms irriteer ik mij er gek aan, maar er is helaas weinig aan te doen. Ik heb om die reden wel een automaat aangeschaft die erg licht stuurt, zodat ik ten alle tijden met 1 hand kan rijden. Krachtsverlies is mij ook niet onbekend, ik heb gelukkig veel mensen om mij heen die mij daarin kunnen helpen.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:50

Ja herkenbaar. Heb dat overigens ook in mijn voeten en onderbenen. Bij mij is de oorzaak erfelijke polyneuropathie.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:09

Het kan meerdere oorzaken hebben, maar zou beginnen met een bloedtest. Kan gewoon bij de dokter. Even checken op magnesium tekort, vitamine B12 en werking van de schildklier. Als daar niets uit komt, kun je altijd nog verder kijken.
Al begrijp ik uit je berichtje misschien ook wel dat je al bij de arts geweest bent? Aangezien je naar het ziekenhuis zou gaan?
Sterkte in ieder geval! Heel belemmerend als je zo snel trillingen en kramp krijgt.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 15:15

MTinker schreef:
Magnesium tekort misschien? Heb zelf ook meer kramp met dit warme weer. Slik dan een tijdje celzouten nr 7,magnesium. En dan gaat het goed.


Dat is nog wel een goeie ja! Is het proberen waard.. word er gek van ondertussen :(


Storm schreef:
Ik zou je bloed eens laten testen. Dit kan veel sneller dan september. En vooral je vrije t4 waarde. Het zou een probleem met je schildklier kunnen zijn. Heb je veel dorst? Hoe is je slaapritme?


Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft mij eigenlijk gelijk doorgewezen naar de neuroloog, heeft het niet gehad over bloedtesten. Maar misschien is dat wel een goed idee. Ik heb voor zo ver ik het nu merk niet meer dorst dan anders, ook slaap ik nog gewoon goed. Zal weer eens contact opnemen met mijn huisarts!


Princesj schreef:
Ik heb al jaren tremor, en soms irriteer ik mij er gek aan, maar er is helaas weinig aan te doen. Ik heb om die reden wel een automaat aangeschaft die erg licht stuurt, zodat ik ten alle tijden met 1 hand kan rijden. Krachtsverlies is mij ook niet onbekend, ik heb gelukkig veel mensen om mij heen die mij daarin kunnen helpen.


Krachtverlies heb ik inderdaad ook steeds meer, is met mijn werk in de winkel niet handig met het verplaatsen van goederen helaas.


maxie schreef:
Ja herkenbaar. Heb dat overigens ook in mijn voeten en onderbenen. Bij mij is de oorzaak erfelijke polyneuropathie.


Ik begin het ook steeds vaker in benen en kuiten te krijgen de laatste tijd, is echt om gek van te worden pff


Wings_love schreef:
Het kan meerdere oorzaken hebben, maar zou beginnen met een bloedtest. Kan gewoon bij de dokter. Even checken op magnesium tekort, vitamine B12 en werking van de schildklier. Als daar niets uit komt, kun je altijd nog verder kijken.
Al begrijp ik uit je berichtje misschien ook wel dat je al bij de arts geweest bent? Aangezien je naar het ziekenhuis zou gaan?
Sterkte in ieder geval! Heel belemmerend als je zo snel trillingen en kramp krijgt.


Bloestesten is inerdaad wel handig. Heeft mijn huisarts het niet over gehad maar ik ga na mijn vakantie daar even contact over opnemen. Lijkt me ook wel een logische eerste stap voor ik naar de neuroloog moet.


Allen bedankt voor jullie berichtjes! Kan zo te lezen vele oorzaken hebben.. word ondertussen gek van het trillen en de kramp steeds ;( dat het maar snel september is. Ga eerst op vakantie en daarna toch maar even naar de huisarts bellen voor bloedonderzoek.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:24

Het kan erg veel oorzaken hebben. In combinatie met kramp zou ik in de tussentijd magnesium bijnemen, dat kan weinig kwaad en het kan wel goed helpen.

Wachten duurt lang! Ik zou aandringen op een uitgebreid bloedonderzoek (dat is trouwens ook het eerste dat een beetje goede neuroloog met jouw klachten gaat doen, als je de resultaten bij je HA opvraagt, kun je die meteen doorgeven - dat bespaart al tijd).

Verder nog even voor iedereen met tremor. Bij ons zit het in de familie, 1 van de symptomen van onze ziekte. Mijn moeder schudt letterlijk van kop tot teen. Zij slikt in overleg met HA Mysoline en heeft compleet geen last meer. Wel in BE, maar misschien het bespreken waard?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Trillende handen en kramp, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:57

herkenbaar heb ook al kramp in mn hand en vingers