Beestjes/mijten uit het hooi, nu vol met kleine rode bultjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Beestjes/mijten uit het hooi, nu vol met kleine rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 21:18

Van de week is er een nieuw pak hooi open gegaan en na het vullen van de netten en een nachtje slapen zit ik weer onder de kleine rode jeukende bultjes -O-
Zolang ik afleiding heb en er vanaf blijft gaat het redelijk, maar als je eenmaal begint te krabben dan blijft het jeuken. En daarnaast loop ik rond met een nek vol met rode bultjes dus wordt ook nog aangekeken of ik misschien besmettelijk ben :=

Beetje gegoogled en het lijkt wel te worden veroorzaakt door mijten? Zijn er meer mensen met charmante armen vol bultjes en wat kan ik smeren om te jeuk te verzachten?
En kan ik ook iets smeren om onaantrekkelijk te worden, of zit er niets anders op dan een coltrui aan te trekken?

Neem nu vooral een warme douche in de hoop dat het de beestjes in elk geval weg spoelen, maar tussen het vullen van de netten en mijn douche zit wel een tijdje. De paarden hebben gelukkig nergens last van :)

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Beestjes/mijten uit het hooi, nu vol met kleine rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 21:25

Die splinterjes herken ik ook wel, maar daar lijkt het in deze toch niet echt op. Het lijkt ook echt af te hangen van de baal, eerder ook zo'n baal gehad en een gelijkwaardige reactie, daarna eigenlijk niet en deze komt uit dezelfde lading.

Ik vrees ook dat het inpakken wordt, mijn handen hebben overigens nergens last van, gaat echt via de polsen omhoog en dan op de plekken waar geen kleding zit, daar zit ik onder de bultjes. Hoewel mijn benen ondanks de korte broek alleen last hebben van dazen-bulten.

"Een draver, is gaver" :D


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 21:40

Koper schreef:
Wat raar? Zou er dan geen plantje in het hooi kunnen zitten wat voor die irritatie zorgt? Je handen zijn eigenlijk altijd wel min of meer bloot, en kunnen daardoor denk ik wat meer hebben dan bij voorbeeld je onderarmen, die een deel van het jaar bedekt zijn. Zou het zoiets kunnen zijn?


Ik dacht eerst ook aan een allergische reactie of iets dergelijks, maar het beeld komt ook erg overeen met wat ik las en hoorde over iets als een grasmijt achtig beestje. Geeft hooguit een dag jeuk (maar dan kom ik weer in aanraking met hooi dus vul ik de beestjes aan) en wordt ook opgelopen door wandelen door hoog gras bijvoorbeeld.
Ik denk dat omdat de huid dikker is op je handen dat ze daar wellicht niet kunnen bijten en dus hogerop zoeken?
Hooi schud ik uit dus het kan vrij makkelijk in mijn nek terecht komen dan denk ik.

maximuss schreef:
Dat ken ik. Bij mij is het gerelateerd aan mijn hooikoorts en bij de ene baal heb ik het wel en bij de andere niet. Na een dag is het weg maar ik draag zoveel mogelijk lange mouwen bij het voeren.

En dan ook op je handen of echt alleen op je blote armen? Bij jou lijkt het dan gerelateerd aan allergie. Hmmm..

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 10:18

Ik werd vanochtend gek van de jeuk, maar na smeren met calendula zalf die ik nog had liggen lijkt de jeuk weg. Of ik ben voldoende afgeleid..
Mijn nek ziet er alleen niet uit :=
Afbeelding

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Beestjes/mijten uit het hooi, nu vol met kleine rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 14:58

Ik denk echt dat het aan 'iets' in het hooi ligt want de dagen dat ik geen hooi aan raak zakt het af, maar veranderd er verder niets in mij routine qua lokatie. Dan zou de progressierups toch minder waarschijnlijk zijn..

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Beestjes/mijten uit het hooi, nu vol met kleine rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 09:17

Geen idee of er eiken langs de weide staan waar het gemaaid is geweest, mijn staleigenaar koopt in :)

Maar, nieuwe baal nieuwe kansen, en ik heb nergens meer last van..nog wel veel bultjes die nog moeten weg trekken maar geen nieuwe.
Zelfs niet met korte mouwen, gelukkig maar want was eg onprettig om ingepakt en bezweet die netten te doen.

Vind een beestje het meest logische maar ook een raar idee, want zou die niet overlopen naar de volgende baal? Een allergie voor een plantje oid in die baal is veel logischer omdat het zo beperkt lijkt tot enkele balen.

"Een draver, is gaver" :D

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Beestjes/mijten uit het hooi, nu vol met kleine rode bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 19:48

Ik dacht in eerste instantie een soort klaver-achtig plantje te zien, maar die kwam ik ook tegen in de huidige baal dus die sluit ik weer uit. Heb verder geen opvallende dingen gezien als ik beide balen vergelijk, maar heb ze ook niet uitgebreid naast elkaar gehouden. En die optie is er inmiddels niet meer want de ene baal is nu al enkele dagen echt op op. Gelukkig :P

Gekke is ook dat bijna iedereen die met die baal is bezig geweest er goed onder zat, minder dan ik maar wel met veel bultjes, maar er dus één persoon was die nergens last van heeft gehad. Dat lijkt processierups toch ook weer redelijk te elimineren..

Vrees dat het een mysterie blijft.

"Een draver, is gaver" :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Bielsje, IASCrawler, Roulette_ en 28 bezoekers