Een beter paard begint bij jezelf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:05

michelle933 schreef:
[ [url=m/VyT5Wm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nouja wat moet ik zeggen.
Het enigste wat ik kan zeggen.. is oh myn god. Ja ik ben geschrokken. Dat ik wat scheef was wist ik,dat is iedereen. Maar dit. Nu snap ik ook waarom mijn pony de linkergalop moeilijk vind(springt regelmatig verkeerd aan). Ik steun teveel op mijn rechterkant. Overigens als ik nu in de spiegel kijk,zie ik wellicht verschil in mijn schouders. Links is hoger dan rechts. Wel wat minder dan op de foto.. maar het is duidelijk genoeg. Zijn er hier mensen die dit ook hebben? Wat is hier aan te doen? Kunnen deze behandelingen (fysio) vergoed worden aangezien ik een basis verzekering heb en niet het geld heb om elke week een fysio te betalen. Ik hoor zeer graag van jullie.

Pony staat stil en staat recht op de foto. Zoals je ziet draagt hij zijn staart naar links. Dat doet hij denk ik ten compesatie vanwege dat ik scheef ben. Bizar he


Staat het paard met het rechterachterbeen naar achteren? hij/ zij lijkt namelijk niet met beide achterbenen eronder te staan en dan is het niet mogelijk om objectief te beoordelen.
Overigens gaan de meeste ruiters scheefzitten omdat het paard scheef loopt, en ben ik een voorstander van eerst paard rechtrichten en als ruiter een paar kleine aanpassingen om recht te blijven zitten en niet mee te gaan in de scheefheid van het paard.

Als je als ruiter krampachtig recht gaat proberen te zitten op een scheef paard, gaat dat alleen maar nog meer tegen je werken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een beter paard begint bij jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:39

Als je sowieso scheef bent dan zou ik naar de fysio/ fitness gaan en vanaf de grond aan je eigen houding gaan werken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, _Lonneke, ComscoreBot, ellen05, Googlebot, heidy_wilco, horssie, Huertecilla, IASCrawler, Jessica_1998, Lestria, meeikk, Melvern, Nienkje_H, othelloster, Shetje14, Sky_As, Taartje, XladyX, YandexBot en 64 bezoekers