Peuter krijst de hele nacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 20:49

Het onderwerp zal vast wel vaker aan bod zijn gekomen, en iedere ouder maakt slaap problemen mee. Vandaar dit topic juist, zodat ik wat ervaringen kan horen en hopelijk advies vind dat past

Mijn zoontje van bijna 2 jaar slaapt zo ontzettend slecht de laatste tijd. Ruim een jaar wordt hij bijna iedere nacht wakker. Wil dan alleen bij ons in bed slapen. Door chronisch slaaptekort hebben wij hierin toegegeven onder het mom van: dan slapen we in ieder geval.
Maar nu de laatste weken is het schreeuwen, brullen en krijsen als een speenvarken.
Tussen ons in slaapt hij nu ook niet meer, dan gaat hij liggen huilen of zeuren voor vanalles.
In zijn eigen bed schreeuwt ie non stop.
Wij weten echt niet meer wat te doen, we zijn wanhopig naar slaap.

Kind en gezin raad aan om hem te laten huilen en zeker niet meer uit bed pakken. Uiteraard wel iedere 5 a 10 minuten even gaan kijken zonder aandacht te geven.

Maarrrrrrrt, dat resulteert dus in oorverdovend lawaai dat niet stopt. Onze buren hebben al aangegeven dit duidelijk te horen.
Naar ons gevoel kunnen we het dus niet maken om hem maar te laten huilen. Maar wat dan?

Wat heeft bij jullie eigenwijze kindjes geholpen?

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly



Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 21:03

Donderdag zijn we bij de huisarts geweest, bleek inderdaad een lichte oorontsteking te hebben en opgezette kliertjes. Daar hebben we medicijnen voor mee gekregen.

Speentje heeft hij niet meer en daar vraagt hij ook nooit meer naar.

Hij mag een beetje water drinken en neemt meestal ook een slokje, vooral met deze hitte.
Hij doet nog een middagdutje van ongeveer een uurtje. Dit heeft hij wel echt nodig.

Hij slaapt nog in zijn ledikant, ik ben bang daf hij anders helemaal niet meer in zijn bed blijft. Maar ik zat er toch ook wel aan te denken dat hij dat misschien niet meer wil.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 11:17

Zijn kamer samen met hem aanpassen vind ik een goed idee. Dat gaan we zeker doen.

Peuters van die leeftijd kunnen wel zeer zeker tijd rekken. Zeg tegen mijn zoontje dat hij dalijk naar bed moet en je wil niet weten wat hij nog snel uit de kast probeert te trekken

Ik volg inderdaad mijn gevoel. Zijn oortjes zullen wel mee spelen in dit slaap probleem, maar niet het hele probleem vormen

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 16:15

Wel of geen kind in ons bed, dat maakt ons niet uit. Als we ergens zin in hebben vinden we wel een moment, en anders wacht het wel een dag.
Slaap is heilig, midden in de nacht zou ik er niet aan moeten denk om dan iets gezelligs te doen.

Waarom is het zo vreemd om je kindje bij je in bed te laten slapen? Wij kunnen daar enorm van genieten.
Het is dat mijn zoontje dus ook niet meer bij ons in bed wil slapen, anders was het een prima oplossing

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 16:22

Hmm ik zie nu pas dat ik een paar keer heb gereageerd, maar dat de post niet door is gekomen.

Een vast bedritueel is er: schone luier en pyama aan, tandjes poetsen, boekje lezen en lekker naar bed. Een bad voor het slapen gaan is geen optie.

Een middagdutje heeft hij echt nog nodig, ook als hij de nacht wel goed slaapt. Dit ga ik dus niet afbouwen.

Het bedje verplaatsen hebben we geprobeerd. Dat heeft geen succes.

De dokter heeft hem helemaal nagekeken, verder geen afwijkende dingen. Ook geen verkoudheid.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 16:45

Een kussentje heeft hij inderdaad, de huisarts kwam ook al met die tip.
Suikerwater zal ik onthouden voor vannacht

Van het badje weet ik dat je dat niet zo bedoelde, maar meerdere mensen gaven aan een lavendelbadje te geven voor het slapen gaan

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 07:20

Update: wij komen net uit ons eigen bed gerold!
Zoontje heeft de nacht doorgeslapen en wij ook.
Heeeeeerlijk

Hopelijk zal het zo blijven hahaha

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Peuter krijst de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 10:44

Klopt, dan kun je ineens weer heel de wereld aan!
Ik denk zelf ook dat de medicatie nu aan slaat. Het is weer een vrolijke ondeugd sochtends in plaats van een zeurmiepje
Binnenkort gaan we eens kijken voor een groot bed. Hebben jullie een peuterbed gebruikt of gelijk een echt groot bed?
Ik twijfel daar erg tussen.

Don't Worry, Don't cry, Drink Vodka and fly


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Celiien, Googlebot, hooi, laran, Marlou91, Nalonyda, Siers83, Silenna, xPabloBokt en 167 bezoekers