Nijmeegse 4 Daagse 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb je al eens deelgenomen ? En lijkt het je leuk?

Ja 0-5x
14 (13%)
Ja 5+
6 (5%)
Ja maar niet uitgelopen
1 (0%)
Nee nog nooit
29 (28%)
Ja lijkt mij leuk
25 (24%)
Nee ben je gek!
27 (26%)

Totaal aantal stemmen: 102


_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:07

Ja precies, daarom vroeg ik het me af.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:08

Mijn vierdaagse was zwaar, heel zwaar. Dag één liepen mijn maatjes aardig door en die ben ik aardig bijgebleven..... Tja, dat moest ik de volgende dag bekopen...
Dag twee kwam ik dus gewoon nauwelijks vooruit en mijn maatjes gezegd maar door te lopen. In Wijchen uiteindelijk op de massage tafel bij KWF terecht gekomen en dat is denk ik mijn redding geweest die dag. Aardig lang op de blarenpost gezeten en dus een korte nacht gehad voor dag drie...
Op zich viel dag drie mij redelijk mee, ook al moest ik frequent pauze nemen ivm brandende voeten en vermoeide benen. Perskindol was mijn redding voor de benen!
Dag vier ook frequent pauze en ging redelijk.

Deze week was ik toch echt van mening 'dit nooit meer' en nu is er de twijfel al :D

Mijn voorbereiding dit jaar was gewoon niet optimaal...

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:52

Ook ik meld me weer even.

Ik heb het ook als killing ervaren. Ik heb er juist mega veel trainingskilometers op zitten met allerlei weersomstandigheden. Ik denk dat ik de 500 km met gemak haal sinds de eerste training in juli 2017 bij Santpoort. Eerst iedere 2 weken getraind, vanaf de bekendmaking dat ik was ingeloot vrijwel iedere week en meerdere malen 2 dagen gelopen. Al die kilometers maar 1x 1 blaar op mijn hiel gehad en daar kon ik gewoon mee doorlopen. Qua spieren en gewrichten dan ook geen last gehad, ook niet in de heuvels op dag drie.

Toch had ik in Nijmegen al op de eerste dag een drievoudige blaar onder mijn rechter kleine teen. Ondanks dezelfde schoenen en sokken, gebruik van talkpoeder en 2x mijn sokken wisselen onderweg i.v.m. de warmte. Ik deed alles volgens het boekje, maar het had geen enkel nut. Ik heb me die middag laten behandelen op de EHBO-post en mijn hielen zijn vervolgens preventief ingetapet. Mijn hakken heb ik dan ook totaal geen last meer van gehad. Helaas wilden ze mijn tenen niet tapen, kreeg alleen watten mee. De dag erop hetzelfde probleem maar dan links...dubbele blaar onder mijn kleine teen. Weer laten behandelen en watten mee gekregen. Maar op dag 3 een bloedblaar eronder gekregen bij mijn kleine teen en zeer waarschijnlijk die teen gebroken (morgen ga ik die bij de huisarts laten nakijken). Door de bloedblaar kon ik ze niet aan elkaar tapen voor steun maar ik kon er ook nauwelijks gewicht op zetten. De laatste 18 km met heel erg veel pijn doorgelopen. Mijn twee wandelmaatjes die dag hadden ook moeite en konden juist niet zo snel, terwijl ik bij langzaam lopen veel pijn kreeg. Dat was wel even schipperen, want wilde ze ook niet opeens in de steek laten terwijl ze al kilometers lang zo hun best deden mij mentaal een boost te geven. Ik kreeg somehow ook hele erge schuurplekken op mijn bovenbenen bij mijn kruis (nooit eerder gehad), zag 's avonds dat er echt pus uit kwam. Je kunt wel zeggen dat ik die dag echt op instorten stond. Heb mezelf bij tijd en wijle huilend naar de finish gesleept. Op de wedren na het afmelden ingestort en echt even een potje gejankt. Door een oudere vrouw naar mijn fiets geholpen. Ik voelde me zo k*t...moest steunen op iemand van 60-70+ die met meer gemak naar de fietsenstalling liep dan ik met mijn 31 jaar. Op de camping echt even gevraagd of de buren me met rust wilden laten. Na douchen en eten voelde ik me ietsje beter. Met wat mensen gesproken en me zodanig kunnen herpakken dat ik wel een wekker heb gezet, want eerst wilde ik niet eens meer aan de start verschijnen op vrijdag. Een vader en dochter hadden een goed idee voor de wonden op mijn bovenbenen, want dat deed eigenlijk na wat rust en douchen nog het meeste pijn. Heb er ontstekingsremmende creme op gesmeerd die ik heb voor mijn insectenallergie, wat de pijn al enorm verlichte na 2x smeren. De volgende ochtend mijn wekker een uur eerder gezet om alles wat blaar of bijna blaar was zelf maar te tapen. Toen watten en dat in mijn schoen gepropt. Ging echt net :') . En eigenlijk de laatste dag daardoor weer lekker kunnen lopen en kunnen genieten. Helaas was mijn nieuw gevonden wandelmaatje ernstig geblesseerd aan het begin van de laatste dag, waarschijnlijk spier bij knie gescheurd. Dus heb er veel energie in gestoken om haar mee te krijgen. Weet niet of ze het altijd even veel waardeerde :+ , maar ik deed echt mijn best om haar weer energie te geven. Gelukkig ging het met mij zoveel beter dat ik dat kon, en hebben we beiden de finish gehaald rond 16 uur.

En ook ik riep op dag drie dit was eens en nooit meer. Echt nooit, nooit meer dat ik mijn lichaam dit aandoe. Ik was zo teleurgesteld dat na alle moeiteloze trainingen mijn voeten zo verrot gingen vanaf dag 1 in Nijmegen. Maar ik betrap mezelf erop dat ik, nu ik langzaam grotendeels herstel, als mensen ernaar vragen toch ook zeg wat ik anders zou aanpakken als ik ooit weer zo gek zou zijn :o . Zou ik dan toch dat virus te pakken hebben? Want ja, moet toegeven...na de kl*te afgelopen anderhalf jaar die ik heb gehad, ben ik stiekem zo onwijs trots dat dit kruisje nu in mijn bezit is. Dit heb ik toch maar even geflikt. Ik wist niet dat ik dit kon. Ik deed wel net alsof naar iedereen die ernaar vroeg toen ik me eenmaal had ingeschreven, maar ergens was daar de twijfel of ik dit zonder mijn voormalige vriend wel kon. En nu zit ik hier nu op de bank met het kruisje naast me. Verrotte voeten, dat wel...maar ik heb de finishlijn gehaald! Volgend jaar....ehm... :roll:

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:57

Heerlijk die verhalen van nooit meer tot twee dagen er na, nou ja wie weet! Heel herkenbaar. Mijn voeten zijn momenteel nog flink dik en een blaar is een wond geworden, dus die zit voor de zekerheid in het verband als ik (wanneer echt niet anders kan) even de straat op moet. Verder is het vooral ontzettend bijkomen, maar ook wel nagenieten. Vooral toen vrijdag iedereen bij ons huis aan de route stond met de intocht (huisgenoten, ouders, alle vrienden), dat was echt geweldig! Dus wie weet, maar dan denk ik wel de 40 ipv 50!

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:46

Iets heel anders...

Iemand hier bekend met hoe de officiële 4daagse sportshirts vallen? Groot, klein, normaal? Ik krijg die van mijn ouders cadeau nu ik mijn kruisje heb gehaald, maar had geen kans meer gezien om ze bij de shop op de wedren te passen. Nu moet ik hem via de officiële webshop bestellen maar twijfel over de maat. Ik heb normaal XS, maar bij sommige sportshirts die ik laatst gekocht had, moest ik opeens in een S.

Iemand die weet hoe de vrouwenmodellen vallen?

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:12

Jeetje dat was een ware hel voor je.
Maar vergeet niet dat de warmte en het vroege opstaan je compleet kunnen veranderen.

Hopelijk knap je snel op

Bij mijn standaard uitrusting in mijn wandelrugzak zit
Wandelwol ( grote zak )
Ice power ( mini verpakking )
Percusol oid ( mini )
Schone sokken ( teensokken )
Talkpoeder
Paracetamol en ibuprofen
Medical taping tape
Blaren pleister.

Bij de eerste signalen grijp ik in.

Mss heb je er wat aan

Ook neem ik naar wandel evenementen altijd 2 paar ingelopen schoenen mee.

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:19

zo cnterpstra! wat heftig! toch ook wel herkenbaar. Je komt jezelf enorm tegen. Gefeliciteerd met je kruisje!! @ullaatje wat jij in de tas hebt zit er bij mij precies ook in!

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:28

Op de wandelwol na had ik dat ook elke dag bij me, zowel bij trainen als in Nijmegen zelf. Plus diclofenac waarmee ik de laatste 2 dagen uiteindelijk ben doorgekomen. Was 1x te laat met innemen en liep meteen weer met vreselijke pijn. Zelfs op de vroege uren met weinig slaap heb ik driemaal getraind, maar had toen niet de problemen die ik in Nijmegen heb gehad.

Ik was ook erg blij met mijn "reserve" paar schoenen. Ik loop/liep het liefst op mijn hoge schoenen, maar door overbelasting van mijn enkel moeten overschakelen op de lage schoenen. Erg blij dat ik die toch mee had genomen. Daardoor mijn enkel totaal niet meer gevoeld en gewoon lekker kunnen lopen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 06:09

Was het toen ook zo heet? Hitte moet je niet onderschatten.

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:50

Warmte kan idd rare dingen doen met je lijf, maar als je eenmaal de sh*t in gaat met je lijf, lijkt het wel of je steeds verder naar beneden word getrokken,
Wandelwol is echt een aanrader!

Succes met herstellen.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:03

Ik hou ook van wandelwol! Pak daar strijd mijn rechter kleine teen mee in een normaal geeft ie met een meerdaagse wel problemen en nu helemaal niet.... Hahaha! Wel een blaar op mijn kleine teen.... Het was net een dolfijnen kop :+
De blaar op mijn hak van dag één en de laatste dag nog een blaar binnenkant hak.... Maar voor die hakken durf ik geen wol te gebruiken.... Ooit een keer geprobeerd, maar dat ging schuiven.....

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 10:58

cnterpstra schreef:
Iets heel anders...

Iemand hier bekend met hoe de officiële 4daagse sportshirts vallen? Groot, klein, normaal? Ik krijg die van mijn ouders cadeau nu ik mijn kruisje heb gehaald, maar had geen kans meer gezien om ze bij de shop op de wedren te passen. Nu moet ik hem via de officiële webshop bestellen maar twijfel over de maat. Ik heb normaal XS, maar bij sommige sportshirts die ik laatst gekocht had, moest ik opeens in een S.

Iemand die weet hoe de vrouwenmodellen vallen?


Ik zou een ruimer bestellen als wat je normaal hebt.
Dan zitten ze precies goed

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:15

Ik heb nog niet helemaal bijgelezen maar wilde even inhaken op het lopen op CEP sokken. Was dit jaar de eerste keer voor mij op het sok model van CEP de kousen wilde ik niet aan leken mij erg warm. Bij de sokken viel mij op dat mijn voeten veel minder warm waren dan bij mijn falke t2 en tk cool sokken. Ze blijven over het algemeen perfect zitten en heb minden last van mijn scheenen die na een lange tocht vaak wat gevoelig werden gelukkig nooit een ontsteking geworden. Voor de uitslag werken ze geen meter ik heb net zo veel uitslag als altijd. En moet ze echt uit doen als ik thuis kom om dan de uitslag even lucht te geven. Maar ze zijn mij echt geweldig goed bevallen. Ik heb zelf de 4daagse niet uitgelopen maar dat had niks met lichamelijke klachten te maken. Maar met een mentale blessure om het zo maar te noemen. Met trainen had ik ze ook al een paar maanden aan en bevielen geweldig goed.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:51

cnterpstra schreef:
Ook ik meld me weer even.

Ik heb het ook als killing ervaren. Ik heb er juist mega veel trainingskilometers op zitten met allerlei weersomstandigheden. Ik denk dat ik de 500 km met gemak haal sinds de eerste training in juli 2017 bij Santpoort. Eerst iedere 2 weken getraind, vanaf de bekendmaking dat ik was ingeloot vrijwel iedere week en meerdere malen 2 dagen gelopen. Al die kilometers maar 1x 1 blaar op mijn hiel gehad en daar kon ik gewoon mee doorlopen. Qua spieren en gewrichten dan ook geen last gehad, ook niet in de heuvels op dag drie.

Toch had ik in Nijmegen al op de eerste dag een drievoudige blaar onder mijn rechter kleine teen. Ondanks dezelfde schoenen en sokken, gebruik van talkpoeder en 2x mijn sokken wisselen onderweg i.v.m. de warmte. Ik deed alles volgens het boekje, maar het had geen enkel nut. Ik heb me die middag laten behandelen op de EHBO-post en mijn hielen zijn vervolgens preventief ingetapet. Mijn hakken heb ik dan ook totaal geen last meer van gehad. Helaas wilden ze mijn tenen niet tapen, kreeg alleen watten mee. De dag erop hetzelfde probleem maar dan links...dubbele blaar onder mijn kleine teen. Weer laten behandelen en watten mee gekregen. Maar op dag 3 een bloedblaar eronder gekregen bij mijn kleine teen en zeer waarschijnlijk die teen gebroken (morgen ga ik die bij de huisarts laten nakijken). Door de bloedblaar kon ik ze niet aan elkaar tapen voor steun maar ik kon er ook nauwelijks gewicht op zetten. De laatste 18 km met heel erg veel pijn doorgelopen. Mijn twee wandelmaatjes die dag hadden ook moeite en konden juist niet zo snel, terwijl ik bij langzaam lopen veel pijn kreeg. Dat was wel even schipperen, want wilde ze ook niet opeens in de steek laten terwijl ze al kilometers lang zo hun best deden mij mentaal een boost te geven. Ik kreeg somehow ook hele erge schuurplekken op mijn bovenbenen bij mijn kruis (nooit eerder gehad), zag 's avonds dat er echt pus uit kwam. Je kunt wel zeggen dat ik die dag echt op instorten stond. Heb mezelf bij tijd en wijle huilend naar de finish gesleept. Op de wedren na het afmelden ingestort en echt even een potje gejankt. Door een oudere vrouw naar mijn fiets geholpen. Ik voelde me zo k*t...moest steunen op iemand van 60-70+ die met meer gemak naar de fietsenstalling liep dan ik met mijn 31 jaar. Op de camping echt even gevraagd of de buren me met rust wilden laten. Na douchen en eten voelde ik me ietsje beter. Met wat mensen gesproken en me zodanig kunnen herpakken dat ik wel een wekker heb gezet, want eerst wilde ik niet eens meer aan de start verschijnen op vrijdag. Een vader en dochter hadden een goed idee voor de wonden op mijn bovenbenen, want dat deed eigenlijk na wat rust en douchen nog het meeste pijn. Heb er ontstekingsremmende creme op gesmeerd die ik heb voor mijn insectenallergie, wat de pijn al enorm verlichte na 2x smeren. De volgende ochtend mijn wekker een uur eerder gezet om alles wat blaar of bijna blaar was zelf maar te tapen. Toen watten en dat in mijn schoen gepropt. Ging echt net :') . En eigenlijk de laatste dag daardoor weer lekker kunnen lopen en kunnen genieten. Helaas was mijn nieuw gevonden wandelmaatje ernstig geblesseerd aan het begin van de laatste dag, waarschijnlijk spier bij knie gescheurd. Dus heb er veel energie in gestoken om haar mee te krijgen. Weet niet of ze het altijd even veel waardeerde :+ , maar ik deed echt mijn best om haar weer energie te geven. Gelukkig ging het met mij zoveel beter dat ik dat kon, en hebben we beiden de finish gehaald rond 16 uur.

En ook ik riep op dag drie dit was eens en nooit meer. Echt nooit, nooit meer dat ik mijn lichaam dit aandoe. Ik was zo teleurgesteld dat na alle moeiteloze trainingen mijn voeten zo verrot gingen vanaf dag 1 in Nijmegen. Maar ik betrap mezelf erop dat ik, nu ik langzaam grotendeels herstel, als mensen ernaar vragen toch ook zeg wat ik anders zou aanpakken als ik ooit weer zo gek zou zijn :o . Zou ik dan toch dat virus te pakken hebben? Want ja, moet toegeven...na de kl*te afgelopen anderhalf jaar die ik heb gehad, ben ik stiekem zo onwijs trots dat dit kruisje nu in mijn bezit is. Dit heb ik toch maar even geflikt. Ik wist niet dat ik dit kon. Ik deed wel net alsof naar iedereen die ernaar vroeg toen ik me eenmaal had ingeschreven, maar ergens was daar de twijfel of ik dit zonder mijn voormalige vriend wel kon. En nu zit ik hier nu op de bank met het kruisje naast me. Verrotte voeten, dat wel...maar ik heb de finishlijn gehaald! Volgend jaar....ehm... :roll:


Ik ben trots op je! Je hebt het super goed gedaan ondanks dat je er donderdag helemaal doorheen zat *\o/*

En ik hoop niet dat ik je donderdag lastig gevallen hebt dat je mij vrijdag niet in de steek moest laten :') Maar je stond vrijdag naast me, trots aan de start!

Jammer van mijn blessure, die nog steeds niet over is en wat nog wel even gaat duren ook. Maar ondanks dat ik riep waar zijn we aan begonnen was het zo tof! Zoveel leuke mensen, nieuwe vriendschappen opgedaan, puur genieten! <3

Enne volgend jaar gaan we gewoon weer :P

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:58

We willen wel tapen, maar mogen niet....dat is een verschil :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:15

Daarom heb ik altijd mijn eigen meuk mee, ideaal. Mijn kamergenoot was mij ook dankbaar.

Jammer dat ik net de groepsapp gemist heb.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 19:04

Je mag je altijd nog via de link aanmelden hoor :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:28

Dank je, heb mijzelf aangemeld :)

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:44

Ik ben voor de 4-daagse al naar mijn fysio geweest om te kijken hoe ik wat moest tapen.
Op onze camping was elke dag een fysio team voor massage en taping ook was er een 2-tal blarenprikkers echt top geregeld!
Volgend jaar ga ik daar weer staan.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 15:41