Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:03

Leuk, ik wil hier ook flink wat klussen maar ik ben zo slecht in dingen afmaken _O-
Wel staat er nog een insectenhotel op de planning :):) dat lijkt me echt tof om te hebben.

Weer ontopic; zo heerlijk al die tijd voor jezelf :D

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:05

Ik was ècht heel ongelukkig geweest met jong denk ik dan maar...

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:08

Ach, met een strandhuisje vlak aan het naaktstrand ben ik wel wat gewend. Voetballende mannen bijv, ziet er heel bijzonder uit :')

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:34

Wij snorkelden een keer parallel aan de kust, zonder dat we wisten dat het er was kwamen we langs het naaktstrand :')

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:42

Joolien schreef:
Ach, met een strandhuisje vlak aan het naaktstrand ben ik wel wat gewend. Voetballende mannen bijv, ziet er heel bijzonder uit :')


Zolang ze maar tegen de goede bal schoppen :D

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:46

Ach, op mijn werk en in de sauna zie ik genoeg, een naaktstrand maakt me niet uit. Maar onzindelijke kinderen die het laten lopen op je handdoek? Horror!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:43

wittepit schreef:
Maar onzindelijke kinderen die het laten lopen op je handdoek? Horror!


Doet me denken aan Ibiza, 3 jaar geleden. Er zaten een stel schreeuwende Italianen achter ons op het strand en het kind (jaar of 4 à 5) deed gewoon zijn behoefte (ja, grote boodschap) in de zee (in de branding) terwijl mensen natuurlijk aan het zwemmen waren en iedereen aan de kant kon het zien. En die ouders lachen joh... Nou die hebben wel even wat opmerkingen van ons gehad. Er waren gewoon wc's en kind was heus oud genoeg. Wat een aso's 8)7 :n >;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:21

Ik had toch een hilarisch gesprek gisteren. Was met een jongen die ook geen kinderen wil (en waar zijn nogal traditionele moeder absoluut niet blij mee is).
Hij zei dat het fenomeen "kinderen krijgen" objectief gezien eigenlijk gewoon een piramideschema is _O-
Ga maar na: als je meedoet dan wil je dat anderen ook meedoen zodat je er later voordeel uit kan halen (ouderenzorg ofzo)
En waar je bij een "echt" piramideschema de beperking van de grootte van de wereldbevolking hebt maak je gewoon extra mensen in dit geval :')

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:32

Wahaha das wel de meest briljante theorie ooit :D Maar zit wat in!

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:35

Piramidespelen zijn toch verboden?
Ik stem op die jongen als hij de politiek ingaat! :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:09

Palmera schreef:
Piramidespelen zijn toch verboden?
Ik stem op die jongen als hij de politiek ingaat! :+

_/-\o_

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:09

‘Ja maar als we ons niet voortplanten sterft de mensheid uit’

Ik probeer bij dit argument nog steeds te bedenken wat daar dan het nadeel van zou zijn. De aarde zou er flink van opknappen :=

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:16

Nou, ik zag laatst een filmpje op FB voorbij komen. En als er nu-ineens-pats-boem geen mensen meer zijn schijnt dat toch een probleem te zijn. Kerncentrales die niet meer onder controle staan, giftige fabrieken die doorgaan met doen waar ze zin in hebben, dammen en sluizen die niet bediend worden, het schijnt een hele forse impact te hebben als dat ineens ongecontroleerd is.

Zo erg hebben we de wereld al verprutst, die kan niet meer zonder ons. Het duurt dan ook heel lang voordat er weer normaal leven terugkeert want maar weinig sterke dieren/planten overleven dat.

Maar dit alles neemt niet weg dat bv halvering wel mogelijk is. ;)

Edit: binnen een week is er geen stroom en reserve energie meer, en valt alles stil. Maar in die week is de schade enorm. En denk ook aan bv alle bio-industriedieren die in hun armoedige kooi geen kant opkunnen en daar de hongerdood sterven.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:27

Is dat dat filmpje waar je dan idd ziet hoe natuur alles overneemt?
Of ben ik nu in de war

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:28

Op het laatst wel. Maar dan zijn we al duizend jaar verder.

In het begin zie je overstromingen aan de ene kant, droogtes aan de andere kant, met alle sterfte die daarbij hoort, gifgassen die de lucht in knallen omdat er geen controle is, de sterfte die daarbij hoort, hetzelfde met de zee, grote tankers die uiteindelijk verzuipen, troep in het water, sterfte, etc.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:56

Als we langzaam aan uitsterven word die productie ook wel teruggeschroefd mettertijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:06

We hebben goed de stempel om aarde gedrukt ..


Van de week fietste ik door de winkelstraat , in de verte een terrasje en toen ik dichtbij kwam stak moeder even over en dochter moest blijven zitten . Ik even wat harder fietsen en ja hoor dat snertkkind steekt zo de straat over , arme fiets schrok zich dood :(:) heb toch maar geremd met wat herrie door de extra snelheid . Hoop dat kind het afgeleerd heeft |o , wou doorfietsen of een klein tikje geven maar niet in een volle winkelstraat voor mijn werk :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:17

Ja op zich is het logisch dat zaken die door mensen gecontroleerd worden uit de hand lopen als mensen nu ineens verdwijnen :+
Echter, dit gaat niet gebeuren, als we vanaf nu drastisch gaan inperken doet dat alleen maar goed lijkt em

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:36

En die iphone's op de fiets.
Van de week bijna een kind van 11 of 12 voor de auto.
Zit op de fiets met de iphone bezig.
En maar kijken op dat ding en ondertussen fietsen.
Ik zag ze aankomen, recht op mijn auto af die ik reed.
Voor ze net er voorstond flink op de claxon geduwd.
Schrok zich eigen wezenloos. :D

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:08

Dat is niet alleen beperkt tot de kinderen....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:34

Das inderdaad echt niet aan leeftijd gebonden :=

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:38

Nou nee :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:26

Ik denk echter wel dat kinderen nog minder doorhebben dat telefoon op fiets gewoon gevaarlijk is... Ze letten al minder goed op en dan helemaal niet

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:45

Oké ik lees hier al een hele lange tijd mee, maar nu ga ik me ook eens melden. Ik ben zelf 23, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om kinderen te nemen/krijgen/baren etc etc :')

Gisteren op mijn werk moest ik zegmaar meteen aan dit topic denken, toen er een moeder met drie kinderen binnen kwam. Eén daarvan was een jaar of 2 en luisterde niet heel goed.
Waardoor ik moederlief dus opeens hoorde roepen: ‘STORM?! Stormpje néé! Niet doen! Stóhórm!!!’

Hoe vaak ik dat die middag gehoord heb, is niet op twee handen meer te tellen. Maar mijn hemel, ik had het bijna niet meer dankzij die naam _O- een levensechte Storm!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:32

Bloodymary schreef:
Dat gedoe over pedo's hierboven vind ik wel wat overdreven hoor. Het is niet dat die hordes rondlopen en overal kinderen lopen te begluren. Verder vind ik het ook inderdaad niet nodig om die kinderen naakt rond te laten lopen op het strand en zo. Vooral Duitsers hebben daar een handje van.

Dat vind ik wel grappig dat je dat zegt, want eigenlijk zijn Duitsers van je kind compleet in uv werende pakjes hijsen.

Dat gedoe over pedo's is echt niet overdreven. Die lui kunnen zich al opgeilen aan een kind met ontbloot bovenlijf en echt, je foto's op Facebook zijn echt niet zo beschermd als het lijkt.
Daarnaast vind ik het ook gewoon raar om als ouder je Facebook helemaal vol te zetten met foto's van je kind, aangekleed of niet aangekleed...alsof je als kind ervoor kiest om over het internet te gaan