2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:15

Oh ik had niet verwacht op zoveel reactie op mijn vraag. :) wel leerzaam.

Dus de spaarstand is een fabel? Ik vind dat altijd lastig. Het is niet zo dat ik bewust en met hongergevoel tot 1200 kom. Het lukt mij gewoon niet om veel hoger uit te komen op hooguit 1600. Op dit moment heb ik ook geen trek in tussendoortjes. DF schelen mij al heel wat calorieën. Geen chocolade of andere zoetigheid. Wat best bijzonder is hoor. Tijdens mijn stage stond ik stijf van de stress en had ik ook helemaal geen rem. Nu mijn stage voorbij is en ik een laag stressniveau heb (ik heb een smaetwatch die dit meet) gaat het weer veel beter om met mijn gewicht bezig te zijn. Maar ik was echt even nieuwsgierig of mijn lage calorie inname op de lange termijn negatieve gevolgen zou hebben. Dus bedankt voor jullie antwoorden. :) :)


Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:21

Maar Dovahkiin, als je werkelijk moeite hebt om meer dan 1200 kcal te eten, hoe kom je dan in een afvaltopic terecht? Want laten we eerlijk zijn, we zitten hier toch allemaal omdat we juist teveel gegeten hebben? Ik vind dat zo moeilijk te rijmen. Geen kritiek hoor, gewoon benieuwd hoe dat kan. Want er zijn gewoon kleine eters, maar het lijkt mij dat die dan ook geen last van overgewicht hebben.

J0anieke

Berichten: 4863
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:31

Ceffyl schreef:
Maar Dovahkiin, als je werkelijk moeite hebt om meer dan 1200 kcal te eten, hoe kom je dan in een afvaltopic terecht? Want laten we eerlijk zijn, we zitten hier toch allemaal omdat we juist teveel gegeten hebben? Ik vind dat zo moeilijk te rijmen. Geen kritiek hoor, gewoon benieuwd hoe dat kan. Want er zijn gewoon kleine eters, maar het lijkt mij dat die dan ook geen last van overgewicht hebben.

In heb het hier al vaker genoemd, maar je kan ook dik worden van te weinig eten. Je lichaam slaat dan namelijk alles op.

    Alana. ♡

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:34

J0anieke schreef:
Ceffyl schreef:
Maar Dovahkiin, als je werkelijk moeite hebt om meer dan 1200 kcal te eten, hoe kom je dan in een afvaltopic terecht? Want laten we eerlijk zijn, we zitten hier toch allemaal omdat we juist teveel gegeten hebben? Ik vind dat zo moeilijk te rijmen. Geen kritiek hoor, gewoon benieuwd hoe dat kan. Want er zijn gewoon kleine eters, maar het lijkt mij dat die dan ook geen last van overgewicht hebben.

In heb het hier al vaker genoemd, maar je kan ook dik worden van te weinig eten. Je lichaam slaat dan namelijk alles op.


Sorry maar daar geloof ik echt niet in. Kijk ook maar die link die iemand op de vorige pagina plaatste. Het is onmogelijk aan te komen van calorieën die je niet eet. Een auto loopt zonder brandstof ook niet, een vuur laait niet hoger op als je er minder brandhout op gooit. Het is onmogelijk aan te komen van iets wat er niet is.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:41

Je valt hooguit niet af en gaat spieren afbouwen etc want je lichaam teert in op wat het wel heeft indd.

J0anieke

Berichten: 4863
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:43

Als je dat niet wilt geloven snap ik dat je niet begrijpt waarom ze wilt afvallen. :D
Een menselijk lichaam is veel complexer dan een auto of vuur, dat word hier wel vergeten.

    Alana. ♡

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:08

J0anieke schreef:
Ceffyl schreef:
Maar Dovahkiin, als je werkelijk moeite hebt om meer dan 1200 kcal te eten, hoe kom je dan in een afvaltopic terecht? Want laten we eerlijk zijn, we zitten hier toch allemaal omdat we juist teveel gegeten hebben? Ik vind dat zo moeilijk te rijmen. Geen kritiek hoor, gewoon benieuwd hoe dat kan. Want er zijn gewoon kleine eters, maar het lijkt mij dat die dan ook geen last van overgewicht hebben.

In heb het hier al vaker genoemd, maar je kan ook dik worden van te weinig eten. Je lichaam slaat dan namelijk alles op.

Daarom waren alle mensen in concentratiekampen ook zo dik. %)

Dit wat jij stelt is echt een grote fabel, 2 pagina`s terug is daar nog een goede link over gepost.

Waarom denk jij dat iemand kan aankomen van te weinig eten? Waar heb je deze informatie vandaan? Bron?

Of bedoel je met te weinig eten, weinig massa eten maar toch extreem high kcal? Als je namelijk ontbijt met een zak noten van 200gr en en als avondeten een pizza neemt, dan heb je inderdaad best weinig gegeten maar kom je wel aan een totaal van 2500 kcal. Dus dan kan je inderdaad met weinig voedsel veel aankomen doordat je producten kiest met een hoge calorische waarde.

Aankomen door te weinig kcal eten is feitelijk onmogelijk, als je een kcal tekort creëert val je af.



Afvallen = meer kcal verbranden dan kcal eten.

J0anieke

Berichten: 4863
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:41

Oke, ik neem het terug! 8)7 Fijn dat jullie even op me door zijn gaan praten. Ik was er echt van overtuigd, maar ik kan inderdaad geen bron vinden! En ik maar denken goed bezig te zijn... _O-

Maar inderdaad, ik denk dan dat ik ooit heb gehoord dat minder en slecht eten zorgt voor aankomen. Alleen ben ik denk ik dan die dingen los van elkaar gaan zien. :o?

    Alana. ♡

Mizora

Berichten: 18086
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:45

De serie Secret eaters is hier wel eens genoemd, maar daar zie je ook mensen die volgens henzelf weinig aten, maar uiteindelijk toch bleek dat ze veel meer kcal binnen kregen dan dat ze zelf dachten. Drank was daarbij een berucht iets, net als meesnacken en overschieten in de olie waarin de gezonde maaltijd werd klaargemaakt.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Horsie84
Berichten: 547
Geregistreerd: 11-11-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:04

Ik vraag me af of iedereen wel zo eerlijk is eigenlijk.

Mezelf getrakteerd op een blikje ijskoude chocolademelk.
1 blikje is 250ml is 213kcal.
Rekenen jullie dat ook wel mee?
Ik nml wel. Want dit is nml ongeveer evenveel kcal als 2snee koolhydraat verlaagt adkins brood(189kcal) met 15-20gr smeerkaas 15+ eru (24kcal)
(Nog een verbetering een normaal laagje smeerkaas op 1 broodje is rond de 15gram).

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:05

Jahoor, ik heb vanochtend drie koekjes en twee glaasjes appelsap genomen.
Geen lunch voor mij nu, want vanavond bbq.
Ik gooi alles in de app.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:16

Afbeelding


Jammie! Wat kan gezond eten toch lekker zijn....

Sla & .. van AH 140 gram (29 kcal per 100gr)
100 gram mango (38 kcal)
2 plakjes rosbief (50 kcal)


Echt, wil jullie niet vermoeien maar simpel en slank, had ik het maar eerder bedacht! _O-
(Nooit te oud om te leren en in de keuken wat tijd besteden is leuker dan strijken en stofzuigen- hahahaha)

Take a smile :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:33

Van te weinig eten ga je niet dik worden nee. Maar te weinig eten heeft wel bewezen langdurig negatieve invloed op je lijf en je mentale toestand. Zo zul je bvb veel minder beweeglijk worden. Ook zullen je spieren afbreken. Ook zal je lichaam je minder ‘belangrijke’ organen het signaal geven om even minder energie te verbruiken. Dit alles om om te gaan met het tekort. En zo word je metabolisme wel degelijk trager. Dat is spaarstand. Minder spier is sowieso minder verbranding. En daardoor kan het dus wel dat je met1200 cal niet afvalt, en met 1700 plus regelmatig bewegen, wél.

Als je regelmatig vreetbuien krijgt kan dat als oorzaak hebben dat je te weinig eet. Afvallen is zwaar en als je dat voor langere periode doet, heeft dat altijd een impact. Onze lijven zijn niet gebouwd op overgewicht nee, maar het is helaas ook niet gebouwd om om te gaan met een langdurige overdaad aan voedsel. Eten wanneer de kans er is, zit nu eenmaal in haast elk wezen zijn DNA.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:41

Ik ben me helaas bewust van het aantal kcal in de meeste dranken.. dit is namelijk 70% van de reden dat ik moet afvallen.

Ik drink daarom ook alleen nog maar water en ongezoette thee. Buiten de deur trakteer ik me op een latte en heel soms op cola.

Ik moet echt weer op gaan letten inderdaad rond de 1400 uit te komen, sla nu te makkelijk dingen over en kom dan laag uit. Indd op de lange termijn ook niet verstandig, zeker gezien ik wel fanatiek aan het sporten ben.


onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:47

Lekker Bianca, ik ben een beetje inspiratieloos qua eten de laatste tijd en jouw foto's en recepten zien er lekker en simpel uit. Dank je voor het delen.

*****

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:22

Graag gedaan onpaard! Gaat iemand mee hardlopen? 8-)

Take a smile :)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:55

Hier gaat het lekker afgelopen week!

Elke dag eet ik rond de 1200 kcal waar donderdag en vrijdag een uitzondering waren (donderdag flink bord pasta en vrijdag uit eten, wel met een salade maar daarna als traktatie een heerlijk toetje met veel chocola).

Verder nu 5 keer gesport, 3 keer krachttraining en 2 keer cardio. Er is een mooie kilo af zonder dat het me moeite heeft gekost en zonder hongergevoel.

Het helpt mij enorm om mijn ontbijt over te slaan, als ik ga sporten een uur nadat ik heb geluncht voel ik mij ook niet slap ofzo en de rest van de dag nog genoeg kcal over als ik nog honger heb. Mijn menu van vandaag zag er als volgt uit:

Ochtend: bakje frambozen en thee met halfvolle melk
Lunch: muesli, havermout en melk
Na het sporten: 250 g kwark met galiameloen
Snack: 20 gram pure chocola
Avondeten: salade met komkommer, tomaat, avocado, lepel kwark en peper en zout
Vanavond mag ik nog een eiwitshake met schepje havermout

In totaal zit ik op 80 gram eiwit vandaag, zou dit naar de 100 willen brengen en iets meer vetten en minder koolhydraten.

Horsie84
Berichten: 547
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:48

Only2Bianca schreef:
[ [url=m/2whQnf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammie! Wat kan gezond eten toch lekker zijn....

Sla & .. van AH 140 gram (29 kcal per 100gr)
100 gram mango (38 kcal)
2 plakjes rosbief (50 kcal)


Echt, wil jullie niet vermoeien maar simpel en slank, had ik het maar eerder bedacht! _O-
(Nooit te oud om te leren en in de keuken wat tijd besteden is leuker dan strijken en stofzuigen- hahahaha)



Oooo dat ziet er heerlijk!
Hier Toos inspiratie loos... dank je!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:11

Ik had pas ook een lekkere lunchsalade ontdekt. Wel iets hoger in calorieën maar gezonde keuzes

Veldsla (AH zakje)
Feta, ongeveer 30gr
Blauwe bessen ongeveer 50gr
Pecan noten (ongezouten), handje
Ik breng het op smaak met beetje olijfolie en citroensap, versgemalen peper en zout. Erg lekker en vult goed bij mij!

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:16

Ik doe vaak zoete aardappel door mijn lunchsalade. De avond ervoor een uurtje in een hete oven, en dan samen met rucola, amandelen, huttekase en granaatappel. Bij elkaar ongeveer 300 calorieën en ik kan er de hele middag op vooruit.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:59

Stil hier, hoe gaat het op deze snikhete zondag bij jullie?
Ik gebruik de tip, wat te doen in een uur... heeeeeel nuttig en effectief voor mijn huishouden! Dank daarvoor!

Lekkere recepten hierboven, fijn dat we elkaar kunnen helpen.

Afvallen gaat goed en wat voelt het toch fijn wat kilo’s kwijt te zijn.
Alles staat ook beter en maak gretig gebruik van de sale overal.

Dag eetverslaving, hallo koopverslaving! _/-\o_

Take a smile :)

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:09

Ik eet bevroren frambozen, lekker met deze hitte. Ik heb geen koel huis, 27 graden....

*****

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:48

Het is hier nu 23,5 graden in huis, ik heb de aircooler en plafondventilator wel aan staan om het koel te houden. Onlangs van een oude klamboe en wat katjes een paar raamwerken gemaakt, zodat ik ‘s avonds de ramen open kan zetten het het lekker kan doorluchten, zonder irritante insecten. Ik begin ‘s morgens meestal rond de 21-22 graden het het warmt 2-3 graden op in huis, even afhankelijk van hoe lang ik aan het koken ben en of de tv aan staat of niet.

Helaas nu een fikse bijholte ontsteking, dus ik doe niet veel, maar ook totaal geen honger, dus ik hou het bij kippensoep (met veel groenten er in) en veel water drinken. Net een mini zakje chips gegeten, heb veel zout behoefte op één of andere manier.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:57

Ik zit op -12 kg inmiddels :) Nog 3 a 4 kg en dan zit ik op m’n streefgewicht.

In mijn appartmentje is het momenteel 30 graden, niet veel aan te doen. Hebben jullie nog tips voor low kcal ijsjes voor een mini-vriezertje?

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:24

Zelf maken van vers fruit? Wij hebben van die houdertjes van de action, wat galiameloen (of ander fruit wat je lekker vindt) fijn maken met de staafmixer, er in doen (geen water toevoegen oid) invriezen en je hebt een lekker ijsje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maliboe, Sterrendief, Urbiezira en 124 bezoekers