2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:17

Ik eet crackers, 32 kc per stuk.


Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:23

Om in te haken op het hele kcal gedoe: volgens mijn Garmin moet ik 2900 kcal eten om op gewicht te blijven. En inderdaad, als ik 2900 kcal eet blijf ik op gewicht. Kcal inname ligt zo ontzettend erg aan je leefstijl zoals al eerder is gezegd inderdaad. 1200 kcal is niet per definitie ongezond en 2900 kcal is dat ook niet.

The more The kerstmuts that we give, the more the kerstmuts that comes back around

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:24

Anoniem schreef:
Ik eet crackers, 32 kc per stuk.


Wat voor crackers zijn dat dan? Ik heb in de winkel alle pakjes bekeken en per 100 gram bevatten de meeste tussen de 300-400 cal. En ik lust er zo wel 4 tussen de middag en met beleg dan zit je al snel boven de 400 cal voor alleen lunch.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:26

Wasa lichtgewicht.

Horsie84
Berichten: 546
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:32

Heb je enig idee hoeveel kcal er in 1 wrap zit?!
Veel!je schrikt je kapot.

Behalve de aparte koolhydraat arme wraps.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:33


Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:49

smurffie schreef:
J0anieke schreef:
Zon eiwitshake is wel een goed idee inderdaad. Die zijn al snel 100-200 kcal en vullen niet extreem erg. Ik gebruik het ook na het sporten, ook omdat ik merk dat ik dan minder last krijg van spierpijn. :)

Shakes van slechts 100 a 200 kcal zijn zeldzaam. Dat is dan vaak 1 scoop op water. Alleen 250 ml halfvolle melk is namelijk al 95kcal. Eiwitshakes raad ik iemand die wil afvallen echt af. Het vult nauwelijks en er zit vrij veel in. Je hebt meer aan goede maaltijden. Echter iemand die sportfit wil worden en gewicht moet behouden kan het perfect zijn.


Sorry, maar dit is onzin. Ik heb de shake van XXL Nutrition en maak deze aan met ongezoete amandelmelk. De shake is 130 kcal en de amandelmelk 25 kcal. Hier krijg ik 32 gram proteïne mee binnen. Dit vult enorm! Het is juist een goede en makkelijke manier om relatief veel proteïne binnen te krijgen

NoTwixLeft
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:04

Jullie lezen ook heel fijn wat jullie denken wat er gezegd wordt..... Er word nergens beweerd dat je met 1200kcal anorexia hebt. Maar als je met die aantallen komt is het wel verstandig om uit te leggen waarom je daar op zit, wat je doet etc.
Iemand die veel te zwaar is (en misschien ook nog lang zoals ik), maar wel plotsklaps zo rigoureus in z'n kcal gaat hakken, kan daar lichamelijke klachten van krijgen. Je lijf krijgt dan gewoon veel te grote tekorten. Ik heb zelf ook wat (negatieve) veranderingen ervaren waarvan ik nu weet dat het door mijn nieuwe eetpatroon kwam en ik at toen ook gewoon gemiddeld tussen de 1600 en 1800 kcal.
En als je wel zo wilt hakken in je kcal, doe dat dan niet zonder diëtist o.i.d.
Dat is vooral de achterliggende gedachte als mensen vragen stellen of opmerkingen maken. Iedereen hier wil afvallen en dat op een zo gezond mogelijk manier doen. Wees blij dat mensen vragen stellen en een oogje in het zeil houden, ze willen dat je slaagt en dat je je daar goed bij blijft voelen.
Ik heb vandaag weer ervaren hoe mooi dat kan zijn en wat het effect kan zijn op iemand, gewoon net dat beetje aandacht extra voor iemand.
Wees dus gewoon blij IPV boos dat mensen bezorgd om je zijn. Omdenken is zo gek nog niet.

Als ik niets extra's eet naast m'n ontbijt, lunch en avondeten, zit ik, gemiddeld, rond de 1300 kcal. Het ligt dan vooral aan wat ik gedaan heb op een dag en/of dat mijn lichaam aangeeft echt nog iets nodig te hebben, wat en of ik dus iets extra's eet. Maar dat verschilt per dag en soms dus een schijtdag met misschien wel meer dan 2000 kcal. :Y)
En ja, een keertje uit de band vliegen moet kunnen. Het is niet het einde van de wereld, ook niet tijdens het afvallen. Ik ben er tot nu toe ook 20kg mee afgevallen. Gisteravond had ik snack-avond en vandaag dus weer in het gareel met een soepje. Het gaat om keuzes maken, dus een dagje teveel eten is niet erg. Maar dan moet je dus de dag erna wel beter op jezelf letten.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:42

J0anieke schreef:
smurffie schreef:
Shakes van slechts 100 a 200 kcal zijn zeldzaam. Dat is dan vaak 1 scoop op water. Alleen 250 ml halfvolle melk is namelijk al 95kcal. Eiwitshakes raad ik iemand die wil afvallen echt af. Het vult nauwelijks en er zit vrij veel in. Je hebt meer aan goede maaltijden. Echter iemand die sportfit wil worden en gewicht moet behouden kan het perfect zijn.

Ben ik het niet mee eens. Spieren hebben veel energie nodig, bij meer spieren verbruik je dus ook meer, wat kan resulteren in afvallen. Na het sporten moeten je spieren herstellen, en daar hebben je spieren bepaalde stoffen bij nodig die in die eiwitshakes zitten. Krijg je die stoffen niet binnen (kan uiteraard ook met voeding, maar met shakes is dat velen malen gemakkelijker), dan zullen je spieren juist alleen maar gaan afnemen.
Met sporten bedoel ik dan wel iets wat ook spierkracht vereist, zoals fitness/krachttraining.
Mijn shake bevat trouwens 107 kcal voor 2 scoops, met 250 ml sojamelk is dat 204 kcal. (Daarnaast zei ik al snel, en niet slechts)

Wat ben je dan precies niet met me eens? Ik heb het over sportfit (dus sporten en wel vet verbranden) jij hebt t over spier. Iemand die puur afvalt doet niks met spieren, fitness of krachttraining.

Dat je de eiwitten van een shake niet binnen kan krijgen uit voeding is onzin. Pak een bak magere kwark en je hebt dezelfde voedingswaarde met maagvulling

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:50

Romeo2007 schreef:
smurffie schreef:
Shakes van slechts 100 a 200 kcal zijn zeldzaam. Dat is dan vaak 1 scoop op water. Alleen 250 ml halfvolle melk is namelijk al 95kcal. Eiwitshakes raad ik iemand die wil afvallen echt af. Het vult nauwelijks en er zit vrij veel in. Je hebt meer aan goede maaltijden. Echter iemand die sportfit wil worden en gewicht moet behouden kan het perfect zijn.


Sorry, maar dit is onzin. Ik heb de shake van XXL Nutrition en maak deze aan met ongezoete amandelmelk. De shake is 130 kcal en de amandelmelk 25 kcal. Hier krijg ik 32 gram proteïne mee binnen. Dit vult enorm! Het is juist een goede en makkelijke manier om relatief veel proteïne binnen te krijgen

Ja op die manier vult een glas water ook.
Alleen heeft je lichaam niet veel energie nodig om de voeding te verwerken, het is immers al vloeibaar. Je maag hoeft het dus niet te kneden of fijn te malen voor het door kan naar je darmen. Nadat de bacteriën zijn gedood en de eiwitten en vetten afgebroken kan het dus veel sneller door als vaster voedsel. Waardoor je eerder het honger gevoel krijgt: je maag is leeg en vraagt om nieuw.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:08

Ik neem regelmatig een proteïne shake als avond snack, ik vind het dan meer dan vullend genoeg enkele uren voor het slapen gaan en het feit dat het makkelijk verteerd is juist fijn later op de avond.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:22

Ceffyl schreef:
Wat lunchen jullie wanneer jullie op werk zijn? Ik vind soep en salade lastig mee te nemen. Hebben jullie nog gezonde, low calorie ideeen? De crackers komen mijn neus uit en het viel me trouwens op dat je beter 1 boterham dan 2 crackers kunt eten qua calorieën.

Edit: ook graag vega opties, ik probeer minder vlees te eten.


Makkelijk de avond ervoor te maken en koud mee maar het werk:
Eiwit of havermout pannenkoekjes - heerlijk met appel en kaneel, blauwe bessen en een schepje kwark #superlekker-net-een-gebakje

Take a smile :)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:01

Ohh en jongens, nog inhakend op de vorige pagina.. anorexia is iets heel anders en veel meer dan weinig (kcal) eten :)

“Ik was die blinde, ja”

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:18

Joh, volgens mij is dat nu juist wat we proberen te zeggen? Dat 1200 kcal gewoon gezond is en niks met anorexia te maken heeft? Of begrijp ik je nu verkeerd :+

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:08

NoTwixLeft schreef:
Jullie lezen ook heel fijn wat jullie denken wat er gezegd wordt..... Er word nergens beweerd dat je met 1200kcal anorexia hebt. Maar als je met die aantallen komt is het wel verstandig om uit te leggen waarom je daar op zit

Waarom? Om af te vallen. Kijk de titel van het topic. %)

Iemand die rond de 2000 kcal eet tijdens het afvallen kan beter uitleggen waarom die zo hoog in kcal zit tijdens een afvalproces, 2000 kcal is namelijk het gemiddelde verbruik van een Nederlandse vrouw in de volwassen leeftijd, dus als je nog zoveel kcal eet tijdens een afvalproces roept juist dat vraagtekens op bij mij.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:09

Joysieee schreef:
Ohh en jongens, nog inhakend op de vorige pagina.. anorexia is iets heel anders en veel meer dan weinig (kcal) eten :)

Ja dat is juist. Fijn dat jij dat zegt, daar kunnen veel bokkers en moderators nog wat van leren.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:10

Anthea schreef:
Joh, volgens mij is dat nu juist wat we proberen te zeggen? Dat 1200 kcal gewoon gezond is en niks met anorexia te maken heeft? Of begrijp ik je nu verkeerd :+

Nee jij hebt het heel goed begrepen +:)+

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:16

Suzanne_J schreef:
Ik ben een stille meelezer van de meeste afvaltopics op bokt aangezien ik veel bezig ben met mijn voeding en er over lezen mij altijd motiveert. :)

Stilaan word ik helaas wel een beetje moe van alle fabels over spaarstand en vooral de grote angst hier om te weinig te eten. Als je in een topic zegt teveel te eten, dan kun je op alle steun rekenen en kan het iedereen wel overkomen. Als je een keer te weinig eet, dan ben je ineens een voorstander van crashdiëten. Deze link legt precies uit wat mijn mening is over te veel of te weinig eten: https://drogespieren.nl/afvallen/spaarstand-fabel

Ik denk dat veel mensen hier die niet, of niet snel genoeg afvallen, gewoon echt meer eten dan ze denken.
Overigens ben ik een aantal jaar geleden 25 kg afgevallen in 1 jaar tijd. Ondertussen ben ik alweer bijna 3 jaar op constant gewicht (60kg bij 1.70m). Toch durf ik mijn eetlijstjes niet op Bokt te zetten, gegarandeerd dat ik vaak veel commentaar zou krijgen dat het te weinig is.


_/-\o_

NoTwixLeft
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 03:11

Jaime_ schreef:
NoTwixLeft schreef:
Jullie lezen ook heel fijn wat jullie denken wat er gezegd wordt..... Er word nergens beweerd dat je met 1200kcal anorexia hebt. Maar als je met die aantallen komt is het wel verstandig om uit te leggen waarom je daar op zit

Waarom? Om af te vallen. Kijk de titel van het topic. %)

Iemand die rond de 2000 kcal eet tijdens het afvallen kan beter uitleggen waarom die zo hoog in kcal zit tijdens een afvalproces, 2000 kcal is namelijk het gemiddelde verbruik van een Nederlandse vrouw in de volwassen leeftijd, dus als je nog zoveel kcal eet tijdens een afvalproces roept juist dat vraagtekens op bij mij.


En nu mijn tekst nog eens beter lezen. Maar zal nog een poging wagen.
Ik zou met 2000 ook gewoon zijn afgevallen de eerste (twee) maand(en). Mijn gewicht toen, lengte en (toenmalige) beweging maakte dat mogelijk, nu zou ik met dezelfde inname weer lekker aan komen. Dus of ik moet meer bewegen (geen tijd en zin in op dit moment) of minder eten.
Ik vind dat iedereen moet uitleggen waarom je eet wat je eet, minimaal aan zichzelf. Maar ik vind het niet raar om, als er 800 onder een advies/norm wordt ingenomen, daar uitleg over te geven, zeker als je je meldt in een afvalgroep. Kan aan mij liggen, maar dat is een serieus verschil. Wat niet voor iedereen oké is en dat is alleen waar mensen hier bezorgd om zijn. Vind je dat echt raar?
Alleen "afvallen" is dus geen volledige uitleg over. Hoe lang ben je, wat doe je, wat is je huidige gewicht, wat is je doel, etc. Heb je daar geen zin in, moet je niet willen afvallen in een groep. Nogmaals dat is ook voor de mensen die (nog) niet zo laag zitten. Het gaat juist om die bewustwording.

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 05:40

Ik heb nu met mn nachtdiensten misschien 1000 cal gegeten vrijdag.. :=

Mn ontbijt/lunch was een appel. Daarna nog wanhopige pogingen gedaan om te slapen niet gelukt.. Savonds een broodje kaassoufflee gegeten en een losse kaassouflee met een beetje mayo en savonds nog een bak met wortel komkommer en paprika...

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Horsie84
Berichten: 546
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:31

Afbeelding

Ontbijt - 259kcal volgens samsunghealth app
150gr campina milde magere kwark 85kcal
50gr arla biologische vanille yoghurt 34kcal
1 banaan 95gr 84 kcal
1 kiwi 70gr 56kcal

Ik weeg alles af,nog meer mensen die wegen?

Weegschaal vanmorgen - 54,7kg.
Zo voel en zo zie ik mezelf niet trouwens.


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:08

-54 is op papier wel een fantastische prestatie!

Ik weeg niet alles af, veel dingen schat ik in. Daarmee iets minder accuraat maar zit vrij standaard laag in de kcal dus dat geeft mij dan niet zo.

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:23

Volgensmij was het zo dat we die discussie van weinig eten niet op bokt mochten hebben omdat het voor jonge meiden aanstootgevend kon zijn. En dus daarom als je laag in calorieën zit en je dat wil delen je het het beste kan onderbouwen om dit te voorkomen.
Zoals ik al zei iedereen valt af op zijn eigen manier!
Ik kan niet zo weinig eten en begrijp ook niet hoe anderen dag wek kunnen. Maar ik kan gewoon blijven eten, geen rem op mezelf. Ik eet rond de 1500 kcal met heel veel moeite. En dan ga ik 3 dagen goed en verpest ik het op dag 4 zoals bijvoorbeeld met een bbq waar ik me dan laat gaan. Heel zonde en ik hoop dat ik mezelf er beter toe kan zetten om vol te houden want ik ben mijn lichaam meer dan zat haha.

Ik kan er ook niet bij dat mensen zeggen ik kom niet aan mn kcal. Want dat zou mij nooit gebeuren hahaha

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:25

Mij lukt het op een normale dag ook niet om weinig te eten. Maar hoe ik het nu doe in de nacht werkt,heb pas een hongergevoel als ik thuis kom en soms eet ik dan nog een boterham voor het slapen gaan..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

onpaard

Berichten: 2957
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:52

Hoe gaat het met je huis Olympia? Alles weer hersteld?

*****


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, fleurtjeuh, Flippertje, frisian_love en 120 bezoekers