Onverklaarbare buikpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 08:19

Sorry voor het lange en mogelijk warrige verhaal.

Sinds 3 maanden heb ik regelmatig last van mijn buik. Het voelde een beetje als ovulatiepijn. Ik was op dat moment ook terug gezet in de zwaarte van mijn pil. Van 50 naar 30, omdat mijn nieuwe huisarts dacht het beter te weten als de gynaecoloog.

Nu 3 weken geleden kreeg ik een dag na mijn laatste pil al mijn menstruatie. Heel vreemd, normaal gaan daar 4 á 5 dagen overheen. Wel een bevestiging van mijn gevoel dat die pil echt geen nut heeft voor mij.

Een paar dagen later kwam de oorzaak van de menstruatie boven water. Het was een vroegtijdige miskraam... 7 weken zwanger geweest.

Ik ben gelijk naar een andere huisarts op zoek gegaan die wel de goede pil wilde voorschrijven. Zijn eerste gedachte was dat die miskraam een gevolg was van de oorzaak van de pijn.

Hij vermoedde dat de pijn in mijn buik gynaecologisch was. Maar die heeft niks van afwijkingen of mogelijke oorzaken kunnen vinden, behalve dat de bloedvaten vergroot zijn.

Ondertussen word de pijn steeds erger. Ik kan niet meer werken, eten lokt de pijn uit, beweging lokt de pijn en slapen lukt ook niet meer. Ik functioneer gewoon niet meer. Ik mank zelfs omdat het strekken van mijn linkerbeen ook de pijn uitlokt. Pijnstillers helpen totaal niet.

Vanmiddag krijg ik de uitslag van een zeer uitgebreid bloedonderzoek, maar eerdere onderzoeken hebben geen oorzaak aan het licht gebracht. Maar er moet toch iets te vinden zijn? De pijn moet toch ergens vandaan komen? De pijn was eerst links, ter hoogte van de eierstokken, nu verspreid het zich via de onderkant naar rechts en sinds vannacht ook richting mijn maag. Het is nu dus heel mijn buik die zeer doet.

Nu verdenken de huisarts en de gynaecoloog mijn darmen van de problemen, maar mijn ontlasting is de laatste jaren niet zo goed geweest.

Wat ik met dit topic wil bereiken? Misschien dat mensen het herkennen en tips hebben om de pijn te verlichten of een andere kijk op de mogelijke oorzaak.

Alvast bedankt voor het lezen.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:22

Eigenlijk vind ik het idee van de huisarts zo gek nog niet met een lichtere pil, weet je zeker dat het een miskraam was?

Leandra

Berichten: 1592
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:23

Klinkt niet fijn. Ben je al doorgestuurd naar de gynaecoloog en is er al een echo van je buik gemaakt?

Het klinkt een beetje als endometriose.
Sterkte.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 08:29

@Charaz die pil was helaas wel een slecht idee. Dat is intussen ook nog eens nagekeken en bevestigd dat ik echt een zwaardere nodig heb.
Het was zeker een miskraam. Ik heb het gevonden in mijn onderbroek en kon het dus laten zien aan de huisarts en gynaecoloog.

@Leandra ik ben intussen al 2 keer naar de gynaecoloog (2 verschillende) geweest. Baarmoeder is schoon, geen afwijkingen te zien, maar is wel voor de zekerheid een kweekje en een uitstrijkje genomen. Daar moet ik nog 2 tot 3 weken op wachten.

suus_toes

Berichten: 979
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:50

Bah, niks minder als buikpijn. Zelf ook meer als een jaar met buikpijn rond gelopen. Bij mij waren dit koliek pijnen.
Onderzoeken en alles gehad, ja mw... Alles is goed, geen gekke dingen gevonden.
Toen zelf aan het dokteren geweest, en andere mensen gevraagd met buikpijn klachten.
Toen gevraagd aan de huisarts of ik een andere pil mag proberen, heb het eerste doosje nu bijna leeg.... En bijna geen pijn meer gehad.
Moet nu alleen om trombose denken.

Hoop dat er voor jou ook een oplossing komt :(:)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:51


Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:06

Google eens op PID, zover ik weet is dat niet op een echo te zien, maar geeft wel dit soort klachten. Een antibiotica kuur is dan voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:07

Ik lees even mee, heb een half jaar geleden dezelfde klachten gehad na een zware antibiotica kuur. Bij vlagen nog steeds last van maar toen echt bijna liggen kruipen over de vloer van de pijn.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:08

hoe oud ben je en hoelang ben je al aan de pil ? heb je daarvoor ook nog andere anticonceptie gehad?

Anoniem

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:10

PID heb ik toen overigens ook aan gedacht. Bleek het niet te zijn.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 09:18

Ik zal nog even een toelichting geven over het soort pijn. Het is begonnen links. Op die plaats zit al enige tijd (ruim een jaar) een verdikking ter hoogte van de eierstokken van een cm breed en 3 cm lang. Hier is de pijn mee begonnen. Ook nu het uitspreid, als ik druk op die bult dan is de pijn uit te houden. Als ik mijn linkerbeen omhoog hou of dubbel geklapt ga staan, heeft dat hetzelfde effect.
Ook is mijn buik heel erg opgeblazen, bij pijn nog erger. Momenteel zie ik er uit alsof ik 6 maanden zwanger ben, terwijl ik maar 56 kilo weet en 1,77 lang ben.

De symptomen van de PID komen niet echt overeen verder.
De Agnes komt gedeeltelijk overeen behalve dat druk bij mij de pijn verlicht.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 09:22

mystery1980 schreef:
hoe oud ben je en hoelang ben je al aan de pil ? heb je daarvoor ook nog andere anticonceptie gehad?


Ik ben 30 jaar, slik nu 6 jaar de microgynon 50 nadat ik 2 kinderen heb gekregen van de microgynon 30. Die heb ik 2 jaar geslikt. Mijn vriend daarvoor was gesteriliseerd en was er geen anticonceptie nodig. Ik heb 1 doosje microgynon 30 gehad begin april en toen zijn de klachten ook gestart. Tot die tijd en sinds 2 weken terug opnieuw de microgynon 50.

Spiraaltje heb ik overwogen, maar de tweeling van mijn zus zijn het levende bewijs dat die ook niet onfeilbaar is.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:24


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:26

Ik zou aan de HA een verwijzing vragen voor een echo en coloscopie van je darmen. Niet het meest prettige onderzoek, maar zeker de moeite waard om te laten checken lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:28

Lees eens iets over Endometriose. :) Heel veel vrouwen kennen het niet, door artsen wordt er ook bijna nooit aan gedacht. En toch is het iets wat heel vaak voorkomt, in sommige vallen in ernstige vorm. Endomtriose veroorzaakt soms véél pijn, doorbraakbloedingen op gekke momenten en ook miskramen/onvruchtbaarheid.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:31

ik hoorde laatst van mijn huisarts dat er na meerdere jaren pil gebruik (bij microgynon 30 is dat na 10 jaar) allerlei extra risico's en bijwerkingen zijn waar je niet veel over hoort. (o.a. verhoogd risico op borstkanker met meer dan 50%) Als je al zolang de pil slikt en ook de zwaardere zou ik zoiezo helemaal stoppen met de pil.

Koper

Berichten: 30259
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:35

Hier ook alleen ellende met microgynon. Paar maanden geprobeerd maar gauw weer terug gegaan naar mijn oude pil. Zou een ander merk anticonceptie een optie zijn TS?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 09:39

Dat is inderdaad de volgende stap, tenzij er nu toch iets uit dat het bloedonderzoek zou komen dat wel een verklaring is voor de pijn.

Endometriose is het denk ik niet. De symptomen komen niet echt overeen. Ik heb geen bloeding of problemen met de grote en kleine boodschap. Enkel dat de grote boodschap achteraf wel de pijn triggert. Na 5 tot 10 minuten komt het dan weer opzetten. Plassen vormt dan weer geen enkel probleem.

Ook een blaasontsteking is al uitgesloten.

Problemen met de microgynon 50 heb ik nooit gehad. De 30 wel, maar dat kon komen omdat hij niet naar behoren werkt. Van de risico's ben ik op de hoogte, dat is ook de reden dat mijn vorige huisarts hem niet meer wilde geven. Maar ik zal het bespreken met mijn huisarts. Moet daar vanavond toch zijn om de vervolgstappen te bespreken.
Momenteel sta ik voor alles open, als ik maar van deze pijn af kom.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:42

Voelt de huid bij de pijnlijke plek ook een beetje verdoofd toevallig?

Anoniem

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:02

Ik lees mee. Heb al jaren onverklaarbare buikpijn. Heb er niet alle dagen last van gelukkig, maar denk toch wel eens per week. Niet altijd heftig, maar wel regelmatig dat ik bijna niet kan lopen.
Kan dan ook m'n linkerbeen niet strekken en m'n rug rechten. Loop dan als iemand van 80.
Bij mij zit het ook links.

Ben al zowat helemaal op de kop geweest, eerst de darmen, maag etc. Niks aan de hand. Jaar geleden gynaecologisch. Ook niks te vinden, behalve dat mijn ene eierstok aan de baarmoeder gekleefd zat, maar dat kon geen klachten veroorzaken volgens haar.

Het word nu op spastische darm gegooid, maar ik geloof daar niks van.

Heb exact dezelfde symptomen. Als ik erg last heb lig ik het liefst doodstil op bed.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:04

Endometriose kan overal zitten in de buikwand (en zelfs daarbuiten) en uiteenlopende klachten geven. Ik zou het toch uit laten sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:05

Askja schreef:
Endometriose kan overal zitten in de buikwand (en zelfs daarbuiten) en uiteenlopende klachten geven. Ik zou het toch uit laten sluiten.



Ik ga hierin mee. :j

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:09

poetser schreef:
Endometriose is het denk ik niet. De symptomen komen niet echt overeen. Ik heb geen bloeding of problemen met de grote en kleine boodschap. Enkel dat de grote boodschap achteraf wel de pijn triggert. Na 5 tot 10 minuten komt het dan weer opzetten. Plassen vormt dan weer geen enkel probleem.

.


En toch zou ik endometriose niet uitsluiten.. het geeft bij iedereen andere klachten. Ikzelf heb een hele zware vorm (heb al 3x kantje boord gelegen en heb meerdere zware operaties gehad), maar maar heel af en toe klachten.. En ik ken mensen die het in mindere mate hebben dan ik die niet eens rechtop kunnen staan van de pijn.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 11:34

@Matheno, mijn huid voelt helemaal wat verdoofd aan. Zelf in mijn gezicht en mijn voeten, maar daar zou ik eens op letten als mijn pijnstiller is uitgewerkt.

Al jullie tips worden genoteerd en vanavond aan de huisarts voorgelegd. Dus ook de endometriose.

Het gekke is wel dat ik het best pijnvrij slaap als ik op mijn buik lig. Misschien door de druk die er dan op komt, want dat verlicht vreemd genoeg wel de pijn.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Onverklaarbare buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:36

Is buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitgesloten?