Advies en tips voor zwak lijf?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 22:54

Hi!

Ik raak een beetje dol van mijn eigen lijf en alles wat ik probeer of geprobeerd heb en niet of niet genoeg werkt. Ben dus op zoek naar duwtjes in de goede richting :)

Ondanks gezond diet en supplementen, veel buiten bij mn paard, in beweging, en meestal goed slaap, blijf ik me altijd nog zwak voelen. Ben snel grieperig, moeheid, keel of oorpijn ook regelmatig, veel darmkramp, ‘s avond wakker en ‘s ochtend traag, geen motivatie, moeite met concentreren.

Ik ben 27, getrouwd, mama, huisvrouw maar werk nu tijdelijk als schoonmaakster om te sparen voor hoefbekappen studie waar ik erg naar uitkijk!

Vanwege een slecht uitstrijkje met CIN level 3 cellen in baarmoeder ben ik mn levenstijl ook gaan aanpassen, ook omdat hormonale kanker (niet genetisch) in de familie zit, maar voel me nu nog zwakker! Ik ben nl mn lijf gaan schoonmaken, ik wilde minder chemicalien en andere troep waar ik buikpijn of hoofdpijn (of kanker) van krijg, en emotie achtbanen van hormonen. Dus shampoo en tandpasta enzo ben ik gaan vervangen voor natuurlijkere opties net als minder suikers, minder gluten, minder melk, meer fruit en groente, havermelk, zuurdesembrood, simpele chips ipv snoep en koek etc. Nu ben ik nog bezig een oplossing voor m’n anticonceptie pleister te vinden.

Ik rook en drink nooit, en al mn hele leven een groene theeleut.

Ik slik ijzer met vitamine C, Bsupplement met extra B12 en gewone multivitamine.
Ik ben ongeveer 170cm en 54kg. Bloed is meerdere malen getest afgelopen jaar. Bloedarmoede en laag B12 was van sprake maar door pilletjes opgelost. De dokter vind ook dat ik genoeg en super eet. Ze heeft me daarom doorgestuurd naar MLD arts. Ben daar nog niet geweest. Oude whiplash klachten zijn vorig jaar op komen zetten en na allerlei therapien en dingen nog steeds niet weg (massage, fysio, sportfysio, bowen, kinetisch, cranio, ander matras, ander kussen, mckenzie fysio. Mocht niet baten, en ben ook een stuk armer nu). Deze klachten zitten me erg in de weg, ook als ik straks hoefbekapper ben! Wil graag sporten en spieren ontwikkelen maar omdat alles zeer doet in schouders en nek is dit best lastig).

Ik sta voor alles open!
Iemand tips voor mijn imuunsysteem, weerbaarheid, voedsel tips, kruiden, whiplash therapie, etc....?
I hope so!

Alvast bedankt!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 08:36

@Jolilieen:
Amandelen heb ik nog! Das wel een goeie.... en accupunctuur nog niet geprobeerd maar zal ii in gedachten houden, dank je wel.

@Troi:
Met in beweging bedoel ik dat ik op een dag weinig stil zit, eigenlijk alleen met onbtijt, lunch en in de avond. Ik ben elke dag bij mijn paard die 24/7 buiten staat bezig met de wei poepscheppen, schuilstal mesten, neem hem mee voor wandelingen of grondwerk, sleep met netten hooi, en ik wandel zelf ook regelmatig. Als schoonmaakster ben je ook erg druk in beweging, en ik heb afgelopen weken dagelijks yoga gedaan of 30min gesport.

@Tieme:
B12 was te laag in augustus. Dokter zei eerst tabletten zodat ze konden zien of de darm het opnam. Drie maanden later weer getest na dagelijks slikken en toen was b12 waarde beter. Toen ik vroeg naar de waarde bleek die 212 te zijn. Ik had zelf ook gelezen dat b12 minder goed wordt opgenomen bij gebrek aan ijzer.
Bij volgende bloedtest had ik bloedarmoede dus ben ik ijzer gaan slikken.

@Ik slik dus al maanden elke dag B12 en ijzer. Ik slik minder dan de aanbevolen hoeveelheid omdat ik me al beduidend beter voel in energie bij dat. Die extreme moeheid is weg.

@Mirim:
Schildklier als kind laten testen. Huisarts vermoedde snelle schildklier maar bleek normaal.

@Linda gigant & polly
Ik durf niet met alleen condoom haha! Mijn man en ik zijn aan het denken over een knoopje erin omdat we geen kinderwens meer hebben en liever adopteren als ht toch weer opkomt.

En ik ben vegetarisch omdat ik gewoon geen dier door m’n keel krijg! De moeheid die ik heel erg had komt ook vooral hierdoor. Maar is grotendeels weg vanwege de supplementen die ik nu dagelijks neem. Vegan gaat me nog niet lukken want ik ben moeilijke eter, veel dingen lust ik niet...

@Azmay,
Ik ben vorige maand pas met schoonmaken begonnen dus daarvoor was ik “gewoon” mama en paardeneigenaar. Zooooo saai vond ik het! Wilde iets doen haha!

@Jaji:
Goeie tip!
Ik maak me er ook zorgen over! Maar de whiplash is 4 jaar geleden gebeurd en na een jaar therapie was dat weg. Nou heb ik vorig jaar mijn hoofd gestoten en de klachten getriggerd. Alleen geen enkele therapie heeft tot nu toe geholpen! Omdat het dus voorheen wel weg was geloof ik nog steeds dat dat nu ook zou moeten kunnen. En met sporten mezelf sterker maken. Daarnaast is mijn doel niet om fulltime hoefbekapper te worden, het is vooral voor m’n eigen paard en ik hoop enkele klanten te vinden. Ik woon niet in NL overigens, maar op een klein eiland. Dus veel klanten om elke dag mee bezig te zijn gaat toch niet lukken haha. Ik vind hoeven gewoon alleen wel heel erg leuk en van dit vooruitzicht krijg ik veel energie!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 08:43

@Eliza2
Ik ben dus al doorgestuurd naar MDL arts, sta op de wachtlijst. Die zullen vast mn schildklier testen en anders vraag ik ernaar. Ik denk ook aan oestrogeen en dat is ook 1 van de redenen dat ik van mn anticonceptie pleister af wil. Heb zojuist Fenegriek capsules binnen gekregen omdat dat helpt bij oestrogeen opname, schijnbaar.

@Lizy29:
We zijn idd over knoopje aan het praten, volgende week hebben we ook een afspraak met de huisarts om het hierover te hebben :) en toen ik mijn eetpatroon van 1 dag met de HA besprak vond ze dat ik heel goed en veel at, ze was zeker verbaasd dat ik me nog steeds zo voelde.

@tieme:
Echt een cirkeltje! Dank je wel. Ik ben ook erg vaak bij de HA geweest, bloedprikken staat ook al in de agenda (5ex in 10 maanden haha). MDL afspraak is ook al gemaakt. Maar darmklachten zit in de familie, alle vrouwen hebben het... ben benieuwd.

@goyha:
Interessant! Ik heb al mijn pillen bij Holland&Barret vandaan, dus minder rotzooi inderdaad ;)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 08:45

Ik wil nog even wat toevoegen:
Als tiener ben ik positief getest (dooe kinder therapeut) op HSP wat High Sensitif Person betekend. Veel symptomen komen ook hierdoor. Ook mijn gewicht. Veel vrouwen in mijn familie hebben dit ook. Allemaal slank terwijl ze veel eten. Veel moe. Ook darmklachten.

Het kan zoveel zijn he!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 08:51

Supervixen schreef:
gohya schreef:
Ik heb zelfs de 5 km Marathon kunnen lopen! zonder te trainen,heb me 5 min. voor tijd laten inschrijven en 3 uur later gaan rennen.


Een marathon is ruim 42km.. en 5km hardlopen zonder te trainen van tevoren is vragen om blessures en best dom.

Anyway.. je bent 1.70 en 54 kilo. Ik vind dat aan de lage kant. Ik zou proberen iets aan te komen, dit kan je weerstand ook ten goede komen. Klinkt ook alsof je een klein beetje doorslaat in het gezond eten, maar misschien zie ik dat verkeerd.

Goed dat je doorgestuurd bent door je arts.


Ja is ook aan de lage kant! Paar weken terug was het zelfs 52 kilo, mijn standaard gewicht. Maar ik ben met griekse yoghurt begonnen ipv gewone yoghurt (2x zoveel vet) en ben thuis paar keer per week 20-30min gaan sporten of yoga en nu dus 54 kilo :).

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 11:22

Bedankt maximus en janneke2!

4 jaar geleden ben ik dus achterover gesmakt en in milisecondes gooide ik mn arm onder me zodat ik niet op mn hoofd zou vallen. Dus lande ik half op mn zij, en dus op mn rechterschouder en nek.
Ook heb ik licht scoliose in m’n onderrug dus dat helpt sowieso niet bij mn nek en schouder. Van mn scoliose heb ik overigens alleen last als ik plat op harde o ondergrond lig, verder nooit. Yoga heeft me hierbij al goed geholpen overigens

Wat mij wel al een beetje geholpen heeft bij mn schouder is tapping! Wat ik denk dat de pijn van de whiplash nu niet weg gaat met therapie omdat het grotendeels tussen mn oren zit door de stress en angst die ik gekregen heb na de uitslag van mijn uistrijkje, toen bleek dat ik de hoogste level van slechte cellen had. Ik ben daar nu al een paar x voor bij een cognitieve gedragstherapeut geweest, ik ga wekelijks. Ik kwam zelf niet uit deze gedachtes dus uiteindelijk hulp gezocht.

Ik heb de afgelopen 2,5 jaar geen baan gehad vanwege emigratie en ik kon ook niks vinden waar ik zin in had (baan is niet per se nodig vanwege goede baan man). Huismama is niet echt iets voor mij en toen die schrik van mn uitstrijkje kwam was het echt zo van “wat wil ik nou eigenlijk met dit leven?”. Even lomp gezegd haha.
Toen ik uiteindelijk op de hoeven bekapstudie kwam kreeg ik zoveel meer zin in het leven! Dus wil het toch graag proberen. Positieve energie helpt denk ik ook om mezelf beter en gezonder te maken.

Natuurarts is ook een goed idee. Zal eens kijken of die hier op het eiland te vinden is.

Ik eet overigens dagelijks geitenkaas en paar x per week kaas over de pasta. Plus ik eet veel gekookte eieren, soms 2 per dag, meestal 1. Als ik gekookte eet haal ik eigeel eruit. Bij pannenkoeken (ontbijt) zit er wel eigeel in natuurlijk. Ik eet paar x per week pannenkoeken als ontbij, maak ik van ei, boekweit en havermelk.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 15:07

bigone schreef:
Ts, wat is er vervolgens gedaan na die slechte uitslag van het uitstrijkje?? Dat mis ik in je verhaal. Daarnaast, vit D tekort kan ook dezelfde symptomen geven.


Ik heb een loop-treatment gehad (weet nederlandse naam niet), dus ze hebben al het slechte weefsel weggehaald met plaatselijke verdoving. Paar maanden later weer een uitstrijkje gedaan en toen was alles goed en rustig. Maar ben er nog steeds van geschrokken...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 20:02

Dat laatste is de reden dat ik op zoek ben gegaan naar hulp. Ik heb een angststoornis die nu onder controle ks maar ik voelde angst voor de dood opkomen. Dit wil ik niet de vrije loop laten gaan en er nu gelijk mee dealen! Dit is dus ook een reden geweest op m’n levenstijl om te gooien en minder nutteloze en slechte dingen te eten. Mn lijf voeden ipv vullen.
Het heeft mijn ogen geopend wat betreft mijn lijf en hoeveel het eigenlijk moet doorstaan. Ik ben zoveel meer bewust van wat erin gaat, of niet. Soms lijk ik dat bijna letterlijk te voelen zeg maar. Klinkt heel raar dit geloof ik haha.

Gluten heb ik al verminderd vanwege opgeblazen buik en darmkrampen. Dit is sindsdien dus minder! Maar nog wel af en toe aanwezig.

Geen vlees eet ik al langer, al 1,5 jaar ofzo. Soms alleen nog spekjes door de carbonara :o

Omdat ik altijd al een te laag BMI heb gehad kijk ik dus standaard uit om niet af te vallen! Ik ben nu over gegaan op dagelijks griekse yoghurt, dat helpt enorm. Aardappels en pasta of rijstpasta eet ik ook veel en kaas en noten doe ik ook. Want te weinig wegen maakt me helemaal slap!

Ik ga morgen de HA bellen voor een bloedtest afspraak en vrijdag zitten manlief en ik bij de dokter om over sterilisatie te praten. Ik moet ook de MDL arts bellen over waar ik ergens op de wachtlijst sta...

Ik heb paar weken geleden wel een allergie test laten doen via bloed prikken en daar kwam niks uit.
Bloedprikken van twee maanden terug zei bloedarmoede, sindsdien slik ik ijzer en dit heeft me heel erg geholpen. Geen middagdutjes meer!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 09:56

Janneke2, misschien is onder controle niet het goede woord, maar mijn angst voor overgeven komt naar boven bij chronische stress, het begint langzaam met meer buikpijn, minder eten, minder slaap, totdat ik paniekaanvallen krijg. Als dit doorslaat zoals een paar jaar geleden, dan krijg ik ook angst voor aurorijden met hoge snelheden, hoogtevrees, watervrees, bloed, wondjes, vieze luiers van m'n dochter, en ga maar door.
Ik heb in die tijd dat dit gebeurde 4 verschillende therapeuten gehad (eerstelijns, angsttherapie met emdr, psychiater die mij bipolar medicijnen wilden geven, en een mindfulness coach) en uiteindelijk gestopt omdat nummer 4 me ook niet meer kon helpen (waren haar woorden). Die periode van stress kwam door gebeurtenissen/ziektes in de familie en mijn eigen huwelijk. Vlak daarna ben ik geëmigreerd, heb ik mijn bedrijf verkocht en leefde ik ineens op een rustig eiland als huismama met een paard. Alle angst was spontaan verdwenen! Ik loop hier langs en over de kliffen bij de ierse zee, rijd in Nederland over de snelweg zonder problemen, heb zelden angst om over te geven bij buikpijn, heb geen enkel probleem met verzorgen van de vleeswond bij mijn paard zijn been, etc. Mijn paard is hier een grote hulp bij, hij heeft mij meer over mindfulness geleerd dan de therapeut. Plus de rust op dit eiland, dat helpt ook, zowel ik maar ook mijn man en dochtertje zijn veranderd daardoor.
Maar vanwege de uitslag van mijn baarmoeder cellen is er toch weer wat stress en onzekerheid bij me gekomen...

Maargoed. Ik snap wat je wil zeggen! En daarom heb ik weer hulp gezocht want onder controle houden is niet goed :) oplossen is beter.

Momenteel ben ik CBD olie aan het onderzoeken! Iemand daar ervaringen mee?

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, GoogleAdsense en 31 bezoekers