Advies en tips voor zwak lijf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:25

Ik had hetzelfde ben maar 1.58m groot en weeg [sinds ik gestopt ben met roken] 58 kilo.Ik was altijd moe en futloos,had nergens zin in,voelde me zwak en ziekjes,had ook veel pijntjes en kon niet eens hard lopen of rennen.
Na de slechte verhalen over suiker,ben ik gaan minderen,ik at echt veel suiker,maar voelde me er altijd goed bij,nooit klachten.Ik ben een aantal maanden veel minder suiker gaan eten.

Toen ben ik op eigen houtje een Vitamine stoot gaan slikken van een paar maanden met Multi-Vitaminen, D3, B12 en B6 met Foliumzuur, alles uit de natuurwinkel,niks kruitvat ofso,daar zit rotzooi bij in.Plus ik ben terug gegaan op mijn oude niveau w.b.t suiker eten.
Ik voel me weer goed,ben fit en de pijntjes zijn zo goed als weg. Ik heb zelfs de 5 km Marathon kunnen lopen! zonder te trainen,heb me 5 min. voor tijd laten inschrijven en 3 uur later gaan rennen.

Ikzelf denk dat als je lichaam is gewent aan een bepaalde hoeveelheid van iets,dat je dat eigenlijk zo moet laten of maar een heel minimum moet minderen.Soms went een lichaam ergens aan,maar soms ook niet en houd je de klachten.
Mijn B12 en B6 zijn nu iets te hoog,maar ik heb er geen last van,beter iets te hoog dan te laag.

Probeer ook eens een Vitaminestoot? paarden krijgen dit ook als ze zwak zijn of ziek zijn geweest,dus waarom bij de mens ook niet?

FB Groep Second Chance.


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Advies en tips voor zwak lijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:57

Quote:
gohya schreef:
Ik heb zelfs de 5 km Marathon kunnen lopen! zonder te trainen,heb me 5 min. voor tijd laten inschrijven en 3 uur later gaan rennen.

Een marathon is ruim 42km.. en 5km hardlopen zonder te trainen van tevoren is vragen om blessures en best dom.

Klopt,dat is idd. 42 km,dit was een Halve marathon en je kon kiezen uit 1, 5,10,15 of 21km.
Ik koos voor de 5 km,en ja dat was ook niet slim,maar ik was zó blij dat ik weer zoveel kon.Heb erna een paar dagen spierpijn gehad in de achillispezen,verder niks,dus mzzl gehad.

TS toen ik rookte kwam ik geen gram bij,wat ik ook naar binnen werkte.Na het stoppen ben ik een kilo of 6 aangekomen en ik blijf schommelen tussen de 57 en 60 kilo.Ben snel een kilo kwijt als ik een dag wat minder eet.

FB Groep Second Chance.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Mira283, Muggebeet, nobility, viphorse, Zomer en 61 bezoekers