Ervaringen gezocht ivm hoorapparaten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:57

Voor mijn moeder heb ik geïnformeerd bij haar ziektekostenverzekering.

Bleek dat ze verschillende afspraken hebben met de diverse audiciens voor wat betreft wat de audicien mocht uitgeven aan een hoorapparaat. Wat het mag kosten dus. Het mag bij de ene audicien dus meer kosten dan bij de andere. Daar kon echt wel per apparaat een ruim verschil tussen zitten. Ik kreeg het hele rijtje opgesomd. Nu zegt de prijs niiet alles over de kwaliteit, maar het maakte wel uit voor het segment waaruit je kunt kiezen. Het budget voor Hans Anders lag lager bijvoorbeeld. Goedkopere toestellen dus.

En dat los van de vergoedingen waar mijn moeder voor was verzekerd.Ik heb die bedragen wel mee laten wegen bij de keuze voor een audicien. Als je dan toch mag kiezen...

Een hans anders zou ik niet kiezen. Die doen het er maar bij denk ik altijd. Plus hun uitstraling trekt mij niet. Een audicien moet wel een vakman zijn, het luister zo nauw,

Ik heb ook veel naar ervaringen gezocht op internet.

Uiteindelijk bij een kleine keten terechtgekomen, Van Schijndel. Die zitten volgens mij vooral in Brabant.

Helaas was alles voor niets. Mijn slechthorende, dementerende moeder weigerde haar gloednieuwe hoorapparaatjes te dragen :)



Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:15

Charaz schreef:
Beter Horen! Mijn oma was in eerste instantie bij van Boxtel geweest die adverteren met 75% vergoeding en samenwerking met alle verzekeraars. De verzekering van mijn opa en oma konden ze wel bij declareren maar zij kreeg fors minder vergoed, na een hoop stampij hebben we uiteindelijk kunnen regelen dat het hoorapparaat terug kon en zij hun geld terug kregen. Daarna naar Beter Horen waar ze én beter geholpen werd qua uitleg én het apparaat beter was én ze hadden wel echt een contract met de verzekering.


Die 75% vergoedng bij Van Boxtel is trouwens een sigaar uit eigen doos en geen korting. Dat is de vergoeding die iedereen krijgt uit de basisverzekering. Ben benieuwd of ze dat zo echt gecommuniceerd hebben, dat zou heel dom en heel slecht zijn.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-07-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 09:23

Specseavers zou ik een volgende keer proberen. Werd aangeraden door de oorarts.

Beter Horen ben ik ook geweest met mijn moeder. Maar de vestiging hier is erg klein. Je zat voor de hoortest bij wijze van in de bezemkast. Ook het winkelgedeelte was te klein. Geen aparte ruimte voor de persoonlijke afspraken. Met een demente ouderen is dat niet fijn. Reden waardoor wij daar niet verdergingen.

Bij Van Schijndel was een apart kantoor. Rust dus. Heel fijn.

Maar goed, dat kan niet iedere winkel bieden en niet iedereen heeft dat nodig.

Weet je wat het denk ik ook is met die ketens? De kwaliteit hangt heel erg af van het personeel dat er werkt. Een slechte nevenvestiging geeft een slechte naam aan alles en iedereen.

Ts, veel succes. Ik zou voor beter horen gaan, omdat hans anders nu eenmaal niet mijn winkel/formule is.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:33

Star audiciens wel.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, chinnie, ComscoreBot, GrapeshotBot en 179 bezoekers