gebruik wietolie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:55

Ik gebruik al een tijdje CBD en THC. Mijn reuma speelde erg op, dus begon eerst met CBD. EErst olie en daarna capsules. Ik vond het echt smerig, dus ben overgestapt naar E-liquid. Had al 20jr niet gerookt en damp normaal niet, dus was wennen. Met dampen wordt het snel opgenomen, maar het is lastiger doseren.

CBD is gewoon legaal en wordt je nooit stoned van, maar moet je wel van goede kwaliteit kopen, anders is het zonde van je geld. En vooral goed opbouwen en veel water erbij drinken.

THC is illegaal, maar wel te vinden. Zoek iets waar ze wel testen. Als je THC naast of met CBD gebruikt, wordt je niet echt stoned. Rustig aan beginnen.

Het is ronduit belachelijk dat het illegaal is. Als ik kijk wat ik allemaal in mn leven al heb gekregen voor auto-immuun ziekte en wat wel wordt geaccepteerd, snap ik er niks van. Het is al 12jr geleden dat ik mn laatste prednison kuur heb gehad, maar ik heb daar nog steeds de consequenties van.

IK was iets te laat begonnen met cbd/thc, dus mn reumatoloog gaf me toch Humira om te prikken. Dat werkt erg goed bij mij, maar is ook rotzooi. Als ik kijk wat mede bechterew patienten allemaal aan rotzooi en pijnkillers slikken wat men maar normaal vindt, zou het echt fijn zijn als cannabis normaal gevonden gaat worden, want het helpt zoveel mensen.

Je hebt in Nederland oa de suver nuver club bijvoorbeeld. Als je op mediwiet kijkt, kom je ook veel info tegen over welke cbd/cbg/cbd/thc bij welke ziekte of aandoening.


Zamora schreef:
Ben ook benieuwd naar ervaringen :j hoor er meer over.
Ook mensen hier die Crohn hebben en het gebruiken?

Ik had CU, maar daarvoor nooit gebruikt. Op mediwiet kun je de ervaringen met crohn lezen. Toevallig gister nog een stuk gelezen over een onderzoek bij crohn patienten.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:57

Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:51

TerraHowrse schreef:
Werkt het ook goed voor zenuwpijn? Het klinkt wel interessant.


Ik zou eerder eens op de mediwiet site gaan lezen, want op Bokt mag er officieel niet over THC gesproken worden. Wel over alle veel ergere rotzooi, maar goed........

We gaan inmiddels als modern land al achterlopen, want andere landen gaan ons voorbij met cannabis voor medisch gebruik.

Van CBD kun je gewoon niet stoned worden en is ook legaal. Je moet alleen heel erg op de kwaliteit letten. Die van medihemp komt goed uit de bus.

Als je een beetje op fb leest, kom je ook tegen welke bedrijven testen en hoe je aan thc komt, zoals bij suver nuver bijv.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:50

aMomentTL, dan zou je wat meer CBD erbij kunnen proberen, want dat moet het stoned zijn voorkomen/verminderen.
De stichtingen die ik noem test alles en helpt juist veel mensen. Via die apotheek is nog lastig voor veel mensen, omdat artsen het moeten voorschrijven en dat nog weinig gebeurt. En het is duur, twijfelachtig hoe zij kweken etc.

Wel fijn dat het goed werkt.

xyzutu2, als je je erin verdiept zul je al vele onderzoeken en zeer veel goede ervaringen tegenkomen van veel gebruikers, zowel CBD als THC en de combinatie.

Wonderolie of niet, het werkt voor veel mensen met inderdaad veel minder schade dan de reguliere medicijnen. Heb er al zoveel gehad en al heel veel bijwerkingen mogen meemaken. Nu nog schade van diverse medicatie.
Er zijn ook heel veel pijnstillers en andere medicijnen waar je ook niet mee mag autorijden, dus wat is daarin het verschil??
Het is trouwens een vooroordeel, want uit testen blijkt dat mensen die wiet hebben gebruikt nog prima kunnen deelnemen aan het verkeer. Maar voor alles geldt, normaal gebruik en zoals al gezegd wordt, THC als medisch gebruik in combinatie met CBD geeft vrijwel geen stoned gevoel. Dat het in je bloed zit en ze het kunnen meten is waar en helaas nog strafbaar.

Het is te belachelijk dat het nog zo in de taboe zit, omdat men bijna altijd maar klakkeloos elk pilletje slikt wat de arts voorschrijft. Jaarlijks overlijden veel mensen door medicijn gebruik.

Bij psychische aandoeningen wordt het ook al ingezet. Met succes. Want ook daar weet men wat de effecten zijn van de reguliere medicatie. Die zijn er net zo goed. En als iemand met psychische aandoeningen zijn medicijnen vergeet te nemen of teveel dan zijn er ook gevolgen.

De problemen door alcohol zijn echt wel heel groot en moet men niet wegwuiven alsof een wijntje niks doet. Als ik 1 wijntje neem zal ik vast mogen autorijden, maar ik als niet drinker, zal het beter even niet doen dan.......Weet je wel hoeveel ongelukken er in het verkeer zijn elk jaar door alcohol gebruik? En hoeveel door cannabis?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:00

Ik vind ook echt dat je cbd en thc altijd getest moet kopen. Maar ik koop het wel zelf en niet via de doktoren, omdat die er nog veel te weinig vanaf weten en moeilijk voorschrijven.

Sowieso zijn artsen een groot probleem. Ik spuit Humira en heb daarvoor een kaartje op zak voor nood, maar ook om artsen te laten lezen als je een behandeling moet bijv. 1,5 maand terug moest ik geopereerd worden door de gynaecoloog die Humira niet kent. De anesthesist wist er niks vanaf en deed er heel makkelijk over. Het is dat ik goed ben voorgelicht door mn reumatoloog en weet wat ik moet doen.
Daar tegenover vertelde ik mn reumatoloog dat ik cbd en thc nam toen ik met de opvlamming van klachten kwam en die zei alleen maar; goed dat je iets hebt geprobeerd.

Ik breng echt niemand in gevaar, want je kan in Nederland nog steeds wiet kopen. Daarnaast kan iedereen boven de 18 zoveel drank kopen als hij/zij wil en net zo erg; ook onbeperkt paracetamol, ibuprofen etc. Allemaal zeer geaccepteerd, maar wel rotzooi en zeker niet zonder gevaar.
Ik krijg als vele jaren esomaprezol en dat kun je ook zo in de winkel kopen bijv.

Het is gewoon dat we in Nederland momenteel ernstig achterlopen en andere landen wel degelijk bezig zijn met diverse onderzoeken en vaker cannabis voorschrijven.

Van alleen zomaar wiet of thc olie kun je inderdaad stoned worden, maar dat kun je voorkomen door je goed te laten voorlichten. Ook daar weten artsen nog veel te weinig over.

En wat dacht je van Tramadol? Mijn zoon kan je vertellen hoe bang hij als klein jongetje was toen ik dat kreeg voor een hernia en niet goed reageerde. Maar hey, dat slikt Jan en alleman.

Of prednison? Ik zat bij mn mdl arts en had al diverse kuren gehad toen hij met spoed werd weggeroepen, omdat een patient een psychose had gekregen na prednison start.

Het is gewoon heel vervelend dat er nog weinig artsen zijn die er echt verstand van hebben, want mensen kopen slechte cbd bij de drogist, bouwen het niet goed op en zeggen dan dat het niet werkt.

Buiten dat, heel evel werkt niet en er gaan nog steeds mensen dood aan allerlei ziekte's. Als de een zich beter voelt bij het gebruik van cannabis, moet dat kunnen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:05

regtur schreef:
Persoonlijk geloof ik wel in de werking van natuurlijke middelen. Maar ik besef ook dat het resultaat staat of valt met het juiste gebruik en ook dat natuurlijke middelen, net zomin als de reguliere altijd helpen. Soms moet je je neerleggen bij de feiten en leren leven met... In mijn specifieke geval heb ik vooral heel veel last van restpijn na een rughernia van pakweg een jaar of 7 geleden. Mijn heupgewricht doet ook mee, de knieen, de schouders en ellebogen, de nek, kortom alles wat draait of beweegt knerpt. En ik knerp vrolijk mee. Het zal slijtage zijn, maar ik kan niet achter de geraniums gaan zitten. Overigens, lang zitten doet ook zeer, dus die optie moet ik schrappen.Uitslapen kan ik ook niet zo best, de extra uren slaap worden gelijk bestraft met extra uren pijn. Zou CBD of THC hierbij helpen? Mijn maag speelt ook gedurig op, maar ik ben gestopt met de maagbeschermer, die had me teveel bijwerkingen op lange termijn. Hoe neem je de druppels in? Met water? onder de tong? op de huid?


Ik was echt altijd heel sceptisch over natuurlijke dingen etc. Maar toen onze jonge ruin enorm veel baat had bij acupuntuur en chinese kruiden, ging ik verder denken. Natuurlijk zijn dat paarden, maar als je heel logisch denkt hebben we besloten bepaalde dingen te gaan eten zoals groente en fruit. We weten wat er in die groente en fruit zit en waar het goed voor kan zijn.
We weten net zo goed wat niet goed voor ons is.

Het is vaak een opstapeling van dingen en we zijn al zo gewend aan ons eten en manier van leven, waar daar zelfs al veel verbetering mogelijk is als we zouden willen, bij diverse kwalen.

Op fb zijn er diverse groepen die over cannabis gaan en mensen ervaringen uitwisselen bij diverse klachten. Als ik jou zo lees zou ik heel rustig opbouwen met de cbd van medihemp en kijken wanneer je iets gaat merken. Je doet de druppel onder je tong en laat het daar zo lang mogelijk.

De een slaapt heel slecht door cbd en de ander juist beter. De mensen die er slechter door slapen, nemen niet meer na ongeveer 17uur. Als je goed wil slapen, werkt thc veel beter. Ook dan is beginnen met 1 druppel genoeg.

Ik heb zelf bechterew ( ontstekingsreuma ) en kon bij mn opvlamming vorig jaar echt niet meer op of neer en al helemaal niet meer slapen. We hadden zelfs al een nieuw bed incl matrassen en bodems, wat slechts deels hielp. Met THC kon ik eindelijk weer wat uurtjes slapen.
Maar ik word nog steeds wakker om de paar uur. Misschien als ik meer neem niet meer. Soms neem ik nog een druppel als ik wakker word. Je wordt dus gewoon nog wakker.
Wel heb ik last als ik te laat neem en te weinig uren slaap. Dan blijf ik wat hangerig.

Zelfs slik ik al meer dan 10jr esomeprazol en ik wist eerder niet eens dat dit niet zo onschuldig was. Dat weet ik nu pas een paar jaar, maar wegens reflux is het lastig om te stoppen. Dat heb ik geprobeerd en gaat het enorm pijn doen. Het schijnt dat als je daar doorheen bent, dat ook wel weer hersteld.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:08

Juut schreef:
Een kennis van me maakt zelf wietolie, waarbij hij de gehele plant gebruikt. Ik ben het gaan gebruiken vanwege examenvrees. Boven 5 druppels in 1 dosis bleek voor mij te veel; voelde me wat suf, en vage hoofdpijn, zoals je kunt voelen na heel diep geslapen te hebben of kater gevoel. Zelfde aantal druppels meer verdelen ging dan wel weer goed. Na examen direct gestopt wat probleemloos ging.

Voor examenvees had ik eerder medicatie op basis van valium geslikt, maar daar zag ik roze olifantjes mee. Met de wietolie was de piek van de stress er af, maar bleef ik wel scherp.


Er zijn veel info dagen waar je dat kan leren, maar erg moeilijk is het niet. Wel is het heel vervelend dat het vaak niet getest wordt door particulieren en je dus niet precies weet wat of hoeveel je neemt. Zeker als nieuwe, incidentele gebruiker zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn. En als je hoog thc neemt, helpt het om daar cbd naast te nemen, want dat zou het stoned worden verminderen. Ik heb daar geen ervaring mee, want ik neem geteste thc voor de nacht, maar overdag wel cbd, dus merk niks van stoned worden verder.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:11

Pikkepor schreef:
Ik wil even 1 misverstand de wereld uit helpen.
Hoe komen jullie erbij dat THC illegaal is..?
De manier waarop je eraan komt is misschien illegaal, maar dit kan gewoon door een arts voorgeschreven worden. Recept inleveren bij de apotheek en die kunnen het voor je bestellen. Wordt nog vergoed ook door de zorgverzekeraar. Weinig illegaals aan.


En zo makkelijk gaat dat niet, dus daar hebben de meesten niks aan. Daarbij is het als het niet 100% vergoed wordt veel duurder en zijn er zover bekend tijdens de kweek bestrijdingsmiddelen gebruikt. En wat in een apotheek ligt zegt natuurlijk niks over legaliteit, want heel veel medicijnen vallen onder doping etc. Een apotheek heeft allerlei zware middelen liggen, dan is thc een lachertje.

Medihemp komt vaak het beste uit de test qua cbd en is beter dan jacob hooy, kruidvat etc etc etc.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:12

Naar welk land ga je? In sommige landen kun jet het gewoon kopen. In enkele landen zijn ze ook al verder dan hier en is er ook medische thc makkelijker te verkrijgen.

Maar reizen is voor veel mensen wel een probleem. Ik lees van veel mensen die het goed doen op cbd en soms thc die het echt zouden missen op vakantie als het niet mee mag of daar te verkrijgen is.

Wel heel jammer gewoon. Ik doe het ook goed op cbd en beetje thc, maar is lastig meenemen. Ga ik vliegen en wil ik mijn pennen ( spuiten ) meenemen, mogen ze zelfs in het vliegtuig in de koelkast. En dat is ook bende.....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:55

xyzutu2 schreef:
Ik reis alleen binnen Europa en daar mag ik CBD in alle landen (en elk geval alles wat ik bereis) gewoon meenemen. Het is meer voor mijn eigen gevoel; voor reguliere medicatie moet ik een medicijnpaspoort meenemen om te voorkomen dat je van medicijnsmokkel of iets dergelijks beschuldigd kan worden. Registratie van mijn CBD op zo'n medicijnpaspoort voelt toch veiliger bij een controle dan gewoon een flesje in een doosje waarbij ze mij op mijn blauwe ogen moeten vertrouwen dat het een toegestaan middel is en dat erin zit wat erin zit.
Ik loop dus geen risico tijdens het reizen omdat CBD toegestaan is, maar als ze besluiten je te controleren dan zou zoiets wel iets kunnen zijn waardoor je ineens veel meer tijd bij de douane door moet brengen om alles te verklaren dan je zou willen.


En het meest kromme is dat als je vliegt er allerlei regels en controles zijn, maar binnen Europa is bijna alles met de auto te doen en kun je van alles meenemen. Natuurlijk heb je dan ook weleens een controle of wordt men aangehouden, maar die enkele auto is niet in verhouding natuurlijk.

THC komt in zelfde flesjes als cbd, maar zonder etiket, of met een misleidend etiket. Toch zal een hond erop reageren natuurlijk.

Zo een medicijn paspoort is soms ook maar vaag. Als op je doosjes jouw naam en gegevens staat en je hebt bij je voor de tijd dat je op vakantie gaat, is dat toch niet verdacht? Ik heb nooit een paspoort mee. Maar met de pennen nog niet gevlogen.

Het speelt wel veel bij mensen die er baat bij hebben. En als je 5% gebruikt bijv, moet je maar erop kunnen vertrouwen dat wat je evt in buitenland koopt ook echt die 5% heeft.

Getest spul is keyword.
henshem schreef:
Uit onafhankelijk onderzoek is gebleken dat je juist bij de olie van Jacob Hooy ervan uit kunt gaan dat er in zit wat op het flesje staat.


Van de flesjes die zo te koop zijn kwam die er redelijk uit volgens mij. Maar als je verder gaat zoeken, kom je gewoon op betere kwaliteit tegen betere prijzen.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:03

Bij de winkel merken ja. Maar uit test vergelijken met de andere merken blijkt die toch minder te zijn en duurder.

Ik kan zo een paspoort krijgen, maar heb het altijd zonder gedaan en ik heb nooit veel meer bij me dan nodig. Ik heb ook gereisd met prednison bijv. Denk dat ze in veel landen hard lachen om de prijzen, vooral toen de prijzen nog op de doosjes stonden. Dus verkopen is niet aantrekkelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:24

CBD is niet verslavend. Maar er zijn natuurlijk wel mensen die psychisch verslaafd kunnen raken. Zo heb ik ooit 1x een klein beetje moeite gehad met afbouwen van prednison en ik had toen al veel kuren gehad daarvoor. Maar als iets werkt en je voelt je er goed bij, kan het eng zijn om te stoppen, als je dat mocht willen.

THC ben ik echt niet verslaafd aan en ben er ook niet bang voor dat dit gaat gebeuren. Maar dat is ook misschien omdat ik heel goed weet wat ik neem, waarvoor etc.

Ik zou CBD niet per se als pijnstiller zien. Zo heb ik bechterew en neem ik het vooral om ontstekingen te voorkomen en de achteruit gang. Dat het ook verlicht, is een fijne bijkomstigheid. Ik neem liever cbd dan paracetamol. Veel andere pijnstillers mag ik al niet, maar onbeperkt of veel en vaak paracetamol is ook niet compleet heilig.

Als ik CBD gebruik voel ik ook niks gebeuren ofzo. Het doet zn ding en als je op goede dosis zit en het werkt, gaat het zn gang. THC voel je wat meer binnenkomen als je het zo neemt. Maar je moet echt met 1 druppel voor het slapen beginnen en overdag de cbd eigenlijk gebruiken, zodat je niet knetterstoned wordt. Tenzij je dat wil natuurlijk....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:40

Pandora2 schreef:
Ik zie door de olie het bos niet meer :')
Iemand enig idee of ik cbd olie in NL kan bestellen ? Hier in Belgie mag het niet verkocht worden.
Maar mag het dan wel de grens over ? Of krijg ik de MediCrime Unit dan aan de deur ? :+


Ik lees ook vaker op fb dat Belgie lastig is, maar er schijnen wel adressen en mogelijkheden te zijn. Het is heel krom, want CBD is echt geen drugs. Van Hennep wordt bijv ook kleding gemaakt en ze kunnen ook al auto onderdelen fabriceren. Alles veel milieuvriendelijker.

Je kan naar Nederlande shops kijken of bijv naar CBD Spain. ( NL talige site )

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:38

Pandora2 schreef:
Ik had cbdshop.nl gemaild en heb antwoord terug dat ze niet naar Belgie verzenden wegens de strenge reglementering -O-
Ik zou het wel ergens in NL kunnen ophalen in een afhaalpunt. Maar dan zit ik nog met de grens en controles door de douane :7
Heb ooit prascend ( tegen cushing ) van iemand in NL overgekocht en die is onderschept door de post en kreeg een brief van de MediCrime Unit toen... :+
Ik moet het maar uit mijn kop zetten vrees ik :\


Er zijn zoveel shops, dat je niet na eentje al moet opgeven als je het wil hebben.

En anders heel simpel vragen of een Nederlander ergens iets mee wil bestellen en dan 1 flesje naar jou stuurt.

Zo bestellen mensen ook wormenspuiten uit het buitenland bijvoorbeeld.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:51

Ja, als je op fb wat gaat zoeken, kom je dat wel tegen. Daar zitten veel meer CBD gebruikers denk ik.

Als darmpatient kan ik wel zeggen dat het ene positief effect heeft. Ik begon vanwege de pijn door reuma en merkte ene positief effect op mn darmen, zonder dat ik daar eigenlijk mee bezig was.

Wel rustig opbouwen, de juiste dosering vinden en veel water erbij drinken, vooral in het begin!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:58

Het is ook niet stoned worden, dus begrijp me niet verkeerd. Alleen CBD voel of merk ik niks van. THC neem ik allee voor de nacht en ga ik meteen ontspannen liggen. Dan voel ik in tegenstelling tot zonder me echt fijn wegzakken. Dus ik voel dat het helpt om lekker in slaap te vallen.
Het enige nadeel van THC bij mij is als ik het te laat neem, de volgende ochtend iets moe blijf.

Met teveel CBD gebeurt er helemaal niks. Je kan nooit stoned worden. Misschien misselijk ofzo.....Het is gewoon van een hennep plant. Even googlen anders.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:32

Paris_ schreef:
Ik zit nu op die site die een stukje terug aangeraden werd (cbdolie .nl), na het invullen van 5 vragen kwam er dit advies uit: CBD Olie 5% van Medihemp
Maar als ik het goed begrijp zit hier dus geen THC in.. of is dat dan weer niet legaal in NL en moet ik dat ergens anders vandaan toveren?

Ik heb er werkelijk geen verstand van.. dus blij dat ik dit topic heb gevonden :D


Nee, die shops hebben zo open allemaal geen THC. Wel aan te komen, maar via andere wegen.

De 5% van Medihemp is zeker goed en wordt erg veel gebruikt. Rustig aan beginnen. Mensen denken snel, wat is 1 druppel nou, maar geef het tijd en bouw het op. Veel drinken erbij. Er gebeurt niks als je teveel neemt, maar het is zonde en geeft niet meer of een betere werking. Als je merkt dat bijv 2x pd 2 druppels goed zijn voor jou, is dat prima. Voor een ander is dat weer anders.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:32

TerraHowrse schreef:
Ik heb na nog wat lezen op internet de 5% van Medihemp bij cbdolie.nl besteld. Ben benieuwd of het wat gaat doen :D begin maar met 1 druppel voor het slapen denk ik.


Er zijn ook mensen die er juist slecht door slapen. Die nemen het dan niet meer na het avondeten zo ongeveer. Het ligt wel een beetje aan de persoon en waarvoor je het gebruikt.
Er gebeurt niks hoor. Je kan het gewoon 's ochtends of overdag nemen. Is gewoon een gezond plantje, zoals meerdere plantjes die je eet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:02

xyzutu2, nee, CBD en THC moet je echt apart houden in Nederland. Wat Belgie doet is apart en klopt natuurlijk niet, maar ik weet niet wat daar verder vrij te koop is.

In Nederland is CBD gewoon vrij te krijgen, niet verslavend en kun je niet stoned van worden. Het heeft ook geen effect op je autorijden.

THC is officieel illegaal, maar iedereen weet dat er veel om te doen is en er zullen de komende jaren steeds dingen veranderen. Er lopen rechtzaken om te mogen verbouwen en medisch te mogen gebruiken.
Niemand zegt hier waar je aan THC kunt komen. Er zijn alleen stichtingen en mensen die hun nek uitsteken omdat mensen er baat bij hebben.

Dat Belgie zulke rare regels heeft over CBD is echt heel apart. Dat mensen het dan toch willen kopen, is hun goed recht. Er is altijd wel een manier om ergens aan te komen, dus daar heb je Bokt echt niet voor nodig.

Nogmaals; Iedereen van boven de 18 kan zich klemzuipen, roken en allerlei vrij te kopen medische middelen kopen. Artsen schrijven ergere middelen voor alsof het snoep is. Als ik zie wat mensen slikken in de bechterew groep, was ik echt allang dood geweest. Dat lukt met THC niet zo snel hoor.

Maar laten we voor de vragende mensen gewoon heel goed duidelijk maken dat CBD echt anders is dan THC.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 01:02

Met CBD of THC? Ligt er ook aan waardoor je je slecht kan concentreren.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:16

Op fb kan je heel veel vinden van ouders die het kinderen geven met ADHD ipv de ritalin bijv.

Ik lees er veel over en ook over CBD in het algemeen. Ben zelf altijd wel huiverig en zou alles graag willen geloven. Natuurlijk heeft het veel goeds, daar kun je amper nog onderuit, maar dat het niet voor iedereen werkt, blijkt ook.

Wel denk ik dat veel mensen het totaal plaatje missen. Het is anders dan reguliere medicijnen en ik denk dat als je het wil gebruiken ipv reguliere medicijnen bij de zwaardere aandoeningen/ontstekingen, dat dat alleen niet genoeg is altijd.
Vaak is een aanpassing van dieet, lichaams beweging ook belangrijk. Als je bijv teveel suikers neemt, teveel frisdrank etc, kan de CBD daar misschien niet tegenop.

Het lijkt met name in het begin te ontgiften, dus daarom ook de rest aanpassen en niet alles van de cbd af laten hangen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:45

Het grootste probleem blijft de juiste dosering per persoon te vinden. Mensen nemen veel te snel teveel of te weinig, slechte kwaliteit etc. Door gebrek aan goede begeleiding van bijv artsen, moet mensen zelf maar uitproberen en dat kan gewoon even duren. Dat is heel vervelend als je pijn, ontstekingen etc hebt.

Ik had al hele lange tijd pijn toen ik met CBD begon en die hielp pas deels. Daarom toch bij reumatoloog terecht gekomen en medicatie geaccepteerd. Die hielpen vrij direct.

Maar door het gebruik van CBD/THC neem ik er niks naast zoals zware pijnstillers die mensen gebruiken en kan ik nu al minderen met mn medicatie.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:04

Kaulitz schreef:
Hallo!
Even een schopje omhoog..
Ik slik al een langdurige tijd tramadol voor de pijn in mijn beide knieen.. nu is het zo dat ik van die troep af wil, en mij dus aan het oriënteren ben in cbd olie.
Nu lees ik veel positieve en negatieve verhalen en ben dus een beetje huiverig met bestellen van de olie.
Kan iemand mij vertellen welke wél goed werkt?
Alvast bedankt


Overstappen op CBD kost gewoon tijd en is zoeken naar de juiste dosering voor jou. Ik zou kijken naar de medihemp, die komt overal het beste uit de bus. Op fb vind je veel meer info. Heel rustig beginnen met lage dosering en per druppeltje opbouwen.


Noblesse_ schreef:
Ik meld me hier ook even...
Ik slik al jaren medicatie tegen depressie, angst/paniek, en om beter te slapen. Echter is de laatste maanden mijn antidepressiva opgebouwd naar het maximum, maar het helpt mij niet meer. (Ja, ik loop ook bij psychiater en psychologen etc.). Angst- en paniekaanvallen worden ook weer erger.
Is er hier iemand die me iets kan vertellen over in hoeverre CBD kan helpen? Hoe kom ik eraan, welke is goed en welke niet, hoe bouw je op,... etc.

Als iemand soortgelijke 'problemen' heeft en CBD neemt of genomen heeft, mag je me gerust een pb sturen! Doktoren hebben er helaas nog niet echt veel kennis van.


Dat moet je echt niet op Bokt gaan zoeken. Het is veel teveel risico om zelf te gaan dokteren in jouw geval. Als je echt over wil op CBD, moet je echt goede begeleiding zoeken. Ik raad je echt aan om lid te worden van bijv de suver nuver club en info dagen te bezoeken bijvoorbeeld.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 11:41

Heel veel mensen kunnen echt niet slapen op CBD. Die nemen het dan niet meer na de middag.

Je hebt ook de andere vormen voor de nacht, maar dat weet ik niet uit mn hoofd welke wel helpt voor slapen. CBG,CBC enzo heb je ook, maar heb ik me niet op ingelezen.

THC helpt mij wel voor het slapen, maar neem ik niet overdag of 's avonds te laat, want dan blijf ik te lang erg moe. Overdag val ik er niet van in slaap, maar als ik het voor het slapen neem, moet ik echt wel 8 uurtjes kunnen slapen, anders word ik brak wakker.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:34

Ik heb sws slaapproblemen en andere gezondheidsklachten.

Je moet eerst van je eigen lijf uitgaan. Er hangt zoveel vanaf en alles telt mee. Wat mensen eten, andere medicijnen, je dagritme, beweging.

Ik damp de hele dag CBD, maar heb het wel opgebouwd. Eerst olie en capsules gehad. Gestopt vanwege nieuwe medicijnen voor reuma om dat effect eerst te bekijken. Dat mag ik iets afbouwen, dus ben weer CBD gaan opbouwen. Nog even pasta genomen, maar dat krijg ik echt niet weg.

Vaak gebruiken mensen teveel, maar het heeft ook tijd nodig om zijn werk te kunnen doen. Het hangt alleen wel af van de rest. In combi met andere medicijnen kan het ook minder goed werken of negatief.

Ik ben ook wel nuchter, zoveel thc neem ik niet. Maar als ik door de thc vaster slaap, word ik niet fijn wakker als ik te weinig uren heb geslapen. Zonder slaap ik korter en gebroken, dus wordt vaak wakker. Maar ook dat is een kwestie van uitproberen bij iedereen voor zichzelf.

CBG zou volgens mij aangeraden worden bij slaapproblemen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ababe, Eega, Fly_high, Googlebot, Jacquelinee_, suus_toes, xLauLaUx, zonnebloem18 en 24 bezoekers