gebruik wietolie

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

regtur

gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 11:05

Wie heeft er ervaring met het gebruik van wietolie? Je hoort er tegenwoordig steeds meer over. Maar werkt het echt zo goed als wordt beweerd? En wat zijn de bijwerkingen? Kan het verslavend zijn? Er schijnen 2 soorten te zijn, of misschien wel meer. Wat doet het een , wat doet het ander?

Moderatoropmerking:
Informatie over THC-houdende oliƫn mag besproken worden, maar het benoemen van verkooppunten of hoe je eraan kunt komen (boven de 0,2%) is niet toegestaan. Willen jullie hier rekening mee houden? :)

regtur

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 12:14

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat er nog meer komen, zodat ik voor mezelf een duidelijk beeld krijg. Ik slaap zowiezo geweldig, daar heb ik het niet voor nodig, maar vraag me af of het ook helpt bij gewrichtspijn, bijvoorbeeld? En bijwerkingen? Evt. verslaving eraan?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 22:43

Wat een heftige verhalen! Ik begrijp er wel zoveel uit dat er nauwelijks bijwerkingen zijn? Behalve dan wat "jolig"? Wat, als je bijv. en ongeluk zou veroorzaken en een bloedproef wijst uit dat er "iets in je bloed zit"waardoor je niet aan het verkeer had mogen deelnemen? Of gaat het gebruik ervan niet zover dat het gevaar oplevert?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:47

Ik ben blij met de verschillende meningen en ervaringen die ik hier tegenkom. Dit helpt om een weloverwogen beslissing te nemen, waarbij ik zeker de risico's tegen elkaar af ga wegen. Hoe zit het met afhankelijkheid? Kun je stoppen als er blijvende genezing optreedt van een kwaal, of wordt je lichaam op een andere manier afhankelijk? ( lees: verslaafd?) Ik lees in het voorgaande antwoord een percentage van 1,3 %, ik hoor van een "kennis"dat die 20%!? heeft. Dan zul je onderhand wel roze olifanten gaan zien..

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 17:13

Persoonlijk geloof ik wel in de werking van natuurlijke middelen. Maar ik besef ook dat het resultaat staat of valt met het juiste gebruik en ook dat natuurlijke middelen, net zomin als de reguliere altijd helpen. Soms moet je je neerleggen bij de feiten en leren leven met... In mijn specifieke geval heb ik vooral heel veel last van restpijn na een rughernia van pakweg een jaar of 7 geleden. Mijn heupgewricht doet ook mee, de knieen, de schouders en ellebogen, de nek, kortom alles wat draait of beweegt knerpt. En ik knerp vrolijk mee. Het zal slijtage zijn, maar ik kan niet achter de geraniums gaan zitten. Overigens, lang zitten doet ook zeer, dus die optie moet ik schrappen.Uitslapen kan ik ook niet zo best, de extra uren slaap worden gelijk bestraft met extra uren pijn. Zou CBD of THC hierbij helpen? Mijn maag speelt ook gedurig op, maar ik ben gestopt met de maagbeschermer, die had me teveel bijwerkingen op lange termijn. Hoe neem je de druppels in? Met water? onder de tong? op de huid?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 22:21

Ik ben blij dat ik dit topic geopend heb. Zo krijg ik zo een heleboel informatie, ook over zaken waar ik nooit over nagedacht zou hebben. Ik twijfel nog wel heel erg of ik het zal gaan gebruiken. Ik kan nog aardig goed leven zonder pijnstilling, ook al heb ik wel, vooral bij het opstaan veel pijn. Ik prefereer zo lang mogelijk zonder middeltjes te kunnen doorgaan, maar als het moet dan kies ik liever voor iets natuurlijks dan chemische rommel. Hamvraag blijft op dit moment toch wel, of het een verslavend effect heeft, waardoor ik er misschien niet meer mee kan stoppen, wanneer ik dat wil.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 23:08

Iemand ervaringen met MS?? en gebruik van CBD/THC?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 20:26

Joolien schreef:
Ik menld me hier ook maar eens, ik heb nl in een impuls een flesje CBD 5mg capsules van Lucovitaal gehaald, omdat ik echt flauw werd van de bijna chronische pijn in mn onderrug en de uitstraling daarvan naar mn benen.
Ik ben benieuwd naar de werking ervan, ik ga het nu een maand proberen, om te kijken of de klachten verminderen.
Ik heb ook erg last van stress en spanning, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik heb dezelfde klachten. Soms erger, soms nauwelijks, maar weg is het nooit. Ik gebruik ( nog) geen pijnstillers, wil ik liever ook niet, ook ivm maagklachten. Ik ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie