Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:27

20 Feb krijg ik de uitslag of de weggehaalde weefsels schoon zijn............. Laten we duimen en hopen.
Hopelijk is mijn verhaal voor veel mensen een goede reden om je juist te laten testen.

Je wilt op je 34ste niet bezig zijn met kanker en ga ik het wel overleven................. of komt het terug.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:08

snijvlakken en lymfeklieren zijn schoon. Joepie!!!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:16

Ik moet nu overigens iedere 3 maanden op controle in academisch ziekenhuis. (volgens mij hoef ik niet meer mee te doen aan de uitstrijkjes screening.........)

(37 idd veelste jong...............)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:40

karuna schreef:
En ivm hpv virus mogen ze geen glijmiddel meer gebruiken. Alleen warm water als wat smeermiddel.

-



Lijkt mij sterk..in het radboud umc gebruiken ze gewoon glijmiddel hoor...........

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:13

Relaxed schreef:
Maxie, dat is zeker lang.. volgens mij was mijn traject van uitslag ha, gyn, biopt, lis allemaal binnen een maand.. :j



Hier ook een heel snel traject en pakweg binnen 5 weken had ik al een wertheim meigs achter te rug. (ik had dus wel al echt kanker)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:41

pap 3b (al jaren contact bloedingen...maar vriend is ook niet bepaald klein.....dus dat daarvoor niet naar de huisarts gegaan)

Na jaren wel gegaan maar dat was omdat ik toen ik een x stopte met de pil weken bleef bloeden en het idee had dat ik iig een ontsteking in dat gebied had). Rook maar rotte kadaver en er kwam pus uit (en soms ook koorts).

Was dus al gewoon kanker....

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:22

Relaxed schreef:
Subtiele omschrijving :')



Waarheid is soms niet subtiel en ik heb altijd geleerd het beestje bij de naam te noemen.

De gynaecoloog kon de omschrijving wel waarderen... (de rotte kadaver) :')

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:14

Ik ben ook pro uitstrijkje en pro vaccinatie....

Bijna iedereen maakt ooit weleens een hpv besmetting door. De crux zit erin of je eigen lichaam het op kan ruimen.


orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:12

Ik las in de krant dat de vaccinatie graad dit jaar weer flink is gedaald. naar 42%.....schokkend.....is er tegen een potentieel dodelijke ziekte (of iig wel zwaar verminkende.....)beslist 58 % om niet te vaccineren..dat terwijl bijna iedereen ooit weleens een HPV besmetting zal oplopen.

Ik laat dochter zeker wel vaccineren
Laatst bijgewerkt door orkaan op 26-06-18 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:21

Uitstrijkjes zijn leuk om op te sporen maar voorkomen is toch beter dan genezen. (want dan loop je altijd achter de feiten aan).

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:07

hier van de verdoving NIETS gevoeld..... ze laten je hoesten/kuchen dan zetten ze het prikje...

Bv bloedprikken is 100 x vervelender...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 01:11

Rytir schreef:
Was dat vervelend of wel te handelen? Het was pab2, beetje checken en opeens is er allerhande ziekenhuis apparatuur nodig. Mijn brein snapt dat dan een soort niet...



Ze gaan een colposcopie doen en indien nodig (1 of meerdere biopsie's).

Tis "vervelend" maar niet pijnlijk ofzo. Beetje krampjes erbij.(colposcopie zeker als ze ook de baarmoeder ingaan dat is voor je lijf lichaamsvreemd dus daar reageert het ook op).

Biopsies nemen stelt imo niets voor. Kuchje(s) en tis klaar.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:59

excuus Ik heb een colposcopie gehad en tegelijkertijd ook een endoscopie die dus via de baarmoeder hals ook in de baarmoeder is geweest en daar ook biopsies hebben genomen. (ik nam eigenlijk aan dat het onder 1 en dezelfde onderzoeks noemer valt.. want de microscoop ansich om de aankleuringen te bekijken kan niet naar binnen maar een kleine camera aka de endoscoop wel)...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:18

Silvia schreef:
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a4eda4ed/

Misschien trekt dit artikel vrouwen over de streep die niet gaan om wat voor reden dan ook.



Laten we het hopen. Maar als de jonge generatie zich daarbij iig ook laat vaccineren zou helemaal mooi zijn.

Voorkomen is beter dan genezen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:02

Ik ben met mijn klachten meteen idd naar huisarts en gyneacoloog gegaan. Was al meteen full blown kanker....


De vergelijking met softenon / DES is totaal niet te maken....in deze huidige tijd.

Ik laat dochter iig zeker vaccineren.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:16

Peer appel begon over" in het verleden". In discussie's zie je dat mensen snel deze voorbeelden noemen omdat dit DE klassiekers zijn in de medische wereld.

Van medicatie die hele andere bijwerkingen hadden (toen was het protocol voor producten op de markt brengen lang niet zo uitgebreid als de eisen van tegenwoordig)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:17

bescherming van 80% tegen de HR types noem ik niet weinig.

Ik heb mijn 1ste en enige uitstrijkje niet gehad (zwanger).

nu geen uitstrijkjes meer nodig want ben compleet baarmoederloos + hals en een stuk vd vagina en eileiders en een berg lymfeklieren. Owja ben nu 34.....

Houd je er rekening mee dat ook bij voorstadia soms flinke hoeveelheden weefsels moeten worden weggehaald en dat een kind zelf dragen weleens zeer problematisch kan worden.

Lijkt mij ook vreselijk.....

en al die onderzoeken zijn geen pretje daarbij is een uitstrijkje peanuts. Toch fijn als je dat je dochter kunt besparen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:21

Het zou goed zijn als mensen eens gesprekken hebben met een gyneacologisch oncoloog....die zien alle gevallen waarbij ook vele jonge vrouwen zijn. (op je 30ste een uitstrijkje is voor een groot deel al veelste laat..).

Oncologen juichen de vaccinatie toe want je hebt ook vulva kanker en schaamlip kanker (wellicht minder sterfte maar zeker zo'n verminking...)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:41

Rytir schreef:
Vanwaar de neusspray? Vind ik wel een bijzondere eigenlijk :Y)


Het vernauwt de bloedvaten....

Hier deden ze etsen met zilver nitraat (als ik mij niet vergis)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:12

@Germie je kunt he officieel afmelden voor het bevolkingsonderzoek dan krijg je nooit meer die "ergerlijke" oproep. (heb ik ook gedaan). Maar goed ik heb al bmhk gehad en alles is weggehaald behalve eierstokken....

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:11

In het radboud zit ik bij een gynaecologisch oncoloog (door voor de baarmoeder/hals/mond/vulva/schaamlip/eierstok ) kankers.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:00

Wellicht wel interessant voor mensen. nieuwe serie op de EO: je geld of mijn leven (komt ook een jonge vrouw in voor van 31 met "uitbehandelde" baarmoederhals kanker ).

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:03

Hou oud zijn jullie? baan woning etc?
Je bent van Belgie?

Zomaar met de 1ste de beste aan kinderen beginnen is ook zo wat?

Want hoe sta je er tegen over om alleen staand moeder te zijn/worden? die kansen zijn tegenwoordig reëel en zeker als je zomaar ergens in stapt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 04:10

sandorra schreef:
Inmiddels 3 maand verder nadat er HPV virus werd vastgesteld.... wat doen we....
Ik mag van de arts op medische indicatie
( al 2x kanker moeder en tweelingzus van dicht bij in familie gehad) toch nogmaals een uitstrijkje laten maken om te kijken hoe het er voor staat....
Maar wat ga ik ermee opschieten:
A) horen dat het virus er nog steeds zit en me net zoals nu toch elke keer zorgen maken van wat als mijn lichaam het niet zelf opruimt.....
B) te horen krijgen het is er niet meer je bent ‘genezen’ .....
C) virus is er nog en er zijn afwijkende cellen.....
D) niets doen gewoon nog 3 maand wachten......

Ik vindt de keuze erg moeilijk en loop er ook mee te worstelen.... zoals nu half 2 in de nacht klaar wakker niet kunnen slapen.
(spelen nu ook andere lichamelijke klachten waar de artsen ook geen antwoord op weten wat het is)

Ben benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen het maakt mij erg onzeker.....



Wat zou je zelf willen? kanker bij familie staat natuurlijk los van jouw HPV besmetting. En je ontwikkeld natuurlijk niet van de een op andere dag bmhk..daar zitten heel veel stappen en gradaties tussen in.

Em preventief je baarmoeder,mond, top van dr vagina en eileiders eruit halrn doen ze ook echt niet met alleen een HPV besmetting. Volgens de gyn maakt een heel groot deel vd bevolking ooit een x een HPV besmetting door en daarvan krijgt een piep klein gedeelte bmhk.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:46

23 vind ik wel een mooie start leeftijd, 30 vind ik te laat.

(hier met 34 full blown bmhk en de wertheim meigs operatie gehad) (op 30ste geen uitstrijkje ivm zwanger)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, flettie, GrapeshotBot, Justme_Lisaa, meisje_, Saaams, SennaS, Snuitje52 en 107 bezoekers