[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:32

Thnx voor alle restjes!

Steriliseren vind ik mijzelf persoonlijk nog te jong voor.
Mocht ik heel zeker weten dat als ik niks in mijn lijf heb dit beter zal gaan, zal ik eerder denken aan vriendlief de knip er in.
Maar die word er nog niet zo enthousiast van haha.

Ga me nog eens verdiepen in andere spiralen met hormonen.
Maar als ik daarvan de bijwerkingen al lees, waar ik al heel gevoelig voor ben zonder hormonen... weet ik niet of dat de goede optie word.

Vitamines en ijzer ect ben ik al 1000x op gecheckt, omdat ik zoiezo altijd al heel erg moe ben.
Alleen komt hier telkens niks uit...

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:45

Daarom, er zijn een aantal onderzoeken die aangeven dat onze huidige maatstaf niet klopt, als in: we hebben 10x zoveel vitamine D nodig. Een dokter houdt het echter bij de termen die ze momenteel nog hebben. Dat geldt voor andere vitamines ook. Niet dat ik voor experimenteren ben, maar sommige dingen zijn veilig om uit te proberen of het effect heeft.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:07

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen:
Ik heb nu 1,5 jaar een mirena spiraal. Wat klachten gehad in de eerste maanden maar erna goed. Niet of nauwelijks ongesteld. De laatste maanden toch weer flinke buikpijn en steken in mijn eierstokken zowel links als rechts. Niet constant aanwezife pijn maar wel vaak een zeurende pijn. Vorige week ook ineens een “normale” menstruatie gehad. Die bleef eerst 1,5 jaar uit. Ervaringen?

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:04

Ik heb vandaag de mirena opgehaald en ga hem tijdens mn eerst volgende menstruatie laten zetten. Ben benieuwd..

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:46

NZ92 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen:
Ik heb nu 1,5 jaar een mirena spiraal. Wat klachten gehad in de eerste maanden maar erna goed. Niet of nauwelijks ongesteld. De laatste maanden toch weer flinke buikpijn en steken in mijn eierstokken zowel links als rechts. Niet constant aanwezife pijn maar wel vaak een zeurende pijn. Vorige week ook ineens een “normale” menstruatie gehad. Die bleef eerst 1,5 jaar uit. Ervaringen?

Een normale menstruatie? Zoals je hem voor de spiraal ook had?

Dan zou ik als de donder laten checken of hij nog goed zit

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:57

Dat heb ik ook regelmatig tussendoor. Soms maanden of jaren niet. Dan in een keer wel. Dan weer maanden niet. Dan weer een aantal maanden wel. Geen pijl op te trekken. Heb al door de jaren heen zoveel zwangerschapstesten gehaald. :')

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:14

Ik had dat na een maand of 8. Na 5 maanden ellende mocht hij eruit en bleek hij verzakt te zijn.

Ik ben al een hele tijd tevreden over de evra pleisters nu .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:27

Frummels schreef:
PeerAppel schreef:
Ik ben 3 weken geleden na 2 jaar trouw microgynon 30 slikken gestopt. Weinig intieme activiteit en ik begon me te realiseren dat ik best wel onnodig troep in mijn lichaam aan het stoppen was. En ik realiseerde me ineens dat ik best afgevlakt was qua emoties. Dat hebben de afgelopen weken extra bevestigd, want pff wat doen die natuurlijke hormonen toch rare dingen met je. :+ Lekkere achtbanen al gehad.
Maar goed, 3 weken later dus. Ik begin te merken dat mijn cupmaat af begint te nemen en daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee. Meer meiden die na het stoppen van de pil krimpende voorgevels hadden? :Y)


Ik ben sinds afgelopen week ook gestopt na ruim 13 jaar de pil te hebben gebruikt. Behalve heel veel hoofdpijn en prikkelbaar zijn, merk ik nog niets. Ben wel benieuwd of ik dat ook ga merken. Zou het op zich niet heel erg vinden als het wat krimpt :=

Oohhh meid die koppijn, breek me de bek niet open. Ben een paar weken terug gestopt en dacht echt dat ik door de grond ging van de migraine. Kreeg het ook gewoon niet weg, niet met pijnstillers en niet in een donkere ruimte. Heb er echt van liggen janken zo gestoord werd ik. Maar, goed nieuws, het gaat weg :))

Ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze. Voel me echt zo veel vrolijker, lichter en energieker sinds ik gestopt ben met de pil. Merk dat bepaalde dingen die lang heel veel moeite hebben gekost ineens een stuk makkelijker gaan.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:40

Emmaa_ schreef:
Oohhh meid die koppijn, breek me de bek niet open. Ben een paar weken terug gestopt en dacht echt dat ik door de grond ging van de migraine. Kreeg het ook gewoon niet weg, niet met pijnstillers en niet in een donkere ruimte. Heb er echt van liggen janken zo gestoord werd ik. Maar, goed nieuws, het gaat weg :))

Ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze. Voel me echt zo veel vrolijker, lichter en energieker sinds ik gestopt ben met de pil. Merk dat bepaalde dingen die lang heel veel moeite hebben gekost ineens een stuk makkelijker gaan.


Ik heb normaal gesproken al wel eens last van migraine maar dit ging inderdaad zo ver dat ik tot twee keer toe huilend op kantoor in de wc hokjes zat. := Kreeg gewoon mijn ogen bijna niet meer open en mijn beeldscherm was een grote waas, haha.
Fijn te weten dat het weggaat. :') Het is nu wel al te verdragen dus dat is fijn.

Kan niet wachten tot ik me ook wat opgewekter ga voelen, want ik ben/was zo neerslachtig en emotieloos dat het eigenlijk een beetje eng is...
Volgende week eerst lekker een weekje op vakantie de natuur in, dat zal ook vast een hoop schelen!
Hoe lang ben jij nu gestopt Em?

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:45

Ik had hetzelfde inderdaad, voelde me super neerslachtig en vervelend. Ik ben nu denk ik bijna 3 maanden gestopt, eerste maand oid had ik echt heel veel last van bijwerkingen en ben ik bijna weer terug begonnen maar ik heb nu helemaal geen hoofdpijn meer (terwijl ik zowel aan de pil als voordat ik aan de pil ging heel veel migraine had) en ik voel me een stuk energieker. Ga straks rustig om me heen kijken voor een alternatief, wil eigenlijk voor een koperspiraal gaan.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:16

NZ92 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen:
Ik heb nu 1,5 jaar een mirena spiraal. Wat klachten gehad in de eerste maanden maar erna goed. Niet of nauwelijks ongesteld. De laatste maanden toch weer flinke buikpijn en steken in mijn eierstokken zowel links als rechts. Niet constant aanwezife pijn maar wel vaak een zeurende pijn. Vorige week ook ineens een “normale” menstruatie gehad. Die bleef eerst 1,5 jaar uit. Ervaringen?


Zie mijn post iets boven je jouwe. Ik heb dezelfde klachten qua krampen. Ook heb ik eigenlijk maanden lang buiten wat spotting geen menstruatie gehad, en toen plots vorige maand wel een redelijk normale.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:38

Ik weet niet precies hoe het zit met spiralen en tussentijdse menstruaties (of dat normaal is), maar pas op met tussentijdse bloedingen. Het kan niks zijn, maar als het vaak gebeurd (en bijvoorbeeld icm met contactbloedingen) dan is contact opnemen met de huisarts misschien een idee met het oog op soa's en hpv.

Niet om iemand bang te maken, alleen een kleine waarschuwing.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:01

Sorry dat ik zo binnen kom gevallen maar heb een vraagje.

Ik slik al jaren een merkloze variant van de microgynon 30.

Vorige week stopweek gehad en afgelopen dinsdag moest ik weer beginnen. Dacht dat ik nog een vol doosje had maar kwam er achter dat ik enkel nog maar een reserve strip had met enkele pillen uit.

Dinsdag en gisteren een pil uit die reserve strip gepakt dan maar en vandaag kon ik een nieuwe voorraad pillen ophalen. Nu kom ik net thuis en zie dat mijn nieuwe voorraad een ander merk is. Maar ben deze strip dus begonnen met nog mijn oude merk.

Werkzame stoffen zijn hetzelfde dus het lijkt me geen probleem maar ik twijfel. Iemand enig idee?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:29

Als de werkzame stoffen hetzelfde zijn en ook in dezelfde hoeveelheid aanwezig zijn lijkt het me geen probleem. Bel anders voor de zekerheid even HA/apotheek om het na te vragen :j

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:16

Lijkt me idd geen probleem maar bij twijfel kan je natuurlijk altijd even navragen bij de apotheek.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:28

Nynkefleur schreef:
Nynkefleur schreef:
Zoo en nou ben ik er echt klaar mee hoor. Nog geen maand geleden mn stopweek gehad en nu al weer een soort doorbraakbloeding. Ga morgen gelijk bellen voor een afspraak voor evt een andere pil of ander anticonceptie middel. Ben het echt zat :+
Iemand die ook opeens doorbraakbloedingen heeft gehad? Ik heb ze normaal pas als ik 3 maanden de pil doorslik... nu eerst een paar dagen wat krampen in mn baarmoeder gehad en nu moet ik echt een inlegkruisje dragen..


Volgende week afspraak bij de HA om te overleggen! Heb ook al een tijdje een niet pluis gevoel over mn baarmoeder ( niet hypochonder, google nooit en ga nooit naar de HA ) dus dan kan ik mooi mijn onrust uiten, maar hopelijk ligt het gewoon aan de pil.


Nou, huisarts pakte alles wel serieus op. Vinden ze lichamelijk niks ( morgen inwendige echo ) ga ik stoppen met de pil en krijg ik een mirena. Zie er wel enorm tegen op.

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:23

Ik zit nu bij de ha voor het spiraaltje. Was uitvaller dus kon eerder. Ben wel echt nerveus... hopelijk valt het mee...

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:34

nou het is vanmiddag niet gelukt, ze kreeg geen grip op mijn baarmoedermond, dus nu moet ik woensdag naar de gynecoloog...

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:35

Ohw, niet leuk. Hopelijk woensdag wel succes :(:)

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:02

Vervelend! Dacht je er eindelijk klaar mee te zijn..

ReJo
Berichten: 1699
Geregistreerd: 16-01-07

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:50

Zijn er hier op dit moment nog mensen die de Ladycomp gebruiken? Heb de zoekfunctie al gebruikt maar zijn vooral oude berichten.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Heb nu de mirena 6 jaar, en toevallig ook al 6 jr psychische klachten. Of het echt samen hangt met die mirena weet ik niet, maar zit er toch aan te denken om eens te kijken wat het doet zonder hormonen.

Anoniem

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:16

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar zou hier toch wel even goed naar kijken:
https://nos.nl/op3/artikel/2213662-arts ... meter.html

Het is echt nog niet ver genoeg ontwikkeld om volledig betrouwbare anticonceptie te zijn. Zonder hormonen kan dat prima maar ik zou je dan wel aanraden om condooms te gebruiken.

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:23

Eloya, ging het vandaag wel?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:03

Hoi allemaal, ik koop hier even binnenvallen met een vraag. Ik slik nu ongeveer anderhalve maand de Zoely na ongeveer zes jaar een andere pil te hebben geslikt. Ik heb al een aantal doorbraakbloedingen gehad en ik ben nu ongeveer twee weken de hele tijd ongesteld. Kan ik dit het beste gewoon nog even aankijken?
Ik slik mijn pil trouwens door zodat (het de bedoeling is dat) ik niet meer ongesteld word :)

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:24

Ik zou als je wisselt van pil en waarschijnlijk dus ook werkzame stoffen eerst een stopweek inlassen en daarna pas beginnen met de nieuwe pil.