paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:16

Ik niet. Motivatie weg.
Probeer te lijnen. Eet 2x daags muesli en yoghurt en savonds gewoon. En ik blijf gelijk. Helaas op een te hoog gewicht.
En elke keer als er wat af is. Zit het er de volgende dag weer bij helaas.


rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:53

Herkenbaar Turbo Tinker. Heel herkenbaar.
Probeer "gewoon" en gevarieerd te eten. Muesli lijkt slank, maar is het niet perse. Het bevat heel veel koolhydraten. En Cruesli is een suikerbom. En dan is het ook nog eens afhankelijk van hoeveel je neemt.
Meten is weten. Een afgewogen portie muesli met een afgewogen portie yoghurt voor het ontbijt. Smiddags twee boterhammen met mager beleg en een salade. Savonds gewoon eten. Dan zit je rond de 1500-1600 kilocalorieen. Dan heb je ruimte voor een tussendoortje smorgens en smiddags.
Aan het eind van de dag zit je dan op 1800 of zo. En veel gevarieerder dan alleen muesli overdag. Hou vol!!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:15

Werkte dat bij mij maar zo.

Ik zit op 2x muesli en yoghurt ( weeg ik af) en normaal avg avondeten op 1200-1400kcal. En niet afvallen. Iets extra eten is aankomen.

Frustrerend. Dus ik eet blijkbaar nog te veel.
En een andere dag ga ik buiten mn boekje en gebeurt dan wel eens dat ik toch afgevallen ben, maar vaak niet.

Frost

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:12

Eet je niet te weinig? Ik snap dat je aankomt als je meer dan dat eet op dit moment, maar als je dat een aantal weken volhoud kan het maar zo zijn dat je ineens gaat afvallen..

Dit is wel erg laag in kcal namelijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33724
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:04

Misschien eens langs een diëtist, want dit is geen gezond eetpatroon. Die kan je misschien tips geven om gezonder en gevarieerder te eten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:52

TT dit hebben we eerder ook al eens besproken in het topic toch? Mijn mening, als je er zelf niet uit komt ga eens met een deskundige om de tafel. Ga anders eerst eens langs de huisarts en leg het voor. Misschien speelt er lichamelijk wel iets (schildklier?) waardoor het niet lukt?

Dais_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 06-03-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:35

Ik zou echt doodongelukkig worden van 2x per dag yoghurt met cruesli.
Varieer anders eens met kwark en vers fruit, of griekse yoghurt met walnoten en een beetje honing (ja suikers, gewoon minimaal doen), een smoothie maken van melk,(bevroren) rood fruit, banaan, kaneel en een paar eetlepels kwark.

Eet eens een salade tussen de middag of bak een ei (2 stuks) met prei/ui en tomaat en kruiden naar smaak.
Of simpelweg een gekookt eitje als ontbijt bijvoorbeeld, niks meer en niks minder.

Beleg eens 2 rijstwafels met vleeswaren naar keus (kaas of vleeswaren) of doe jezelf eens een kadootje door meloen met parmaham te eten :P.

Maar 2x per dag yoghurt met cruesli zou ik geen 2 dagen volhouden en is ook niet bepaald een evenwichtige voeding.


Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:05

Dais_ schreef:
Ik zou echt doodongelukkig worden van 2x per dag yoghurt met cruesli.
Varieer anders eens met kwark en vers fruit, of griekse yoghurt met walnoten en een beetje honing (ja suikers, gewoon minimaal doen), een smoothie maken van melk,(bevroren) rood fruit, banaan, kaneel en een paar eetlepels kwark.

Eet eens een salade tussen de middag of bak een ei (2 stuks) met prei/ui en tomaat en kruiden naar smaak.
Of simpelweg een gekookt eitje als ontbijt bijvoorbeeld, niks meer en niks minder.

Beleg eens 2 rijstwafels met vleeswaren naar keus (kaas of vleeswaren) of doe jezelf eens een kadootje door meloen met parmaham te eten :P.

Maar 2x per dag yoghurt met cruesli zou ik geen 2 dagen volhouden en is ook niet bepaald een evenwichtige voeding.


Kak, nu heb ik trek :') .

Maar van alleen maar yoghurt en cruesli zou ik gillend gek worden. Ik vind het lekker voor soms, en dan heb ik er echt zin in, maar 2x per dag?

Op internet en hier staan best goeie en lekkere recepten die gezond zijn en gevarieerd!
En zoals eerder benoemd, een diëtiste bijvoorbeeld.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:14

Misschien kan je voor jezelf ook een Werkschema maken?
Ik ga dit voor mezelf ook doen omdat ik meer dat ik weer wat houvast nodig heb.
Ik zoek dan ontbijtjes en lunches uit die ongeveer hetzelfde aantal kcal hebben, en daar kan ik dan per dag uit kiezen. Mijn aantal kcal per dag zal dan rond de 1800 zitten, iets boven mijn bmr.
1200 kcal is gewoon structureel onder je bmr eten, je lichaam heeft een tekort. Als je dan iets extra's eet kan het zijn dat het lichaam het direct gaat opslaan, omdat het niet weet wanneer het weer extra voedingsstoffen krijgt.
Dus ja, je zal in het begin als je meer gaat eten misschien stabiel blijven of wat zwaarder worden, maar uiteindelijk zal je afvallen.

Edit: als je/jullie willen dat ik zo'n schema post, dan zal ik dat doen wanneer die klaar is :)

♥♥♥♥♥

Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:16

Ja! Ben benieuwd :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:53

Ja ben ik ook wel benieuwd naar.

Dieetiste word niet vergoed, dus dat is een zure.
Huisarts zal altijd verwijzen naar dieetiste.

Er boven eten durf ik niet.

Ik wissel ook wel hoor. Maar das met lunch. Soms een boterham, gister 2 gebakken eieren. Maar blijf het lastig vinden
Ik ben een hele lekkere eter, maar ben ook bang om te eten. En dan ga ik ook regelmatig buiten mn boekje. Want ik heb gewoon een vreetverslaving.

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 11:36

Juist omdat je bang bent is begeleiding wel goed.
Maar kan ook heel goed snappen dat je niet meer durft te eten omdat je daardoor nu nog aan komt.
Maar denk alleen net als de rest wel dat je te weinig eet en daardoor juist niet af valt.

Misschien niet beslist een diëtist, maar iemand die er meer mentaal voor je is?

NoTwixLeft
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-07-16

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:23

Ik lees mee, maar een diëtist wordt de eerste uren gewoon vergoed.
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/dieetadvies
Turbotinker, ik zou dus zeker er een belletje om wagen. En als je echt bang bent om te eten en een eetprobleem hebt, is een psycholoog ook altijd een goed idee. Dat is ook (gedeeltelijk) vergoed via de basisverzekering.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:24

Maar naar de huisarts gaan kan toch wel? Kun je iig je verhaal kwijt.

Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:31

Huisarts kan zeker!
Die kan je ook vaak al op weg helpen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:34

Ik heb voor mezelf zojuist deze lijst gemaakt. Het is gebaseerd op 1800 kcal, mijn BMR is 1671. Alles zit een beetje rond hetzelfde aantal kcal, dus ik kan gewoon simpel kiezen wat ik neem. Avond eten heb ik niet ingevuld omdat ik gewoon eet wat we klaarmaken op dat moment, over het algemeen zijn dit gewoon gezonde maaltijden.
Voor recepten of uitleg hoe ik dingen maak, kunnen jullie dat altijd vragen!

Voorbeeld schema 1800 kcal
Ontbijt (maak een keuze uit onderstaande)
250 gr optimel kwark, 250 magere Franse kwark 255 kcal
300 ml magere melk, 40 gr havermoutvlokken 253 kcal
2 vk boterhammen, 30g 15+ smeerkaas, 2 plakjes kipfilet 194 kcal
3 wasa vk crackers, becel light, 1 plak 30+ kaas, 2 plakjes
rookvlees 251 kcal

Lunch (voorbeelden)
4 boterhammen, 2 kipfilet(2 plakjes)/smeerkaas(30gr),
2 filet american (50gr), 1 appel 491 kcal
4 springrolls met gamba’s, avocado 425 kcal
Salade met gekookte kipfilet 432 kcal
Omelet van 3 eieren, 30gr ham, 25gr geraspte 30+ kaas,
100gr champignons, 50gr ui. 1 vk boterham 486 kcal
OF met 2 vk wasa crackers 505 kcal

Diner 700 kcal
Verschilt enorm, ik probeer op de khd te letten. Dus ik eet niet een mega berg aardappels, zoals ik voorheen wel deed. Zo weinig mogelijk varkensvlees (omdat ik op veel vv niet zo goed reageer)
Met pasta gebruik ik een khda pasta, of een combinatie met courgetti. Verder eet ik gewoon “normale”dingen. Als ik veel groentes erbij heb, kunnen dit best grote porties zijn!

Tussendoortjes (totaal 350 kcal)
Bolletje stevige havermout reep 106 kcal
Kiwi, 75gr druiven, 50 gr frambozen 119 kcal
Rijstwafels(6, zijn hele dunne. Komt overeen met 3 normale)
met smeerkaas(30gr) 119 kcal
Rolletjes kipfilet(6 plakjes) komkommer(60gr) 72 kcal
Gekookt ei met rookvlees (6 plakjes) 109 kcal
Mama Lupe’s wrap met kwarkspread (heks’nkaas), komkommer 111 kcal

Verdeling kcal
Ontbijt 250
Lunch 500
Diner 700
Tussendoortjes 350

♥♥♥♥♥

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:10

Kelly, wat jij eet qua kcal verhouding doe ik ook ongeveer zo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:03

Hier ook idd alleen dan via de app. Vier boterhammen kom ik trouwens nooit aan, ik eet standaard 2 volkoren sneetjes en 1 wasa cracker volkoren. Wel wisselend beleg. Ben momenteel fan van Huttenkase met radijs, tomaat of komkommer. Lekker fris beleg en laag in kcal.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:05

Ik wil nog eens hummus proberen, maar ik weet niet of ik het lus dus ik laat het toch steeds liggen := welke is het lekkerst?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:06

Hummus kun je toch maar op 1 manier maken? Met kikkererwten en tahin pasta? Ik vind het heel lekker, je moet het gewoon zelf maken supersimpel.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:08

Geen idee, ik wou eerst eens gewoon een bakje van de winkel meenemen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:11

Haha nou lijkt het of ik een echte keukenprinses ben maar ik heb het ook maar 1 keer op een kookworkshop gemaakt hoor :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:14

Haha Eerst een bakje, als het lekker is, dan ga ik het misschien wel eens goed kijken of ik het zelf maken kan en of dat makkelijk is.

Stap voor stap. ik ga morgen toch eens een bakje meenemen denk ik

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:35

Ik vind de pikante hummus wel te doen, lekker met een plakje kaas of gewoon zo op een rijstwafel!

Ik voer het ook in via een app hoor Susan, anders moet ik heel veel gaan opzoeken enzo. Maar dit is een beetje een standaard lijstje van wat ik eet.
Ik eet ook niet altijd 4 boterhammen hoor haha. Soms 2 met nog wat anders erbij, wissel veel af.

♥♥♥♥♥

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:44

Ik eet trouwens als lunch vaak wel eieren erbij, dus meestal 2 a 3 boterhammen met 1 of 2 eieren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Bo_Y, Chinas, Danij, Esmee_RS, MarieAnne, MariskaFally, MiSzNiTa, pinto_1, Sharony, tinker_sally en 71 bezoekers