Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6126
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:12

Ik wil voornamelijk afvallen en fitter voelen, zoals de meeste hier :) voel mezelf ook weer goed en juist meer energie nadat ik gesport heb!
Ik heb geen idee hoe alle apparaten heten en zit maar bij een kleine sportschool dus de opties zijn beperkt helaas.
Ik begin met 10min op de crosstrainer en daarna pak ik meestal 7 apparaten voor krachttraining, voornamelijk arm en buik en een klein beetje beenspieren. Daarna nog 45min crosstrainer (10km/u) of ongeveer 30min loopband (5min rennen, 2min lopen). Als ik geen zin meer heb doe ik 20min crosstrainer.

Heb ondertussen genoeg spieren, want dat vind ik een stuk leuker om te doen, daardoor is cardio er een beetje bij in geschoten. Daarom nu vooral de focus op cardio, dat ik strak op vakantie kan :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:15

Beentjes-zijn-ontploft-......
%)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:24

Lm au :(:)

Vanmorgen wel getraind. Rustig aan gedaan ivm vermoeidheid en oversture darmen, geen buik gedaan uiteraard. Wel drie keer borst, drie keer rug en drie keer been. Wel genoeg voor vandaag. Licht gewicht ivm mijn schoudr al kan die langzaam aan meer hebben. Houd nu bewust de gewichten laag tot ik zeker weet dat de boel echt stabiel is.

Maar in gewone omstandigheden. Borst drie oefeningen, rug 6, benen/billen 5, buik 2, triceps 3, biceps 1, schouders 2. Schouders is eens per week maximaal heel licht een doen. Rug meestal neem ik ze allemaal maar een is nunop erg laag pitje ivm schouder.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:57

@ladymadonna sterkte ermee :oo

@karuna, toch goed dat je geweest bent!

Ik ga morgen voor het eerst volgens mijn schema trainen. Ben echt benieuwd!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:22

Ah. Ik heb echt zo hard getraind net... We moesten allemaal suïcide runs doen en toen nog 2x 3 rondjes rond het gebouw. Kwam er wederom achter dat rennen niet mijn sterkste kant is, maar wel goed om te oefenen.

Oja ook nog foto van mijn schema gemaakt.. niet heel scherp :o
Sprak vandaag een collega, zij had gisteren 110kg deathlift gedaan :oo
dat redt ik echt nooit!

Afbeelding
Dit doe ik dan 1x per week, soms tussendoor thuis nog een paar oefeningen met dumbells. En vaak 1 a 2x pw boxen en 1x corepower/bootcamp

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:28

Ik was gewoon een beetje fanatiek met spinnen := . Lekker m’n hoofd leeg getrapt en m’n benen op geblazen...
Morgen half uur stijging interval op de loopband, en dan half uurtje cirquit training

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:41

@suuszels; ik begreep onlangs op de sportschool dat iedere vrouw in staat is om 2x haar eigen gewicht te deadliften.

Ik kan na veel trainen, 3sets van 10 van mijn eigen gewicht. Dus ik heb nog even te gaan

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:44

Mama3 schreef:
@suuszels; ik begreep onlangs op de sportschool dat iedere vrouw in staat is om 2x haar eigen gewicht te deadliften.

Ik kan na veel trainen, 3sets van 10 van mijn eigen gewicht. Dus ik heb nog even te gaan

Serieus? Dan moet ik dus richting de 120 kunnen?
Ik denk dat ik 40 of 50 al mooi vindt , zit me nu vooral in belemmering in mijn armkracht, dat heb ik echt amper.
Wel al een stuk meer dan in het begin :=

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:39

Ik vond m'n eigen gewicht al zwaar met deadlift:') Hoop het op te bouwen naar 100kg voor eind dit jaar (heb er paar weken uit gelegen door blessure, dus weer opbouwen). Maar 140kg... weet niet of ik dat red.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:02

Ik ben blij als ik 30kg kan deadliften! _O-

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 03:49


Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:40

Op die site staan ook machines (leg extension oa) :)

En dat 2x je lichaamsgewicht deadliften, dat is met 1RM, geen 10 keer :D Af en toe een piramide-set om je max te testen is leuk hoor. Je begint met 10x laag gewicht en dan opbouwen tot 1-3x je max gewicht, daarna weer afbouwen. Totale verzuring erna *\%/*

Nog aan het twijfelen of ik vandaag ga en morgen rust of andersom..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:58

Met calfraise had ik 4 sterren :D maar die doe ik ook op 178kg :))

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:30

@Rebel, oh dat stukje heb ik dan gemist, 1 HH moet te doen zijn. Eens kijken wanneer ik dit samen met een trainer kan doen

@ Needje, bedankt dat geeft mij wat inzicht in waar ik sta er nog naartoe kan werken. Leuk!

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:47

wat ik me afvraag.. misschien hebben jullie er ervaring mee..
maar ben ik de enige die ziek wordt van proteïne shakes en supplementen? :')
Of het nu een shake, reep of iets is, ik word er een soort misselijk van en ongemakkelijk..

Oh en.. voor het oefenen op de grond, dus sit-ups en dergelijke, waarbij je billen op de vloer liggen.. ik krijg last van mn boxer of string.. wat is nou fijn ondergoed om mee te sporten (grondoefeningen) zonder dat je blaren of dingen krijgt... :')
Te genant gewoon.. maar goed, iemand?

Dorien66

Berichten: 1651
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:29

Cer schreef:
wat ik me afvraag.. misschien hebben jullie er ervaring mee..
maar ben ik de enige die ziek wordt van proteïne shakes en supplementen? :')
Of het nu een shake, reep of iets is, ik word er een soort misselijk van en ongemakkelijk..

Nee, je bent niet de enige. Ik gebruik dat soort dingen al heel lang niet meer. Mijn lijf reageert er vreselijk slecht op. Ik probeer mijn voedingspatroon zo gezond mogelijk te houden met 'gewone' verse producten.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:34

Ja echt he.. ik dacht ik gooi af en toe wat tussendoor voor het gemak, maar het valt niet goed :n

Dus inderdaad, gewoon gezond vers voer :j werkt uiteindelijk toch beste..

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:34

Ik heb nu wel kwark met extra proteïne, gewoon van de Albertheijn (staat heel groot proteïn op, met een zwart label) . Verder verdiep ik mij maar niet te veel in alle supplementen :P

Volgens mij hebben ze bij de Decathlon bijvoorbeeld speciaal Sportondergoed? Ik heb er zelf geen last van :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:54

Repen vind ik ook niks, veel te machtig, krijg t gewoon niet weg :n
100% shake vind ik ook niet fijn, daarom gooi ik gewoon een klein schepje door m’n ontbijt (1 banaan, wat aardbeien of mango, 3 eetlepels havervlokken, amandelmelk, en 1 eetlepel wey poeder)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:20

Cer schreef:
wat ik me afvraag.. misschien hebben jullie er ervaring mee..
maar ben ik de enige die ziek wordt van proteïne shakes en supplementen? :')
Of het nu een shake, reep of iets is, ik word er een soort misselijk van en ongemakkelijk..

Alleen wat euh.. luchtjes na de eerste shake op lange tijd :') Daarna went m'n lijf en nergens meer last van.

Citaat:
Oh en.. voor het oefenen op de grond, dus sit-ups en dergelijke, waarbij je billen op de vloer liggen.. ik krijg last van mn boxer of string.. wat is nou fijn ondergoed om mee te sporten (grondoefeningen) zonder dat je blaren of dingen krijgt... :')
Te genant gewoon.. maar goed, iemand?

Helpt een matje eronder niet? Of een handdoek daar weer bovenop?
Ik doe geen situps, vind het zo'n beetje de rotste oefeningen voor de buik. Heel makkelijk om verkeerd te doen en je rug te overbelasten. En mijn billen zijn te dik om m'n onderrug goed tegen het matje aan te houden :7

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:25

Ja wij doen het tussen het boksen door, gewoon op de vloer, dus geen matjes oid..
Mn onderrug op de goeie plek houden lukt ook niet heel best..
maar wij doen dus ook de oefening dat je tegenover elkaar zit en dan benen in elkaar haakt, en dan sit ups moet doen. Als mn ondergoed dan niet goed zit, krijg ik gewoon brandblaren.. maar ja, omdat je het met zn tweetjes doet kun je ook niet steeds zeggen "wacht ff, mn string uit mn naad halen" :')
maar ik kan NOOIT de enige zijn met dat probleem dus vandaar dat ik het even in de groep gooide.. :D

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:29

Hoi! Mag ik me hier ook melden?
Ik heb een aantal maanden fanatiek getraind bij het rugcentrum om mijn rug sterker te maken, echter moest ik het hierna zelf gaan doen en heb ik het laten versloffen in verband met het afstuderen. Af en toe wel geweest maar niet regelmatig. Deze week inmiddels weer twee keer geweest (en mega spierpijn natuurlijk...). Ik mis de begeleiding die me motiveert en op mm houding let wel heel erg, maar het is niet anders. Ook het gezonde eten weer opgepakt, calorieën tellen erbij! Hopelijk hou ik het nu wel vol! En ik hoop door hier mee te lezen misschien wat motivatie en verschillende ideen op te doen!

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:21

Ik neem zelf ook geen supplementen of eiwit poeder. Haal me eiwitten liever uit vers eten maar dat is soms best nog wel lastig. Hier gaan we vanavond een lesje jump fitnessen bij jumpxl.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:05

Cer schreef:
Ja wij doen het tussen het boksen door, gewoon op de vloer, dus geen matjes oid..
Mn onderrug op de goeie plek houden lukt ook niet heel best..
maar wij doen dus ook de oefening dat je tegenover elkaar zit en dan benen in elkaar haakt, en dan sit ups moet doen. Als mn ondergoed dan niet goed zit, krijg ik gewoon brandblaren.. maar ja, omdat je het met zn tweetjes doet kun je ook niet steeds zeggen "wacht ff, mn string uit mn naad halen" :')
maar ik kan NOOIT de enige zijn met dat probleem dus vandaar dat ik het even in de groep gooide.. :D


En geen ondergoed is dat geen optie? Ik zie dat (of ik wil of niet) met regelmaat in de kleedkamer voorbij komen bij fitness meiden.Bij spinning droeg ik nooit een onderbroek om dezelfde reden (wel wat vaseline op m'n lippen) maar met de goedkoopste hunkerm. strings heb ik nergens meer last van.

Of een ander sportbroekje (losser zittend shortje) wat dan misschien zorgt voor minder wrijving?

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:29

Ik sport altijd met naadloos ondergoed. Gekocht bij de zeeman. Voel je echt niet zitten.

Vandaag begonnen met kracht. Mijn zus is mee gegaan want mijn collega waar ik mee zou gaan zei vanochtend af. Dus gelukkig was mijn zus zo lief om mee te gaan. Zij heeft ook een tijd op dezelfde sportschool gesport dus ze kon mij echt super goed helpen. Het was besf pittig maar wel lekker! Nu echt enorm zure benen en billen haha. Hier onder het schema wat ik deze week doe. Volgende week heb ik een ander schema.

Afbeelding