Weer een opname in het ziekenhuis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:44

Ik heb geen ideeën maar wil je heel veel sterkte en beterschap wensen. Dit klinkt erg heftig met die pijn in je hoofd. **DIKKE KNUFFEL** en hoop dat ze snel achter de oorzaak komen met een goede behandeling.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl


Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:46

xLes schreef:
Dit klinkt echt als liquor. Het beschrijft 100% het gevoel wat ik toen had. Gevangen in je eigen lichaam. Als het dat is, probeer het niet te forceren want dan duurt je revalidatie enkel nog langer.


Liquor is gewoon hersenvocht, maar ik denk dat je liquor lekkage bedoeld?

Die pijn is inderdaad wel echt extreem pijnlijk bij overeind komen, maar moet eigenlijk vrijwel helemaal verdwijnen wanneer je plat ligt (behalve bij extreme lekkages). Ik weet niet of dat zo is Fenja?

Overigens is spontane liquor lekkage wel vrij zeldzaam. Meestal ontstaat dat na lumbaalpunctie, operatie, etc. Of als er ooit geopereerd geweest is in het gebied.

Ook was ik vaak wel echt lichtschuw en kon ik geen enkel geluid verdragen bij de verschillende liquor lekkages.

Maar dat is vaak wel zichtbaar op een CT/MRI scan (alleen bij kleine lekkages niet altijd), al moeten ze er wel echt op letten. Beeld is niet altijd eruit springend. En snelste (en duidelijkste) manier om er achter te komen is toch ook een lumbaalpunctie met druk meting.

Hoop gewoon dat ze er snel achter komen wat het is! Serieuze hoofdpijn is een van de ergste pijnen die er zijn.

faunty

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:47

Vanwege de hoofdpijn neem ik aan dat ook de neuroloog lamgs is geweest ? En de liqour is idd op de mri te zien.

Hebben ze al een foto gemaakt van he cervicale wervelkolom van voor ? Mond open op de foto ? Dit kan vaak ook iets van een inklemming of iets derfelijks laten zien in die regio , wat weer samengaat met hoofdpijn.

Heel veel sterkte in ieder geval , ook hier wordt meegeleeft en aan je gedacht !

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Narcissa
Berichten: 3044
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:59

Ik heb zelf een liquorlekkage gehad maar van een overdruk zou je eenzelfde klachten kunnen krijgen. Deze was toen niet te zien op een gewone MRI, contrastvloeistof is echt nodig en dan is het nog niet altijd te zien (lek kan ook in de rug zitten)

Hier is die spontaan komen opzetten en de eerste week had ik ook pijn bij het liggen, die was dan wel draaglijk. Idd uitzonderlijk, maar het kan wel. Niks gevoelig licht/geluid.

Als verder het hoofd helemaal goed is, zou het dan misschien uit de rug kunnen komen? Of de schouders? Problemen daar komen ook vaak terug in het hoofd.

Ik hoop voor je dat ze er snel achter komen! Niets zo erg dan gevangen zitten in jezelf met zoveel pijn.

janouk
Blogger

Berichten: 17846
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:19

Geen tips Wel heel veel beterschapwensen
Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:48

xLes schreef:
Ik heb zelf een liquorlekkage gehad maar van een overdruk zou je eenzelfde klachten kunnen krijgen. Deze was toen niet te zien op een gewone MRI, contrastvloeistof is echt nodig en dan is het nog niet altijd te zien (lek kan ook in de rug zitten)

Hier is die spontaan komen opzetten en de eerste week had ik ook pijn bij het liggen, die was dan wel draaglijk. Idd uitzonderlijk, maar het kan wel. Niks gevoelig licht/geluid.

Als verder het hoofd helemaal goed is, zou het dan misschien uit de rug kunnen komen? Of de schouders? Problemen daar komen ook vaak terug in het hoofd.

Ik hoop voor je dat ze er snel achter komen! Niets zo erg dan gevangen zitten in jezelf met zoveel pijn.


Dat is niet waar, met contrast in het liquor kan je zien waar het eventuele lek zit (vrijwel altijd in de rug of neus/oren, maar dat merk je wel). Maar bij een te lage druk (ongeacht waar het lek zit) kan je dat zien op een scan (beter en CT dan een MRI) van het hoofd, behalve bij een kleine lekkage.

Te hoge druk geeft zeker niet dezelfde klachten. In tegendeel zelfs. Ik heb een (extreem) hoge hersendruk, daarvoor ook drains en ook tientallen liquorlekkages gehad, hele extreme lekkages zelfs. Dat is niet vergelijkbaar. Bij een te hoge druk wil je ook absoluut niet (plat) liggen.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding


Spontaan lek is zeker mogelijk, maar wel vrij zeldzaam.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:18

Quir schreef:
xLes schreef:
Ik heb zelf een liquorlekkage gehad maar van een overdruk zou je eenzelfde klachten kunnen krijgen. Deze was toen niet te zien op een gewone MRI, contrastvloeistof is echt nodig en dan is het nog niet altijd te zien (lek kan ook in de rug zitten)

Hier is die spontaan komen opzetten en de eerste week had ik ook pijn bij het liggen, die was dan wel draaglijk. Idd uitzonderlijk, maar het kan wel. Niks gevoelig licht/geluid.

Als verder het hoofd helemaal goed is, zou het dan misschien uit de rug kunnen komen? Of de schouders? Problemen daar komen ook vaak terug in het hoofd.

Ik hoop voor je dat ze er snel achter komen! Niets zo erg dan gevangen zitten in jezelf met zoveel pijn.


Dat is niet waar, met contrast in het liquor kan je zien waar het eventuele lek zit (vrijwel altijd in de rug of neus/oren, maar dat merk je wel). Maar bij een te lage druk (ongeacht waar het lek zit) kan je dat zien op een scan (beter en CT dan een MRI) van het hoofd, behalve bij een kleine lekkage.

Te hoge druk geeft zeker niet dezelfde klachten. In tegendeel zelfs. Ik heb een (extreem) hoge hersendruk, daarvoor ook drains en ook tientallen liquorlekkages gehad, hele extreme lekkages zelfs. Dat is niet vergelijkbaar. Bij een te hoge druk wil je ook absoluut niet (plat) liggen.

Spoiler:
[ [url=m/g6nyCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/15zXox.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spontaan lek is zeker mogelijk, maar wel vrij zeldzaam.


OK dit gaat wel off topic maar: hoe dan?
Met het lezen van dit topic dacht ik oh een lek, dat gaat dan je lichaam in, wordt opgenomen, en dat pies je er dan weer uit. Maar nu zie ik dus zeiknatte kleding. Waar lek je dan? Ontstaat er dan een gat in je hoofd of in je nek? Ik voel me nu echt heel dom. :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:25

Normaal gesproken blijft het inderdaad gewoon in het lichaam. Enkele gevallen krijg je een bult op de rug waar het lek zich bevindt. Lek in de neus/oren komt wel nog buiten het lichaam via de neus of de oren dus.

Dit was nadat een lek chirurgisch hersteld was (in de onderrug), na een kleine week begon het weer te lekken en brak het dus door de operatie wond naar buiten. Dit was echter wel heeeeel extreem (zelfs de artsen op neurochirurgie hadden dit nog nooit zo extreem mee gemaakt haha), maar ik heb sowieso een hele hoge hersendruk, dus als er een lek ontstaat gaat het wel wat harder/meer dan normaal is.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:27

Quir schreef:
Normaal gesproken blijft het inderdaad gewoon in het lichaam. Enkele gevallen krijg je een bult op de rug waar het lek zich bevindt. Lek in de neus/oren komt wel nog buiten het lichaam via de neus of de oren dus.

Dit was nadat een lek chirurgisch hersteld was (in de onderrug), na een kleine week begon het weer te lekken en brak het dus door de operatie wond naar buiten. Dit was echter wel heeeeel extreem (zelfs de artsen op neurochirurgie hadden dit nog nooit zo extreem mee gemaakt haha), maar ik heb sowieso een hele hoge hersendruk, dus als er een lek ontstaat gaat het wel wat harder/meer dan normaal is.


Ok, ja dan snap ik het. Zag al spontaan iemand z'n hoofd exploderen of zo. :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 23:07

Zo weer even een berrichtje van mij. De pijn zakt nog steeds niet 20 Mg langwerkend 6 keer 5 Mg kortwerkend oxycodon, paracetamol en diclofenac 75 Mg dat zijn de pijnstillers die ik nu nog krijg. En dan nog zit ik soms op een pijnscore van tussen de 6 en de 7 als ik stil lig in bed. Als ik ga bewegen is het nog hoger.
Vanmorgen had ik bijna het idee dat ik naar huis gestuurd zou worden vandaag en dat de arts assistente het idee had dat ik het maar verzon de pijn. Ze bleef het maar houden op ja ik weet het even niet meer wat ik voor u kan doen. Ze opperde zelfs dat het spanningshoofdpijn kon zijn. Op mijn vraag zou ik van slechte ogen (mijn ouders zijn beide brildragend en ik heb nog nooit mijn ogen laten testen) ook deze hoofdpijn kunnen krijgen. Was het antwoord dat een opticien dat na kon kijken. Daar kwam ik dus niet verder mee. Alsof ik nu even makkelijk op de fiets stap naar de opticien toe.
Om lang verhaal kort te maken ze deed het een beetje overkomen alsof ze alles al gedaan hadden wat ze konden betekenen voor mij en dat ze niets meer aan de hoofdpijn konden doen en dat ik er over na moest denken hoe en wat nu verder.
Ze zou het een en ander nog even overleggen met de behandelend arts die k nog niet 1 keer aan mijn bed gezien heb.

Aan het einde van de middag kwam ze terug. Twee collega’s van de dierenambulance zaten er ook bij toen ze weer langs kwam. Juist toen we het over haar hadden en dat ik het gevoel had niet serieus genomen te worden door haar kwam ze binnen. Ze bood meteen haar excuses aan en het gesprek van die ochtend was anders gelopen dan dat haar bedoeling was geweest.
Ze gaan nu nadat ze de arts heeft gesproken heeft toch morgen een nieuwe scan maken van mijn hoofd en nu specifiek kijken naar alle bloedvaten met contrast. Om te kijken of daar alles nog goed van doorloopt en dat daar niets mee aan de hand is.
Als ze daar niets mee kunnen vonden gaan ze toch eindelijk maar toch een lumbaalpunctie doen. Zal mij benieuwen wat er uit gaat komen.
.ik wacht het maar rustig af meer kan ik op dit moment toch niet doen.

Strooigoed [o]

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 01:41

Heel veel sterkte!
Wat is een lumbaalpunctie? Is dat een punctie uit het ruggenmerg ivm hersenvliesontsteking? Dat hebben ze ooit bij een ex vriend gedaan.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 01:47

Dit klinkt best wel als meningokokken of hersenvliesontsteking. Mijn moeder heeft het gehad, zelfde symptomen. Heel vaag en mysterieus, pijn was de ene keer heel goed te doen en de andere keer zo erg dat ze met haar hoofd tegen de verwarming bonkte.


Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 05:06

Ik schrok wel even van je laatste bericht!
Ik dacht ze sturen je toch niet naar huis....
En anders een gesprek eisen met je behandelde arts.
Hoop dat er duidelijkheid komt vandaag.
Sterkte.

Texas02

Berichten: 4553
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 05:56

Heel veel sterkte en beterschap, dat klinkt allemaal niet zo fijn.. :(

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:59

Beterschap en hopelijk weten ze snel waardoor het komt.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:01

Wat naar dat je het gevoel kreeg dat je niet serieus genomen werd. Hopelijk komt er wat uit de scan! Vind het zo rot voor je... :(

Kom je hier vaker? <<)

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 10:13

De scan is achter de rug. Nu maar weer afwachten wat er uit komt.

Strooigoed [o]

Anoniem

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:55

Sterkte!!

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:35

Beterschap, TS. Hopelijk snel duidelijkheid en klachtenvrij.

ivy_power89

Berichten: 5845
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:43

Al meer bekend ts?

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:51

Wat een toestand allemaal, hoop dat ze er snel achter zijn wat de oorzaak is, beterschap!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Anoniem

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:57

Gadver, wat lijkt me dat frustrerend en ook best eng. Zoveel pijn en dan niet weten wat er mis is.
Veel sterkte!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:26

Weet je zeker dat je vrijdag meteen een MRI hebt gehad en geen CT? Want anders lijkt een MRI me nog wel een goed idee, daar zie je heel andere dingen op.
Dacht naast encephalitis (hersenontsteking) of meningitis (hersenvliesontsteking) nog aan sinustrombose, maar daar is de tweede scan zo te lezen al voor gemaakt dus dat zou dan nu bekend moeten zijn. Lumbaal punctie lijkt me niet raar om te doen (en dan ook naar patholoog voor onderzoek onder microscoop) in deze situatie, maar ik weet natuurlijk niet hoe hoog de ontstekingswaarden ed precies zijn.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:27

Zo dat was een heftig dagje. Na een ontzettend slechte nacht vandaag weer veel pijn gehad.

Maar er zijn uitslagen. *\o/*
gelukkig zijn alle scans goed.waar we enomr bloj om zijn. Ook met de bloedvaten in en rondom het hoofd.
Wel hebben ze gemeten dat de druk in de hersenen iets aan de te hoge kant is. Dit kan komen door spanning of doordat ik vorige week een virale infectie heb gehad. En als het goed is gaat dit vanzelf afnemen. Het heeft alleen tijd nodig.

Dus rustig aan blijven doen en hopelijk knap ik snel weer een beetje op.

Strooigoed [o]

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:57

Gelukkig dat alles goed is, duim dat je snel weer de oude bent

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Brandje_04, ComscoreBot, MallyBelly, masyo, nijnthju, NoorW, Roosje01, shaddy82 en 81 bezoekers