Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:01

NoTwixLeft schreef:
Antwoorden waren zoals ik had verwacht; veel die al vroeg wisten never nooit kinderen te willen. Had gewild dat het voor mij zo duidelijk was geweest -O- Maar helaas. Wel weer een gesprek met m'n partner er over gehad. Laten we het er ook op houden, het is een man die niet altijd begrijpt dat het voor een vrouw net ff wat heftiger is zo'n zwangerschap :list:


Ah was dat jouw topic wat ik vanochtend las, was nog aan het denken om daar te reageren maar dat kan dan net zo goed hier.

Ik dacht nooit kinderen te willen, maar ergens tussen 27 en 31 toch heel flink twijfels gehad of ik ze toch echt niet wilde. Tijdje gedacht van wel, maar ook altijd de knagende vraag in mijn achterhoofd of ik ze dan echt zélf wilde, of dat het toch maatschappelijke druk was.

En toen was ik ineens toch zwanger (ik werkte met een app die je vruchtbaarheid voorspelt en dat werkte perfect. Maar dan moet je niet op je meest vruchtbare dag seks gaan hebben zonder condoomgebruik :+).

Mijn eerste reactie om 4 uur in de nacht, want ik was wakker geworden van een schrik moment, IK BEN OVERTIJD, en ja hoor, zwanger, was ERUIT met die parasiet!

Die reactie zei me eigenlijk genoeg en ik heb dan ook abortus laten plegen. Geen enkel moment spijt gehad om die cellen door de wc te spoelen. Enkel opluchting.

Tegen mijn nieuwe partner ook gelijk gezegd, ik wil geen kinderen. Wil jij die wel, dan moet je verder zoeken. Ik heb me laten steriliseren en dat is de beste beslissing ooit geweest.

Ik heb zoveel meer rust nu die vraag gewoon nooit meer zal spelen en ik kan zeggen, nee hoor, ik wil ze niet en daarom is het hele zooitje onklaar gemaakt.

Wij genieten van elkaar, dat we kunnen doen en laten wat we willen en daar weer nergens rekening mee hoeven te houden. Zo wonen we nu ook heerlijk buiten, hoeven niet te kijken naar scholen en dat we daarbij in de buurt moeten wonen bijvoorbeeld.

Sterkte ermee. Laat niemand, óók je vriend niet, of jou bepalen wat jij wil. Jouw lijf, jouw leven. Niet dat van een ander.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:46

Ik zat net 16 and pregnant te kijken. Was net een meisje op dat een kind kreeg. Kind stopte maar niet met gillen op toppen van zn longen. Zelfs ik kreeg er moordneigingen van.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:50

Daarom kijk ik dat soort programma's ook niet, ik kan me er alleen maar aan ergeren :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:51

Ik denk dan altijd: 'Jij wilde blijkbaar zwanger worden, dus niet miepen' :+

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:12

Zoiets idd Cayenne :+


Collega was vandaag na 8 dagen vrij er weer (hij heeft een 2de kind erbij ) , en in pauze liet hij vol trots een foto zien en ik kon alleen maar denken tsja dat is gewoon een baby :') .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:22

Rebecca schreef:
Zoiets idd Cayenne :+


Collega was vandaag na 8 dagen vrij er weer (hij heeft een 2de kind erbij ) , en in pauze liet hij vol trots een foto zien en ik kon alleen maar denken tsja dat is gewoon een baby :') .

Had je moeten zeggen.

"Gefeliciteerd, alles zit eraan, en hij heeft geen snavel/giftanden/staart/klauwen! *\o/* "

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:24

Rebecca schreef:
Zoiets idd Cayenne :+


Collega was vandaag na 8 dagen vrij er weer (hij heeft een 2de kind erbij ) , en in pauze liet hij vol trots een foto zien en ik kon alleen maar denken tsja dat is gewoon een baby :') .

Ik kan babies ook met de beste wil van de wereld niet mooi vinden :o Tja... Wat zeg je dan als iemand zo’n foto onder je neus duwt? :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:26

Ik ben best bereid om even te zeggen "ach wat leuk" ofzoiets. Is die persoon ook weer blij. Hangt overigens wel van de situatie af - ik wil graag snel weg kunnen lopen mocht er ineens een spraakwaterval komen over hoe leuk frottie wel niet is _O-

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:29

Ik hou het graag bij mezelf. Dus ik ga niet zeggen wat leuk als ik het niet leuk vind. Dus dan zeg ik “Wat leuk voor je!” :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:30

Herkenbaar. Ik kijk dan altijd maar zo geinteresseerd mogelijk, en zeg dan 'Ohja leuk/schattig'. Maar ik meen het bijna nooit... ik ben meer van de baby dieren :D

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:17

NoTwixLeft schreef:
Antwoorden waren zoals ik had verwacht; veel die al vroeg wisten never nooit kinderen te willen. Had gewild dat het voor mij zo duidelijk was geweest -O- Maar helaas. Wel weer een gesprek met m'n partner er over gehad. Laten we het er ook op houden, het is een man die niet altijd begrijpt dat het voor een vrouw net ff wat heftiger is zo'n zwangerschap :list:

Ik wist altijd 100% zeker dat ik ze echt niet wilde, tot en met mijn eerste vriend. Bij de vriend erna dacht ik opeens: hij zou best een goede vader zijn. Hij wilde ook héél graag kinderen. Als relatie was het trouwens niks hoor. Maar door hem sta ik er nu wel iets anders in. Niet dat ik nu zo dringend kinderen moet, maar met een hoop alsen zou ik het wel overwegen (goede partner die ikzelf als goede vader inschat en het graag wilt, dus zeker niet zo´n dump-maar-bij-de-vrouw-type maar eerder een huisvader type, moet eerst nog ff naar 3 continenten op vakantie, genoeg geld, ik wil eerst een paard en een hond..).
De kans dat ik dat alles vind schat ik trouwens heel laag in :Y) Maar ik ben ook nog zo jong he haha.
Ik zou trouwens een vent ook niet afkeuren als die al een kind heeft.
Hoe ouder kinderen worden hoe leuker ik ze over het algemeen vind. Baby´s vind ik helemaal niks, en een zwangerschap trekt me niet maar die tijd gaat natuurlijk over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:42

Vriend en ik hadden afgelopen zondag een rondleiding in een grot.

Had iemand ook een baby meegenomen. Kind heeft zowat hele tijd lopen krijsen :\ Vind je het gek in een pikkedonkere grot, waar het 12 graden is...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:11

O nee en ook nog in een grot waar het lekker galmt :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:39

Je relatie zal maar kapot lopen.. zit je toch echt bijna altijd als moeder zijnde met het kind opgescheept ipv de vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:45

Vandaag had die collega gebak gehaald , heel leuk en aardig doe ik de doos open is het oranjekoek met daarop allemaal dingen die met een kind te maken hebben -zucht -. Maar nadat ik het eraf gehaald had van mijn stukje was het wel lekker :))

Afbeelding

Letterlijk mierzoet := , gelukkig heeft het kind wel een normale naam


Je kan het moeilijk terugstoppen als het er eenmaal is :+ zit je vast aan een 'ongewenst' kind

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:26

idinn schreef:
Je relatie zal maar kapot lopen.. zit je toch echt bijna altijd als moeder zijnde met het kind opgescheept ipv de vader.


Ja, mensen denken niet verder. Collega van mij destijds ook. Zijn vriendin wilde perse kinderen, dus nou ja, prima.
Maar ik zei: zij kan ook weg of in het ergste geval dood. Jij moet dit wel ook willen.

Maar dat was geen realistisch scenario, dus werd niet over nagedacht... :/

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:32

Ik vind een kind nemen omdat je partner het graag wil echt heel erg dom.
Als je geluk hebt komt het moedergevoel (en/of vadergevoel!) wel, als je pech hebt niet, en dan zit je dus met een kind, die je niet zoals een hond tegen elk aannemelijk bod op marktplaats kan zetten.
Is ook niet tof voor dat kind. Die zal toch merken dat hij/zij niet helemaal gewenst is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je absoluut moet kunnen uitspreken dat je spijt hebt van je keuze om een kind te krijgen. Maar NIET tegen het kind. Die kan er niks aan doen, heeft er echt niet zelf voor gekozen.
Als je niet op één lijn zit wbt kinderen krijgen, dan kun je imo beter uit elkaar gaan. Ik vind wel dat het twee kanten op werkt. Iemand die een hele diepe kinderwens vragen die wens opzij te zetten voor de partner vind ik net zo erg als iemand vragen zijn gewenste kinderloosheid opzij te zetten voor de ander, of het nou om een man of een vrouw gaat.

Wat ik nog erger vind zijn vrouwen die expres zwanger worden omdat ze een kind willen, terwijl ze wéten dat hun partner geen kind wil. Dat vind ik echt om te kotsen. Zoek dan verdorie een andere vent die wel wil, ipv iemand de rest van zn leven met een kind opzadelen. Echt wtf.
Ik ken een vrouw die dat heeft geflikt zodat haar partner bij haar bleef, terwijl ze eigenlijk bijna in scheiding lagen. Uit eindelijk is het huwelijk alsnog op de klippen gelopen, zit het kind met gescheiden ouders en is de vader ongewild veroordeeld tot het betalen van alimentatie.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:27

Wat dat betreft ben ik blij dat ik een vrouw ben. Knappe jongen die zonder dat ik het merk mijn spiraaltje onklaar maakt zodat ik zwanger word :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:31

Magrathea schreef:
Wat dat betreft ben ik blij dat ik een vrouw ben. Knappe jongen die zonder dat ik het merk mijn spiraaltje onklaar maakt zodat ik zwanger word :')

:')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:33

Ja echt. Hoe eng moet het zijn als je vriendin wel openstaat voor kinderen en jij zeker niet. Dan moet je maar vertrouwen dat ze de pil netjes neemt of wat ze ook gebruikt. Iemand die echt pertinent 100% niet zwanger wil worden zal daar netter en stipter in zijn dan iemand die dat minder heeft

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:46

Ik verdenk ook een paar dames in mijn omgeving om geheel "per ongeluk" zwanger te zijn geworden.... Daar kan toch echt niemand gelukkig van worden -O-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:54

Magrathea
Ik ken Helaas voorbeelden uit mijn omgeving
Ook 1 voorbeeld waarbij hij er achter kwam voordat het raak was en het waardoor ook direct klaar was (en dan mag je nog van geluk spreken als (ex)partner)
Als je pech hebt heb je je idd ongewenst voortgeplant

En nog een idd , hoe kom je er in vredesnaam bij om zo iets te doen

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:58

Ik ken ook iemand die dat heeft gedaan en kan daar werkelijk niet bij. Een essentieel onderdeel van ouderschap is mijns inziens dat je zijn/haar belangen boven die jou moet kunnen plaatsen. En hiermee doe je alles behalve dat :n

Misschien is het ingewikkelder dan ik me kan inbeelden omdat ik nooit last heb gehad van rinkelende eierstokken, maar goed ouderchap begint al voor de verwekking. Juist door hier een goede afweging in te maken, in het belang van het ongeboren kind.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:02

Livion, dat is naar mijn idee idd ook de beste basis
Maar! Helaas zijn er nog genoeg mensen Die niet verder komen dan
“Ik wil een kindjuh!!”

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:30

De ex van mijn vriend deed het ook, die stopte gewoon met de pil nemen. Gelukkig kwam hij erachter voordat er iets oeps ging.
Het bleek achteraf dat dat rare wijf al een halve kinderinboedel verzameld had in de schuur van haar ouders. Van een maxi-cosi en kinderwagen tot kleertjes en luiers. Doodeng en helemaal nuts 8)7
Uiteraard is hij snel bij haar weggevlugd (en zo bang geworden voor vrouwen dat het vijf jaar heeft geduurd voor hij weer een relatie aandurfde)
Binnen een maand was ze zwanger van haar volgende slachtoffer :roll: