Weer een opname in het ziekenhuis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 17:07

Helaas zit het me niet mee. Sinds vorige week zondag dus weer opgenomen in het ziekenhuis. Dit keer ging ik heen nadat ik al vanaf vrijdag 08-06 enorme hoofdpijn had. Beginnend achter in mijn hoofd en verspreide zich door de rest van het hoofd. Later in de avond ging dit gepaard met hoge koorts. Paracetamol ingenomen en lekker gaan slapen. Midden in de nacht nog een oproep gehad voor de dierenambulance een aangereden vos en eer die verzorgd was en ik weer thuis was nadat ze bij de wildopvang mij nog een paar paracetamolletjes hadden gegeven was het al weer half 3 in de nacht.

Om 06.00 uur ging mijn wekker omdat ik naar de dag van het schaap ging georganiseerd deels door de schapenhouder waar ik werk. In de ochtend ging het wel. Later op de dag voelde ik me steeds slapper worden en nadat ik qvanaf het KNHs centrum de auto terug gereden had naar leek kon je mij bijnelkaar vegen. Die avond door de eigenaresse van de schapen naar huis gebracht ik kon zelf door de hoofdpijn niet meer rijden.

De volgende ochtend 3 pogingen gedaan om naar stal van de schapen te gaan. Immers mijn kleine flessenkind wall-e de wallaby moest de fles hebben. Na 3 pogingen gedaan te hebben kwam ik er achter dat zelfs uit bed komen een uitdaging was. Dus de eigenaresse van de schapen gebeld of zij misschien de wallaby wilde flessen want ik was te ziek om te komen.

Toen ik niet mijn bed uit kon komen bedacht ik mij dat het niet zomaar een griepje of migraine was. Dus huisartsendienst gebeld. Daar aangekomen onderzocht en die stuurden me daar naar het ziekenhuis.

Ik had een te lage bloeddruk 90 over 60
Een te hoge hartslag in rust
40 graden koorts
En was dusdanig niet lekker dat ze het niet vertrouwde

Op de eerste hulp aangekomen herkende twee medewerksters mij van de eerste hulp en die hadden direct door dat ik behoorlijk ziek was. Directnaar binnen gehaald en aan het infuus gelegd. En verhaal doorgenomen bloed afgenomen en werd direct opgenomen voor 24 uur. Ik kon een virus hebben een bacterie het was niet duidelijk wat mij zo ziek maakte.
Wat wel al snel duidelijk was dat in vergelijking met een maand daarvoor de witte bloedcellen en de bloedplaatjes zo ontzettend laag waren den de ont stekingscellen enorm verhoogd waren. Ze keken het nog even een dag aan als ik de volgende dag niet opgeknapt was zouden ze starten met antibiotica.
De volgende dag bloed geprikt en direct gestart met de antibiotica want de ontstekingswaarden waren nog meer gestegen.

Ook hebben ze direct allerlei bloedonderzoeken en kweken ingezet ook omdat ik dus met wilde dieren werk.
De test om te kijken of ik misschien Q-koorts zou hebben is al terug en was gelukkig negatief.
De andere testen zijn nog onderweg.
De antibiotica heeft er voor gezorgd dat de koorts naar beneden is en ontstekingswaarden gedaald zijn. Ook de witte bloedcellen en bloedplaatjes zijn weer gestegen.
Ik voel me alleen nog helemaal niet beter. Ik heb nog steeds verschrikkelijke hoofdpijn ze geven me morfine tabletten voor de hoofdpijn om het een beetje te onderdrukken maar het is bijna niet te doen. Als ik stil lig is alles goed maar zodra ik ga bewegen neemt de hoofdpijn alleen maar toe.
De artsen staan voor een raadsel want mijn MRI scan van afgelopen vrijdag van mijn hoofd was goed. En zijn er geen afwijkingen op gevonden het is nu dus ook nog afwachten op de verdere bloeduitslagen.

Ik heb dus eigenlijk een beetje mysterieus ziek. En zit mijn tijd rustig uit in het ziekenhuis.
De reden van dit toppic is misschien hebben anderen nog een idee wat het zou kunnen zijn en ik moest het even van me af schrijven. Dit is al weer de tweede keer dat ik opgenomen ben dit jaar in het ziekenhuis en ben er wel een klein beetje klaar mee.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:16

Ik heb echt geen idee!
Maar mijn broertje heeft eens maanden gelopen met ziek zijn, hoge koorts en ellende.

Die is uiteindelijk op een speciale afdeling terecht gekomen waar ze alleen maar vreemde en uitzonderlijke dingen tegen komen.
Daar waren ze er binnen 4 dagen achter.

Dus mocht de oorzaak niet naar boven komen laat je dan doorverwijzen.

Sterkte en beterschap

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:16

Als ik zie wat je allemaal doet,en ook midden in de nacht opgeroepen wordt om dieren te redden,denk ik dat je te veel hooi op je vork hebt genomen.Heb je trouwens geen hersenvliesontsteking,omdat je zo'n erge hoofdpijn hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:17

Heel veel sterkte en beterschap.
Ik had het al een beetje meegekregen via FB, heb echt met je te doen omdat het juist weer zo goed ging.
Als je je adres stuurt (via pb), komt er een kaartje van ons jouw kant op, als je dat wil natuurlijk.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:42

Iets met hormonen wellicht, spiraaltje of iets anders dat ''lekt''? in je lichaam. Sterkte!!

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 18:04

Te veel hooi op mijn vork valt wel mee. Dit omdat ik juist eerder al heel ernstig ziek ben geweest. Ik heb namelijk slokdarmkanker gehad. En ben al veel meer en harder aan het werk geweest.
Volgens de artsen is het geen hersenvliesontsteking omdat ik mijn nek nog kan bewegen. Ik ga er maar van uit dat zij er voor geleerd hebben. Dus ook daar hebben de artsen rekening mee gehouden
Ik gebruik helemaal geen hormonen en heb dus ook geen spiraaltje dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen. Verder heb ik geen vriend al jaren niet meer dus zwanger kan ik ook niet zijn.

Wat ik weet testen ze samen met de bacterioloog en een viroloog mijn bloed op de volgende dingen

Leptospirose, ziekte van weil, kattenkrabzikte, verschillende dingen die met Lyme te maken hebben. En nog n aantal andere dingen maar kon niet alles onthouden.

Ze testen dus ook op een heleboel zoonose ziektes. Hopelijk zijn er morgen meer uitslagen met meer duidelijkheid over wat er met me aan de hand is. Ik kan niet eens normaal van bed af en hoop,dus dat er wel een oorzaak gevonden gaat worden. Zo niet hoop ik dat dit over gaat want ik ben totaal geen persoon om alleen maar op bed te liggen. Bewegen kan ik wel alleen resulteerde dit in zulke heftige hoofdpijn dat ik er misselijk van wordt. Het voelt alsof je hersenen te klein zijn voor je schedel. Zo enorm veel druk dat je het gevoel hebt dat je ogen en oren uit je schedel geduwd en afgekneld worden.
Ik ben er in ieder geval klaar mee. Lichtschuw ben ik niet en ook tv kijken of op bokt is geen enkel probleem. Alleen het bewegen geeft een hel aan pijn.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:14

Bij een hersenvliesontsteking hoef je echt niet meer niet je nek kunnen bewegen. Spreek uit ervaring... meerdere bacteriële hersenvliesontstekingen gehad.

Een hoge druk (gevoel) is wel ook typisch voor hersenvliesontsteking. Ze zouden eigenlijk een lumbaalpunctie moeten doen, de druk in het hoofd meten en hersenvocht op kweek zetten + cellen tellen.

Als MRI normaal is, zijn er alsnog zoveel mogelijkheden.

Hopelijk vinden ze in ieder geval snel wat er is en knap je snel weer op!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:42

Jeetje heftig beterschap. Hopelijk valt het mee

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:44

Hebben ze al aan liquor gedacht?

Ik heb eenzelfde klachten gehad vorig jaar. Bij mij begon het in de dierentuin en ze hebben me met sirenes aan afgevoerd naar de SEH. Niks te vinden, dus naar huis gestuurd. Volgende dag geraakte ik niet meer recht, folterende hoofdpijn bij beweging. Ik heb een maand letterlijk plat gelegen. Dit bleek uiteindelijk een liquorlekkage. Wat een gruwelijke hel was dat.

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:57

Ik dacht ook meteen aan hersenvliesontsteking! Sterkte in ieder geval!

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:08

Je klachten zijn wel klassieke klachten van een sepsis (bloedvergiftiging). Daar kan je ook een hersenvliesontsteking van krijgen.

Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen. In het ziekenhuis liggen is 1 ding, maar niet weten wat er mankeert lijkt me helemaal rot. :(:)

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:14

Hier ook hersenvliesontsteking gehad. Zonder last van mijn nek te hebben gehad en ook geen hoofdpijn. Het kan dus echt wel. Hier begon de hoofdpijn pas na dat ik van de antibiotica af was

Heel veel sterkte hopelijk voel je je snel beter

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:00

Wat vervelend dat ze niet kunnen vinden wat het is! ‘Gelukkig’ lig je in het ziekenhuis waar ze je goed in de gaten kunnen houden. Heel veel sterkte en beterschap de komende tijd!

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:06

hondsdol?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:10

speurneusc schreef:
hondsdol?


Nou dat hopen we maar van niet, want dan ga je dood. En in NL in principe niet zomaar ergens op te pikken. Dus die maar even wegstrepen van het DD lijstje zou ik zeggen.

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:24

Zo zeg, wat naar voor je. Heel veel beterschap gewenst en ook dat je snel weer opknapt.

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 09:14

Weer een nare nacht in het ziekenhuis gehad. Weinig slaap wel een paar uurtjes op een slaappillen wat enorm fijn was. Daarna weer wakker en de hoofdpijn is er nog steeds. Hopelijk straks iets waardoor de pijn minder wordt want dit is niet leuk meer. Geestelijk wil ik van alles en voel ik me weer goed. Echter zit ik gevangen in mijn eigen lichaam en dat is iets wat zo enorm vervelend is. Een nieuwe ervaring maar dit wens je niemand toe. Zodra ik maar ven overeind kom of ga bewegen krijg ik het gevoel dat mijn hersenen uit de kleinste gaten naar buien gedrukt gaan wworden. Onbeschrijflijk pijnlijk en zo naar dat ik er gewoon misselijk van wordt iedere keer als ik ga bewegen nadat ik gegeten heb.
Hopelijk hebben ze straks een oplossing. Ik weet het zo langzamerhand niet meer....... ik geef de moed niet op. Straks even douchen als dat gaat lukken geen idee of het water op mijn hoofd wilen het liefst zo koud mogelijk. Denk allen dat de rest van het lichaam daar niet mee eens is. . Tot nu toe is een koud washandje op mijn voorhoofd voor nu mijn grootste vriend.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:55

Och meid ik leef met je mee hoor.
Hou vol! Ergens ben ik enorm benieuwd wat nu die klachten bij je geeft en ik hoop voor jou dat ze daar snel achter gaan komen.
Met hopelijk een goed behandelplan waardoor in ieder geval de pijn snel zal afnemen.
Weet je wanneer ze weer met uitslagen zullen komen?

Je schreef dat je eerder slokdarmkanker hebt gehad.
Is de mogelijkheid dat de kanker terug is gekomen uitgesloten?

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:00

Och nee, kom net je topic tegen. Destijds je strijd tegen de slokdarmkanker gevolgd.

Wat Yvje86 tikt, dacht ik gelijk ook. Maar gezien ze gelijk een MRI hebben gemaakt, neem ik aan dat ze dat hebben uitgesloten.

Hopelijk komen ze snel achter de oorzaak en kunnen ze gericht dat aanpakken. Sterkte!

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:04

Wat moet jij je naar voelen!

Ik heb exact dezelfde symptomen gehad inclusief ernstige hoofdpijn toen ik een mega longontsteking heb gehad. Heb daar 5 dagen voor in het ziekenhuis gelegen en mijn hoofdpijn nam pas na 7 dagen af.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:18

Geen tips of adviezen maar wil je wel even heel veel beterschap wensen. Hopelijk weten ze snel wat het is. :(:)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Ook geen tips of adviezen maar heel veel sterkte daar gewenst! Hopelijk snel meer duidelijkheid en een oplossing :(:)

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:35

Dit klinkt echt als liquor. Het beschrijft 100% het gevoel wat ik toen had. Gevangen in je eigen lichaam. Als het dat is, probeer het niet te forceren want dan duurt je revalidatie enkel nog langer.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:39

MarliesV schreef:
Wat Yvje86 tikt, dacht ik gelijk ook. Maar gezien ze gelijk een MRI hebben gemaakt, neem ik aan dat ze dat hebben uitgesloten.


Ja dat zou dan idd wel uitgesloten moeten zijn eigenlijk ja.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Weer een opname in het ziekenhuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:42

Wat erg zeg.. Vooral ook dat de oorzaak onbekend is. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, heel veel beterschap!