Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 20:23

Hoi!

Zucht... ik stond vandaag in de keuken en was bezig met de koelkast, het lukte niet dus raakte gepikeerd en dacht laat maar. Ik wilde me omdraaien maar de vaatwasser stond nog open en m’n been stond daar tegen aan, blijkbaar. Dus mijn onderbeen blijft staan en mijn knie draait mee.

Ik hoor een knak en val op de grond van de pijn. Ik kan best wat hebben maar schreeuwde het echt uit. Toen besefte ik mij dat ik alleen thuis was en mijn telefoon in de lader lag in andere kamer. Ik probeer op te staan en strompel naar de woonkamer. Ondertussen begint alles te draaien, ik zweet en voel mijn oren suizen. Ik ga op de bank zitten en val niet flauw. Vriend gebeld. Die kwam.

Goed. Dat gebeurde er.. erg dom.. slaat nergens op. :’) huisarts gebeld en die zei kijk het aan. Eerste paar uur kon ik er nog op lopen. Nu niet meer. Het doet echt verrekte zeer alleen het is niet dik? Dat is wel raar. Iemand ervaring met zo iets? Ik heb de dienst weer gebeld en ze zouden me binnen 45 min terug bellen omdat ik nu veel meer pijn heb dan 2 uur geleden en er niet meer op kan staan.

Echt.. wat een rot dag. Ook om zo iets simpels. Ik heb best vaak kneuzingen gehad maar ik heb het én nog nooit uitgeschreeuwd en ben ook nog nooit bijna flauwgevallen van de pijn.

Iemand ervaring hiermee? Kom je er pas achter of het gescheurd is na een foto? Pff ik wil maandag gewoon weer paardrijden, haha.

Anoniem

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:30

Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Mijn vader was zo'n 40 jaar lang fanatiek voetballer, een doodnormale wedstrijd, de bal word afgepakt hij wil er achter aan draait zo snel maar z'n knie blijft staan.
Kruisband kapot, einde voetbal.
Ik ben wel verbaasd dat de huisarts zegt kijk het maar aan, kan best iets kapot zijn namelijk als ik je verhaal zo lees.
Zelf ben ik een paar week geleden ook verkeerd terecht gekomen, m'n vriend was iets te hyper en al stoeiend kwam ik verkeerd neer, ook helse pijn in mijn knie maar dat trok daarna ook redelijk snel weer weg en geen last meer van gehad (gelukkig).
Ik hoop voor je dat het mee valt, sterkte.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:35

Ik ben inmiddels bijna ervaringsdeskundige in knieën door mijn vriend :')...
Knak is meestal banden, dus als het pijn doet dan moet je blijven aanhouden bij de HA dat je een doorverwijzing wil hebben. Mijn vriend had 'mazzel' dat hij helemaal niks meer kon. Ze dachten toen valt mee alleen voorste kruisband scheurtje. Er bleek toen echt ongeveer alles gebroken en gescheurd te zijn. We zijn nu twee jaar verder, wederom met voetbal hoorde hij een knak en door zijn verleden heeft hij sneller kunnen pushen voor een mri en uiteindelijk ook weer operatie. Mijn ervaring is dat ze je echt lang laten doorlopen ook al is er wel wat aan de hand. Ik wil je niet bang maken met dit verhaal, maar wel echt op het hart drukken dat je door moet zetten als je last blijft houden. Je zorgverzekeraar kan hier zeker ook een goede rol in spelen qua wachttijden, want voor je het weet ben je 2 maanden verder.

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:37

Of er iets gescheurd is zien ze pas na RX of MRI. Flauwvallen is een hele natuurlijk reactie bij plotselinge pijn, dus dat is niet zo gek. Maar wel een heel naar gevoel bovenop je pijn.
Ik hoop dat het bij een verrekking of zoiets dergelijks blijft! Meteen een MRI maken heeft vaak nog niet zoveel zin omdat er vaak veel vocht in het gewricht staat. Maar misschien kun je eerder terecht omdat je knie niet dik is.
Koelen tegen pijn (en zwelling) helpt zeker!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:40

Alleen doen ze met een acute knie niet heel veel in de avond nacht en weekenddienst, als je door gaat naar de seh kost het je hele eigen risico en de hele avond omdat je daar zit. Opereren doen ze niet in het weekend das kan je beter goede pijnstillers nemen en maandag naar de eigen huisarts en doorverwijzing vragen, scheelt een hoop tijd en geld.

Maandag paardrijden zou ik maar even niet teveel aan denken.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:45

Ik heb ooit iets soortgelijks gehad, ook knie verrekt/verdraaid in de bios, op mn zusje haar verjaardag... Énorm pijn en ging idd bijna van mn stokje terwijl ik het goed tegen pijn kan. Naar de HA geweest en die zij ook niks aan de hand, even rustig aan doen. Zijn toen terug naar de bios geweest en kon gewoon lopen, al ging de terugweg wel heel moeizaam. Dag erna stuk minder last en geloof met een week nergens last meer van

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 20:57

Ik ben net gebeld en ze wilde eigenlijk niet dat ik kwam omdat ik niet dood ging zeg maar. Ik zeg nou dat snap ik zelf ook wel maar ik maak me wel grote zorgen. Ik kom net van de wc en de tranen stonden me in de ogen omdat het gewoon te veel zeer deed on m’n been weer op de bank te krijgen. Snap zelf ook dondersgoed dat er weinig aan de hand is en ik nogmaals niet op sterven lig maar om nu nog dik 1,5 dag te wachten? Ze sprak me ook toe alsof ik een kind ben. Nu ben ik narig.. maar ok. Mag om 22:15 heen. Hoop dat ze dan wel iets aardiger zijn.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 20:59

Polly schreef:
Alleen doen ze met een acute knie niet heel veel in de avond nacht en weekenddienst, als je door gaat naar de seh kost het je hele eigen risico en de hele avond omdat je daar zit. Opereren doen ze niet in het weekend das kan je beter goede pijnstillers nemen en maandag naar de eigen huisarts en doorverwijzing vragen, scheelt een hoop tijd en geld.

Maandag paardrijden zou ik maar even niet teveel aan denken.



Echt? Dan bel ik af. Als ze me toch gaan vertellen dat ik aan de pijn stilling moet kan ik dat zelf ook bedenken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:59

Wat verwacht je of hoop je dat ze gaan doen?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:04

Polly schreef:
Wat verwacht je of hoop je dat ze gaan doen?



Ik hoopte... dat ze konden zien of voelen hoe ernstig het wel of hopelijk niet is.. maar ik hoop gewoon dat het maandag al veel minder zeer doet. Zo niet, dan bel ik alsnog m’n eigen huisarts. Bedankt voor je tip!

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:08

Als je gewoon een afspraak maakt dan kost het je niet je hele eigen risico, dat is alleen als je zonder afspraak er heen gaat.
En ze kijken je heus wel na hoor als jij gewoon vanavond naar de afspraak gaat.
Mochten ze denken dat het niet goed is maken ze een foto.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:10

Het zou wat banden of pezen letsel kunnen zijn, maar kan ook mee vallen.
En nee, daar doen ze nu niets mee.

Hooguit foto om te kijken of er een breuk zit. Als het niet gebroken is doen ze niets.

Toen ik mijn kruisband en knieband stuk had moest ik maar een steunkous gebruiken en door gaan met mijn bezigheden omdat er op de foto's niets te zien was. Dat ik alleen op krukken iets kon en bij ietsje druk er op ik er doorheen ging deed er niet toe, mocht gewoon aan het werk (als hoefsmid... :') ). Ik moest het een week aan kijken, toen naar de huisarts, werd meteen door gestuurd naar de orthopeed. Die vond het allemaal wel mee vallen totdat ik na ruim 2 maanden MRI kreeg en de boel stuk bleek te zijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:17

justdiesel schreef:
Als je gewoon een afspraak maakt dan kost het je niet je hele eigen risico, dat is alleen als je zonder afspraak er heen gaat.
En ze kijken je heus wel na hoor als jij gewoon vanavond naar de afspraak gaat.
Mochten ze denken dat het niet goed is maken ze een foto.


Natuurlijk kijken ze je na en als je echt wil sturen ze je door.
Alleen op zaterdagavond is het spits op de seh dus niet raar opkijken als je daar dan 3u zit, je betaald wel degelijk een eigen bijdrage voor de seh én voor de foto.
Via de huisarts kan je overdag naar een speciaal röntgen spreekuur waar je alleen de foto betaald en niet via de seh hoeft.
Scheelt dus wel degelijk tijd en geld ;)

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:18

Dennis schreef:
Het zou wat banden of pezen letsel kunnen zijn, maar kan ook mee vallen.
En nee, daar doen ze nu niets mee.

Hooguit foto om te kijken of er een breuk zit. Als het niet gebroken is doen ze niets.

Toen ik mijn kruisband en knieband stuk had moest ik maar een steunkous gebruiken en door gaan met mijn bezigheden omdat er op de foto's niets te zien was. Dat ik alleen op krukken iets kon en bij ietsje druk er op ik er doorheen ging deed er niet toe, mocht gewoon aan het werk (als hoefsmid... :') ). Ik moest het een week aan kijken, toen naar de huisarts, werd meteen door gestuurd naar de orthopeed. Die vond het allemaal wel mee vallen totdat ik na ruim 2 maanden MRI kreeg en de boel stuk bleek te zijn.



Das lekker dan.. jeetje wat zijn ze nalatig. Ik laat het voor nu maar. Ik ga maandag wel heen of als de pijn morgen heel erg is bel ik dan weer. Ik heb wel iets minder gevoel in m’n tenen maar dat kan ook in m’n hoofd zitten.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:21

Waarom bezuinig je op kosten. Je bent toch verzekerd? Ga gewoon vanavond naar die arts.. beter te vroeg dan te laat. Kan je knie kosten en ook op een maandag betaal je eigen risico als je word doorverwezen.

Anoniem

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:23

Ik zou nu eigenlijk gewoon wel gaan, je geeft zelf ook aan dat je behoorlijk wat moeite hebt gedaan om toch langs te kunnen/mogen komen, als je nu weer afbelt denken ze waarschijnlijk ook hoe serieus moeten we haar nemen?

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:27

Polly schreef:
justdiesel schreef:
Als je gewoon een afspraak maakt dan kost het je niet je hele eigen risico, dat is alleen als je zonder afspraak er heen gaat.
En ze kijken je heus wel na hoor als jij gewoon vanavond naar de afspraak gaat.
Mochten ze denken dat het niet goed is maken ze een foto.


Natuurlijk kijken ze je na en als je echt wil sturen ze je door.
Alleen op zaterdagavond is het spits op de seh dus niet raar opkijken als je daar dan 3u zit, je betaald wel degelijk een eigen bijdrage voor de seh én voor de foto.
Via de huisarts kan je overdag naar een speciaal röntgen spreekuur waar je alleen de foto betaald en niet via de seh hoeft.
Scheelt dus wel degelijk tijd en geld ;)


Volgens mij is het elke avond spits daar, heb er heel de dinsdagavond gezeten voor mijn zoon.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:29

justdiesel schreef:
Volgens mij is het elke avond spits daar, heb er heel de dinsdagavond gezeten voor mijn zoon.


De ene spits is drukker dan de andere he

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:35

Je hebt toch gewoon een afspraak. Dan zit je er echt geen 3u extra uitgezonderd flinke spoed

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:36

Saaams schreef:
Je hebt toch gewoon een afspraak. Dan zit je er echt geen 3u extra uitgezonderd flinke spoed


Bij de huisartsenpost niet met een beetje geluk maar die kunnen er ook niet doorheen kijken dus dan is het óf pijnstiller óf seh en ik denk dat je blij mag zijn als je daar met 3u weg bent

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:37

Bedankt voor jullie tips mensen. Zoals je merkt ben ik nogal besluiteloos. Ik heb al afgebeld omdat ik het niet trek om lang op zo’n stoeltje te zitten en omdat ze nu wss niet heel veel voor me kunnen doen. Ik lig met m’n knie omhoog, koelen en eventueel pijn stilling. Ik weet zeker dat ik voor niets heen ga nu. Gaat niet om de kosten hoor maar ook om de tijd en het advies wat ik aan de telefoon kreeg. Zij vond het absoluut niet nodig. Ik ga zo slapen en even kijken wat morgen de bedoeling is. Heel veel anders kan ik ook niet doen dus het lijkt me niet dat ik extra schade toebreng.. maar ben dan geen arts natuurlijk.

Hier zat ik echt niet op te wachten. Ik wil trainen voor m’n M1 debuut. |( kan alleen hierom al wel janken. Puur omdat het zo onzinnig was hoe het gebeurde.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:44

Als het morgen nog niet beter is met pijnstillers (3x 1000mg pcm) zou ik dan bellen voor advies.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:48

Polly schreef:
Als het morgen nog niet beter is met pijnstillers (3x 1000mg pcm) zou ik dan bellen voor advies.



Dankjewel Polly! Ik heb krukken gevonden thuis dus hoef er nu elk geval niet op te lopen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:53

Top, lekker pootje omhoog.
Als je paard een zeer poot heeft train je ook niet door

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Bijna flauwgevallen door verdraaiing knie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:02

Sterkte! Ik had dit na een scooterongeluk en bij mij bleek, tijdens en mri scan 3,5 jaar later, dat mn kruisband was gescheurd... (ik was eigenwijs, ik zei dat het wel ging.. maar het ging niet... de directeur van mn toenmalige werk heeft me van de huisarts gehaald, thuisgebracht en de huiskamer in getild want ik kon niet lopen :)) )