Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:00

Hier nog een sportschool-ganger.
Ik ben met vlagen heel erg fanatiek, dan ga ik maanden lang 5 a 6 keer in de week :j :) Vorig jaar zelfs een paar maanden lang zowaar elke dag (krachttraining). Heb toevallig net weer een dipje gehad van een half jaar (nieuwe lover & inmiddels samenwonend in een totaal andere omgeving), maar die heb ik van de week weer opgepakt.

Wat belangrijk is, dat is hier ook al gezegd, is dat je de eerste keren even goed begeleid wordt met je oefeningen. Leg de trainers die er rondlopen je doel voor, laat inderdaad een schema opstellen & zorg dat je alle oefeningen daarvan even goed doorloopt met een trainer voor de juiste houding.

De eerste keer in een sportschool kan best eng zijn, maar zodra jij je doel voor ogen hebt en je raakt bekender met je oefeningen.. dan is mijn eigen ervaring dat je echt veel meer met jezelf bezig bent dan met je omgeving :D En tijdens je rustmomentjes kun je rustig rondkijken en wellicht kun je nog wat inspiratie op doen van anderen :j


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:01

Ben trots op je! Je bent de drempel over en dat is echt al heel knap :):)


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:16

:wave: Ik wil me hier ook melden, lees al een tijd (weer) mee en vind het leuk om jullie tips en vooruitgangen te zien. Dat motiveert enorm :j

Ben inmiddels zelf ook weer bijna 3 maanden veeel in de sportschool te vinden (6x per week) en zie sinds een week of 2 eindelijk wat spieren :D
Afbeelding

Ik durf niet meer te wegen, maar ik begon op 83kg en zat vorige maand pas op 82kg terwijl ik ook qua voeding echt netjes eet en oplet.
Maar dan maar langzaam, gewoon doorgaan en het zal vast lukken. Ik wil zo rond de 65kg wegen :j

Twee jaar terug ook flink bezig geweest met sporten en daar kreeg ik zulke schouders van
Afbeelding
Dat hoeft voor mij dan weer niet (meer) :+
Wil wel gewoon een fit en gespierd lijf, maar moet wel vrouwelijk blijven :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:28

LadyMadonna schreef:
Als jij zulke spieren aan het opbouwen bent is het opzich natuurlijk logisch dat je niet lichter wordt.... :)

Ik heb gister iets verrekt ofzo met lunges, in m'n linkerbil en aan de buitenkant van m'n linker bovenbeen.... T voelt anders dan spierpijn... Ff opletten maar


Dat is waar. Heb nog genoeg vet dat eraf kan dus daarom maar niet meer wegen maar meten eens in de maand :+ die 65kg zit maar in mn hoofd, al zal ik net zo blij zijn als ik me gewoon al mooier voel in de spiegel.

Oeh, dat verrekken tijdens lunges ken ik. Dat kan je nog wel even blijven voelen. Ik had een keer niet goed opgewarmd en het schoot er echt direct in ;(

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:24

Heel veel plezier! Ik hoop dat het je gaat bevallen :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:29

Ladyloe schreef:
Het is gelukt!

25 min fietsen
15 min traplopen
10 min roeien
25 min loopband

Ik vond het echt leuk! Was even zoeken hoe de apparaten werken maar dat is goed gekomen. Het begin is er!



Goedzo :D De eerste stap is vaak het lastigst, maar je hebt het al gedaan. Nu lekker dingen gaan doen die je leuk vind of waar je beter in wilt worden :D Net wat voor jou lekker werkt. Succes :D

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:18

Ik wil graag afvallen en strakker worden :j
Maar ook zeker om mijn hoofd leeg te maken, iets wat ik momenteel echt heel erg nodig heb..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:12

Wauw, 7 kilo in 5 weken is behoorlijk veel! Knap hoor!

Ik train sinds kort met muziek en ineens kunnen mijn gewichten een stuk zwaarder :') dat blijf ik erin houden haha. Nemen jullie ook nog iets qua suplementen?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:08

Ladyloe schreef:
Ik heb ook eiwit poeder staan. Wanneer ik ook kracht ga trainen, ga ik daar ook een shake van maken of inderdaad door m’n smoothie. Ik heb het van de body & fit shop.

@Dreamy, klopt is ook veel. Maar zo zie je maar hoeveel niet snoepen/snacken kan doen! En ik ben drink ook veel water en af en toe cola zero. Ik heb ook lekker mijn eigen muziek op staan hoor!


I know, bizar toch! Ik ging van 97 naar 78 in 6 maanden (meeste in 4 maanden eraf), mede door gezonder eten (en 4 maanden elke dag extra bewegen/sporten dan wel, ook een actief beroep en toen een paard). Welk gewicht zat je en wat is ongeveer je doel?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:45

Dit was o.a. mijn schema 2 jaar terug (heb nog een andere, moet ik ff zoeken):
Afbeelding
Ben ‘m nu weer gedeeltelijk (doe nu ook andere oefeningen) aan het doen. Zoals je ziet is het onderverdeeld in spiergroepen en ik verdeel dit dan ook in 3 dagen. Daarna deed ik normaal een dag (actieve) rust (cardio), maar nu begin ik gelijk weer opnieuw.
Elke spiergroep heeft zo 2 dagen rust, dus dat kan prima.
Probeer elke sessie weer met minimaal (bij ons is dat 2,5kg op z’n minst volgensmij) te verhogen, zolang je de 10 reps maar haalt. Als je niet tot 10 reps komt blijf je net zoveel sessies op datzelfde gewicht totdat je het wel haalt en dan pas weer verhogen.

Ik ben hier, als ik alles achter elkaar kan doen, max 3 kwartier mee bezig :) daardoor kan het (voor mij) makkelijk elke dag.
Misschien hebben jullie hier iets aan? :D Mocht iemand in de buurt wonen en eens mee willen trainen, dan sta ik daar ook voor open.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:56

Mocht je zwaarder willen gaan krachttrainen, dan raad ik aan om hooguit op te warmen/af te koelen met cardio (maar kan ook met lichaamsgewicht de krachtoefeningen doen/strechen). Dan kun je al je energie richten op de krachttraining :j

Althans, voor mij werkt dat beter. Kan per persoon verschillen. Maar als ik bijv. een bepaald aantal km wil kunnen hardlopen, ga ik niet eerst kracht doen en daarna nog hardlopen. Dan pik ik gewoon dagen eruit dat ik me focus op alleen het lopen, zodat al mijn energie ook daar in zit en ik ook echt progressie kan boeken :j

Zelfde geldt dus andersom met krachttraining.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:58

Met calfraise had ik 4 sterren :D maar die doe ik ook op 178kg :))

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:14

Ik neem soms een eiwitshake of reep na de training, ligt eraan of ik er zin in heb en aan wanneer ik een maaltijd ga eten. Als er tussen de training en een maaltijd in nog 2 uur zitten, en ik heb behoefte aan iets tussendoor, dan neem ik het dus wel eens. Het valt namelijk wel als een blok op de maag bij mij.
Train ik ‘s avonds dan neem ik liever een beetje magere kwark en evt magnesium tegen de spierpijn.

Verder wil ik nog wel eens pre-work out nemen en heb ik ook wel eens fatburners gebruikt.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:19

Ladyloe schreef:
Doen jullie eigenlijk nog iets van een cooling down op een crosstrainer oid?


Ik niet, mijn cooling down is het lopen naar de auto :))

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:23

Net na 5 dagen niet sporten (op een potje squash na en wel dagen flink wat wandelen) weer even geknald in de sportschool. Vandaag maar gelijk begonnen met benen, waar ik een haat-liefde verhouding mee heb :)) Had het stom genoeg wel even nodig om te zien dat na 5 dagen je niet gelijk je kracht verliest :+

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:19

Bij ons hebben ze daar gelukkig sinds een week of 2 toch in geinvesteerd :P Wat een ramp was dat !

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:32

Het is hier zooo godsgloeiende warm in de sportschool, ondanks de geplaatste ventilatoren :(
Gisteren op veel slaap (10 uurtjes) niet lekker kunnen trainen, maar vandaag met maar 4 uurtjes ging als een tierelier. Iemand enig idee hoe dat kan? :+ Heb ook juist lichter gegeten dan gisteren..

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:47

Hoelang doen de krachtsporters hier over je work-out? En welke spiergroepen train je dan?

Ik deel de dagen op in: benen - rug & borst - schouders & armen.
Per work-out ben ik vaak 3 kwartier, max. een uur bezig. Ik neem ook minimaal rust (precies genoeg zodat ik het setje net aan kan) en ga bij de volgende oefening ook gelijk door.

Vroeg het me even af omdat sommige vinden dat ik best snel klaar ben :+ Maar ik doe dan wel echt alles wat ik wil doen, incl. het blijven verhogen van mijn gewicht/soms extra sets. Mijn vriend neemt bijv. langer rust en zit meer op zijn telefoon, die is dan soms ook zo’n anderhalf a twee uur bezig waardoor ik vet lang zit te wachten :+

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:34

Als ik full body doe omdat ik maar 2/3 x in de week tijd heb dan ben ik idd ook langer bezig :j maar ik train zo’n 6 keer in de week, dus dan zijn kortere (maar krachtige) workouts wat makkelijker te doen/in te plannen/vol te houden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:36

xXxXsasxXxX schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds van de week een abbo op de sportschool en ga morgen voor het eerst beginnen. Ben benieuwd!



Welkom :D Wat is jouw doel?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:20

Begrijpelijk, maar als je eenmaal geweest bent geeft het zo’n voldaan gevoel (meestal) :D Je kan het!

Zelf ben ik afgelopen week volgensmij dagelijks geweest. Gisteren zelfs bij mijn oude sportschool, toen ik even op bezoek was bij mijn moeder :))
Vandaag nog een keer knallen en dan kan ik 2 dagen niet waarschijnlijk (“weekendje” weg). Voelt verkeerd om niet te gaan :') maar we gaan wss zwemmen daar.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:32

Ik ga niet de hele maand door elke dag hoor :D maar in principe zou ik elke dag kunnen trainen, omdat ik het opdeel in spiergroepen. Elke spiergroep krijgt dan dus 2 dagen rust :j

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:35

Thanks voor de waarschuwing hoor! :) Waardeer het wel. Ik heb gewoon fanatieke periodes en minder fanatieke periodes :P kan ook gerust een week niet gaan, maar kan daar dan ook weer in doorslaan :') (dan ga ik bij wijze van weer ineens een maand niet)
Al gebeurd dat laatste gelukkig niet meer, want dat zou zonde zijn :o

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:35

Magnesium slikken wil ook nog wel eens helpen :j maar idd, blijf bewegen!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:54

Iemand hier wel eens een sportmassage gehad? := krijg er morgen een, erg benieuwd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlie_, Facebook, Geerten, GrapeshotBot, YandexBot en 23 bezoekers