Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:59

:wave: present

Tot mijn 20e zei ik steevast ik wil nooit kinderen. Rond mn 27e dacht ik bij sommige dingen die ik met mijn vriend deed zou dit niet leuk zijn om met een kind te doen? Dit terwijl ik inderdaad na oppassen of visite wel soms echt op kan zijn als je de kinderen moet zien te vermaken. Toch heb ik het gevoel dat als het een kindje van jezelf is het ook anders is en werd ik steeds nieuwsgieriger na hoe een kindje van ons zou zijn.

Na een kraamvisite zei mijn man wat is jouw idee nou eigenlijk? En toen bedachten we zomaar een datum waarop we het wouden gaan proberen. Ik heb wel duidelijk gezegd dat ik geen rammelende eierstokken heb en ook voorbeelden gegeven van hoe ik het niet zou willen (bij 2 die we kennen doet de vrouw veel meer dan de man, de man is alleen met werk bezig). Maar hoewel er geen weg terug is ben ik overtuigd dat mijn man een fantastische vader zal zijn en dat we het samen kunnen.

Ik heb normaal ook heel snel slaap te kort, maar tot nu toe hoor ik wel van iedereen dat dat door je hormonen echt te doen is en mijn man is een avond mens en ik een ochtend mens dus dat wisselt mooi af en ik wil dan ook direct gaan kolven zodat mijn man ook voedingen kan doen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:49

Je bucketlist hoeft trouwens niet af te zijn voor je kinderen krijgt. Ik heb er dingen opgezet die ik juist graag met de kinderen (als ik ze mag krijgen) zou willen doen.

Wildkamperen in Noorwegen lijkt me echt fantastisch.

Het voelt bij mij trouwens juist soms of ik me tegen gehouden voel door de maatschappij. Pesten, de druk van school/werken, CB, vastzitten aan een peperdure en drukke reisperiode omdat je daarbuiten niet weg mag, alle meningen van mensen. Soms denk ik als ik ergens op het platteland woonde of in een ander land ik misschien al meerdere kinderen had, nu wil ik er tot nu toe echt maar 1.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:41

@jazza wat verschrikkelijk ;( ik weet verder gewoon niet wat ik er op kan zeggen, want woorden zijn voor zoiets denk ik niet genoeg


Over diegene die zei dat ze eindelijk zijn /haar leven terug had toen de kinderen uit huis gingen. Kinderen worden steeds zelfstandiger he. Vanaf groep 7 (hoe oud ben je dan ookal weer?) ging ik zelf thuis lunchen, buitenspelen, bleef ik af en toe alleen thuis en vanaf daar werd het steeds verder uitgebreid. Soms als mijn ouders lang bij vrienden wouden hangen ging ik daar gewoon slapen. In de tienertijd willen de meeste juist dingen zelfstandig doen. Vanaf mijn 16e gingen mijn ouders af en toe alleen op vakantie.

Dus de argumenten die daar volgens mij bij stonden zijn niet voor alle jaren.

Ik moet wel ook zeggen dat ik hou van reizen, maar ook dat is met wat aanpassingen nog altijd mogelijk. En na een paar jaar kun je de kinderen ook laten zien wat voor moois de wereld te bieden heeft.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:28

Ik vind het financiƫle deel en werk ook heel erg lastig in te schatten. Mijn man werkt in de filmwereld waar betekend dat je wordt gebeld voor een film of serie, reclame en dan krijg je een rooster. Dit betekend soms 1 dag in de week, soms een week niet thuis, soms in de nacht soms overdag, soms een maand niks soms 5 weken fulltime. Ik ben altijd het stabiele inkomen geweest. Ik wil eigenlijk wel een dag minder werken dan maar ik weet niet hoe we het precies kunnen doen. Hij is over het algemeen meer thuis dan mij. Dus dan zou hij ook zorgen, maar ja hoeveel opvang of toeslagen is bijna onmogelijk in te schatten

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, CairnTerrier, lizard en 89 bezoekers

cron