Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:52

Interessant dit topic :j
Ik ben 30 maar heb van jongs af aan een beperking waardoor zwanger worden wel kan, maar dat niet verstandig lijkt. Ik heb geen kinderwens, maar ik vraag me wel eens af...wíl ik geen kinderen? Of heb ik me gewoon neergelegd bij dat het niet handig is? Komt bij dat ik nog nooit een lange/serieuze relatie gehad heb, en ik geen idee heb of mijn eierstokken gaan rammelen als ik wel een hele leuke man tref.

Dus, eeeeh. Wil ik kinderen? Niet nu, in elk geval. En als het er daardoor nooit van komt geloof ik niet dat me dat ontzettend dwars gaat zitten :)

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:26

Echt heel interessant om iedereens persoonlijke verhalen te lezen!

Als ik nog even advocaat van de duivel mag spelen; ik lees veel verhalen van mensen die twijfelden, toch een kindje kregen en daar heel blij mee zijn (gelukkig!). Maar ik realiseer me ook dat mensen die twijfelden, een kindje kregen en daar wél spijt van hebben dat niet zomaar kunnen delen. Ik ken een dochter uit zo'n gezin. Haar ouders houden van haar, maar er is ook zeker een gevoel dat als ze het over konden doen ze andere keuzes zouden maken. Dat is nogal wat, als je daar als jongvolwassene mee moet dealen.

Blijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:44

tita schreef:
ik ben daar klaar mee ik wil naar strand ipv China, India, Afrika

Dat is denk ik ook nog wel een ding; hoe je je ontwikkeld hebt in de periode vóór je kinderen kreeg.
Ik ben vanaf mijn 17e chronisch ziek. De eerste jaren heel heftig, inmiddels ben ik 30 en gaat het beter (al ben ik nog lang niet gezond). Ik kom nu eindelijk toe aan dingen doen die ik al zo lang wilde; op eigen benen staan, op reis gaan, een beetje vrijwilligerswerk doen, een relatie krijgen. Ik geniet enorm van die herwonnen vrijheid! Eindelijk enige zelfstandigheid en een eigen leven. Dat heeft ook zeker invloed om mijn idee dat ik nu nog geen kinderen wil (en misschien wel nooit). Terwijl als je die ontwikkeling die ik nu pas doormaak wél gewoon doorgemaakt hebt toen je 20 was, je ongetwijfeld heel anders in het leven staat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie