Hennabrows erafhalen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:25

Hey,

Ik heb van mezelf hele lichte wenkbrauwen en ondanks dat ik ze laat verven is de achterkant vaak nog 'onzichtbaar'. Nu zag ik op insta in de buurt een salon die Hennabrow-treatments doet, en dus dacht ik dat eens te proberen. Haar resultaten zagen er allemaal mooi zacht en natuurlijk uit en ook had ze veel goede recensies.
Nu had ik vanmiddag een afspraak en hebben we uitgebreid besproken hoe ik ze wilde, niet zo donker want daar krijg ik een heel hard gezicht van en dat vind ik niet mooi. Ook niet te dik, want dat spreekt mij ook niet aan. Had ook mijn wenkbrauwen bijgetekend in de vorm hoe ik ze graag wilde dus had er alle vertrouwen in.
Helaas toen ik in de spiegel kreeg schrok ik me rot, ze zijn heel erg donker (donkerbruin/zwart) en ook nog een heel erg dik behalve de achterkant ('staart'), deze is zo verschrikkelijk dun weggeharst dat het gewoon niet meer mooi is.

Nu is mijn vraag; Hoe haal je henna voor een groot deel weer van je huid en wenkbrauwharen zonder irritaties? Want ik voel me echt voor schut lopen nu.

Alvast bedankt!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:27

Het duurd even voor het dikke laagje eraf gaat dat moet slijten
Morgen even flink met een washandje schuren

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:58

Dat vraagt om een foto :+

Maar ik zou inderdaad het ergste proberen eraf te scrubben. Onder de douche, lekker warm water, en een goede scrub met een washandje.. En misschien een deel met een coverstick een beetje wegwerken voor zo lang?

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:16

Je moet gewoon geduld hebben.. de eerste en tweede dag is het op zijn donkerst en zit de verf ook echt op de huid, erna alleen op je wenkbrauwen, dan is het hartstikke mooi! Je moet niet gaan schrobben. En uitkijken met water op je wenkbrauwen de eerste 24u

FloemiiJarig
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:27

henna schijnt nog een week door te kleuren dus zachter te worden... ik zou het nog even te de tijd geven!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:39

Neem aan dat je je gezicht inmiddels gewassen hebt, zijn ze al wat lichter?

Ik heb recent mijn wenkbrauwen laten verven (geen henna) en ik schrok ook behoorlijk toen het net klaar was. Thuis gelijk mijn gezicht en wenkbrauwen 'gewassen' met lauw water waardoor het er al lang niet zo heftig meer uit zag, maar precies zoals ik wilde.

XladyX

Berichten: 1330
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:44

Even geduld hebben, na 3 dagen is er al veel minder van zichtbaar, vooral omdat waarschijnlijk nu ook je huid mee is gekleurd met de henna en dit slijt er vrij snel af. Ik verf het zelf, misschien ook een idee voor jou? Voorkomt dat het iets anders wordt dan je verwacht en is heel simpel. Je kunt het dan ook stapsgewijs doen, steeds even kort laten zitten, om te voorkomen dat het te donker wordt.

Voor nu kun je shampoo (vooral head&shoulders, deze is vrij sterk) gebruiken om het ergste eraf te krijgen. Verder even geduld hebben, het komt vanzelf weer goed!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:53

Foto :D Volgens mij neemt zoals XladyX zegt de hardheid nog wat af na de eerste paar dagen.
Wel laten weten dat je niet tevreden bent? Misschien heeft zij zelf een optie om het eraf te halen.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 22:45

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn ze (foto’s nog van gisteravond), verbaas me wel elke keer weer over hoe mooi ze eruitzien met flits op de foto, maar hoe verschrikkelijk donker ze eruit zien in het echt.
Heb gisteravond een douche genomen en met een reiniger op oliebasis wat er vanaf te halen, maar wilde het niet teveel irriteren ivm de geharste huid. Baal trouwens ook erg van de tweede wenkbrauw, die in vorm heel anders is dan de eerste en ook een stuk langer.
Heb vanochtend ook nog even gepoetst met de reiniger en heb er daarna een verzachtende crème opgedaan, vooral om de geïrriteerde huid van het harsen wat rustiger te laten worden.
Zie wel dat mn wenkbrauwen steeds lichter worden door de huid die steeds minder henna heeft, maar dat mijn wenkbrauwharen gewoon pikzwart zijn en dat dat helaas niks is veranderd ten opzichte van gister. Ik laat het nog maar even aankijken maar hoop zondag wel duidelijk verschik te kunnen gaan zien. Hoop ook dat de weggeharste haartjes snel terugkomen, want op de tweede foto is er gewoon teveel weggehaald aan de onderkant waardoor het heel raar oogt.
Nog bedankt voor alle tips trouwens!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:49

Wauw...ik vind ze op de foto echt mooi!

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:58

Ik vind ze ook goed gelukt..!

Misschien kun je voor een volgende keer gewone verf kiezen ipv henna, die kunnen ze nl heel licht houden ook en dan kan je per stapjes doorwerken na een keer wat donkerder

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:06

kwa vor kan je je wenkbrouw nog wat bijknippen :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:08

Ik vind ze prachtig!

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:12

Ik vind ze ook erg mooi!

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:14

Ik vind ze ook echt prachtig! :j

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:25

Vind ze ook mooi eigenlijk.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:40

Ik had na de beschrijving ook totaal iets anders verwacht :=

Vind ze er erg mooi uit zien persoonlijk! Kan het niet zijn dat je er gewoon aan moet wennen?

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:57

Heb je een pb gestuurd :D

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:46

Ik vind ze ook oprecht mooi, had er een totaal ander beeld bij zoals je het omschreef TS.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:41

TS ik ben jaloers op je wenkbrauwen :o maar wellicht dat het er zo op de foto anders uitziet dan in het echt, zo op de foto zou ik er mega blij mee zijn!

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:57

Vind ze ook super mooi!
Maar doe er nu veel olie op en poetsen, kan henna niet tegen!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:06

Is het niet gewoon dat je er aan moet wennen?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:06

Ik vind ze ook erg mooi!

Pasgeleden heb ik voor het eerst in mijn leven mijn wenkbrauwen laten verven. Door de zon was het zó licht geworden dat je niet meer zag dat ik wenkbrauwen had.
Om meer uitdrukking aan mijn gezicht te geven wilde ik ze wel graag relatief donker. Toen ze klaar was schrok ik me rot... dat was wel héél donker! Maar was enorm een kwestie van wennen (voor mij dan) en na ongeveer een dag of 2 werd de heftigheid al wat minder. Ik ben er nu superblij mee...

Hoop voor jou ook dat het wennen is en anders dat je gauw een oplossing hebt. Helaas kan ik je geen tips geven hoe..

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:17

Geduld is een schone zaak. Heb je het besproken met degene die je wenkbrauwen gedaan heeft?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hennabrows erafhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:21

hoest nu? ben je al gewend eraan? Is het al iets minder geworden?