Vrouwen en kort haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:44

Magrathea schreef:
thirteenn schreef:
Ik ben 23 en overweeg het kort te knippen. Maar goed ik heb ontzettende krullen en rood haar dus ik ben bang dat het meer een clowns afro word dan een zwoele coupe. :+

Gewoon proberen toch? Als het niet bevalt groeit het vanzelf weer aan :j


Zeg dat niet te hard. Mn moeder knipte het kort en het is nooit meer lang gegroeit hoe lang ze ook niet naar de kapper gaat, of juist elke 3 weken, gewoon nooit meer lang geworden.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:45

Sunnda schreef:
anjali schreef:
In de film"Rosemary's baby" van Roman Polanski uit 1968, knipt de door Mia Farrow gespeelde vrouw op een gegeven moment ook haar lange haar heel erg kort,tot afschuw van haar filmechtgenoot,die overigens absoluut helemaal niet deugde.Het heeft dus echt wel een betekenis wat je met je haar doet.

Deze snap ik echt even niet? :D

Ik vind 'kort pittig' niet mooi, maar ben gezegend met dik haar. Dus snap dat het niet voor iedereen is weggelegd.

Het afknippen van haar lange haar gaf aan dat ze zich wilde bevrijden.Je ziet trouwens vaak dat als vrouwen hun relatie uitmaken,ze ook hun haar kortknippen.En helemaal een nieuwe "look"nemen.Ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt!

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:08

SavannahNx schreef:
Magrathea schreef:

Gewoon proberen toch? Als het niet bevalt groeit het vanzelf weer aan :j


Zeg dat niet te hard. Mn moeder knipte het kort en het is nooit meer lang gegroeit hoe lang ze ook niet naar de kapper gaat, of juist elke 3 weken, gewoon nooit meer lang geworden.


Mijn haar groeit dus absoluut niet hard.
Juist omdat het krult duurt het 2x zo lang als bij iemand met stijl haar om te groeien. :+

All magic comes with a price, dearie

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:14

DiantaM schreef:
Tja, dit is blijkbaar het slechte wat je kunt zeggen hier onder al die vrouwen op bokt: maar het is toch wel degelijk van belang wat je man ervan vindt? Je probeert toch ook je best te doen om er na het krijgen van kinderen niet als een slons uit te gaan zien, dik te worden en stekelkapsel te gaan nemen? Dat wil je zelf niet, maar je wilt ook dat je man je aantrekkelijk vindt. Althans, ik vind dat wel een belangrijk punt. Natuurlijk moet ik er allereerst zelf tevreden mee zijn, maar zijn mening is mij echt wel wat waard.


Dit dus.
Ik heb er geen moeite mee om mijn uiterlijk 'aan te passen' naar mijn man zijn wensen. Zeker niet als het iets is wat mij geen of weinig moeite kost. Als ik twijfel tussen het rode of het zwarte jurkje en hij vind rood mooier dan kies ik rood.
Ik zie het probleem niet zo. Tis niet alsof een van ons boos wordt als ik de zwarte kies of zo :+
Daarbij is het ook een stuk respect naar je partner. Moeite doen om er leuk uit te zien voor hem. Laten merken dat je je van je mooiste en meest aantrekkelijke kant wil laten zien voor hem. Ik vind dat belangrijk ja.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:17

Maar dan moet je dus moeite doen om er uit te zien wat hij leuk Vind, niet wat je zelf leuk Vind? Beetje krom vind ik... ik doe mn haar zoals ik het leuk Vind, kleur jurkje wil ik nog best rekening mee houden, maar die 4 uurtjes per dag dat hij me ziet en die 1.5 weekend dag? Nee doe ik lekker wat ik zelf Wil, zoals gezegd heeft ie me om mn persoon en niet alleen mn haar of om zn mode popje te spelen

Dan er bij vind mijn man mij pas aantrekkelijk als ik me goed voel en dat uitstraal

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:24

Anjali, haar afknippen is in sommige gebieden een teken van een soort rouw.
Ik weet nog dat ik mijn haar van onder het schouderblad tot bijna stekels liet knippen toen ik begin 20 was.
Een Taise collega kwam meteen heel serieus vragen of iemand gestorven was of mijn relatie uit was :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:30

Het kan mij wél schelen wat mijn man er van vindt. Ik wil wel graag dat hij mij mooi vindt ja. En nee dat heeft niks met onzekerheid te maken. Maar een beetje je best blijven doen voor elkaar. Net zoiets als je jezelf niet laten gaan qua gewicht, kleding en verzorging. En dan zit er heus een nuance in qua gewoon jezelf kunnen zijn en relaxt ook eens in je pyjama met een zak chips op de bank hangen.

Maar ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend opeens dik werd, zijn haar afschoor en alleen maar in een trainingspak ging lopen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:31

xApple schreef:
Het kan mij wél schelen wat mijn man er van vindt. Ik wil wel graag dat hij mij mooi vindt ja. En nee dat heeft niks met onzekerheid te maken. Maar een beetje je best blijven doen voor elkaar. Net zoiets als je jezelf niet laten gaan qua gewicht, kleding en verzorging. En dan zit er heus een nuance in qua gewoon jezelf kunnen zijn en relaxt ook eens in je pyjama met een zak chips op de bank hangen.

Maar ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend opeens dik werd, zijn haar afschoor en alleen maar in een trainingspak ging lopen.


Maar doe ik mn best dan niet omdat ik kort haar heb en hij misschien toch liever lang(er) haar zou zien?
Geen aanval trouwens hoor, ben oprecht benieuwd waarom sommigen eigen beeld/Wil opzij zouden schuiven omdat de man liever lang(er) haar zou zien

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:34

Joanne1987 schreef:
xApple schreef:
Het kan mij wél schelen wat mijn man er van vindt. Ik wil wel graag dat hij mij mooi vindt ja. En nee dat heeft niks met onzekerheid te maken. Maar een beetje je best blijven doen voor elkaar. Net zoiets als je jezelf niet laten gaan qua gewicht, kleding en verzorging. En dan zit er heus een nuance in qua gewoon jezelf kunnen zijn en relaxt ook eens in je pyjama met een zak chips op de bank hangen.

Maar ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend opeens dik werd, zijn haar afschoor en alleen maar in een trainingspak ging lopen.


Maar doe ik mn best dan niet omdat ik kort haar heb en hij misschien toch liever lang(er) haar zou zien?
Geen aanval trouwens hoor, ben oprecht benieuwd waarom sommigen eigen beeld/Wil opzij zouden schuiven omdat de man liever lang(er) haar zou zien


Nou ik doelde niet op jou persoonlijk hoor :D

Maar mijn man vind kort haar niet mooi. Daarom zou ik het nooit afknippen. En ik vind het zelf toevallig ook niet mooi. Tsja ik weet niet hoever ik er in zou gaan hoor want ik ben eigenlijk heel eigenwijs. :') Maar mijn man heeft nooit ergens commentaar op qua uiterlijk verder.

We hebben het er wel eens over gehad op een feestje en geen 1 man vond het wél mooi. Maar er zijn vast mannen die er wel van houden.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:41

anjali schreef:
Het afknippen van haar lange haar gaf aan dat ze zich wilde bevrijden.Je ziet trouwens vaak dat als vrouwen hun relatie uitmaken,ze ook hun haar kortknippen.En helemaal een nieuwe "look"nemen.Ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt!


:j
Ik ook.
Mijn huwelijk liep op de klippen en ik heb mijn haar kort geknipt. Was ook nodig omdat de stress mijn haar heel erg slecht deed, maar het was ook psychologisch. En vreemd genoeg gaf het me enorm veel zelfvertrouwen. Ik ben er ook echt blij mee.

Is het al lente?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:44

XApple kom op ‘geen enkele man vond kort mooi’, dat geloof je toch zelf niet.
Wat een bull-oliebol.

Gelukkig ken ik genoeg mannen, die kort of lang geen issue vinden.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:48

Mijn eigen man vind alles prima zolang ik er zelf blij mee ben. Wat de rest van de wereldbevolking vind boeit me bijzonder weinig.

Toen ik mijn vriend leerde kennen liep hij regelmatig met lang haar omdat hij geen zin had om naar de kapper te gaan.
Echt iedereen (inclusief zijn ouders) probeerde de bal via mij te spelen om hem toch eens naar de kapper te sturen.
Ben daar nooit in mee gegaan, zijn haar, zijn leven. Met lang haar was hij net zo lief.

Kaka

Berichten: 4812
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:50

De gemiddelde man vindt zelfvertrouwen mooi.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:51

Kaka schreef:
De gemiddelde man vindt zelfvertrouwen mooi.

Zeker waar.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ken ook maar weinig mannen die kort haar mooi vinden. En dan heb ik het over echt kort he..

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:54

Ach, er zijn ook een hoop mannen die het niet eens zouden merken als je ineens een totaal ander kapsel hebt.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:55

Morris schreef:
XApple kom op ‘geen enkele man vond kort mooi’, dat geloof je toch zelf niet.
Wat een bull-oliebol.

Gelukkig ken ik genoeg mannen, die kort of lang geen issue vinden.

Op die manier zegt ze het ook niet.

Mijn vorige .. euh ja, fling zal ik maar zeggen, vond kort haar juist heel aantrekkelijk :D

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:59

Ik las net dat uit een groot Brits onderzoek onder 1500 vrijgezelle mannen bleek dat 4% kort haar (echt kort) mooi vindt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 21:09

Afbeelding
Ben zelf ook schuldig hoor.. dit is twee jaar terug (35), en ben niet eens moeder ;)
Kan inmiddels weer een staartje in ;)

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:14

Ik heb altijd kort haar gehad. Ik vind lang haar me niet staan. Is het overigens niet ook een tijdsdingetje?
In mijn middelbare schooltijd, long long ago, was het helemaal geen issue, de meeste meiden hadden juist kort haar. Was echt heel normaal. Lang haar was echt niet in de mode.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 26-05-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:15

Ik heb al vanaf mijn 18e een kort koppie.(nu 45) Niet opgeschoren ook geen stekels. Maar wel kort. Soms wat langer soms weer wat korter. Ook altijd goed uitdunnen.
Wel altijd een kleurtje erin.
Ik heb van mijzelf heel dik en zwaar haar. Met een slag erin. Lang doet het zeer en het is warm.
Vandaar kort. Draag altijd een leuk make up je en zie er altijd netjes uit.
Daarnaast ook nog een bril maar moet toch wat met -10 en lenzen vind ik niks.
En kort pittig... Het geeft mij een naar gevoel, net alsof ik niet vrouwelijk genoeg zou zijn.
Mijn man houdt van mijn korte kopie en wil liever niet dat ik het lang laat groeien.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37229
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:20

Afbeelding
Dit was lang lang geleden, 33 jaar zelfs :+ toen mijn lijf nog heel was , kapsel nu nog hetzelfde. Toen tijdelijk lenzen als test. Niet bevallen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:38

Mijn oma heeft haar haar kort laten knippen want dat leek mijn opa wel wat :') Nu heeft hij, in zijn eigen woorden, weer een "hippe chick" (chick uitgesproken als: 'sjik') :+ := Het was even wennen maar het staat haar best en ze zijn allebei blij +:)+

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)


8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:44

Ik merk hier in de omgeving vooral dat mannen bijna allemaal de voorkeur hebben voor lang haar (voor de jeugd dan, niet bij ouderen), maar vrouwen juist vaak een korter kapsel leuker vinden.
Ik heb het een tijdje echt kort gehad, zo: http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... 5_-vhX.jpg
Later meer dit idee: https://bryella.info/images/kort-kapsel ... w-63-4.JPG
Maar ik kreeg echt veel complimentjes.. van familie, collega’s, vrienden.. Af en toe hoor je dan wel eens ‘lang haar stond je ook goed’, maar ik krijg nog steeds veel vaker de vraag wanneer ik het weer eens kort knip, want dat stond zo leuk..

Ik denk dat mensen bij kort-pittig snel een verkeerd beeld hebben, echt dat mannelijke, opgeschoren kapsel en dat vind ik ook niet mooi, maar er zijn zo veel prachtige, vrouwelijke korte kapsels! Vaak veel mooier dan dat vreselijk saaie gladde, dunne, lange haar wat je zo vaak ziet. Er zijn zat vrouwen bij wie kort veel mooier staat vind ik :j

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:51

DiantaM schreef:
Tja, dit is blijkbaar het slechte wat je kunt zeggen hier onder al die vrouwen op bokt: maar het is toch wel degelijk van belang wat je man ervan vindt? Je probeert toch ook je best te doen om er na het krijgen van kinderen niet als een slons uit te gaan zien, dik te worden en stekelkapsel te gaan nemen? Dat wil je zelf niet, maar je wilt ook dat je man je aantrekkelijk vindt. Althans, ik vind dat wel een belangrijk punt. Natuurlijk moet ik er allereerst zelf tevreden mee zijn, maar zijn mening is mij echt wel wat waard.


Mee eens hoor, het is gewoon de Nederlandse mentaliteit van "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg". Filemon Wesselink heeft er ooit een uitzending aan gewijd: vrouwen met kort, praktisch haar. En dan gaat het dus niet over halflang tot op de schouders of een bob, maar over echt kort/stekeltjes en dan het liefst in lelijk rood of paars geverfd. Hij vroeg ook aan hun echtgenoten of die het mooi vonden maar de mannen zagen allemaal liever lang haar.
Iedereen moet uiteraard doen wat ie zelf wil, dat is helemaal niet de discussie, maar rood geverfd stekeltjes haar is gewoon niet vrouwelijk. Combineer het met een bermuda en wandelschoenen en het plaatje is compleet _O-
(En ja ik heb ook wandelschoenen en kleed me ook regelmatig praktisch, maar er zijn grenzen...)

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:53

Ik heb ook kort haar, sinds ik een jaar of 25 ben. Simpelweg omdat lang haar me vreselijk slecht stond. Ik kreeg er een lang smal hoofd door, en mijn haar viel heel slap langs mijn gezicht. Écht niet mooi. Nu heb ik kort haar, meer werk, vaker laten knippen, en ik krijg regelmatig complimenten van mensen dat ik zulk mooi makkelijk haar heb, hahaha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, cariena1, CCCCC, DayDream21, elske_, Eulogy, Flippertje, gerlienke, Getty_Maan, GrapeshotBot, Jara, karinmanon, Lous, love_mandy, Nathachou, Radiostilte, Sanniejtjuh, shaddy82, Shetje14, Sigge, Zira1994 en 176 bezoekers