[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:12

Beetje overdreven gezien krijg je dan dit : https://www.yelp.com/biz_photos/mizu-sa ... McxN3PNUng Kunnen jullie dat zien ? Mijn eigen haar is wel wat lichter, maar toch...
Omdat je je haren straks trekt in een staart, worden die strepen opeens heel duidelijk.
Nu heb ik een uitgroei van een cm of 5, dus wordt dat streepeffect weer wat minder.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:57

Bij mij worden de highlights met folies gezet. Ik heb nooit last van strepen als ik mijn haar vast heb :) trouwens niet met verf, maar met blondeer..

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:10

Komt misschien ook omdat je met folie verder van de hoofdhuid zit. Nu , met uitgroei, lijken de strepen ook veel minder.
Ja, ik geloof dat high lights met verf best bijzonder zijn. Maar wel beter voor je haar. En mijn haar wordt er echt lichter door.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:15

Bij mij zit het met folie juist super strak tegen de hoofdhuid :) mijn kapster doet alleen altijd hele nette super dunne plukjes (nog eens om en om per plukje) waardoor je geen streepeffect krijgt.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:45

Dan weet ik het niet, want met muts zijn het natuurlijk ook super dunne haarlokken die geverfd worden

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:46

Ik heb even wat YouTube filmpjes bekeken, en ik denk dat het komt omdat het met de muts echt losse afzonderlijke plukjes zijn. Bij highlights met folies worden die kleine plukjes nog eens onderverdeeld in nog meer kleine plukjes door met de kam om en om te steken. Misschien zou je kunnen vragen of je kapster dat volgende keer zou kunnen proberen om te kijken of het resultaat minder streperig is. :) of even vragen of zij daar zelf een idee over heeft.
Weet niet of je je haar vaak vast draagt, maar t is wel vervelend als je het dan niet mooi vind natuurlijk :n

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:00

Klopt Frummels. Zoiets wilde ik vanochtend ook al typen maar ik was nog niet wakker genoeg. :')

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:13

Jaaa muts heeft ook niet mijn voorkeur.. Dan zien mensen echt dat je highlights hebt terwijl bij de andere techniek je haar op natuurlijk lijkende manier wat lichter wordt en meer volume lijkt te hebben.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:48

bij mij ook met folie.. ik ga morgen heen post wel voor en na foto

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:25

SecretLIN schreef:
bij mij ook met folie.. ik ga morgen heen post wel voor en na foto


Ja graag !
Volgens mijn kapster is met muts veel natuurlijker dan met folie. Maar ????
En ik draag mijn haren bijna altijd in een staart.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:44

oke ik heb geen idee was blij met resultaat van vorige keer

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:20

Afbeelding
Kijk nou <3 dit is mijn haar in onze voorstelling. Mocht je willen komen kijken, pb even

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:54

Net terug van mijn keratine behandeling. Duurde maar 3,5 uur, haha!
Het is natuurlijk even kijken hoe het zich gaat houden in de toekomst, maar de eerste indruk is top!!!


Afbeelding


Afbeelding

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:57

Wauw!! En hoe duur was dat?

Edit: en omfg, 3.5u?? Wat doen ze allemaal dan?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:14

Ik heb 175 euro betaald. Inclusief shampoo en een masker. Geloof dat de behandeling alleen 150 euro is. De verwachting is dat dit in oktober of november pas herhaald hoeft te worden.

Ze heeft her eerst uitgebreid gewassen en geföhnd.
Toen dat spul er in, plukje voor plukje, dus dat duurt eindeloos. Dat heeft 25 minuten ingetrokken.
Toen een beetje uitgespoeld en het haar weer geföhnd.
Dan alles plukje voor plukje met de stijltang, 15x per plukje, dus dat duurde ook een eeuwigheid, haha!
Vervolgens weer gewassen, en een spulletje erin wat 10 minuten in moest trekken.
Daarna weer föhnen en de puntjes afknippen.

Ik heb er nu niet echt een model in laten knippen. Moet eerst even wennen en bedenken hoe ik mijn haar nu ga dragen, want het is gewoon echt een wereld van verschil zo!

Ik mag nu 24 uur geen strakke staart in, dan kan die bobbel in mijn haar blijven zitten. Dus voor het eerst in ruim 10 jaar heb ik mijn haar de hele dag los. Het is net of ik een wandelende andrelon reclame ben :')

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:17

Ik snap het, heb even een eerdere foto van je opgezocht. Je hebt natuurlijk veel krullen gehad. Ik vind het alleen al zo los hangend helemaal prachtig zeg! Die laatste foto is om jaloers op te worden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:11

Prachtig geworden zeg! <3

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:22

Mooi hoor. Maar zijn je krullen er nu uit gewerkt, begrijp ik dat goed?
Je haar zo te lijf gaan met een stijltang lijkt me namelijk funest voor je haren.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:02

Jolien87 schreef:
Mooi hoor. Maar zijn je krullen er nu uit gewerkt, begrijp ik dat goed?
Je haar zo te lijf gaan met een stijltang lijkt me namelijk funest voor je haren.

Als het goed is ben ik pas na de zomer weer een krullenbol. Ik heb me laten vertellen dat de keratine het haar weer voedt enzo. Het voelt iig zijdezacht i.p.v. de strobos die het afgelopen winter was.
Als het gestijld is voelt het altijd beter, maar het glimt nu ook als een spiegel. Ben erg benieuwd naar het resultaat op de langere termijn.
Maar ik hoef het nu dus niet meer te mishandelen met de stijltang de komende maanden als het goed is.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:05

Heb je van hun ook niet bepaalde instructies gekregen? Zoals bv zoutvrije shampoo enz?

Heel mooi resultaat in ieder geval! Ik hoop ontzettend voor je dat het zo blijft <3

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:10

Wat heerlijk voor je. :)
Ik heb mijn haar ook weleens gestijld en dan voelde het inderdaad heel lekker zacht. Maar ik merkte dat mijn haren daar toch wel flink van achteruit gingen dus dat wil ik liever niet meer doen. Ik heb toegegeven aan mijn krullen. :(:)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:14

Ik heb een sulfaat vrije shampoo mee gekregen. Die moet ik gebruiken, anders wordt het resultaat meteen teniet gedaan.
Ik stijfde het vroeger heeeeeel soms, voor speciale gelegenheden, en dan zat het fantastisch! Maar dat gaat bij elke windvlaag of regendruppel meteen mis. En het is zooo slecht voor je haar.
Nu heb ik hetzelfde effect, maar dan duurzaam.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:43

Maar is toch niet handig om het op vettig haar te verven?

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:00

Wie van jullie gebruikt er heat protector en zo ja, welke?

Tot nu toe heb ik altijd de L’oreal Studioline gehad, flesje kost 12 euro en daar doe ik een maand of 3 mee. Ik gebruik wel serum en geen spray.

Hierna een Redken heat protector besteld, super fijn spul maar wel 25 euro’s voor zo’n flesje. Is overigens niet erg want hij werkt wel super goed!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:25

Maureen_M schreef:
Wie van jullie gebruikt er heat protector en zo ja, welke?

Tot nu toe heb ik altijd de L’oreal Studioline gehad, flesje kost 12 euro en daar doe ik een maand of 3 mee. Ik gebruik wel serum en geen spray.

Hierna een Redken heat protector besteld, super fijn spul maar wel 25 euro’s voor zo’n flesje. Is overigens niet erg want hij werkt wel super goed!


Ik heb altijd deze van de Afro winkel. Doe een paar jaar met een flesje :)
Heb ook de blauwe variant , die is tegen pluizig haar (dus geen heat protector). Heb voor deze flesjes geloof ik 6 euro per stuk betaald. De laatste heb ik gekocht in 2013 en is nu voor driekwart wel leeg :D

Afbeelding