Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:48

Cer schreef:
.. maar goed, dat heeft gewoon met zwaartekracht te maken :P


Uiteraard en bij míj is er de factor dat ik verschillende littekens heb op mijn slaap, voorhoofd, in de wenkbrouwen en een ooglid. Dat geeft minder elastiche huid :(
Kan er op zich niet mee zitten maar dat ene oog heeft een steeds meer gereduceerd blikveld. Moét nu eigenlijk wel wat aan gebeuren.
Fijn om te lezen dat het een sneetje van niks is eigenlijk met merkbaar resultaat.

www.homocaballus.net


Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:31

Cer schreef:
Week vrij nemen,


Wilde er een bliksembezoek NL van maken maar dat gaat niet lukken.
Heb er een paar emails aan gewaagd en er zit minimaal 1 week tussen 1ste consult en operatie. Inclusief reis zit ik dan al op anderhalve week en dat is een NoNo.
Geen idee waar die week voor nodig is maar, tant pis.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:53

Cer schreef:
Maar als je mag vliegen dan kan je toch eerder weer terug?

Is het in spanje niet te doen?


Op vrijdag intake week vrijdag later operatie is minimaal donderdag heen en zaterdag EROP! terug.

Nee. Is een luxe ingreep en daardoor alleen voor hogere middenkasse en erboven; onder de twee miel kom je niet uit.

Trek het ene stukje vel wel omhoog met cellotape als ik een wedstrijd heb _O-

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:26

anjali schreef:
Als je er een gereduceerd blikveld door hebt dan vind ik het niet cosmetisch maar medisch noodzakelijk of in elk geval nuttig.


Littekens of mooi maken mij ook niets uit. Het zou bij mij zijn omdat littekens een ooglid ´doen´ zakken.
Als ik een mogelijkheid zie, laat ik het doen, maar met een beperkt blikveld zie ik die vooralsnog niet ;)

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:42

Nabster schreef:
Botox doet niet helemaal hetzelfde hoor.


Beter: Botox doet helemaal niet hetzelfde.

Heb een tijdje gescharreld met een cosmetisch chirurge. Veel van geleerd. Had haar aanbod om gratis correctie te doen moeten aannemen |o
Heb haar vanmorgen een mail met adviesvraag gestuurd. Nu NL geen optie lijkt, weet zij wellicht wat.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:22

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

heel aardige mail terug en ze wil het voor kostprijs doen.
Scheelt me een reis, tijd en een zak euris :j

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:51

Cer schreef:
Oh das goed geregeld hc !


Krijg nét whatsap dat ze in mei naar Malaga komt voor een paar operaties en tijd voor me wil maken daar.
Even afstemmen met alles en iedereen. Phew, dat zou megasnel zijn!

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:09

Hêh wat ben ik blij. Had ik niet verwacht.
Mijn eerste serieuze, levensbedrijgende ongeluk liet de diepere littekens na welke nu de verzakking veroorzaken.
Destijds, alweer 44 jaar geleden, merkte de verpleegster in het ziekenhuis op dat ik daar een ooglidcorrectie voor nodig zou hebben. Ze krijgt gelijk.

De operatie op zich en het herstel kan ik me niet druk over maken. Jouw terugkoppeling Cer maakt helder dat het niet veel voorstelt. Gisteren ergere blutsen opgelopen op mijn benen en vanavond gewoon mijn trainingronde op de racefiets gebeuld.
Nee, dat moet ik na de correctie niet doen: Wel ijs en wel even rustig doen voorkomt zwelling en spanning op de hechtinkjes. Één weekeinde kan ik dat wel.

Idem eventuele littekens. Nu is ´date´ een zéér gerenommeerde plastisch chirurge dus het zal onzichtbaar zijn doch ook wel zichtbaar zou het niet opvallen.

Bedankt allemaal +:)+

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:08

Cer schreef:
Plaats je straks ook voor en na foto's, HC?


:j

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:44

Cer schreef:
De alleronderste rechtse foto is van zojuist


Érg mooi Cer; jouw ogen lijken twee keer zo blauw en helder :j

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:00

anjali schreef:
justdiesel schreef:
Ik vind het resultaat een beetje tegenvallen Cer.....
Hoop dat je het niet vervelend vind dat ik dat zeg?
Misschien dat ik er meer verschil van verwachtte hoor

Ik vind het resultaat juist meevallen,omdat ze er geen groot verschil van gemaakt hebben.nu ziet ze er uit zoals ze er van nature uitziet ,met hele mooie ogen\oogleden!


Exact.
En nu de oogleden niet naar beneden gedrukt worden onder een ´afdak´ wordt er meer licht blauw gereflecteerd door de iris.
Heel mooi natuurlijk.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:18

justdiesel schreef:
Het is zeer zeker erg mooi, de kleur van de ogen valt ook veel meer op nu.
Ik denk dat ik alleen had verwacht dat het verschil wat groter zou zijn.
Begrijp me niet verkeerd he, bedoel het absoluut niet negatief


Wát had je dan verwacht?
:wow: bambi-ogen in blauw?

Haar ogen zijn nog steeds haar ogen. Alleen zíe je ze nu en wel zonder dat je ziet dat er een correctie heeft plaatsgevonden.
Lijk míj een optimaal resultaat +:)+

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:39

Gisteren onder het mes geweest.
Nu 24 uur geleden.
Alleen bovenste oogleden.
Moest een flinke lap weg, vooral rechts want dat hing bijna voorbij mijn winpers.
Twee uur bezig geweest. Was werk om het weer netjes aan elkaar te krijgen.

Heb eigenlijk geen last van de operatie. Wel een erg wazig zicht vanwege traanvorming. Kan beslist geen auto rijden vandaag. Nog een nachtje in Malaga dus.

Een dagje extra verwend worden omdat je niets kán doen is heerlijk O:)

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:05

En dat alleen voor de bovenste :=

Maria heeft echt ENORM haar best gedaan.
Is ook regelmatig aan de whatsap met Marga (minder met mij omdat ik toch zeg dat alles goed is).

Was heel bijzonder om erbij te staan terwijl de chirurge aan Marga´privé verpleegster´uitlegt over de ingreep en de nazorg. Totaal andere taal én bijzondere sociale verhouding.

Gister vreemde dag gehad.
Mijn systeem reageert altijd hysterisch en ja hoor, enorm overgegeven, afwisselend zweten en rillen, bijna continue geslapen.
Met ogen alles ´goed´.

Vanmorgen als gerenoveerd wakker gorden.
Weer lekker fris geschoren en gedouched ook. Zelf haar lekker uitgespoeld. Heerlijk.
Een echt lekkere bak cappuccino, échte!! geen nep-spresso, en aan het einde van de morgen de bergen in naar andere thuis.

Woensdag weer de berg af en haalt Marga de helft (om en om) van de hechtingen eruit. Omdat ze er zoveel moest zetten en het onder spanning stond heeft Maria normale en geen dubbele moeten zetten. De andere helft donderdag.

Grappig detail: Had vrijdag bij een afdaling op de mtb een tak in mijn gezicht gehad. Lichte veeg want had goede helm en bril op. Klein krasje op de wenkbrauw. Mijn hemel wat waren de dames kwaad _O-
´Dag voor oogoperatie en haal jij een snee in je wenkbrauw -:(- ´

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Ooglidcorrectie, ervaringen en resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:12

Voor en na van linkeroog:

Afbeelding
Afbeelding

En vanmorgen, derde dag na operatie:


Afbeelding

Morgen helft hechtingen eruit. Donderdag de rest.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:10

Ok, minder dan de helft eruit en beter een dag wachten voor de rest dus vrijdag.

Afbeelding

Het verschil is echt ENORM.
Voordien lag het extra vel op mijn wimpers en er zelfs een beetje voorbij. Had vooral in de linker ooghoek buiten echt schaduw in mijn ogen. Nu zelfs met zwelling en hechtingen al de wimpers vrij en meer licht *\o/*
Verheug me echt op meer zien op snelle afdalingen!!

@Frummels: Als het alleen voor cosmetische aspecten is zou ik het niet doen, want het blijft snijden in gezonde ogen voor maar net hoe belangrijk je het vindt. De ingreep op zich echter stelt niet veel voor.
Kortom; als JIJ het belangrijk genoeg VINDT, dan doen, anders wachten tot het nodig IS.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 23-05-18 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:21

Suzanne F. schreef:
Laat je beneden ook doen Huerte?


Nee. Zoals ik al eerder schreef zou dat cosmetisch zijn, dat is imo geen enkel risico waard en het geld spendeer ik liever aan mijn fiets(en) :j

www.homocaballus.net


Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:32

Suzanne F. schreef:
Het resultaat wordt alleen wel met de jaren minder.


Tegen die tijd heb ik er geen last meer van ;)

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:03

MoniqueT schreef:
Huertecilla schreef:
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

heel aardige mail terug en ze wil het voor kostprijs doen.
Scheelt me een reis, tijd en een zak euris :j



Heb je trouwens snel geregeld. Zie al dat Spanje voor ons ook een hoop geld zou kosten. Wellicht dan toch in Nederland, hebben daar ook recht op alles in het basispakket via het verdragsrecht.



Via de seguridad social had ik vanwege het echt daadwerkelijk beperkte zicht een kleine kans gemaakt doch dat duurt langer dan het me waard is. Dat is de laatste 8 jaar echt dramatisch verslechterd. Wat destijds 1,5 week duurde, duurt nu 3 maanden. Factor 20. Reken maar uit.
Een parkeerkaart voor invalide kost nu fluks 2 jaar.
Vergelijk dat met in vier weken na eerste mailtje de eerste hechtingen eruit *D
Kan gelijk dit wedstrijdseizoen al *\%/* hebben van meer :wow: en als bonus zie ik over een paar weken Maria nog weer eens. En beter _O-

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:15

MoniqueT schreef:
Daarom zijn wij ook blij met de dubbele dekking in Nederland. Maken er niet veel gebruik van, maar we hebben buiten de normale diabetescontroles ook nog weinig gekke dingen gehad hier in Spanje.



Voor een referentiekader:

Deze indicatie krijgt u uitsluitend als u aan zeer strike voorwaarden voldoet. De voorwaarden zijn dat u verlamde of verslapte bovenoogleden heeft:

door een afwijking waarmee u bent geboren;
door een chronische ziekte waarmee u bent geboren;
waardoor u last heeft van een ernstige gezichtsveldbeperking. Hierbij hangt de onderrand van het bovenooglid, bij ontspannen, recht vooruitkijken minimaal 1 mm boven het centrum van de pupil.


https://www.ooglid.nl/kosten/vergoeding/

Dus echt niet ZO makkelijk en...


Als u een vergoeding krijgt, dan gaan de kosten eerst van uw eigen risico van € 385,- af. Afhankelijk van of u al gebruik gemaakt heeft van uw eigen risico, vallen uw persoonlijke kosten voor een verzekerde bovenooglidcorrectie uit tussen de € 364,- en € 699,-.


ook niet alles.

Al met al: reis- en verblijfskosten, tijd, moeite pfffff....

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:48

Morrie schreef:
jeetje HC wat een ingreep.... ik wacht nog wel ff ,,,, ik plak stickertjes, mijn linkeroog zit na een ongeluk met paard ong. 10 jaar geleden erg dicht, door het stickertje zie ik weer wat zonder de hele dag m'n wenkbrauwen op te trekken.
Niemand ziet ze, behalve de kaakchirurg daarnet, die vroeg of ie meteen de ooglidcorrectie maar moest doen :') maar voor nu heb ik weer ff hechtingen genoeg...... %)


Ha meid!!!

Leuk weer wat van je te lezen *\%/*

Ha JA geknikt meid ;)
Die paar dozijn extra hechtingen zijn de moeite wel waard.

@MoniqueT: ik ben te gezond *D
Heb alleen af en toe een bluts door te avontuurlijke avonturen. Had in de laatste (twee weken terug) zelf even krammen moeten zetten. Maar ja, van achteraf kijk je een koe in de k0nt.


Nog een grappig detail.
Berglief was mee om mijn handje vast te houden. Hechtingtouwjes laten verwijderen is een fluitje van een cent maar ik heb er een BLOEDhekel aan. Haal liever veel pijnvoller zelfs krammen uit een bluts. Zij lief mee dus om auto te sturen.
Halverwege viel ze bijna flauw en moest ik fluks van de tafel om haar naar een stoel te helpen en even rust te geven.
Patient moet fysieke en morele steun geven aan morele steun _O- _O-
Voor een correct begrip: Als er ECHT wat aan de hand is en er letterlijk bloed uit gutst wil je HAAR erbij hebben want ze DOET wat en wel heel capabel _/-\o_

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:02

Morrie schreef:
hadie HC, een jaar of 15 geleden hingen je oogleden nog niet zo laag toen je bij mij op bezoek was :') :+


De veroorzakende littekens zaten er toen ook al bijna 30 jaar dus zoveel beter kan het niet geweest zijn.
Je zal verblind geweest zijn door mijn {:} aura en tan _O- _O-

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:04

Zesde dag.
Heerlijk geslapen.
Lekker gedouched.
Zwelling vrijwel weg, geen noemenswaardige verkleuring en de resterende hechtingen kunnen er morgen prima uit.

Haast jammer dat het zo snel over gaat; vind het nu eigenlijk retecool staan :D
Ben net de grote broer van de Virgen del Barro op het spatbord van mijn mtb *D

https://www.maciag-offroad.de/shop/arti ... 68801.jpeg

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:05

Gaat perfect en kijk uit naar verwijderen van de tweede lichting hechtingen morgen.


Afbeelding

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:56

Cer schreef:
Jeeeetje dat gaat goed HC!!!!
Uiteindelijk moet je nog een voor/na foto plaatsen als het helemaal genezen is, volgens mij is het een enorm verschil!


De hechtingen zijn er nu allemaal uit.
Wat een opluchting :j
Wel wat geirriteerd en opgezet nu.

Dagje wachten en ooglid masseren zegt Maria.
Kan Margarita dan mooi doen want ben zondag bij haar.

Als mijn ogen morgen een beetje rustig zijn naar de fietscross-cursus *\%/*

Echt geweldig: EEN week :wow:

www.homocaballus.net


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, BeFunny, Corien_, GoogleAdsense, Inney, nano en 48 bezoekers