Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:54

De kinderen op de 9 maanden beurs vind ik nog tot daar aan toe.... maar die mamabrigade, stijf van de hormonen en op zoek naar de hipste macrobiotische duurzaam katoenen fair trade draagdoek :')
Hhb is ook mijn ding niet maar ik zit liever tussen de kortpittige Gerda’s naar Wolter Kroes te kijken met een trolley vol proefjes dan dat ik me ooit in die oestrogeen overladen melkvee hal ga wagen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:16

Mars schreef:
De kinderen op de 9 maanden beurs vind ik nog tot daar aan toe.... maar die mamabrigade, stijf van de hormonen en op zoek naar de hipste macrobiotische duurzaam katoenen fair trade draagdoek :')
Hhb is ook mijn ding niet maar ik zit liever tussen de kortpittige Gerda’s naar Wolter Kroes te kijken met een trolley vol proefjes dan dat ik me ooit in die oestrogeen overladen melkvee hal ga wagen.
Ik vermijd beide het liefst. Eigenlijk ook de treinen op de risicotrajecten wanneer er dit soort beurzen zijn. Met meerdere groepjes luidruchtige Limburgse Gerda's in één coupé terwijl ze hun topdag en alle gescoorde prullaria uitgebreid aan het nabespreken zijn, is gewoon niet te doen.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:23

Ik was gister op een verjaardag, zwangere zus was er ook en een nicht die vorig jaar is bevallen. Super gezellig, maar de enige ‘meidenpraat’ gaat nu over de horrors van zwangerschap, bevalling en borstvoeding. Ach ik klets maar gezellig mee, voor een paar uurtjes net uit te houden.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:26

Mars schreef:
De kinderen op de 9 maanden beurs vind ik nog tot daar aan toe.... maar die mamabrigade, stijf van de hormonen en op zoek naar de hipste macrobiotische duurzaam katoenen fair trade draagdoek :')
Hhb is ook mijn ding niet maar ik zit liever tussen de kortpittige Gerda’s naar Wolter Kroes te kijken met een trolley vol proefjes dan dat ik me ooit in die oestrogeen overladen melkvee hal ga wagen.


Deze beschrijving, gewoon RIGHT TO THE POINT! _/-\o_
Oestrogeen overladen melkvee hal, hou op, ik ga stuk _O-

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:39

Ik heb vooral moeite mensen te feliciteren met dat ze zwanger zijn of dat de baby geboren is. Ik vind het sowieso gek om daarmee te feliciteren: Jeej u heeft succesvol sex gehad :D
De verhalen over (oudere) kinderen kan ik nog wel iets mee. Maar zolang het nog niet basisschool materiaal is, vind ik het allemaal maar... niet zo interessant :)

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:23

Ik moest vandaag naar de kerk ivm vormsel nichtje van m'n vriend. Zat twee rijen voor ons een stel met 3 kinderen waarvan 1 zo'n jochie van hooguit 3 jaar z'n kwek niet kon houden en door de pastoor aan het roepen was. 1x ging het jochie naar de stoelen naast ons en keek hem met een vieze blik aan, hij wist niet hoe snel die naar papa moest gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:04

Vandaag op een terrasje hoorde ik hoe iemand haar peuterdochter al aan het kind van iemand anders aan het uithuwelijken was. 'Ja Prada, jij gaat later met Jan-Willem trouwen, dus oefen maar alvast met handjes vast houden!'

Echt... :')

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:08

Serieus, schijnbaar moeten ze met 4 jaar al verkering hebben en verliefd zijn. Hoor de zussen van mijn man ook zo vaak, dat die koters veelal een vriendje of vriendinnetje hebben al. Dan denk ik echt, moet dat nou echt al zo jong beginnen, en het dan ook nog aanmoedigen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:09

Tot een jaar of 13 wist ik niet eens wat verkering was :')

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:12


Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:42

Nou wat ik vandaag toch meemaakte...

Het is rommelmarkt in de stad en ik ging met mijn ouders, zus en haar vriend lekker rond struinen. Uiteraard mijn harige kids meegenomen. We zitten onderweg naar huis een ijsje te eten, aan de kant op een rustig deel van het terras en ineens komt er een kind aanrennen zoals alleen kinderen dat kunnen. Zo hard mogelijk met de voeten stampen en dat op 10cm van mijn hond, langs achter dan ook nog. Hond schrikt zich wild en springt met zijn 30kg bijna op schoot.
Ik zeg tegen het jongetje dat die moet oppassen en niet zo moet rennen dicht bij honden. Mijn moeder snoert me meteen de mond en ik zeg tegen haar dat als mijn hond uitvalt, dat ik het gevaarlijke poedersuiker hen en dat dus wil vermijden. Waarop mijn zus antwoordt “ja natuurlijk is het dan jouw schuld, het is jouw hond die dan bijt”. Nou, ik ben opgestaan en weggelopen.

Ouders zaten trouwens 5 tafels verder en de reden dat het jongetje zo rende was omdat er een koets passeerde en hij ‘paardje wou aaien’.

Echt, ik was even zo boos om die situatie. Dus opgestaan en weggelopen naar huis. Later toch naar de BBQ gegaan en werd er overdreven enthousiast op de honden gereageerd en werden ze volgestoken met koekjes. Maar oef, het schoot me toch even verkeerd naar binnen. Denk dat dit het gevoel is dat moeders hebben als er iets over hun kids woest gezegd. Toch een teken dat ik echt niet aan kinderen moet beginnen als ik al zo defensief wordt over de honden :’)

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:14

Fijn van je moeder en zus zeg! Je hebt toch groot gelijk dat je dat zegt? Niet alleen voor de hond maar ook voor dat joch. Stel dat je hond wel gebeten had uit een schrikreactie, dan was dat voor hem misschien ook voor afgelopen. Waarschuwen is dan toch zeker op zijn plaats.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 07:24

Ja dat is het. Mijn hond die zal het wel overleven maar zo een kindergezichtje op ooghoogte, ik moet er niet aan denken. Ik weet dat mijn hond niks doet maar hij heeft de laatste tijd al een paar keer van die onverwachte verrassingen gekregen en is er wat springerig door. Dan ben ik liever wat voorzixhtiger
En ik heb niks tegen kinderen. Eerder kwam er een meisje vragen of ze mocht aaien en ja tuurlijk mag dat. Maar zij kwam op een rustige manier, langs voor en vroeg het voor ze hem om se nek ging hangen. Dan absoluut!

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:11

Schuur_ schreef:
Ouders zaten trouwens 5 tafels verder en de reden dat het jongetje zo rende was omdat er een koets passeerde en hij ‘paardje wou aaien’.

En daar hadden die ouders al moeten ingrijpen; veel paarden zijn er nl ook niet van gediend als zo'n blaag als een dronken meikeiver op ze af komt vliegen... -O-
Dan 'aait' paardjelief kindje namelijk eerst met zijn voetjes.


Ik had laatst een leuke op werk:
Moest een vlucht aanpakken en was bij de aankomstgate vast de nodige papieren aan t printen.
Komt er zo'n gesjeesde moeder aan met de vraag of ze de strontluier haar larve even mag verschonen op 1 van de tafels die vlakbij de deuren van de gate staan.
Deze tafels worden bij uitgaande vluchten weer gebruikt door de beveiliging als er een extra check is. Hierop moeten mensen dan hun handbagage in- en uitpakken. Lekker fris!
Anyway, mijn antwoord was: "Dat zou ik niet doen: over enkele minuten komt hier een vlucht aan. Als u zich omdraait dan ziet u aan de overkant van de gang de toiletten, waar hoogstwaarschijnlijk ook een verschoonruimte is."

Zijn mensen zo trots op hun pasgeboren nageslacht dat iedereen het maar in volle glorie moet gaan zitten aanschouwen? Je zit er toch niet op te wachten om in zo'n poepgat te kijken als je net van een 8 uur lange vlucht stapt om 5 uur s ochtends? _-:(
Om over de strontlucht nog maar te zwijgen! %)
En het toilet was letterlijk aan de overkant van de gang op hooguit 10m afstand!!!

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:21

Heel veel ouders weten niks van dieren en hun reacties af volgens mij. Ik rijd een merrie die nogal gespannen kan zijn en onbekende mensen niet vertrouwd. Ik vind het dan ook niet goed als vreemde kinderen haar willen aaien plus dat ik altijd wil blijven stappen. Als ze stilstaat gaat ze dingen zien en is het nog maar de vraag of ze weer door wilt lopen zeg maar...

Maar ouders verwachten geen nee. Die komen op je af met de mededeling "ach hij/zij maf wel even aaien toch". Als ik dan "nee dat vindt ze niet leuk" zeg zijn ze verontwaardigd.

En ook met honden idd. Hoe vaak ik kinderen niet op honden zie afstormen. Katten net zo. De goedzakken worden maar rondgesleurd door de buurt terwijl het niet eens hun katten zijn. Ik zeg daar altijd wat van maar waarom leren ouders hun kinderen niet dat dieren niet altijd doen wat jij wilt?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:29

Nou inderdaad!

Kinderen zijn enthousiast en ouders horen dat in goede banen te leiden. En ook leren dat het soms dus nee kan zijn.

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:29

Blij dat mijn ouders niet zo waren. Wij hadden een kat en daar moesten wij als kind vanaf blijven. Als ik dan jankend bij mijn moeder kwam omdat de kat me een mep gegeven had zei ze 'eigen schuld' en daar moest ik het mee doen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:33

Jildau schreef:
Blij dat mijn ouders niet zo waren. Wij hadden een kat en daar moesten wij als kind vanaf blijven. Als ik dan jankend bij mijn moeder kwam omdat de kat me een mep gegeven had zei ze 'eigen schuld' en daar moest ik het mee doen.

Nu heb ik lieve katten maar die van mijn schoonmoeder is niet zo lief voor kindjes( maar wel een loeder :') die loopt naar dl toe en dl aait dan zachtjes en begint dan te meppen). Mijn dochter moet ten alle tijden vragen buiten of ze een dier mag aaien.
Als we bij iemand op bezoek gaan dan weet ik vaak wel of het wel of niet kan. En als het niet kan dan bereid ik haar altijd voor. Nu is ze een kind dat niet naar dieren toe loopt gelukkig.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:44

Ik heb een niet zo heel lieve kat.
Of ja, ze is ontzettend lief als je haar grenzen respecteert en haar (duidelijke!) waarschuwingen in acht neemt.
Maar mijn ervaring is dat kinderen vaak nog niet weten wanneer een dier iets niet leuk vindt dus ik laat ze haar niet aaien.
Poeslief heeft mij al een paar keer beetgegrepen en omdat ik vervolgens mijn arm niet terugtrok (gaat moeilijk met 10 nagels erin geramd :+) haar tanden laten voelen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:47

Mijn moeder is wel eens letterlijk op de voetjes van een kindje gaan staan nadat hij steeds bewust op de teentjes van onze hond ging staan (onuitgenodigd bij ons in de tuin notabene).
Je had het theater met de moeder daarna moeten meemaken nadat het kind naar zijn huis gerend was (blok verderop) :')
De hele wereld kon meegenieten.

Mijn moeder heel droog: dan moet je maar gewoon zorgen dat hij niet in mijn tuin de hond mishandeld.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:17

Ik leg met alle liefde aan een kind uit hoe ze mijn honden het beste kunnen aaien. De grote wordt in de voet gezet zodat die ze niet omver loopt etc.
Op de een of andere manier zijn kids gefascineerd door staarten en konten.
De chi mag absoluut niet opgepakt worden. Terwijl bij de oppas die ook 2 dochters heeft ik er zelfs niet aan gedacht heb om in te grijpen en ze er mee rond liet sleuren. Die dames (dadelijk daar op verjaardagsvisite met cadeau :D) wisten heel duidelijk wat ze aan het doen waren met de honden en gingen er verstandig mee om. Complimenten aan moeders daar maar moet ook zeggen dat zij heerlijk met haar kinderen omgaat

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:32

Wij waren zaterdagavond uit eten naar de thai. 3 gezinnen met kinderen. Bij 2 gezinnen merkte je niet dat ze er waren: netjes aan tafel zitten, met bestek (proberen) eten, dankjewel en alsjeblieft. Het derde gezin bestond uit soort hippie-ouders en 2 dochters van ik gok 8 en 10. Nou... Hele tijd in de inkom "thai-dansjes" uitvoeren en uitbundig met de armen zwaaien, het beeld van de olifant aanraken, met de mobiel van papa selfies maken en zichzelf filmen alsof ze aan het vlogen waren met uiteraard alle bezoekers in beeld. Gut wat waren die 2 aanwezig zeg!

Gelukkig waren wij toen al over het hoofdgerecht heen en hebben we er niet te lang mee hoeven dealen.

Gisteren dagje naar Han-sur-Lesse. Je hebt daar de grotten maar ook een dierenpark. Je wordt met een treintje naar de ingang gebracht.
Begon al mooi, treintje vertrekt. Dame naast ons "oh stormpje heeft gepoept". Wat. Een. Stank. Gelukkig kon haar man haar ervan weerhouden om dat kind in dat treintje te verschonen en ging ze dat in de toiletten aan het vertrekpunt doen.

Tijdens de wandeling, tjah. Gillen, krijsen, huilen, rennen, dieren proberen te laten schrikken... alles hebben we gezien. Vreselijk.
Op een bepaald punt kon je kiezen om te voet rondom de grote vlakte met przewalski's, schapen en oerossen te gaan of met een treintje.
Wij kozen om het te voet te doen, waren we van die blagen verlost.

Heerlijke tocht gehad! En ook onverwachts hele fijne kinderen nog ontmoet ook. Ze kwamen iets achter ons. Wij hadden net op 2m van het pad een hele bende herten ontdekt. Even wuiven naar de kinderen, gebaren en ze werden muisstil. Kreeg van eentje van jaar of 9 een duimpje omhoog zelfs :)) we hebben allemaal nog even staan kijken en toen in alle stilte onze weg verder gezet.

In ieder geval is vriendlief ook weer genezen van zijn kinderdoop haha.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:55

De hond van mijn ex had het omgekeerde; die vond kinderen zo leuk dat ze er het liefst op af rende en ze begon te likken en mee te stoeien enzo. Leuk als het een wolfshond is en haar lievelingskinderen even groot zijn als haar schoft :')
Dus als je dan zo'n kind had dat besloot dat ie hondje wel mocht aaien ging zij daar vrolijk in mee inclusief stoeien ( = bek open en geluidjes maken zonder daadwerkelijk te happen). Maar dat is dan weer doodeng. Rennen ze terug naar mama. En voor ons ook vervelend, van ons mocht ze heus spelen met kindjes maar wel nadat wij zeggen dat het OK is (lees nadat ons duidelijk is dat het kindje niet bang is oid).
Daarna was het een allerliefste hond, kinderen die om haar nek hangen vond ze het mooiste wat er is.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:02

Mijn vorige kat had echt een gruwelijke hekel aan kinderen.
Hij was geboren in een gezin met 6 kinderen tussen de 0 en 12 en ik weet niet wát ze met het arme ding gedaan hebben, maar sinds hij bij ons woonde flipte hij m werkelijk helemaal als er kinderen bij ons op bezoek kwamen. Hij wachtte niet eens tot ze hem zagen, hij ging gewoon meteen ergens onder/achter liggen en met ogen als schoteltjes en de vacht omhoog wachten tot ze weer weg kwamen, om daarna weer uit zijn schuilplaats te komen alsof er niks gebeurd was.
Wát een gezeur hebben wij gehad van moeders die vonden dat we de kat maar even goed moesten vasthouden zodat stormpje hem even kon aaien, want dat wou hij zo graag _-:(

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:46

Ik zag gistermiddag in het tuincentrum een jochie dat weldegelijk Storm bleek te heten. Hij was minimaal net zo vervelend als de fictieve Stormpjes uit dit topic :')