3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:34

Ik heb net skeelers gekocht voor €20, die ga ik morgen maar eens uitproberen!

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:36

Goed bezig Yonker! Keep em going!

Hopelijk wordt er iets gevonden wat dan verholpen kan worden Laura82 :(:)

Urosa wat vervelend dat het weer even slechter ging. De draad wel goed weer opgepakt, hopelijk zet dat door!

Lemanthia zo dat gaat hard! Let je wel op?

MarlindeRooz wat netjes! Tijdens zo'n reis verbrand je wel veel met lopen en actief zijn!

SophieFT oooh skeeleren is zo leuk! Misschien ook maar weer eens uit de kast trekken. Ik ben altijd zo bang dat ik val en dat iedereen het ziet :')

Met kcal tellen lukte me het op de een of andere manier niet zo goed om me eraan te houden. Daarom is WW voor mij een extra stok. Het werkt tot nu toe prima :) Na 1 week 1,2 kg afgevallen. Dit is waarschijnlijk vocht gezien ik vorige week echt topzwaar was met de warmte, maar het is een motivatie om door te gaan. Zeker dat ik gewoon 2 cheatavonden (kaasborrelen en vegan snackbar met bijpassende speciaalbiertjes :Y) ) erin heb gehouden. Maar ik probeer mezelf voor de rest van de dag/tijd een gezonder patroon aan te leren met voldoende eten :)

Lijstje vandaag:
O: kwark met fruit en muesli
L: salade met makreel, ei en honing-mosterd dressing en snee geroosterd volkorenbrood
A: BBQ met volkorenbrood, 2 stuks vlees en salade

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:38

Week was leuk voor de verbranding ja. :P


Vandaag
L: beetje stokbrood met zelfgemaakte soep
T: spritsen (beetje veel 4 ofzo)
A: gebakken krieltjes, boontjes en broccoli en kaas
T: bananen softijs met chocola
8000 stappen gedaan nu al

Lunch!
Afbeelding


Morgen:
O: smoothie met amandelmelk, banaan, blauwe bessen
L: tosti met zelfgemaakte soep
A: borritos ala Knorr wereldgerechten alleen dan zelfgemaakt.
T: wat patatjes op werk

Afgelopen week... :P
Afbeelding

Afbeelding

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 07:28

MarlindeRooz schreef:
Week was leuk voor de verbranding ja. :P


Vandaag
L: beetje stokbrood met zelfgemaakte soep
T: spritsen (beetje veel 4 ofzo)
A: gebakken krieltjes, boontjes en broccoli en kaas
T: bananen softijs met chocola
8000 stappen gedaan nu al

Lunch!
[ [url=m/UI0jXf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Morgen:
O: smoothie met amandelmelk, banaan, blauwe bessen
L: tosti met zelfgemaakte soep
A: borritos ala Knorr wereldgerechten alleen dan zelfgemaakt.
T: wat patatjes op werk

Afgelopen week... :P
[ [url=m/5HhLsZ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FYqXVI.png]Afbeelding[/url] ]

Welke app heb jij daar? :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:04

Laura82: klinkt best heftig allemaal zeg! Klinkt misschien raar maar ik hoop dat ze wat vinden zodat ze je kunnen helpen met de klachten. Zelf vind ik altijd het ergste als er dan niks gevonden wordt en je wel heel veel last hebt.

Iemanthia: netjes!

MarlindeRooz: mooi, begin is er dus weer!

Aight: fijn dat je iets gevonden hebt wat beter je voor je werkt!

Ik was gisteren een beetje eigenwijs, wilde perse door met in de tuin werken terwijl ik eigenlijk al voelde dat het niet wilde.. dus einde van de dag kon ik bijna niet meer lopen door de pijn in mijn rechterbeen, misselijk en wilde alleen nog maar liggen. Vannacht lang geslapen, maar helaas niet voldoende herstelt, wordt dus weer een dagje niks doen >;)

Positieve afsluiter, zag vanochtend een een verdunning naast mijn knie qua vetverlies waar ik blij van werd! Ik heb qua bouw een platte buik en dan 'meer' vet op mijn benen/heupen/kont.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:06

@willbokkers dat is de app die bij mijn activiteitentracker / fitbit hoort! :)

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:09

Urosa wel rustig aan doen he :(:)

Actieve week Marlinde!! :+ Ik kom zelden de hele week boven de 10.000 stappen _O- Maar ik doe ook zittend werk, dat scheelt een hoop.

Hier gaat het mwah mwah, dit weekend niet zo dus ik en vandaag weer even strak aan het doen...

Vandaag:
O: 2 boterhammen met humus en sla
T: paprika en tomaatjes
L: 2 boterhammen met humus en sla, 2 rijstwafels met filet american vega slager en tomaatjes erop :9
T: appel en miss banaan
A: zoete aardappelsoep met afbakbroodje en kruidenboter
T: ijsje denk ik want ja lekker weer :+

Nu nog eraan houden... ik vind het altijd lastig als ik niet aan hetwerk ben om zo strak te eten. Dan is het snaaien toch echt wel verleidelijker.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:38

Ohh yonker dat heb ik ook, op het werk is het zoveel makkelijker om in mn ritme te blijven.

Urosa, precies dat ja. De meeste mensen snappen het niet zo, maar ik hoop inmiddels dat er wat uit komt. Liefst niet iets ernstigs natuurlijk, maar ik ben daar ook niet voor niets.

Wat vervelend dat je meteen zoveel last hebt en dat het bijkomen zo lang duurt. Lijkt me ontzettend zwaar mentaal, niet kunnen doen wat je graag wil doen.

Marlinderooz, lekker actief weekje!

Ik had niet zo'n best weekend, met veel eten en weinig beweging. Vandaag nog op bezoek bij een vrienndin, lang in de auto en we krijgen vast wat lekkers voorgeschoteld :+ morgen weer streng

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:32

MarlindeRooz schreef:
@willbokkers dat is de app die bij mijn activiteitentracker / fitbit hoort! :)

Hij ziet er echt super fijn uit!! Ik heb alleen geen fitbit :+

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:36

Laura82: het begint inmiddels wel meer binnen te komen allemaal inderdaad. Zoals vandaag is het nog steeds niet goed, en ik moet wel rustig aan doen anders duurt de 'slechte' periode alleen maar langer.
Had er eerder minder moeite mee, was ik veel duffer in mijn hoofd en algemeen meer vermoeid (dat kwam dan denk ik ook grotendeels door het vitamine D tekort aangezien ik daar al een paar weken ampullen voor slik en bewust even wat zonuren pak) Nu wil ik in mijn hoofd meer dan mijn lijf kan. Extra confronterend even. Denk ergens dat ik na de diagnose ook een beetje in een ontkenningsfase zat. Plus ik heb nu wel een diagnose, alleen die pijn in mijn rechterheup/been laten ze dan weer niet echt ergens onder vallen, moest ik echt vragen om röntgen en echo, en nu zou ik eigenlijk een MRI willen maar daar ga ik dan ook weer om moeten 'zeuren' en 'klagen'. Echt die medische trajecten zouden me gestolen mogen worden ^) Ze geven je liever zware pijnstilling medicatie dan dat ze het echt serieus uit proberen te zoeken blijkbaar. En voor andere mensen is het lastig, ik voel me ook vrij alleen in het hele traject terwijl iedereen wel heel lief voor me is.

Wanneer krijg je de eerste uitslagen? Deze week in het gesprek met de cardioloog?

Yonker: ik doe mijn best :o dagen duren wel lang zo. Je lijstje klinkt wel heel lekker! Gelukt om eraan te houden. Ik vond het eerst ook lastig om thuis me eraan te houden, nu ik zo lang thuis zit ben ik daar wel doorheen gekomen :=

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:49

Lijkt me ook enorm lastig, om alles maar te ondergaan zeg maar. En ook continue voor jezelf opkomen. Wat voor klachten had je in eerste instantie, waardoor het ontdekt werd?

Ik denk dat ik donderdag meteen al wel uitslagen krijg, het zijn allemaal onderzoeken die ze wel meteen kunnen interpreteren. Maar precies weet ik het niet, ik heb nog vrij weinig informatie gekregen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:09

Ergens in februari 2017, stortte ik al in bij de huisarts, dacht zelf eerst dat ik een burn out had :') Was toen heel erg vermoeid, last van mijn lijf, spieren, gewrichten. Huisarts kwam tot de conclusie dat ik lichamelijk gewoon op was.

Doorverwezen naar de reumatoloog (keuze voor de reumatoloog was omdat ik al het syndroom van Raynaud had/heb) Kwam toen niks uit, kreeg ik de diagnose fibromyalgie.

In augustus 2017 begon ik last te krijgen bij het bewegen van mijn linkeroog, wat in een paar dagen opliep van wazig zien tot bijna niks meer zien behalve witte felle vlekken. Toen vanuit het werk met spoed naar de huisarts, met spoed naar de oogarts, zou volgens de oogarts oogmigraine zijn, kreeg migraine medicijnen mee, hielp niet. Huisarts was niet gerust dus belde nog om te controleren of die medicijnen wel aansloegen, nee. Advies van de oogarts, weekend aankijken. Maandag kon ik echt helemaal niks meer met dat oog. Dinsdag terug naar de oogarts, die schrok toen. Was een oogzenuw ontsteking, doorverwezen naar de neuroloog, moest toen direct 3 dagen aan een infuus. MS begint vaak met een oogzenuwontsteking, dus kreeg een MRI, 2 weken wachten. Neurloog bevestigde dat ik meerdere ontstekingen had in mijn hersenen, maar dan krijg je nog niet de diagnose MS, die krijg je pas als er bij een volgende MRI nieuwe ontstekingen bij zijn gekomen, helaas dus het geval (sorry voor het lange verhaal, heb geprobeerd het kort te houden :+ )

Oja, als de oogarts meer tijd had genomen de eerste keer dat ik kwam, was de kans groot dat de permanente schade die ik nu heb er niet was geweest, dus ook soort slachtoffer van medische misser, hoera :')

Fijn dat het waarschijnlijk donderdag dan direct besproken wordt. Hoef je in ieder geval niet heel lang te wachten.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:40

Hoi, ik zou graag terug mee kletsen als dat kan. Wou dat eigenlijk al veel eerder doen, maar het leven is een rollercoaster geweest, veel afscheid van vrienden moeten nemen die het blijkbaar helemaal niet goed met me voor hadden en nu starten de examens bijna.

Maar, wel terug druk aan het sporten sinds een week of twee! Ik tel geen calorieën meer, geen tijd of zin voor, maar eet wel relatief gezond en meer. Door het sporten de laatste dagen enorme honger :+

Nu goed, ik lees graag terug mee, en plaats zo af en toe, als ik kan elke dag, en reageren op jullie plannen natuurlijk!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:44

Wat vervelend Aria_zz, welkom terug! En sporten is altijd goed! Ik ga vanmiddag/vanavond ook nog even! :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:55

Dankje! Wat ga je doen? Geniet er vooral van zou ik zeggen :D

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:59

Ik heb me niet helemaal aan mijn lijstje gehouden gisteren, oeps :=

O jeetje Urosa, wel echt balen dat je slachtoffer bent van blijvend letsel :(:)

Welkom terug Aria! :)

Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met vruchtenhagel en 1 met pindakaas wel kleine boterhammen maar ze moesten op :+ en banaan
T: tomaatjes en wortel
L: 3 boterhammen, 30+ kaas, kipfilet, sandwichspread en nog 2 crackers met sandwispread
T: appel
A: macaroni
T: shake of een reep
B: kickboksen vanavond, zin in *\o/* en 30-40 min fietsen totaal. Is wel warm dus ben benieuwd hoe dat kickboksen gaat :+

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:12

Jemig Urosa, wat een verhaal! En blijvend letsel, pfff :\

Hoi Aria, welkom terug!

Mijn lijstje vandaag:

O: Vanille skyr met chocolade granola :9
T: cracker met humus, banaan
L: zak sla met een Mexicaanse salade van de AH erdoor ( :+ ) en een kom groentesoep
T: 2 kiwi's, paar cherrytomaatjes
A: geen idee nog

Denk dat ik vanavond nog ff een rondje ga wandelen

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:36

Jeetje Urosa, wat heftig. Zoiets hoor je niet vaak.

Tja, jullie zien me nooit meer voorbij komen hier. Het gaat nog steeds niet zo top, maar ik wil niet alleen maar negatief posten hier. Dat is ook zo ongezellig. Ik ben (zoals enkelen van jullie misschien weten) 2 jaar geleden 10 kilo afgevallen. Is me best aardig af gegaan en ik voelde me heel fijn. Helaas ben ik er achter gekomen waardoor ik (deels) weer zo veel ben aangekomen, ik ben weer 9 kilo zwaarder. Mijn medicatie heeft als bijwerking gewichtstoename. Het lukt me niet om maar een kilo af te vallen... -O-
Nu is mijn medicatie twee weken geleden ook nog verhoogd, maar ik hoop heel erg dat ik nu in ieder geval gelijk blijf qua gewicht. Het voelt vaak te demotiverend om hier te plaatsen dus vandaar dat ik er niet zo veel ben. Misschien dat ik over een tijdje weer actief ga meepraten, maar nu zit ik te veel met mezelf in de knoop.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:23

Wat vervelend Maanlicht, heel veel sterkte! Wil nog wel even zeggen dat ik je absoluut niet ervaar als een negatieve factor. Zelf moet ik helaas ook vaak zeggen dat het niet lekker gaat, maarja that's life. Het is nu eenmaal niet allemaal rozengeur en maneschijn. Zelf hoop ik dat ik het compenseer door toch gewoon leuk te reageren om anderen en ook positieve dingen te delen. Mij helpt het wel om hier mee te kletsen, anders isoleer ik zo. Hopelijk is dat bij jou niet het geval.

Laura82: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* Nog wat leuks op de planning?

Yonker: heb je het hitte kickboksen overleefd?

Welkom terug Aria_zz, succes met je examens!

Met mij wil het helaas vandaag nog niet, en ik heb natuurlijk ook astma en hooikoorts, besloot gisteravond en vannacht ook op te spelen, dus lekker benauwd erbij ondanks de dubbele hooikoorts medicatie :')
Positieve is wel dat ik echt al heel lang goed en gezond eet! Kan me prima aan mijn lijstjes houden en geen snaaitrek.

O: kwark met superfood&notenmix, lijnzaad en honing
T: banaan
L: Tosti met volkorenboterhammen, kaas en kipfilet beetje ketchup erbij.
T: wortels
A: nasi met satesaus
T: bakje magere perzikyoghurt

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:44

Ja daar heb je helemaal gelijk in hoor over het isoleren. Daar heb ik ook last van. Misschien dat ik inderdaad af en toe kom meepraten, maar niet zo serieus en met calorie-ge-tel als eerst.

Oehhh nasi, dat heb ik al lang niet gehad!

Vooruit dan maar, hier mijn lijstje voor vandaag:
O: twee dunne volkoren crackers met pittige mosterd en ossenworst, een kiwi
T: quinoa-noten-honing reepje
L: stukje stokbrood met gerookte ham, een rogge boterham met runderrookvlees
T: paar stengels bleekselderij en wortels, eventueel een cracker met kaas
A: asperges met gerookte ham, gekookt ei en een beetje aardappelpuree
T: een meloen waterijsje

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:45

Gefeliciteerd Laura!! *\o/* Y)(^) Lekker taartje eten vandaag :P

Jaaa heb het overleefd, was best te doen aangezien het afgekoeld was _O-

Ow bah Urosa... die hooikoorts kan er ook wel bij :(:)

Sterkte Maanlicht, eerst maar eens jezelf op een rijtje krijgen :(:)

Vandaag gaan we er weer tegen aan *\%/*
O: skyr met blauwe bessen ontbijtgranen
T: tomaat, komkommer, wortel
L: 3vk boterhammen met kaas kipfilet en appelstroop
T: appel
T: goed bezig reep bolletje
A: bloemkoolrijst met soepgroenten champignons en ketjapsausje
B: fietsen en paardrijden

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:50

Maanlicht, vervelend dat het niet lekker met je gaat :(:) geeft helemaal niets als je soms eens mindere gezellige dingen plaatst, dat hoort ook gewoon bij het leven. Gewoon lekker meekletsen, en niet te streng voor jezelf zijn.

Urosa, balen zeg van die hooikoorts erbij!

Dank voor de felicitaties! Geen taart vandaag, daar heb ik me in het weekend wel genoeg aan tegoed gedaan :') vanavond wel lekker pizza :9 verder een vrij standaard dag, dochter moest gewoon naar school en straks nog zwemles, en mn man is aan het werk.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:52

Ohja! Van harte Laura! Geniet van je pizza :)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:03

Maanlicht, en als je nou eens focust op gezondheid? Zowel mentaal als fysiek, in plaats van afvallen? Dus, dingen eten waar jij je goed van voelt, goed voor jezelf zorgen. Dat neemt alvast stress weg, en dat is ook niet bevorderlijk :(:) Geen idee of je er fut voor hebt hoor, met je burnout. Je lijst vandaag klinkt erg lekker en gezond!

Urosa, wat eng zeg, die blijvende oog schade... Hier ook een hooikoorts-persoon :Y)

Gefeliciteerd Laura! Maak er een gezellige dag van!

Yonker, go get 'em! Klinkt een gezond lijstje hoor!

Welkom Aria!

Marlinde, wat een actieve week!! Top!

Ik ben errrrg moe, maar heb vanavond voor het eerst in maanden (quadriceps scheur) weer balletles *\o/* Ik doe enkel aan de barre mee en zie wat ik kan, zodat ik weet waar ik aan moet werken voor het nieuwe seizoen begint. Verder niet zo veel nieuws. Behalve dat ik geen zin heb om te werken :+

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:04

Leuk Bhriseis, veel plezier vanavond!

Voor mij is focussen op gezondheid ook focussen op wat ik naar binnen werk. Anders eet ik alleen maar junkfood.