Duikende bokkers?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Steenbok12
Berichten: 7820
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:50

Leuk topic!! Ik heb op zanzibar mijn open water gehaald. Gezien de prijs daar maar 4 duiken gedaan die erbij hoorde. In november naar Aziƫ geweest en heb daar op koh tao meteen veel duiken gepakt. 14 duiken gedoken. Echt prachtig en zelfs tijdens 2 duiken de whale shark gzien. Nu ga ik voorlopig niet meer ver weg. Dit jaar naar kreta. Zitte dichtbij chersonnisos maar hoorde dat daar duiken niet heel interessant is. Hier zijn er wel mensen die daar zijn gaan duiken. Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog tips. Ik ben 13 dagen in de buurt bij chersonnisos.
En de mensen die duiken in Nederland. Welke periode is het weer fijn om te duiken en waar/welke duikschool raden jullie aan? Ik heb verder geen materiaal en ben natuurlijk nog geen echte pro dus kleine groepjes zou ik fijn vinden.


Hier een van de kleinere whale sharks die we zagen. Ze kwamen echt op 20 cm af stand voor een hele lange tijd!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=593B0C77


Steenbok12
Berichten: 7820
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:26

Wij gaan halverwege mei duiken bij TODI in Belgiƫ. Ben er wel benieuwd naar! Als verjaardagsuitje.met vriendin bij gebrek aan mooie duik vakantie voorlopig. Lijkt me best chill om even te oefenen. Volgens mij ben je wel op elkaar aang wezen dus dat is wel.weer even anders dan tijdens duiken in zee in een groep


Steenbok12
Berichten: 7820
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:13

Zijn er overigens bokkers die in Nederland de PADI Open water hebben gehaald?
Zelf vond ik het erg gaaf dat ik mijn eerste echte duik meteen in open zee mocht en de kosten in het buitenland liggen een stuk lager.

Mijn vriend is bijna klaar met zijn opleiding en onze volgende vakantie ga ik graag naar Indonesie e.d. Mijn vriend is nog nooit zo ver weg. geweest en het lijk mij heel gaaf voordat we ooit kinderen krijgen dat hij dit al eens heeft gedaan en ook heeft gedoken. Het is een echte water rat.
Het jammere is dat je anders toch een weekje kwijt bent aan theorie/zwembad en dan de zee duiken.
Mijn idee is om mijn vriend in Nederland toch zijn Padi te laten halen zodat als we op vakantie zijn we meteen samen kunnen gaan voor opfris cursus eventueel en dan samen het water in.
Anders zouden we apart moeten op vakantie en het scheelt ook tijd aangezien we korter weg zullen zijn.
Als hij open water doet zou ik wel evt wel de vervolg cursus willen doen (of eventueel samen).

Zou het erg tegenvallen in Nederland het brevet te halen ivg met azie? Of gewoon doen en iets meer betalen en genieten op vakantie en samen de eerste echte duiken maken.

Steenbok12
Berichten: 7820
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:10

bedankt voor de informatie!
Dan denk ik dat we terzijner tijd toch gewoon lekker ons richten op de PADI in Nederland. Het lijk mij erg fijn om samen te gaan duiken dus als hij zijn brevet al heeft dan kunnen we meteen samen opfris cursus doen en de zee in!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, SjakieXX en 19 bezoekers