Urineweginfecties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 12:34

Hoi medebokkers,

De titel spreekt voor zich. Een urineweginfectie, wat een vreselijk iets. Sinds twee weken last van. Een urinestaaltje is onderzocht, met als resultaat furadantine 3x/dag. Ik was er ontzettend misselijk en opgeblazen van. De infectie is enkele dagen weggeweest en nu weer terug. Vanavond moet ik een zakje monuril nemen. Er is ook weer een nieuw staal genomen, met hopelijk maandag de uitslag. Er is ook begin deze week een vaginaal swab genomen, uitslag was ok.

Wat zie ik over het hoofd, en hoe maak ik het mijzelf wat comfortabeler?

Ik drink 2l water per dag, ‘s avonds voor het slapengaan een groot glas ongezoet cranberrysap, en vermijd andere toiletten. Ik doe dus enkel thuis plasjes.

Wie heeft er nog tips?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:41

Houd je je urine niet te lang op als je alleen thuis naar de wc gaat?

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:48

Idd vaker plassen en voledig uit plassen! Na geslachts gemeenschap ook voledig uit plassen!ook van voor na achter afvegen zodat er geen poep bacterien in de urine buis kunnen komen. Verder zou de monuril voldoende moeten zijn eventueel nog pcm gebruiken 4x daags 2 tabl. En wachten op de kweek die zal uitsluitsel geven waar de bacterie gevoelig voor is

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:50

ik ga dit topic in de gaten houden.
heb namelijk al dat ik bijna een jaar aan het aanklooien ben met een vaginale schimmelinfectie en nu een fikse blaasontsteking heb.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:56

Hier ook hetzelfde probleem! Ik merk dat veel drinken, vaak plassen en inderdaad tijd nemen om volledig leeg te plassen preventief het beste helpen. Ik heb verschillende cranberry producten geprobeerd, maar merk er geen verschil door.

Mijn klachten door de infectie vallen vaak mee, alleen wat pijn in de lies/onderrug, altijd aan dezelfde kant. Hieraan herken ik het ook. Ik word wel vaak ziek door de antibiotica. Onlangs drie kuren achter elkaar moeten pakken omdat het dusdanig hardnekkig was! Als ik urine op kweek laat zetten kunnen ze nooit een afwijking vinden.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:57

Ik had er ook continue last van..
Zo nu en dan moest ik weer een antibiotica kuur en dan had ik weer klachten maar kon ik deze weg drinken door een paar dagen erg veel (zeg 4 liter) op n dag te drinken.. en dan was ik er weer even vanaf, maar kwam vaak snel weer terug..

Hygiëne hield ik extra in de gaten.. supplementen om mn urine te verzuren.. goed uitplassen.. op tijd naar de wc.. na seks meteen plassen.. en toch bleef ik iedere keer weer last hebben..

Toen ik laatst weer een kuur had gehad die volgens de huisarts echt goed zou moeten zijn (urine is gecontroleerd en er is een kweek gemaakt) maar ik 2 dagen na de kuur toch weer klachten had.. klaagde ik erover bij een vriendin die wat in de holistische/alternatieve hoek zit..
Zij zei dat blaasontstekingen ook stonden voor boos zijn op jezelf (t zou zo zijn dat ook t woord pisnijdig daarvan af komt).. ik was me niet bewust van t feit dat ik boos zou zijn op mezelf, maar al zou dat wel zo zijn dan vind ik t onzin.. dus ik besloot om daar dan iig maar gewoon mee te stoppen.. niet meer boos zijn op mezelf..
Nadat ik dat tegen mezelf heb gezegd en me had voorgenomen ben ik in 2 dagen, zonder extra maatregelen, van mn klachten afgekomen.. en ze zijn ook niet meer terug gekomen (al is t ook nog niet zo heel lang geleden dus dat kan wellicht nog komen, al hoop ik van niet)

T kan toeval zijn en natuurlijk heb je bij een echt flinke bacteriële infectie gewoon de huisarts nodig..
Maar als t kan helpen om te stoppen met boos zijn om jezelf is dat in mijn ogen alleen maar mooi meegenomen.. kan nooit kwaad om t uit te proberen.. bij mij hielp t iig (ondanks dat ik me niet echt bewust was van t feit dat ik boos was op mezelf, er waren overigens wel dingen waar ik wat van baalde)

Al snap ik ook dat t wat zweverig over komt :+

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 13:20

Ik werk korte diensten als thuisverpleegkundige. Daarom ga ik enkel thuis naar de toilet, omdat hygiëne op de meeste plaatsen wel te wensen overlaat. Ik plas dus elke 6u, en drink zowel in de voor- en namiddag minstens 750ml water.
Hygiëne is bij mij wel zeker ok. Ik veeg naar de juiste richting af, en gebruik Saforelle als intieme zeep. Ik ga deze namiddag ook 100% katoenen onderbroeken kopen, en enkele broeken die wat losser zijn aan m’n kruis. Het kan maar helpen en verlichting geven.

Ik heb eigenlijk enkel een enorm drukken gevoel op m’n blaas en een enorm branderig gevoel bij het plassen.

Ik hoop dat ik morgenochtend verlost ben!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:20

Ik heb er een keer 5 achter elkaar gehad.
Bij het slikken van bepaalde medicijnen kan het ook de kans vergroten.
Idd de maatregelen nemen die al genoemd zijn en cranberrysap nemen.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:35

Pastis schreef:
Ik werk korte diensten als thuisverpleegkundige. Daarom ga ik enkel thuis naar de toilet, omdat hygiëne op de meeste plaatsen wel te wensen overlaat. Ik plas dus elke 6u, en drink zowel in de voor- en namiddag minstens 750ml water.
Hygiëne is bij mij wel zeker ok. Ik veeg naar de juiste richting af, en gebruik Saforelle als intieme zeep. Ik ga deze namiddag ook 100% katoenen onderbroeken kopen, en enkele broeken die wat losser zijn aan m’n kruis. Het kan maar helpen en verlichting geven.

Ik heb eigenlijk enkel een enorm drukken gevoel op m’n blaas en een enorm branderig gevoel bij het plassen.

Ik hoop dat ik morgenochtend verlost ben!


Als ik een blaasontsteking heb dan ga ik elke 30 minuten naar de wc. Ik ben er ook binnen 1 à 2 dagen vanaf. Elke 6 uur klinkt voor mij dus als veel te weinig. Maar in jouw situatie snap ik dat het lastiger is..

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:25

Google eens op blaaskrampsyndroom, misschien herken je wat klachten?
Als je blaasspier overprikkeld is,kan deze zich niet meer ontspannen, dit kan ook soortgelijke klachten geven.
Zure dranken en fruit zou ik juist even mijden,omdat een geirriteeerde blaaswand niet prettig reageert op zuur. Het zuur ‘bijt’ in de blaaswand en geeft weer meer irritatie (dat branderige gevoel,vooral na het plassen?)

Het is heel vervelend!
zijn je nierwaarden wel oké?
Is er bloed geprikt?

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 16:52

@Tivoli; bloed is er niet geprikt. Heb maandag om 7u30 afspraak bij de HA. Ik kan hem wel vragen om bloed te prikken. Ik hoop alleszins dat het morgenochtend weg is

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:01

Naast cranberry sap zou je D-mannose kunnen gebruiken (hecht het virus minder goed aan de blaaswand).

Wat een aanrader is bij terugkerende infecties: geef je darmflora wat hulp, bijv met (pro) symbioflor.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:59

Bij meerdere keren een uwi in een korte tijd is het ook mogelijk om een preventieve kuur te vragen aan je ha! Maar ook kun je in de hoek van een soa zoeken!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:28

o0eefje0o schreef:
Bij meerdere keren een uwi in een korte tijd is het ook mogelijk om een preventieve kuur te vragen aan je ha! Maar ook kun je in de hoek van een soa zoeken!

dat laatste ben ik niet met je eens. kan namelijk ook komen door antibiotica gebruik, omdat je dan alle bacterien dood en dus de schimmels een vrije loop hebben om een vaginale schimmelinfectie te maken.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:07

Ketaki schreef:
o0eefje0o schreef:
Bij meerdere keren een uwi in een korte tijd is het ook mogelijk om een preventieve kuur te vragen aan je ha! Maar ook kun je in de hoek van een soa zoeken!

dat laatste ben ik niet met je eens. kan namelijk ook komen door antibiotica gebruik, omdat je dan alle bacterien dood en dus de schimmels een vrije loop hebben om een vaginale schimmelinfectie te maken.



Klopt maar een schimmel infectie geeft vaak andere klachten.
Veel vaginale afscheiding diebstwrk ruikt en brokkelig is! Hevige vaginale jeuk! Hier van hoef je over het algemeen noet vaker van te plassen en veel aandrang...


Neemt niet weg dat het beide gruwelijk vervelend is!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:39

Vervelend voor je!
Adviezen die wij verstrekken in de apotheek zijn vooral veel water drinken, gaan plassen zodra je aandrang hebt, direct na de seks gaan plassen en van voor naar achter afvegen na een toiletbezoek.
Verder kan Cranberry een goede aanvulling zijn. En wij hebben hele goede ervaringen met de cranberry monarda van Vogel. Daar zit meer in dan alleen cranberry wat ook de weerstand verhoogd.

Verder krijg je geen blaasontsteking van een vreemd toilet. Wel van je urine te lang ophouden. Dus toch maar even gaan tijdens je werk. Je zou ontzettende doekjes mee kunnen nemen en de wc bril even af kunnen doen als je je daar beter bij voelt.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:58

Veelvuldige blaasontstekingen kunnen ook wijzen op een probleem in de richting van suikerziekte. Wanneer je diabetes hebt komt er suiker in de urine terecht en hierdoor kunnen bacteriën in de blaas overleven. Misschien een idee om daar ook even op te laten testen.

Ook infecties met Candida komen bij diabetici vaker voor. Krijg je de juiste medicijnen of verminder je drastisch de inname van suikers dan zul je zien dat candida en blaasontsteking vaak al vrij snel minder ernstig worden of zelfs niet meer voor komen.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Urineweginfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:17

En wasmiddel kan een veroorzaker zijn. Vriendin van mij is allergisch voor Ariël en merkt gelijk wanneer dit gebruikt is of een ander wasmiddel met dezelfde samenstelling. Zij krijgt dan blaasontstekingen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:22

Ivm hygiëne en vaker plassen:
Ik heb een "whiz freedom" in mijn wandeluitrusting zitten (voor achter de bosjes).

Maar bij een minder fris toilet waar water is en je kleren niet direct vies worden kan het ding een uitkomst zijn.
(Ik vind 6 uur achter elkaar niet plassen lang...)