Nog mensen met emetofobie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:32

He fijn een topic gevonden!

Ik heb het ook, al heel erg lang. Super onhandig ook nu ik in de zorg werk. Bij mij komt het met name uit controleverlies, hierdoor heb ik ook andere ‘problemen’.

Heb er nog niks aan gedaan maar wil t wel graag, maar weet niet zo goed hoe te beginnen!

C'est la vie ♥


Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:57

Janneke2 schreef:
Ruby1995 schreef:
He fijn een topic gevonden!

Ik heb het ook, al heel erg lang. Super onhandig ook nu ik in de zorg werk. Bij mij komt het met name uit controleverlies, hierdoor heb ik ook andere ‘problemen’.

Heb er nog niks aan gedaan maar wil t wel graag, maar weet niet zo goed hoe te beginnen!


Controle willen hebben is normaal en als je in de zorg werkt (of op een stal rondloopt) ook beslist erg nuttig.

Stap gewoon naar een goede therapeut voor emdr. Op Wikipedia staat er wel een goede pagina over emdr. Therapeuten kun je vinden op http://www.emdr.nl . Met een verwijzing van de huisarts wordt het gewoon vergoed.
Voor boffers geldt dat het in 3 sessies compleet weg is. Maar je benoemt ook andere problemen (met aanhalingstekens) - of die kunnen maken dat het langer duurt, maar dan is er ook meer gedoe verleden tijd.


Dank voor je reactie! Ik dacht dat EMDR altijd met name beeldvorming is? Want op tv kan ik het zien of horen.
Maar ik ga mij er eens in verdiepen, bedankt

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:51

Iemand tips waar ik therapie kan volgen voor emetofobie? Weet even niet waar ik moet beginnen...

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:29

Macs schreef:
Je kan een verwijzing bij de huisarts vragen. :j

Ja ga dat inderdaad denk ik maar doen... pfff t is zo lastig :’(

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:05

Macs schreef:
Snap ik. Ik heb het jaren voor me uit geschoven. Had het veeel eerder moeten doen!

Jij hebt er dus echt wat aan gehad?

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:10

Pikkepor schreef:
Ruby, je kunt het!!

Ik heb het ook voor me uitgeschoven tot ik er zo klaar mee was dat het zo'n beperking was. Ik ben er 100% voor gegaan in therapie en het heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik denk dat het altijd een moeilijk puntje gaat blijven en het is zeker niet altijd makkelijk, maar het is echt een hele opluchting als je na een jaar merkt: hee, normaal was ik nu totaal in paniek geweest en nu niet. Nu kan ik dit.

Heel veel succes! Laat je niet afschrikken en tegenhouden als het even moeilijk is. Je kunt dit.
En mijn therapeut zei: je kunt niet doodgaan van angst, dus wat is het ergste dan kan gebeuren?


Dank voor je bemoedigde woorden!!
Was van plan vandaag de huisarts te bellen maar helaas niet aan toegekomen, volgende week nieuwe kans!

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:19

Ik heb echt toevallig net gebeld! Ga volgende week :-)

Vind het opzich niet erg dat t volgende week pas is, loop hier toch al jaren mee. Maar momenteel is het bar, veel last ervan. Vannacht veel wakker geweest erdoor. Zo stom.

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:06

Dreamy schreef:
Hier ook iemand met emetofobie := heb vorig jaar voor het eerst sinds jaaaaren zelf overgegeven en dacht dat ik het niet meer eng vond om het zelf te doen, alleen nog maar als anderen moesten.
Spoiler:
Maar vannacht had ik last van mijn maag en ineens schoot ik wakker doordat ik iets van braaksel in mijn mond voelde. Heb het snel weer ingeslikt en was gelijk klaarwakker en in paniek.

Het zat zooo hoog en ik durfde niet te drinken of iets, had het gevoel alsof ik ook niet kon ademen door mijn keel omdat het zo hoog zat :=
Heb m’n vriend wakker gemaakt en die heeft me gekalmeerd, een extra kussen gegeven (plat liggen durfde ik niet meer) en een emmertje naast m’n bed gezet :(:)
Ik was trouwens niet echt misselijk, alleen een hoog gevoel en druk bij de buik als ik ging liggen. Echt heel eng.
Meer mensen dit wel eens gehad? :=


Oké dit soort verhalen wil ik echt niet lezen als emetofoob Whahaha

Ik heb nog geen afspraak staan bij de psycholoog, ben nog in afwachting..

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:53

Even een update!

Ga nu sinds begin januari wekelijks naar de psych maar het lijkt wel erger te worden, ben er veel meer mee bezig, zeker nu het ook heerst. Word gewoon moe van het zo erg mee bezig te zijn, word er nu wekelijks aan herinnert. Weet gewoon niet of ik moet door zetten want ben nog niet iets verder opgeschoten.

Ervaarde jullie dit ook zo?

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:17

Naja ik benoem nu wekelijks maar het is ondertussen dagelijks, en dan echt paar keer per dag. Voorheen was het hooguit een keer per week dat ik er aan dacht en nu is het zoveel, zo moe word ik er van :’( dan denk ik waarom heb ik nou zo iets stoms....

Ik probeer wel de gedachten meer te relativeren en dat gaat wel. Maar het komt bij voort uit angst voor controle verlies....

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:08

Ben ff opzoek naar tips.

Begin dit jaar therapie gehad ivm de emetofobie, ik leek er beter mee om te kunnen gaan met de gedachte maar (gelukkig) nooit geconfronteerd ermee.
Nu het norovirus weer wat op gaat spelen merk ik toch dat ik mij weer drukker erom maak en weer terug bij af ben... hebben jullie tips hoe ik er beter mee om kan gaan. (Mag ook via pb hoor)

C'est la vie ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, aliida, cariena1, ElineGC, esje01, Felixity, IASCrawler, limagirl, Myrthe1, SemrushBot, Time2Tri en 111 bezoekers