Welke fitness schoenen? (krachttraining)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:04

Reebok nano en nike metcon... Zijn beide gemaakt voor crossfit.
Weinig/ geen demping dus voor hardlopen niet geschikt maar stabiel genoeg voor lifting.


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:49

Rebel_Jits schreef:
Ik heb deze: klikje
Platte schoen voor te liften, met opgehoogde zolen in het midden voor ropeclimbing (crossfit). Aan de voorkant extra buigzaam, zodat je ook op je tenen kan staan (bij lunges). En natuurlijk een toffe kleur *\o/*
Ze sluiten iets hoger rond je enkels, maar ik vind dat fijn (heb zwakke enkels).


Dit zijn de metcon reppers, dikkere zool en meer demping dan de gewone metcon en daardoor instabieler voor krachttraining.

Ik heb de indruk dat ts vooral statisch met een barbell gaat werken (bankdrukken, deadlift, ed) en voor de dynamischere oefeningen (lunges, ed) eerder dumbbels of kettlebells gaat gebruiken dus echte lifters gaan niet comfortabel/voordelig zijn... Correct me if I'm wrong ts ;-)...


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Welke fitness schoenen? (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:18

Ik ga mijn inov8 fastlifts niet gebruiken bij lunges oid. Ik vind ze niet veel soepeler dan mijn reebok en nike lifters.
Maar ik ben bevooroordeeld want ik zie lifters als een noodzakelijk kwaad en ik probeer 50/50 te trainen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HopeMyDay, IASCrawler, noordje, YvonneV en 53 bezoekers