Welke fitness schoenen? (krachttraining)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Welke fitness schoenen? (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-18 13:59

Hoi allemaal,

Ik weet niet helemaal of het hier goed staat. Zo niet, dan mag het natuurlijk worden verplaatst. :)

Tot een jaar geleden heb ik (recreatief) aan powerliften gedaan. Hierbij droeg ik speciale powerlift schoenen (of op sokken, maar dat mag op mijn huidige sportschool helaas niet) en voor de overige krachtoefeningen die ik deed, droeg ik "gewone" sportschoenen van Nike.
In verband met een chronische rugblessure mag ik niet meer powerliften, maar gelukkig wel nog krachttraining doen.

Volgende week begin ik met een personal trainer aan een trainingsschema, mede omdat ik weer wat strakker in mijn vel wil zitten en omdat wij in september gaan trouwen. :) Nu heb ik mijn "oude" sportschoenen (de Nikes) nog, maar ik vind ze eigenlijk niet zo prettig meer zitten.

Ik ben nu dus op zoek naar nieuwe sportschoenen die geschikt zijn voor zware krachttraining met hoge gewichten (squats, deadlifts) maar ook lekker zitten voor overige oefeningen (walking lunges, splitquats, boxjumps etc.). Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een schoen met een niet al te zachte zool bij de hak in verband met de deadlifts en squats, maar die wel voldoende comfort bieden - b.v. vorm van het voetbed - om andere oefeningen uit te voeren waarbij wat meer flexibiliteit van de schoen gevraagd wordt. Ik train ongeveer 5 keer per week.

Welke schoenen dragen jullie? En wie heeft de gouden tip? :) Budget is ongeveer 100 euro.

Voel je vooral vrij om een foto van jouw schoenen te plaatsen, dat vind ik leuk! :D


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke fitness schoenen? (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-18 14:10

Oh daar heb ik geen seconde over nagedacht, crossfit schoenen! Bedankt voor de tip :)

Hardlopen heb ik weer andere speciale hardloopschoenen voor, dus daar hoeven ze niet geschikt voor te zijn.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 08:28

maximuss schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik heb deze: klikje
Platte schoen voor te liften, met opgehoogde zolen in het midden voor ropeclimbing (crossfit). Aan de voorkant extra buigzaam, zodat je ook op je tenen kan staan (bij lunges). En natuurlijk een toffe kleur *\o/*
Ze sluiten iets hoger rond je enkels, maar ik vind dat fijn (heb zwakke enkels).


Dit zijn de metcon reppers, dikkere zool en meer demping dan de gewone metcon en daardoor instabieler voor krachttraining.

Ik heb de indruk dat ts vooral statisch met een barbell gaat werken (bankdrukken, deadlift, ed) en voor de dynamischere oefeningen (lunges, ed) eerder dumbbels of kettlebells gaat gebruiken dus echte lifters gaan niet comfortabel/voordelig zijn... Correct me if I'm wrong ts ;-)...


Klopt deels :) Lunges en spit squats doe ik ook met een barbell, maar wissel dit wel eens af met kettlebells of dumbels als ik hoger in herhalingen train en met minder gewicht.
Voor het powerliften had ik onderstaande schoenen. Maar het is natuurlijk niet te doen om daar bijvoorbeeld walking lunges mee te doen. :+
Afbeelding


Bedankt voor alle tips verder! Zo te lezen zijn jullie wel te spreken over de inov8, dus daar ga ik ook even naar kijken :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, ElineGC, Laj1, Saskiaa_, YaraNls en 40 bezoekers