Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Waves schreef:Palmera schreef:Dus als we ervan uitgaan dat TS ziek is geworden door het eten in dat restaurant ben jij direct bang dat jij ook ziek word bij je volgende bezoek? Alsof ze rauwe vis een paar weken bewaren.
Het komt niet van een per ongeluk verkeerd stukje vis maar vaak door slechte hygiene of je niet houden aan de regels rondom het bewaren van de producten. Als ze de vis bijvoorbeeld een uur voor het opdienen al snijden en op kamertemperatuur laten liggen dan kan het al mis gaan. En dat kan dan volgende week weer gebeuren ja.
Palmera schreef:Marie_Anne schreef:Er is een dienst afgenomen en de ts is niet tevreden. Net zoals je terug gaat naar de winkel als iets heel snel stuk gaat.
Het verschil is natuurlijk dat het kapotte artikel terug gaat naar de winkel. Zodat ze daar zien dát het kapot is en zelf kunnen uitzoeken waarom het zo snel kapot is.
In dit geval is het een grijs gebied. Voor hetzelfde geldt is TS ziek van de garnalensalade op brood eerder die dag, bijvoorbeeld.
Overigens geven winkels vaak een nieuw artikel en niet het geld terug in dergelijke gevallen.
LadyMadonna schreef:Marie Anne, bij mij krijgen klanten ook hun geld niet terug. Ik doe heel veel om de klant toch tevreden te krijgen, maar geld terug nee...
Marie_Anne schreef:LadyMadonna schreef:Marie Anne, bij mij krijgen klanten ook hun geld niet terug. Ik doe heel veel om de klant toch tevreden te krijgen, maar geld terug nee...
Als iemand per definitie nooit geld terug geeft, vind ik dat niet erg klantvriendelijk klinken.
Maar misschien is het nooit nodig en geen probleem.
Ik vind het een aanbeveling als daar soepel mee omgegaan wordt, hoewel ik zelf bijna altijd te lui ben om terug te gaan met iets.
Minoes schreef:Janine1990, ik ben net 2 keer achter elkaar flauw gevallen omdat ik zo beroerd ben en mijn moeder heeft net de huisartsenpost gebeld. Dus wat een heerlijke aanname weer dat ik me schijnbaar nog fit genoeg voel..
Janine1990 schreef:Minoes schreef:Janine1990, ik ben net 2 keer achter elkaar flauw gevallen omdat ik zo beroerd ben en mijn moeder heeft net de huisartsenpost gebeld. Dus wat een heerlijke aanname weer dat ik me schijnbaar nog fit genoeg voel..
Draai het eens om... Je hebt je misschien zo druk gemaakt om de reacties die niet in jouw straatje passen, dat je door de stress dit er ook nog eens bij hebt gekregen
Als je snel beterschap wilt, zou ik lekker op de bank gaan liggen, slapen en wachten tot het over is. Je hebt weinig energie, gebruik het wijs
JorisDy schreef:Ik zou zelf het restaurant even bellen en daarbij vertellen dat je vriendin vanacht ook ziek geworden is en je ook naar de HAP bent geweest. Dan heb je het snelst een reactie van het restaurant en kunnen ze kijken waar het eventueel vandaan heeft kunnen komen.
Hebben jullie iets het zelfde gegeten?
Beterschap in ieder geval!
Edit: zie net je laatste reactie, fijn dat ze het zo serieus oppakken!
Minoes schreef:@Nabster, ik verwacht nette reacties . Als er wordt gezegd "Het is niet gebruikelijk om in dit soort situaties geld terug te krijgen want ..." of iets in die richting is dat een prima reactie.
Maar de toon waarop er gereageerd wordt..
purny schreef:JorisDy schreef:Ik zou zelf het restaurant even bellen en daarbij vertellen dat je vriendin vanacht ook ziek geworden is en je ook naar de HAP bent geweest. Dan heb je het snelst een reactie van het restaurant en kunnen ze kijken waar het eventueel vandaan heeft kunnen komen.
Hebben jullie iets het zelfde gegeten?
Beterschap in ieder geval!
Edit: zie net je laatste reactie, fijn dat ze het zo serieus oppakken!
Ik lees nergens iets over een hap. Netjes dat het restaurant dit zo oppakt maar hoe wil je bewijzen dat je door dit restaurant voedselvergiftiging hebt opgelopen?
GDG schreef:Minoes schreef:@Nabster, ik verwacht nette reacties . Als er wordt gezegd "Het is niet gebruikelijk om in dit soort situaties geld terug te krijgen want ..." of iets in die richting is dat een prima reactie.
Maar de toon waarop er gereageerd wordt..
Dan moet je vragen naar wat er gebruikelijk is en niet meteen over je ''rechten'' beginnen, dat komt nogal sneu/hoog van de toren blazend over namelijk .
Je meldt het bij het restaurant, kijkt wat hun reactie is en als je het belangrijk vindt kun je het ook nog melden bij de nVWA.
Minoes schreef:Pardon? Wat een onaardige reacties zeg..
Ik vind het niet normaal om te moeten betalen voor eten waar je ziek van bent geworden. Jij betaald een restaurant voor het eten dat je krijgt, dan mag je er vanuit gaan dat het eten geen ziekte veroorzaakt.
Nee geen buikgriep, vriendin waarmee ik ging eten is óók ziek geworden vannacht.
Wraak willen vind ik nogal een bizarre opmerking. Je hoort niet ziek te worden van eten.
Inderdaad kan het wel eens verkeerd vallen, maar zo heftig als dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Anders had ik al 100 keer een klacht kunnen indienen maar dat is niet het geval. Daar ga ik me niet zomaar bij neerleggen.
En korting hoef ik niet, zou daar niet meer willen eten..
Slechte recensies plaatsen zonder eerst contact op te nemen voor een oplossing vind ik ontzettend achterbaks.
Ik stelde alleen maar een vraag mensen...
LadyMadonna schreef:Volgens mij vind niemand het onzin om het bij het restaurant te melden, maar hebben een aantal moeite met de (iMovie defensieve) toon die ts direct aanneemt
LadyMadonna schreef:Volgens mij vind niemand het onzin om het bij het restaurant te melden, maar hebben een aantal moeite met de (iMovie defensieve) toon die ts direct aanneemt