Brrr... verstandskiezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:26

Ik heb (had) precies hetzelfde..
Mijn verstandskiezen in mijn onderkaak hadden te weinig ruimte en konden niet doorkomen.
Uit angst heb ik het zo'n zeven jaar uitgesteld..
Een maand geleden ben ik dan toch eindelijk voor de eerste gegaan..
Manmanman wat is dit meegevallen zeg :')
Het was eigenlijk zo gebeurd en heel veel napijn heb ik ook niet gehad.
Moet in Mei voor de tweede en zie er ook niet meer tegenop nu..

Ik ben overigens ook iemand die heel snel moet kokhalzen.
Heb dit ook tegen de kaakchirurg verteld.
Maar heb niet één keer moeten kokhalzen, komt misschien ook wel door de verdoving die je krijgt.
Die vond ik zelf een stuk beter dan bij de tandarts.


Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:43

Mijn verstandskies had een klein gaatje en moest geboord worden, helaas viel hij grotendeels uit elkaar.
Nu heeft de tandarts hem afgelopen maandag geprobeerd te verwijderen maar is dit niet gelukt... (Heel fijn, heb lekker veel pijn nu)
Nu mag ik volgende week donderdag naar de kaakchirurg.
Ben wel blij dat ik alvast weet hoe het trekken en verdoven voelt (beiden nog nooit meegemaakt) alleen heel vervelend dat ik nu deze dagen allemaal nog door moet komen met pijn... Maar zal enorm blij zijn als het kreng eruit is!
Ik heb ook wel vrij snel last van kokhalzen, maar hier eigenlijk totaal geen last van gehad.

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 13:09

Dankjewel voor jullie reacties, stelt me toch iets meer gerust :D

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:32

Polly schreef:
TS, jouw verhaal had mijn verhaal kunnen zijn, ik was doodsbang maar na het trekken ben ik volledig van mijn tandarts angst af want het is me zo enorm meegevallen!


Bij mij precies hetzelfde. Het is mij ook enorm meegevallen. En nu ook van mn tandarts angst af (ik was zo'n 15 jaar niet naar de tandarts geweest).

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:35

Net naar de kaakchirurg geweest, 2 seconden en kies was er uit.
200% meegevallen, nu even afwachten hoe het met de pijn gaat.

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:50

Heel fijn Taartje! :D

Amberr09

Berichten: 186
Geregistreerd: 19-10-10
Woonplaats: Nuenen

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:06

Hier ook gister mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. Heb echt lopen stressen om niets. De verdoving viel reuze mee en binnen een kwartier waren beide kiezen eruit.
Loop nu wel met een ontzettende hamsterwang rond, maar de napijn valt eigenlijk ook reuze mee :)


Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 01:57

Ik moet ook dit jaar, van mezelf.
Mn tandarts zeurt er al jaren om en ik weiger telkens. Nu toch tot het besluit gekomen dat ze er onder iig uit moeten maar ik ben dooooodsbang voor naalden. De mondhygieniste vertelde met over de narcose tandarts. Gelijk geïnformeerd bij verzekering en aanvullende omhoog geknalt. Maakt me niet uit wat t verder kost maar onder normale behandeling gaat het niet gebeuren.
Ik krijg het vergoed tot een max van 500€.
Maar heb de eerste stappen nog niet gezet. Verzin telkens n andere smoes.

Mijn onderste kiezen liggen overdwars, waardoor er een kleine ruimte tussen mn gewone kies en die rotkies komt. Hierin komen etensresten en hoe goed ik ook schoonmaak, stoker, poets en spoel... Ik weet dat t een keer misgaat. Maar ben bang voor alles. Zeker omdat ik n eigen bedrijf heb.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Brrr... verstandskiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 05:51

Afgelopen jaar mijn verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. Wat ben ik blij mee dat ik er van af ben zeg.... Ik ben ook echt heel bang voor de tandarts en helemaal voor die verdoving. Gelukkig had ik een lieve en begripvolle kaakchirurg.

1 kies was ontstoken geraakt met het doorkomen, was helemaal scheef gegroeid. Ik had al veel last van mijn kaak, ik kon hem niet meer openen en had echt heel veel pijn in mijn mond. Hup, naar de tandarts en de volgende ochtend moest hij al getrokken worden omdat ik allergisch ben voor de antibiotica en ik echt niet langer kon lopen met die pijn. Het trekken was in 5 minuten gebeurd en ik stond zo weer buiten. Viel reuze mee! Helaas veel pijn na gehad van de ontsteking die ik nog had. Echt 2 week aan de pijnstillers gezeten.

Omdat ik een slecht gebit heb,(ontzettend snel/veel gaatjes. In een paar jaar tijd 14, vaak last van tandvlees etc). Werd mij aangeraden om die andere er ook uit te halen. Helaas ging die wat moeilijker met trekken. Smiddags veel pijn gehad, 's avonds was het al bijna over. Heb 2 dagen pijnstillers gehad! Heb gewoon alles meteen kunnen eten.

Het is even een vervelende ingreep, maar het was zo voorbij en ik ben erg blij dat ik van die ellende af ben :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: batje, germie, MarieAnne, Zira1994 en 134 bezoekers