Nog mensen met emetofobie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:39

Macs schreef:
Hoi TS.
Ik heb het ook. Ik loop er al heel lang mee rond. Ik ben pas begonnen aan therapie en ik raad het je echt aan.
Hoe moeilijk de stap ook is! Ik dacht ook direct aan exposure en daarom wilde ik niet. Maar dat krijg je niet (zomaar).
Ik heb nu EMDR bijna afgerond en gaan dan kijken naar vervolgtherapie, in welke vorm etc.
Nu na enkele sessies heb ik al mega stappen gemaakt hoe moeilijk ze ook zijn. Maar als je eenmaal het idee van verlichting krijgt dan wil je echt verder in de therapie omdat je merkt dat je er vanaf kan komen.

...heb je een idee mbt de vervolgstappen?
Het doel van emdr is dat je je angst in het heden kwijt bent, eventuele rotzooi uit het verleden opruimt en dat je met vertrouwen de toekomst tegemoet ziet.
En mbt fobieën houdt het in dat je in je eigen tempo allerlei dingen weer gaat doen (zoals de achtbaan, chocola, een keer een biertje) en eventuele stress die dan opduikt met emdr de nek omdraaien.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:31

Janneke2 schreef:
Macs schreef:
Hoi TS.
Ik heb het ook. Ik loop er al heel lang mee rond. Ik ben pas begonnen aan therapie en ik raad het je echt aan.
Hoe moeilijk de stap ook is! Ik dacht ook direct aan exposure en daarom wilde ik niet. Maar dat krijg je niet (zomaar).
Ik heb nu EMDR bijna afgerond en gaan dan kijken naar vervolgtherapie, in welke vorm etc.
Nu na enkele sessies heb ik al mega stappen gemaakt hoe moeilijk ze ook zijn. Maar als je eenmaal het idee van verlichting krijgt dan wil je echt verder in de therapie omdat je merkt dat je er vanaf kan komen.

...heb je een idee mbt de vervolgstappen?
Het doel van emdr is dat je je angst in het heden kwijt bent, eventuele rotzooi uit het verleden opruimt en dat je met vertrouwen de toekomst tegemoet ziet.
En mbt fobieën houdt het in dat je in je eigen tempo allerlei dingen weer gaat doen (zoals de achtbaan, chocola, een keer een biertje) en eventuele stress die dan opduikt met emdr de nek omdraaien.

Daar ben ik ook mee bezig.
Wat is precies je vraag? Ik ben bezig met exposure dmv zelf angstige situaties opzoeken in combinatie met emdr. Expres filmpjes kijken enz is nog een stapje te ver. Maar ik reageer niet meer op de beelden, kan er met gemak op terug kijken. Daarom is de emdr nu op t einde.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:32

Citaat:
Daar ben ik ook mee bezig.
Wat is precies je vraag? Ik ben bezig met exposure dmv zelf angstige situaties opzoeken in combinatie met emdr. Expres filmpjes kijken enz is nog een stapje te ver. Maar ik reageer niet meer op de beelden, kan er met gemak op terug kijken. Daarom is de emdr nu op t einde.


Nu ja - in termen van emdr: zolang er nog iets is 'wat je zou willen doen maar nog niet durft' is emdr nog niet klaar.
Prima dat de beelden geen reacties meer oproepen! (...en expres naar filmpjes kijken - het kan zinnig zijn om jou te bevestigen in dat het echt over is.)
En dan kijken of je met plezier de achtbaan in stapt...(en zo nee emdr).

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:03

Hoe lief en goed het ook bedoeld is, ik heb nu geen behoefte aan adviezen over mijn therapie en daar gaat dit topic ook niet over. Ik vind het al een heel ding om te delen en ik heb vertrouwen in mijn team van therapeuten. Meer details wil ik ook niet (op het opebare internet) kwijt.

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:10

Wauw, heftig zeg! Ik volg.

Ik heb er een beetje last van. Ik kan er wel tegen als iemand anders misselijk is/bang is om over te geven/zelf gaat overgeven, maar ik ben zelf als de doods om zelf over te geven. Bij mij is het meer een controle situatie, ik vind overgeven niet leuk en je kan er niks tegen doen = controle kwijt. Bij mij toont dit zich dan in hyperventileren. Ik moet zeggen dat de laatste keer overgeven echt een stuk 'beter' ging, nu ik wat ouder ben word ik bewuster van mijn angst en kan ik mezelf nog aardig rustig krijgen..

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:26

Ik heb ook last van emetofobie, al is het (zeker de laatste tijd) wel veel minder erg dan bij sommigen die hier geschreven hebben. Ik word er in mijn dagelijks leven niet of nauwelijks door beperkt, gelukkig.

Maar bijvoorbeeld afgelopen donderdag was ik na het uitgaan bij een vriendin blijven slapen, en zij was ineens misselijk (had veel door elkaar gedronken) en vroeg mij om een bak te pakken. Ik heb die bak voor haar neus gesmeten en ben met mijn vingers op mijn oren in een uiterste hoek van de kamer gaan staan. Niks van meegekregen gelukkig. :D

Ik heb zelf EMDR en exposuretherapie gehad. Van de EMDR had ik niet heel veel baat, maar exposure (in combinatie met een cursus mindfulness, zeer aan te raden!) wel. Ik heb sindsdien in elk geval nooit meer last van paniekaanvallen.

Ik lees trouwens dat exposure mensen verschrikkelijk lijkt, maar je begint héél klein (met plaatjes van 1 bij 1 cm in zwart-wit), en geleidelijk worden de plaatjes groter, in kleur, en uiteindelijk kun je naar filmpjes kijken. Doordat het zo geleidelijk gaat, is het een stuk minder heftig.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:28

Op de website van de stichting Emetofobie staat volgens mij trouwens exposuremateriaal, voor degenen die daarmee aan de slag willen. Het is niet meteen "in your face" als je op de pagina komt, maar bestaat uit een beschrijvende tekst waar je op kunt klikken, als ik het me goed herinner.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:00

Jessica thanks voor je tip!
Hoe voelen jullie je op een avond als nu?
Ik zou met mijn vriend meegaan naar een feestje in de stad. Maar toch afgeblazen. Ik durf niet. En dat voelt klote, want ik ben 23 en ik lig op bed op zo'n avond.
Goed met hem over gepraat en hij vond me heel moedig dat ik ergens wel mee wilde maar toch niet zo'n goed idee. We zitten over een paar dagen ook in Edinburgh (binnenstad en festivalletje) wat al genoeg prikkels geeft.
Hij vond dat ik al zulke grote stappen maak en hij is bang dat zo'n avond me 3 stappen terug laat doen. En dat zou ook "zonde" zijn voor de vakantie. Hij vind het ook lastig om met mij te dealen op het moment van paniek, maar heb hem op het hart gedrukt dat ik op dat moment geen beter iemand kan wensen.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:37

Hier tot een uur of 12 op stap geweest. Ben dan meestal nog voor de straalbezopen mensen aan.. maarja al mn vrienden blijven en ik wil rond die tijd wel naar huis. Raak anders compleet in paniek. Opweg naar de bushalte denk ik alleen maar dat mensen zomaar over hun nek kunnen gaan en raak ik dus al in paniek.. nu maar lekker mn bed in :x

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:44

Hier ook al zolang ik me kan herinneren emetofobie, welke het laatste jaar veel erger geworden is. Ik heb het als kind altijd al gehad, zowel bang voor zelf misselijk zijn als voor andere mensen die spugen.

Nu is het aan het shiften naar voornamelijk op mezelf gericht. Andere mensen die zonder aanwijsbare reden misselijk zijn wil ik niet bij in de ruimte zijn, want wat als het besmettelijk is. Maar bij mensen die spugen door te veel drank heb ik er minder last van, omdat het mij in ieder geval niet kan besmetten.

Ik heb een recept voor domperidon, eigenlijk omdat ik een jaar geleden zulke maagklachten had dat ik niks meer at, nu heb ik ze omdat ze hebben geruststellend is, dat ik ze kan gebruiken als ik ze nodig heb. Ik moet ook serieus gaan denken aan therapie, doordat de fobie erger is geworden in het afgelopen jaar en ik ook maagklachten heb ben ik begonnen eetgestoord gedrag te vertonen. Eten bij restaurants word steeds moeilijker, en ook bij andere mensen thuis eten is verschrikkelijk. Het lijstje van dingen die ik niet eet word steeds langer, allemaal omdat ik bang ben om voedselvergiftiging te krijgen. Dus ik ben nu samen met mijn psycholoog aan het kijken hoe we dit het beste kunnen aanpakken, want dit is geen doen meer.

Van de zomer ga ik als het goed is met vrienden op vakantie, het doel is om dan iig zo ver te zijn dat ik er niet meer constant aan denk. Dat ik ook gewoon lol kan hebben en bij een restaurant kan eten als ik dat wil.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:31

Er zijn goede therapieën die jou zowel snel van de angstklachten af kunnen helpen als de onderliggende oorzaken (if any) kunnen aanpakken.

Alleen gerechten met rauwe eieren overslaan heeft zin, vaak dingen eten die goed zijn voor je maag heeft zin (van gember en honing tot aardappels en witte kool), maagklachten zijn vervelend genoeg.

Maar bij een fobie (=angst) die zich uitbreidt is actie geboden, laat je doorverwijzing naar iemand die goed is in bijvoorbeeld emdr.

Praten over gevoel en nadenken over gedrag heeft in deze geen zin: angst is min of meer je overlevingsinstinct. Omdat het van 'dieper' komt reageert het niet op praten. En in wezen is het ook geen gedrag: een reflex of instinct gebeurt jou, buiten je wil om. Ook al wilde jij nog zo graag iets anders, je instinct neemt het over.
"Niet tegen vechten" - dat geeft maar frustraties, via dingen als emdr kun je het uitstekend beïnvloeden.

Macs

Berichten: 7635
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:44

xLeoniee schreef:
Hier tot een uur of 12 op stap geweest. Ben dan meestal nog voor de straalbezopen mensen aan.. maarja al mn vrienden blijven en ik wil rond die tijd wel naar huis. Raak anders compleet in paniek. Opweg naar de bushalte denk ik alleen maar dat mensen zomaar over hun nek kunnen gaan en raak ik dus al in paniek.. nu maar lekker mn bed in :x

Goed dat je wel gegaan bent! En er is niks gebeurd. Dat zijn positieve ervaringen die je weer mee mag nemen.
En ja het voelt waarschijnlijk niet zo, de angst neemt het voortouw. Maar je mag trots zijn op jezelf :)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 22:17

Leonie, fijn dat je mee gegaan bent :)

Ik heb er de laatste tijd weer meer moeite mee dan vroeger om uit te gaan. Het is een periode beter geweest, maar zodra ik geconfronteerd word met dronken mensen die overgeven heb ik er weer een hele tijd geen zin meer in. En ik haat het om Bob te zijn want ik moet er niet aan denken dat er iemand onderweg moet overgeven.
Eigenlijk vind ik het dan wel zonde dat ik niet meega, maar als ik de hele avond in paniek moet rondlopen heb ik er ook niet veel aan

Macs, klinkt leuk dat festivalletje! Veel plezier ;)

Pluisje wat vervelend dat je angst erger wordt. Ik hoop dat het je met behulp van therapie lukt om wat stappen te zetten zodat je kan genieten van je reis deze zomer :)

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:32

He fijn een topic gevonden!

Ik heb het ook, al heel erg lang. Super onhandig ook nu ik in de zorg werk. Bij mij komt het met name uit controleverlies, hierdoor heb ik ook andere ‘problemen’.

Heb er nog niks aan gedaan maar wil t wel graag, maar weet niet zo goed hoe te beginnen!

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:03

Ruby1995 schreef:
He fijn een topic gevonden!

Ik heb het ook, al heel erg lang. Super onhandig ook nu ik in de zorg werk. Bij mij komt het met name uit controleverlies, hierdoor heb ik ook andere ‘problemen’.

Heb er nog niks aan gedaan maar wil t wel graag, maar weet niet zo goed hoe te beginnen!


Controle willen hebben is normaal en als je in de zorg werkt (of op een stal rondloopt) ook beslist erg nuttig.

Stap gewoon naar een goede therapeut voor emdr. Op Wikipedia staat er wel een goede pagina over emdr. Therapeuten kun je vinden op www.emdr.nl . Met een verwijzing van de huisarts wordt het gewoon vergoed.
Voor boffers geldt dat het in 3 sessies compleet weg is. Maar je benoemt ook andere problemen (met aanhalingstekens) - of die kunnen maken dat het langer duurt, maar dan is er ook meer gedoe verleden tijd.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:57

Janneke2 schreef:
Ruby1995 schreef:
He fijn een topic gevonden!

Ik heb het ook, al heel erg lang. Super onhandig ook nu ik in de zorg werk. Bij mij komt het met name uit controleverlies, hierdoor heb ik ook andere ‘problemen’.

Heb er nog niks aan gedaan maar wil t wel graag, maar weet niet zo goed hoe te beginnen!


Controle willen hebben is normaal en als je in de zorg werkt (of op een stal rondloopt) ook beslist erg nuttig.

Stap gewoon naar een goede therapeut voor emdr. Op Wikipedia staat er wel een goede pagina over emdr. Therapeuten kun je vinden op http://www.emdr.nl . Met een verwijzing van de huisarts wordt het gewoon vergoed.
Voor boffers geldt dat het in 3 sessies compleet weg is. Maar je benoemt ook andere problemen (met aanhalingstekens) - of die kunnen maken dat het langer duurt, maar dan is er ook meer gedoe verleden tijd.


Dank voor je reactie! Ik dacht dat EMDR altijd met name beeldvorming is? Want op tv kan ik het zien of horen.
Maar ik ga mij er eens in verdiepen, bedankt

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:12

Hey dames!

Hier ook een emetofoob. Of ex-emetofoob?

Ik ben jarenlang ook heel bang geweest voor dat andere mensen moesten overgeven. Voor mezelf ben ik dan weer niet bang... Maar ik had ook de droom om verloskundige te worden.
Vorig jaar ben ik met therapie gestart. Ik had een aantal jaren daarvoor ook EMDR gehad voor spuiten en naalden en de braakangst. En voor de spuiten en naalden heeft het heel goed geholpen (Ik ben inmiddels we echte pro in bloedprikken :+ ), maar voor de braakangst matig. In de jaren na de EMDR is het weer gaan woekeren en uiteindelijk ging ik niet meer op stap/met ov / snachts door de stad/ ziekenhuis /wachtkamer huisarts... you name it. Maar mijn droom om verloskundige te worden groeide ook.
Vorig jaar heb ik heel vastberaden besloten dat ik er klaar mee was en dat dit moest veranderen. Ik wilde de wereld zien maar was doodsbang in een vliegtuig.
Dus ik ging naar de huisarts voor een verwijzing en boekte een vlucht naar new york.

Uiteindelijk na een lange wachtlijst bij de therapeut terecht gekomen. Bleek zij toch te willen werken met exposure therapie. oliebol, dat had ik niet verwacht. Zegt ze ook nog: 'vaak wordt een angst eerst erger voordat het beter wordt'. Bedankt voor deze bemoedigende woorden. :')
Het is best pittig geweest, maar ik was er zo klaar mee dat het mijn leven beperkte, dat was een enorme motivatie om door te zetten.
De vlucht naar new York gaf me uiteindelijk ook zo'n boost zelfvertrouwen... Ik kon de hele wereld aan dacht ik.
Therapie is afgerond en ik ben begonnen aan de opleiding tot vroedvrouw. Ik heb alleen het moment dat iemand echt vlakbij me moet braken nog niet meegemaakt. Ik zie er een beetje tegenop. Maar ergens wil ik ook dat het gebeurt dat ik voor mezelf kan zien waar ik sta.
Of ik er echt overheen ben, of dat er nog wat werk aan de winkel is.

Mocht iemand nog wat willen weten, feel free to ask. Mijn pb-box staat zeker ook open voor jullie.
Ik weet hoe het is en ik heb het soms best gemist dat iemand mij echt begreep.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 22:37

Pikkepor, wat stoer dat je je angsten zo hebt aangepakt! Het geeft wel moed om te lezen dat jij zo veel stappen in de juiste richting gezet hebt.

Ik denk eerlijk gezegd dat iemand dicht bij je zien overgeven vast niet zo heel erg zal zijn. In principe zul je dan ook wel ondervinden dat het helemaal niet zo erg is als je het in je hoofd soms maakt.
Ik heb een paar weken geleden iemand dicht bij me gehad die moest overgeven, en tot mijn verbazing is mijn angst niet meteen veel erger geworden. De eerste uren/dagen was ik wel wat nerveus, maar ik kan niet zeggen dat ik nu meer last heb van mijn fobie dan daarvoor.

Ik ben gisteren de hele dag naar een pretpark geweest, met de trein. Dat zou ik een paar jaar geleden echt de hel gevonden hebben, maar al bij al viel het wel mee. Ik ben begeleider van een jongen met een mentale beperking, en ik ben bijna overal op geweest samen met hem. Stiekem ben ik daar wel een beetje trots op :o

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:54

Precies een topic voor mij, wou eigenlijk gaan slapen maar kan het verhaal nog wel even uit typen op mijn telefoon.

Toen ik 6 (volgensmij) was, ben ik met mijn vader naar Turkije gegaan. Heen weg was er niks aan de hand maar de terug weg werd de man naast mij enorm misselijk waardoor hij meerdere keren moest overgeven. Ook meerdere keren over mij uiteraard. Sinds die tijd heb ik een angst ontwikkeld waar ik dagelijks mee gehinderd wordt. In de trein, in de bus, met uit gaan, snachts over straat etc. Als iemand al zegt dat hij ziek is, vraag ik meteen; ben je ook misselijk? Als diegene ‘ja’ zegt, krijg ik al hartkloppingen en raak ik volledig in paniek. Zo stom eigenlijk. Ook als iemand te lang hoest ben ik bang dat ze zo beginnen te kotsen.

In therapie durf ik (nog) niet, voor mijn gevoel ben ik er nog niet klaar voor. Mijn vriend kan zich niet zo goed verplaatsen in mij, en dat geeft ook niet want hij weet niet hoe ik mij voel soms.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 06:50

Eline91, daar mag je zeker trots op zijn!! Dat is gewoon heel cool van je.
Het geeft mij weer wat hoop na jouw woorden dat het ook wel goed komt als iemand dichtbij overgeeft. :)

PrinceAmos, alles op zijn tijd. Iets overhaasten waar je nog niet aan toe bent, gaat je niet helpen.

Oh Ja, wat ik vergeten was te vertellen, uiteindelijk heb ik dus die exposure therapie gedaan. Maar ik heb zelf met mijn therapeut 10 stapjes gemaakt hoe we dan opgebouwd hebben. En in het begin waren dan echt mini stapjes. Je hoeft echt niet direct filmpjes te kijken. Dat gebeurt pas als je er klaar voor bent. En natuurlijk ook met de nodige begeleiding.

Oh en nog iets. Mijn therapeut zei altijd iets en dat heeft me echt heel erg geholpen om soms een grensje over te gaan; je gaat niet dood aan angst. Er zit een limiet aan je angst en daarna wordt het weer minder.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:10

PrinceAmos schreef:
Sinds die tijd heb ik een angst ontwikkeld waar ik dagelijks mee gehinderd wordt. In de trein, in de bus, met uit gaan, snachts over straat etc. Als iemand al zegt dat hij ziek is, vraag ik meteen; ben je ook misselijk? Als diegene ‘ja’ zegt, krijg ik al hartkloppingen en raak ik volledig in paniek. Zo stom eigenlijk.

Nee - totaal niet stom.
De logica van angst is een compleet andere dan de logica van je verstand.
Angst ontstaat vaak, als je over 'een grens' gesleurd bent.
En een orgaantje buiten je logische verstand in je hoofd (amygdala heet het) ziet er op toe 'dat dit nooit meer gebeurt!'.
Daar zitten prettige en handige kanten aan. Bij een fobie kun je zeggen dat je amygdala te scherp staat afgesteld - en dat is met bijvoorbeeld emdr goed te verhelpen.
(De amygdala reageert niet op nadenken en redeneren.)
Citaat:
In therapie durf ik (nog) niet, voor mijn gevoel ben ik er nog niet klaar voor. Mijn vriend kan zich niet zo goed verplaatsen in mij, en dat geeft ook niet want hij weet niet hoe ik mij voel soms.

Rot dat je weinig steun van je vriend krijgt...!

En ;) in principe hoef je niet eerst dingen te kunnen of te durven om in therapie te gaan. (Behalve logischerwijze de therapeut bellen... ;) )
Als gezegd: angst ontstaat als je over een grens wordt gesleurd - een fatsoenlijk therapeut herhaalt dit dus niet.
En er zijn meerdere wegen naar Rome: bij emdr hoef je niet naar filmpjes te kijken.
....al zal jou wel, als je er klaar voor bent!) gevraagd worden om aan angstige dingen te denken gedurende telkens 1 minuut. Daarna pauze: uitademen, ontspannen, nabespreken.
(En als een minuut jou te lang is: jij bepaalt en telkens 3 seconden en dan naar een fijne herinnering werkt net zo goed!!!)
...en je kunt uiteraard in je laatste emdr sessie naar die filmpjes kijken om idd vast te stellen dat de angst echt weg is en op eventuele restjes weer emdr doen.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:09

Ik heb juist totaal geen moeite met mensen die misselijk zijn of moeten overgeven, maar puur alleen bij mezelf. Exposure is dus eigenlijk niet de moeite waard. EMDR dan wel?

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:20

Je kunt bij emdr als ingang van een sessie nemen dat jijzelf moet overgeven.
...en dan kijken wat de techniek emdr met jou doet.

;) Of het de moeite waard is, is aan jou.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:17

Ik heb vandaag een sessie geboekt bij een hypnotherapeut.
www.hypnose-praktijk.nl

9 mei kan ik terecht. Ben héél benieuwd.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Nog mensen met emetofobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:53

+:)+ You go, Matheno! Dapper van je om er mee aan de slag te gaan. De eerste stap heb je al gezet!