Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 05:49

Ik heb weer af moeten bellen helaas. In januari had ik keelontsteking, toen dat over was kreeg ik het meteen weer en nu ook weer ziek -:(- sta te tollen op m'n benen zodra ik ga staan dus leek me ff niet zo'n strak plan

Voor plasma moet je idd makkelijk te prikken zijn.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:04

Helaas heb ik mij ook moeten afmelden. Dit zou de eerste keer worden na de proef buisjes. Maar had ernstige tandvlees ontsteking en zit onder de ibrufen/paracetamols!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:00

De paracetamol en brufen zijn niet het probleem, maar de ontsteking wel.

Hier zijn de naalden voor bloed en plasma van dezelfde dikte/diameter. Alleen is die voor plasma iets korter. Kan momenteel ook niet gaan zit intussen al 3 weken met sinusitis die niet overgaat, net niet erg genoeg voor AB en cortisone etc maar net erg genoeg om me de ene dag wel en de andere dag geen koorts te bezorgen. *zucht*

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:31

Ik zit op het randje, maar ga wel een poging wagen vandaag. 1 maart mega verkouden geworden, het meeste is dus 14 dagen geleden. Alleen nog een verstopte neus. Neusverkoudheid hoeft geen probleem te zijn. Huisarts wist te vertellen dat er geen virus in mn bloed zit, mijn verkoudheid restanten zijn dus ongevaarlijk voor de ontvanger van mijn bloed.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:41

Ik zag vandaag deze foto en moest aan jullie denken. :)
De man in het midden heeft het hart mogen ontvangen van de vader van de bruid. Hij heeft haar naar het altaar gebracht op haar bruiloft. :) Erg mooi. (En niet mogelijk in Nederland omdat donoren anoniem blijven... Vraag me eigenlijk af waarom, je zou op zijn minst de keuze moeten kunnen hebben om je kenbaar te maken denk ik. Maar ach.)

Afbeelding

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:36

Ondertussen zit ik ietwat wiebelig op de bank. Donatie #2 geslaagd

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:45

Ik heb echt nog nooit last van wiebeligheid gehad na donatie... Lijkt me wel lastig

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:10

Wiebelig.. gewoon beetje raar gevoel. Nu lekker bed in

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:50

Ik weet nooit zo goed of ik me nou raar voel na een donatie. Soms denk ik van wel, maar het kan ook zijn dat ik dat mezelf aanpraat :Y) Ik doe in elk geval vaak wel even rustig aan na een donatie. Dus niet gaan sporten daarna oid.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:52

Ik kan altijd net met de auto thuis komen.. :') Daarna moet ik toch echt even gaan liggen en als ik pech heb ben ik de hele dag beroerd.

Misschien toch eens kijken of plasma beter bevalt. Te prikken ben ik wel.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 23:59

Wat toevallig dat ik dit topic tegen kom! Heb mij maandag aangemeld voor bloeddonor en wacht nu op de vervolgsfspraak! Heb mij al ingelezen op de site, het enige wat ik mij afvraag.. is de naald groot? :Y) ik heb echt een naaldenfobie en wil er op deze manier een beetje aan werken, geef dit nog wel even aan bij het gesprek, zodra de naald erin zit heb ik nergens meer last van :P

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 00:11

:= Die naald valt wel op ja :=

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:14

Ik heb er nooit last van, werkte voorheen op een boerderij en na donatie stond ik savonds alweer in de melkput.


De naald prikt je alleen , niks aan het handje

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:03

Kaus schreef:
Ik weet nooit zo goed of ik me nou raar voel na een donatie. Soms denk ik van wel, maar het kan ook zijn dat ik dat mezelf aanpraat :Y) Ik doe in elk geval vaak wel even rustig aan na een donatie. Dus niet gaan sporten daarna oid.



Exact dit dus.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:31

De naald:
Spoiler:
Afbeelding


Redelijk fors wel :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:36

Ik vind die naald echt niet leuk. Kijk er altijd enorm tegen op en elke keer doet het weer pijn... :\

Maar het is puur de anticipatie. Je teen stoten is tien keer erger :Y)

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:25

Na de vorige donatie had ik rustig aan gedaan, maar had de volgende dag wel stage (ziekenhuis). Ging daar sochtends wel bijna knock out := Ga volgende week weer, maar even zo plannen dat ik de dag erna ook geen zware dingen heb.

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:35

Afgelopen week was mijn 5e bloed donatie alweer.. ben alleen pas geleden verhuisd, dus was dit keer op een andere afname locatie. Alleen vonden ze mij in zwolle blijkbaar erg moeilijk te prikken, er zijn 3man geweest om het te proberen, uiteindelijk is het de laatste wel gelukt. Maar zij trok de naald er weer een stukje uit waardoor het totaal niet door liep.. duurde erg lang voor ik uiteindelijk op de 500ml zat.. :=
Bij mijn vorige afname locatie nooit te horen gekregen dat ik moeilijk te prikken was.. ging ook vrij vlot allemaal.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:38

Ligt soms ook echt aan wie je prikt, ik ben normaal niet super makkelijk maar ook niet heel moeilijk te prikken. en hier in deventer bij de afname locatie had ze al moeite met gewoon buisjes prikken. Maarja ze deed de naald erin en elke beweging die ze maakte bewoog ze de naald. ten eerste doet dat gewoon pijn XD ten 2e loopt het bloed dan ook minder makkelijk. maar elke keer die buisjes eraan drukken en dus die naald bijna dwars door de ader auw!

Hopelijk gaat doneren straks wel beter. ben benieuwd wanneer ik opgeroepen word ^^zal nog wel paar weekjes duren

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:53

Idd ligt aan de persoon gok ik, wel lastig lijkt mij . Ben beide kanten prima te prikken en gaat altijd als een trein .

Ik ben snotter ,een oproep nu moet ik afwijzen ..

Momo2

Berichten: 2403
Geregistreerd: 06-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:33

Nouja ze gaf wel aan dat mijn aderen erg diep lagen en ze daardoor vooral op gevoel moesten prikken wat het lastig maakt. Nu heb ik het geluk dat ik totaal geen probleem heb met naalden of geprikt worden oid. Maar vind het dan wel vervelend, ook voor hun zelf.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:58

Vanmiddag op m'n werk maar even hb laten prikken omdat ik steeds wat duizelig was (en dus ook donatie had afgebeld) heb ik een hb van 9,1 en bloeddruk was ook keurig ondanks dat we net binnenkwamen van een spoedrit, volgende week maar weer bellen dus

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 18:49

Das niet fijn Polly!

Ik stuur maandag even een mail naar Sanquin dar ze mij voorlopig niet oproepen.

Heb vrijdag een tattoo laten zetten dus mag dan een tijd niet.

:)

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:09

Eloya schreef:
Topic omhoog :D

Ik heb vandaag de keuring gehad om bloeddonor te worden. Ging goed!


Dit schreef ik 29 maart
20 april kreeg ok mijn eerste oproep al! :o

Vanmiddag 16.15 dus gaan doneren en ging super goed ^^ was wel wat moe door 3 dagen vol stage en heb 1 na laatste dag van mijn menstruatie. Maar toch in 8.3 en bloeddruk 104/70 (heel gek dat ik bij sanquin tot 2x over laag heb en bij ha, school of ziekenhuis ronde de 130/80) gekozen voor tijdens menstruatie omdat ik andere dagen niet kon. Dacht gok het erop. Voelde me verder prima.

Het doneren verliep soepel. Prikken ging ook in 1x goed en dat in links :p Binnen 7 min 500ml en 4 testbuisjes. Moest alleen knijpen in zo'n ding.heb nu beetje spierpijn XD Ook niet duizelig/misselijk geweest. Alleen nu wat hoofdpijn en moe nog. En mooie sleutelhanger met mijn bloedgroep A+ rijker haha ^^

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:04

Klinkt goed Eloya!

Ik gok dat ik deze week een oproep krijg , 9de keer dacht ik word het dan alweer . Laatste keer was oktober , je kan vanaf augustus als mijlpaal cadeau een legpuzzel (van haasteren special edition , nergens te koop)krijgen dus daar ga ik voor :))