Balans vinden in kcal inname

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:26

Je moet een beetje oppassen met fruit, want dan zit je wel laag in ckal maar ga je door t dak met je suikers... 2stuks is echt wel genoeg. Groenten is veel beter..
Wat helpt om je ckal te verhogen zonder heel raar te doen is boter gebruiken, noten eten idd.. avocado tussendoor (huppekee :D )

De ckal inname van 1600 vind ik persoonlijk ook niet heel weinig. Zelf kom ik regelmatig ook lastig over de 1000 en dat helpt dus niet met afvallen maar je valt ook niet direct om.

Overigens, als je altijd uit eten gaat en dan eindigt met salade of soepje omdat je daar niet veel fout aan kan doen, maar je meestal je calorieen niet haalt, kun je daar misschien wel wat mee doen.. :j
Overigens vraag ik me af of een app goed kan meten hoeveel ckal er in dat middageten zitten. Als je het zelf niet klaarmaakt heb je geen idee wat de kok erin doet, dus het kan nog wel eens meer zijn dan je denkt (wat dus niet verkeerd hoeft te zijn, als je jezelf niet rijk rekent :Y) )



Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Balans vinden in kcal inname

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:47

Nou, veel te weinig valt ook wel weer mee...
Gewoon gezond en goed eten heb je niet altijd een deskundige voor nodig, maar een beetje gezond verstand :j Het is voor iemand die verder prima leeft, geen rocket science

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:00

Ook dat BMR berekenen is niet heilig... de een is gewoon energiezuiniger dan de ander...
Met te weinig eten maak je je lichaam stuk, maar je eet niet zo snel te weinig ... De apps meten ook niet alles wat je eet..

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Balans vinden in kcal inname

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:05

Dat ligt eraan of je jezelf vergelijkt met iemand met een eetstoornis of iemand met gewoon een druk leven of iets anders...
En de ene verbruikt meer energie dan de ander, dus het is hoe dan ook nooit een vergelijk..

Ik ken mensen die eten als een bootwerker en zijn vel over been. Als die minder gaan eten gaan ze dood. Ik ken ook mensen die echt op moeten letten met wat ze eten anders groeien ze dicht.. dus wat voor de een levensgevaarlijk is is voor de ander prima te doen..

Als ik eet wat mijn vriendje eet, kan ik binnen een half jaar niet meer door de deur.. maar hij moet het hebben want zijn verbrandig is anders. Als hij eet wat ik eet gaat ie dood :+

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:25

Yonker schreef:
Je kan zeker wel te weinig eten Cer, je geeft echt het slechte advies wat er is.


Ja maar dat zeg ik toch ook niet ?? Waar lees je dat nou weer?

Tuurlijk kan je te weinig eten, maar via internet kan je gewoon niet bepalen wat voor die persoon goed is.. Of beweren jullie dat ieders metabolisme hetzelfde is? Dat lijkt mij namelijk onmogelijk...

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Balans vinden in kcal inname

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:47

Ik ben benieuwd wat er met je lichaam gebeurt als je standaard te laag in je calorieen zit..

Want ik denk dan dat dat voor langere tijd moet zijn, voordat je jezelf stuk maakt. En bijna niemand eet 14 dagen achter elkaar zoveel dat het schadelijk wordt..
Alsof ik 1 of ander levensgevaarlijk advies geef ook echt :') Ik geef geen advies, maar calorieen tellen is gewoon heel lastig en aangezien TS nog steeds op de benen staat, doet haar lijf het ook nog..
Als je te weinig eet val je niet af, dat schrijf ik ook (oeh wat een slecht advies!! :oo )

Als iemand die beschuldigd is van anorexia vind ik het persoonlijk wat storend als mensen uit de bocht vliegen over een beetje eten.. :j vandaar

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:08

Nee, dat maak jij ervan.. :j

En ik heb de reacties van Secricible gelezen, jij ook? Daar staat dat het nogal wat gevolgen heeft als je structureel onder je BMR zit, er staat ook welke gevolgen..
Ze schrijft ook dat het niet komt op 1 a 2 dagen..
en ik denk dat TS niet precies weet hoeveel ckal ze eet dus dat het wel losloopt..
(oh ik lees zelfs dat Secricible daar óók iets over schrijft, in combinatie met secret eaters..)

Dus dat :j

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:14

Hier gaan we niet uitkomen.. jij leest niet de dingen zoals ik ze schrijf..

Als iemand langer dan zoveel dagen structureel zo weinig eet, vallen ze uit elkaar.
Iemand die dan nog top functioneerd krijgt dus MEER calorieen binnen dan ie denkt, want anders was er wat stuk gegaan...

Dát is wat ik schrijf... niet dat je minder moeten eten... echt .. werkelijk .. :n

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:15

Supervixen schreef:
Cer wat er gebeurt als je lang onder je bmr eet: kijk eens naar expeditie robinson of survival programma's op discovery.

Ja, die worden volgens mij eerst mager..althans, zo lijkt het..
en daarna stink chagrijnig :')

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:19

IMANDRA schreef:
Nee wat jij zegt is gewoon onzin? Ik zeg dat meer dan een paar dagen onder je BMR eten slecht is, waar jij tegenin gaat? Dan post ik iets wat mijn standpunt ondersteunt, en dan haal jij letterlijk de enige zin eruit wat in jouw straatje past, aangezien de rest gewoon mijn punt bevestigt.
Er is een heel groot verschil tussen je goed voelen en ook daadwerkelijk goed bezig zijn zonder gevolgen. Je lichaam kan problemen hebben zonder dat je het merkt. Niet voor niks dat bijv. kanker soms zo laat wordt opgemerkt ;). Om maar een voorbeeld te noemen.


Euh.. kanker vergelijken in deze... :?
Dat gaat me een beetje ver...

En jouw punt bevestigt? Wij zeggen in principe hetzelfde..
Ik zeg dat TS waarschijnlijk meer eet dan ze denkt... Dát is wat ik zeg, al een paar keer..
En dat te weinig eten slecht is, dat is wat ik zeg, al een paar keer ..

waarin verschillen we dan?

Als je 2 dagen 1000 ckal eet en dan een dag 2500 en dan een dag 900 en dan een dag 3000 ben je niet gezond bezig, maar je hongert jezelf ook niet uit denk... ?

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:31

Ja TS schommelt heel erg..
dus dan is het een kwestie van goedmeten, wat Imandra aangeeft, maar dan ook echt goed meten. Dat betekent onder andere eigenlijk dat je ook moet weten wat het restaurant in je middageten stopt.

Ik zat ook wel eens laag, maar dan was ik bv mn cappucino vergeten :D

Wat Secricible aanhaalt in haar post heeft daarmee te maken. Dat je meer eet dat je denkt.

je krijgt echt last van te weinig eten.. hoofdpijn, lusteloos, kranky .. je lichaam geeft aan dat je niet goed voor jezelf zorgt...

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Balans vinden in kcal inname

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:40

Prima dat je me negeert, maar aan de overige mensen dan een oprechte vraag:

Als je langduriger te weinig energie naar binnen krijgt, dan voel je je toch lusteloos? Ik kan me niet voorstellen dat een lichaam werkt als je er geen voedingsmiddelen in stopt..

Hetzelfde als loze calorieen..als je een dag op alleen suikerzooi leeft (snoep, chips, weet ik veel) dan ben je echt niet fit.
Of laat ik het anders verwoorden.. dan ben ík niet fit.. ik merk dat meteen :j

Dus ik blijf bij mn standpunt dat TS beter moet kijken naar wát ze eet, en voor gezonde extra calorieen moet gaan kiezen.

Dat er alleen gelezen wordt 'zolang je niet omvalt ben je gezond' kan ik ook niet helpen :+ Dat is datzelfde ene regeltje ergens uitpakken en daarop doorgaan :j

Cer

Berichten: 30145
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Balans vinden in kcal inname

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:47

Maar denk je dat die juist gemeten hebben dan? (ook weer een oprechte vraag :j )
Als mensen gedurende langere tijd onder de 1000 ckal duiken is dat zeker niet gezond. Ik vraag me af of die zich echt goed voelen, of zeggen dat ze zich goed voelen (maar eigenlijk alleen op de bank zitten omdat ze te moe zijn voor iets)

Ik las net iemand die iets schreef over Expeditie robinson.. die mensen daar zien er na enige tijd uit als een wasrek... Ik kan me niet voorstellen dat iemand die structureel (veel!) te weinig eet dan niet afvalt? Ik denk dat dat mensen zijn die denken dat ze laag in kcal zitten maar de wijn en de snickers vergeten.. (heel kort door de bocht hoor)

Ik snap jouw punt wel, jij snapte t mijne niet.. :) of althans, ik zeg het wat krom misschien ..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eskimo, IASCrawler, ikkuhh90, xEliesx en 128 bezoekers